Gå til innhold

terminklubb jan/feb 2009 Skravletråd!


skogmusa

Anbefalte innlegg

Uff, lille katt, det der høres ikke moro ut i det hele tatt! Jeg synes du skal kontakte føden, jeg, så får du sjekket at alt er i orden eller i det minste snakket med noen som kan berolige deg. Det er ikke godt å gå og bekymre seg, hverken for deg eller babyen! :klemmer:

(Jeg lurer på å gjøre det samme selv, for jeg er så hoven i beina, og bekymrer meg såklart for svangerskapsforgiftning... :sjenert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, lille katt, det der høres ikke moro ut i det hele tatt! Jeg synes du skal kontakte føden, jeg, så får du sjekket at alt er i orden eller i det minste snakket med noen som kan berolige deg. Det er ikke godt å gå og bekymre seg, hverken for deg eller babyen! :klemmer:

(Jeg lurer på å gjøre det samme selv, for jeg er så hoven i beina, og bekymrer meg såklart for svangerskapsforgiftning... :sjenert:)

Jeg hadde nok også vært bekymret for hovne bein, særlig på en fredagskveld når legen er langt unna. Det er lov å ta en telefon til føden! Har det kommet plutselig?

Jeg ser det foreløpig litt an. Jeg underdrev nok litt når jeg sa at kynnerene kommer ca. hvert kvarter. Sannheten er at det kommer 3-4 kynnere på et kvarter - med andre rimelig konstant. I tillegg har jeg hatt en del mensmurringer de siste dagene....

Så JA, jeg burde ha ringt. Men ser det litt an. Det er ikke bare å stikke bort på føden heller, må enten kjøre alene eller organisere barnevakt på en fredagskveld.... Det gjør vi ikke med mindre det virkelig trengs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok også vært bekymret for hovne bein, særlig på en fredagskveld når legen er langt unna. Det er lov å ta en telefon til føden! Har det kommet plutselig?

Jeg ser det foreløpig litt an. Jeg underdrev nok litt når jeg sa at kynnerene kommer ca. hvert kvarter. Sannheten er at det kommer 3-4 kynnere på et kvarter - med andre rimelig konstant. I tillegg har jeg hatt en del mensmurringer de siste dagene....

Så JA, jeg burde ha ringt. Men ser det litt an. Det er ikke bare å stikke bort på føden heller, må enten kjøre alene eller organisere barnevakt på en fredagskveld.... Det gjør vi ikke med mindre det virkelig trengs.

Nei, jeg skjønner at det ikke er så greit å komme fra... Men du kan jo ringe og høre hva de tror? Så kan du heller prøve å finne barnevakt hvis de vil ha deg inn for en sjekk... 3-4 kynnere i kvarteret er jo ganske mye. Som du sier, bedre å ta en telefon... :)

Beina mine har vært hovne litt av og på lenge, men de er mer hovne nå. Jeg er ikke egentlig sånn kjempebekymret, men det gnager litt allikevel, kjenner jeg. Tror jeg skal kjøpe sånne strips på apoteket i morgen og se om jeg slår ut på protein. Har nemlig litt forhøyet blodtrykk allerede, iflg JM på grunn av historie med hjerteproblemer i familien. Har ingen andre symptomer heller, så det går nok bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille katt: Det hørtes ikke noe bra ut! Godt å høre at formen har vært bedre de siste dagene, men jeg også synes du burde ringe føden. Heller en telefon for mye enn for lite!

Hvordan føler du deg i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som begynner å bli utålmodige og tunge i kroppen?

Tung ja, men ikkje utålmodig. Er ikkje klar ennå!

Egentlig tenkte jeg vel mest på at selv B-mennesker må opp halv sju-sju for å komme seg på jobb, det var derfor jeg stusset på at *Frida* syntes det var tidlig å våkne 8. Men kanskje *Frida* mente nå i juleferien :).

*Frida* meinte på fridagar ja :) Eg står opp kl 0615 når eg skal på jobb, og søv til eg blir vekt (kl 9) på fridagar. Nå er det eg som vekker sambo, kl halv 8-8. Det er veldig rart... Men eg er utsoven og våken, så det går bra!

Noen andre som vet om leie og om hodet har festet seg?

Her har babyen lagt i hodeleie lenge, og langt nede i følge jordmora. Men ikkje festa. Skal på ny kontroll 6. januar, så er spent på om det er festa då. Har ikkje kjent noko annerledes på bekkenet, men eg kjenner på hikkinga at ho ligg i hodeleie i alle fall.

Både mamma og mormor har også tatt keisersnitt på sine levendefødte barn.

Jah, då hadde ikkje eg vore i tvil om valget... Lykke til, Kaffedama!

Håpar du er bedre no, Lille Katt! Eg blei også litt bekymra her i går. Ribbemiddag og riskrem blei visst for mykje for magen min, så eg hadde mageknip i heile går ettermiddag og i natt. Skikkelig vondt øverst i magen, spesielt vondt når eg snudde meg i senga. Kjente eg var redd for at noko var på gong då, sjølv om eg ikkje hadde kynnarar eller andre tegn på fødsel.

Eg ser veldig fram til nyttår, har absolutt ikkje lyst på baby dette året. Det er liksom ein milepæl. Syns ho kan vente til termin...

(Jeg lurer på å gjøre det samme selv, for jeg er så hoven i beina, og bekymrer meg såklart for svangerskapsforgiftning... :sjenert:)

Eg har og blitt litt hoven i det siste. Merka det faktisk på klokka på håndleddet, som er blitt så stram... Men det er ikkje mykje, så eg ventar til kontrollen med å seie ifrå til jm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille katt: Det hørtes ikke noe bra ut! Godt å høre at formen har vært bedre de siste dagene, men jeg også synes du burde ringe føden. Heller en telefon for mye enn for lite!

Hvordan føler du deg i dag da?

Er på en måte verre i dag, har hatt de hyppigste/kraftigste kynnerene i dag. De kommer like hyppig nå selv om jeg har holdt meg i sofaen de siste par timene. Så nå er jeg oppe i 5-6 timer med nærmest konstante kynnere....

Kvir meg litt for å ringe. Enten så får jeg beskjed om å se det an, eller så sier de at jeg kan komme for en sjekk, og det har jeg jo egentlig ikke mulighet til, med mindre jeg drar inn alene.

Så foreløpig tror jeg at jeg bare velger det første alternativet selv.... Tenkte å legge meg snart, så får vi heller se i morgen.

Vet ikke helt hva som er konsekvensene dersom slike kynnere utvikler seg til rier - jeg er jo snart i uke 35. Hadde de prøvd å stoppe fødselen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet ikke helt hva som er konsekvensene dersom slike kynnere utvikler seg til rier - jeg er jo snart i uke 35. Hadde de prøvd å stoppe fødselen?

Jeg ringte til føden for å få svar på akkurat dette - møtte en OK jordmor, og fikk til svar at de ikke stopper fødselen så sent i svangerskapet. Fikk beskjed om å se det an :) (bombe).

Det var faktisk betryggende uansett, nå vet jeg at det ikke er noe å undersøke, ihvertfall. Kan rett og slett bare se det an uten å være redd for at jeg gjør noe feil (f.eks. at fødselen var i gang, og den kunne ha blitt stoppet hvis jeg bare hadde dratt på sykehuset...).

Følte at jeg ble tatt på alvor, det er OK. Da fødselen startet sist følte jeg meg bare som en masete førstegangsfødende.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte til føden for å få svar på akkurat dette - møtte en OK jordmor, og fikk til svar at de ikke stopper fødselen så sent i svangerskapet. Fikk beskjed om å se det an :) (bombe).

Det var faktisk betryggende uansett, nå vet jeg at det ikke er noe å undersøke, ihvertfall. Kan rett og slett bare se det an uten å være redd for at jeg gjør noe feil (f.eks. at fødselen var i gang, og den kunne ha blitt stoppet hvis jeg bare hadde dratt på sykehuset...).

Følte at jeg ble tatt på alvor, det er OK. Da fødselen startet sist følte jeg meg bare som en masete førstegangsfødende.....

Godt å høre at du ringte og fikk snakket med en grei JM. :) Håper allikevel ikke det utvikler seg til noe mer helt ennå, da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du ringte og fikk snakket med en grei JM. :) Håper allikevel ikke det utvikler seg til noe mer helt ennå, da!

Satser absolutt på det - jeg vil IKKE ha julebaby! Hun får fint holde seg der inne til over nyttår!

Nå legger jeg meg og håper på færre kynnere i morgen.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at du ringte, lille katt. Det hadde jeg i alle fall gjort, dersom jeg hadde hatt konstante kynnere. På den andre siden bor jeg veldig nære sykehuset og har ingen barnevakt å tenke på ;)

Håper det blir bedre i morgen!

Jeg hadde forresten ganske mange kynnere på julaften. Spiste mest pinnekjøtt, men tok også et stykke ribbe. Det var ganske slitsomt å sitte ved bordet når magen knytta seg. Ser det er flere som fikk kynnere av julematen, det er nesten som om noe fremprovoserer det :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå braker det vel løs her snart med fødsler. :)

Jeg også fikk magevondt etter julematen på julekvelden. Spiste to posjoner med middag og to med dessert,ble vist litt for mye og utpå natta fikk jeg så mageknip.Og de kom med jevne mellomrom som rier så mannen trodde nesten at det var i gang her. :ler: Hadde vært på do og bommelomma to ganger før jeg la meg og var der jammen meg fem ganger neste dag. :sjokkert: Skal ikke spise så mye noen flere dager i jula i hvertfall.

Hvordan går det med deg Lille katt i dag da? blitt noe bedre kynnerene dine eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med deg Lille katt i dag da? blitt noe bedre kynnerene dine eller?

Ja, hittil i dag har jeg ihvertfall ikke hatt så hyppige kynnere som i går. Så håper at det holder seg slik. Hadde blitt utslitt om jeg skulle gå med kynnere hvert femte minutt resten av svangerskapet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke plass i magen til å forsyne meg to ganger lenger.. Og det er veldig rart å ikke ha den sultfølelsen lenger! Det er ikke mange ukene siden jeg måtte ha mat hver 3-4 time, nå kan jeg gå en helg dag nesten. Da merker jeg det på humøret først og fremt :sjenert: Humøret synker i takt med blodsukretm gitt!

Lille katt: så bra at kynnerene ikke kommer så ofte lenger! Må ha vært vanvittig slitsomt å gå med det så ofte som du gjorde.. Håper de roer seg litt ned nå framover, vi vil jo ikke at du skal føde ennå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke plass i magen til å forsyne meg to ganger lenger.. Og det er veldig rart å ikke ha den sultfølelsen lenger! Det er ikke mange ukene siden jeg måtte ha mat hver 3-4 time, nå kan jeg gå en helg dag nesten. Da merker jeg det på humøret først og fremt :sjenert: Humøret synker i takt med blodsukretm gitt!

Lille katt: så bra at kynnerene ikke kommer så ofte lenger! Må ha vært vanvittig slitsomt å gå med det så ofte som du gjorde.. Håper de roer seg litt ned nå framover, vi vil jo ikke at du skal føde ennå!

Nei, heldigvis ser det ut til å ha roet seg. Ble vanvittig sliten av å holde på i så mange timer i går. Nå har jeg kynnere som normalt, virker det som, altså sånn dann og vann.

Har også dårlig plass til mat for tiden. Vi spiste en helt normal middag i dag, men med litt store porsjoner, og jeg spiste bare halvparten av mitt og var dødkvalm etterpå.

Har vært matlei i ukesvis, og har uten problemer gått fra frokost kl. sju til lunsj kl. halv tolv. Tidligere var jeg halvdød av sult før klokka ti....

Har ikke lagt på meg så mye heller, noe fastlegen min gnåler om hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært matlei i ukesvis, og har uten problemer gått fra frokost kl. sju til lunsj kl. halv tolv. Tidligere var jeg halvdød av sult før klokka ti....

Har ikke lagt på meg så mye heller, noe fastlegen min gnåler om hele tiden.

Høres akkurat ut som meg.

Men det gjør ingenting at matinntaket mitt er mindre enn før, for kiloene har jammen meg rast på de siste månedene.

Godt å høre at alt er som normalt i dag! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her har jeg prøvd å spise like mye som før, med et forferdelig mageknip som belønning..

Har fått vann i kroppen, noe som resulterte i +3kilo på to uker, veldig kjekt.

Endret av Mamma1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korleis går det med deg Lille Katt?

Det går bra nå. Kynnerene har roet seg kraftig, har nå helt vanlig hyppige kynnere.

Var hos legen i går, og fikk henvisning til ny UL. SF-målet mitt har begynt på en ny, lavere kurve, og selv om det går "riktig vei" så ville legen undersøke "dippen".

Så i dag har jeg vært på ny UL, der alt så vel ut, men babyen har gått fra +16 % til 0 %, altså fra litt over gjennomsnittet til helt gjennomsnittlig. Skal derfor på ny UL om et par uker for å se at det holder seg slik. Ellers var det en frisk og fin baby inni der :rødme:, og det er mye liv.

Fikk også omvisning på fødeavdelingen. Det er jammen fint på nye Ahus, nesten så jeg gleder meg til å føde :fnise:. Eller - jeg gleder meg ikke akkurat til å føde, men siden jeg uansett må gjennom det, gleder jeg meg ihvertfall til å komme til en fin og ny fødeavdeling :).

Endret av lille katt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kaffedama
Det er jammen fint på nye Ahus, nesten så jeg gleder meg til å føde :fnise:. Eller - jeg gleder meg ikke akkurat til å føde, men siden jeg uansett må gjennom det, gleder jeg meg ihvertfall til å komme til en fin og ny fødeavdeling :).

:Nikke: Enig. :ler:

Bra at kynnerne har roet seg, lille katt. :) Mageboerne våre får vente til 2009. (Jeg har ikke sjekka terminlista, hvem er det som er "først ut" i fht den?)

Siste nytt fra meg er at mann og sønn blei syk rett før ferien (18./20.12) og jeg måtte varte dem opp fordi jeg var friskest (selv om jeg var utrolig sliten og halvdårlig selv også) og nå når de er blitt friske har jeg blitt utrolig sliten og pjusk (tette bihuler, masse slim i halsen++) og orker ingenting. :( Har ikke noe å gå på om dagen. Har fått legetime tirsdag 6. og skal be om 100% sykemelding fram til permisjonsstart, så jeg kan bruke alle kreftene til å passe på meg selv og mini. (Har uansett fri fram til 5.1.)

Synes litt synd på meg selv, prøver å huske at dette ikke er evigvarende og selv om jeg føler meg utrolig lite verd når jeg er så sliten er mannen (og andre) glad i meg allikevel. Må visst gå denne runden med meg sjøl mange ganger før jeg lærer... :sjenert:

Tror egentlig at tida skal gå fort fram til lillebror kommer. Når vi kommer hjem fra svigers må jeg begynne å sjekke hva vi har av klær og sånn, redebygginga er litt forsinka denne runden. :ler: Fikk såvidt gått bittelitt i butikker i dag og tenkt litt. Viktig med den mentale forberedelsen også.

Er dere klare mentalt? (Så klare som dere kan få blitt?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OI OI OI OI. Hos meg skjer det ting jeg ikke var helt forberedt på.Var på jobb i dag fra 9-16 og etter det dro jeg,mannen og jenta vår på butikken og skulle handle inn til nyttårsfeiring.Og mens vi gikk og plukket varer så kjente jeg at det begynte å renne av meg,så stoppet det og så kom det litt igjen.Sånn var det helt til vi kom hjem og jeg løp rett på do og sjekka hva som kom.Det var blod.Friskt rødt blod. Det ga seg heldigvis da vi kom hjem og det har ikke skjedd noe mer.Det begynte med en blødning sist jeg skulle ha også så jeg tar det med knusende ro men det er jo 3 uker for tidlig da.Fikk sikklig press bak i rompa og akuratt som om jeg måtte på do,magen har sklidd kjempemye ned også.Tror kansje det lukter nyttårsbarn her :ler: Men vist det virkelig er nå den skal komme så vil jeg helst ha den i januar.Ikke i morra i hvertfall.Men det er jo ikke sikkert det skjer enda.Mannen går rundt og smiler her hele tida,gleder seg kjempemasse til det skjer noe mer.Pakket en liten bag her for sikkerhets skyld. Jeg er egentlig kjempeklar for å få den ut.Er så vidt jeg klarer og gå nå for den har sklidd så langt ned.

Stikker innom i morra hvis det skjer noe mer her. :kgbaby:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...