Gå til innhold

Siste forsøk på å gå ned


Suzy

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Fiola_*

Jeg synes det er veldig rart at du ikke går ned i vekt. Er du sikker på at du har riktig inntak av kalorier? Kanskje du kan oppsøke en ernæringsspesialist, og få satt opp et kostholdsprogram som du følger en periode og ser om det hjelper? Du har liksom ikke noe å tape, siden du har prøvd 'alt' :)

Så lenge man er i kaloriunderskudd, så skal man jo gå ned :P Jeg spiser omtrent 800 kalorier om dagen. Masse sunn mat, men få kalorier, og merket som sagt fremgang etter en måneds tid..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Fiola_*

hehe, ja, høres nok lite ut. Men spiser ganske mye likevel. Er aldri sulten :)

De siste to ukene har jeg gått ned henholdsvis 600 gram og 900 gram, så ikke en rask nedgang. Er opptatt av å være sunn. Er liten fra før av, men de siste 5 kg sitter godt på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser mellom 1300 og 1400 kalorier og har gått ned rett over en kilo i uka i fem uker nå (untatt denne uka, men den har vært veldig spesiell)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm.. :klø: veldig rart. Gå til en annen lege også?

Er vel heller en ernæringsspeialist jeg trenger.

Jeg aner ikke om jeg har rktig inntak av kcal jeg - men jeg går nå etter det jeg har fått tildelt på Vektklubb.no og det virker jo for andre enn meg (til gjest på 800 kcal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_smiley_*

Jeg tror kroppen din går på sparebluss. 1300, til og med 1800 kcal per dag er for lite for en som er så aktiv som det du er. Når du ikke tilfører kroppen din nok energi, vil den gå i sparebluss, og du går ikke ned i vekt. Selv om man skulle tro at jo mindre du spiser jo mer går du ned i vekt er det ikke helt slik desverre. Det kan faktisk sette fart i forbrenningen din om du får i deg litt mer mat. Jeg tror det er der feilen ligger.

Man skal ikke sulte kroppen sin. Det er riktig at du må spise litt mindre enn du forbrenne for å gå ned i vekt, men spiser du for lite holder kroppen igjen, dette er overlevelsesmekanisme. Vil tippe med at et så høyt aktivitetsnivå som du har ligger du rundt 2500 kcal. Derfor å spise 1300 eller 1800 vil være altfor lite.

Jeg vet veldig mange her inne sverger til 1300 eller 1800, nesten som om det er et magisk tall, men kroppen trenger energi for å holde maskineriet i gang. 1300 er så vidt det dekker basalforbrenningen for veldig mange. Når du da i tilegg trener, trenger kroppen energi for å bygge opp muskler. Får den ikke det er det eneste du oppnår å bryte ned kroppen med trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Vil anbefale deg/dere å ta en titt på helhetshelse.no Her tar de hårmineralanalyse for å fastslå hvordan det står til med metabolismen din

Jeg har selv opplevd hyggelige resultater ved dette, og det er absolutt verdt pengene. Jeg har verken sultet meg(som jeg ser på det) eller endret treningsmenge(som er lik null) og allikevel gått ned ca 10 kg på 4-5 mnd. Folk syns kanskje synd på meg fordi jeg har kuttet ut alt sukker, men dette er noe man blir vant med, og syns sukker kan bli kvalmende til tider (sukker er jo et rusmiddel i mine øyne)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Fiola_*

Følte jeg ble angrepet her nå! Hehe..

Vel, til mitt forsvar har jeg prøvd de fleste kalorinivåer, og ved dette inntaket jeg har nå merker jeg nedgang for første gang. Jeg spiser omtrent ikke noe usunt, unntatt lørdager da jeg øker inntaket med to-tre hundre. Så når dette passer for meg, så fortsetter jeg med dette :)

Spiser masse til alle måltider, og er stort sett ganske mett. Får i meg alle de viktige næringsstoffene, så da ser jeg ingen grunn til å endre kostholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følte jeg ble angrepet her nå! Hehe..

Vel, til mitt forsvar har jeg prøvd de fleste kalorinivåer, og ved dette inntaket jeg har nå merker jeg nedgang for første gang. Jeg spiser omtrent ikke noe usunt, unntatt lørdager da jeg øker inntaket med to-tre hundre. Så når dette passer for meg, så fortsetter jeg med dette :)

Spiser masse til alle måltider, og er stort sett ganske mett. Får i meg alle de viktige næringsstoffene, så da ser jeg ingen grunn til å endre kostholdet.

Hva er det du spiser da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arwen: Hvor mye er det du skal ned og hvor mye trener du?

Målet mitt er 8 kg. Jeg veide 71 da jeg startet (er 170 høy) Jeg trener veldig lite, prøver å gå en tur hver dag (har en runde her som tar ca 40 minutter) og går et par lengre turer hver uke. Går ganske raskt med barnevogn. Ellers er jeg hjemme med en ettåring, så det er ganske høyt tempo her ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Fiola_*

havregrøt til frokost

salat med enten kylling eller skinke til lunsj

til middag blir det enten fisk/kylling, av og til noe annet kjøtt, potet, ris eller pasta, masse salat og grønnsaker, og bittelitt saus.

Mellommåltidene består av grønnsaker eller mager yoghurt

i tillegg til 1 frukt daglig.

Jeg skriver inn måltidene på vektklubben.no (GR)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Målet mitt er 8 kg. Jeg veide 71 da jeg startet (er 170 høy) Jeg trener veldig lite, prøver å gå en tur hver dag (har en runde her som tar ca 40 minutter) og går et par lengre turer hver uke. Går ganske raskt med barnevogn. Ellers er jeg hjemme med en ettåring, så det er ganske høyt tempo her ofte.

Hm... da trener du jo mindre enn det jeg gjør og enda går du faktisk ned. Nei, ikke vet jeg. Får prøve å holde på programmet enda en stund til i tilfelle kroppen min bare er treig. Jeg har jo medlemskap en stund til.

Kjenner jeg nesten er ferdig med å være moløs, jeg blir bare litt matt og trist og fortsetter videre. Skal se om jeg får snakket med noen på jobben (treningssenteret) om de har noe smart å tilføre.

Legen la vekt på at dette ofte er veldig arvelig betinget og det kan jo være svaret det. Faren min er veldig, veldig overvektig og det er jo akkurat fordi jeg ikek vil bli det jeg strever nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

havregrøt til frokost

salat med enten kylling eller skinke til lunsj

til middag blir det enten fisk/kylling, av og til noe annet kjøtt, potet, ris eller pasta, masse salat og grønnsaker, og bittelitt saus.

Mellommåltidene består av grønnsaker eller mager yoghurt

i tillegg til 1 frukt daglig.

Jeg skriver inn måltidene på vektklubben.no (GR)

Hvordan i alle dager får du det til å bli bare 800?? Jeg spiser da stort sett akkurat det samme og sliter med å holde meg under 1300.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... da trener du jo mindre enn det jeg gjør og enda går du faktisk ned. Nei, ikke vet jeg.

Ja, jeg trener veldig mye mindre enn deg. Skal begynne med pilates nå for å få strammet opp litt, men det forbrenner man jo ikke noe særlig med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Helen Parr
Spiser masse til alle måltider, og er stort sett ganske mett. Får i meg alle de viktige næringsstoffene, så da ser jeg ingen grunn til å endre kostholdet.

Jeg er ikke ute etter å angripe deg, men det høres rart ut at du spiser masse og samtidig holder deg på 800 kcal. pr. dag. :klø:

Er det minuskcal på grunn av trening som gjør at du kommer så langt ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Fiola_*

havregrøt - 140 kcal

kyllingsalat - 150 kcal

middag - aldri over 400 kcal

så spiser jeg mellommåltider tilsvarende 100 kcal (enten 1 eple + en yoghurt, eller 1 banan, eller 2 yoghurt..)

Trekker ikke fra trening nei..

Jeg spiser sikkert bare mindre porsjoner enn deg da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

havregrøt - 140 kcal

kyllingsalat - 150 kcal

middag - aldri over 400 kcal

så spiser jeg mellommåltider tilsvarende 100 kcal (enten 1 eple + en yoghurt, eller 1 banan, eller 2 yoghurt..)

Trekker ikke fra trening nei..

Jeg spiser sikkert bare mindre porsjoner enn deg da :)

Mye mindre tydeligvis - jeg spiser havregrøt og det gir 407 kcal f.eks..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Fiola_*
Mye mindre tydeligvis - jeg spiser havregrøt og det gir 407 kcal f.eks..

Ok..

Jeg tar 1 dl havregryn med kli, og koker dette med 3,5 dl vann :)

Så ikke noe oppå.

Men Suzy, jeg ville snakket med en ernæringsspesialt, og funnet noe som passer for deg. Du har tydeligvis viljestyrke og motivasjon, ettersom du ikke gir deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...