Gå til innhold

Siste forsøk på å gå ned


Suzy

Anbefalte innlegg

Jeg tror endel av problemet ditt kan ligge i kveldstrening og sene middager. Middag bør spises minst 3 timer før trening. Såpass sent på kvelden som du spiser middag bør man ikke spise annet enn frukt eller grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å kommentere dette i sted: Det har jeg faktisk tenkt på. Mulig jeg kan få en god deal ettersom jeg jobber på treningssenteret mitt også...?

Det kan du sikkert. Og et sånt opplegg er gull verdt! Hun jeg kjenner slet i flere år med å få av seg noen kilo uten at vektnåla rikket seg en millimeter, selv med trening og slanking. Personlig trener fant kjapt ut hva hun gjorde feil, og han la opp både trening og måltider til hennes beste. Hun gikk ned 20 kilo i løpet av en halvårsperiode i fjor. Beklageligvis er hun ikke av de mest utholdende, henfaller til sjokolade, toast og brus, så nå er kiloene på plass igjen... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror endel av problemet ditt kan ligge i kveldstrening og sene middager. Middag bør spises minst 3 timer før trening. Såpass sent på kvelden som du spiser middag bør man ikke spise annet enn frukt eller grønnsaker.

Jeg syns dette er en pussig teori, skal jeg være helt ærlig.

Middag må, for meg, spises minst 4 timer før trening, hvis ikke får jeg enormt ubehag. Dermed utelukker det middag i forkant (ja jeg har prøvd og prøvd...). Dessuten: om jeg spiser middag tidligere på kvelden så blir jeg veldig sulten omtrent ved 20-21 tiden og sliter voldsomt med å ikke putte i meg mer enn jeg skulle hatt...

Er det virkelig ikke slik at antallet kalorier er likt uansett når du putter dem i deg?

Spiser du 2000 kcal en gang om dagen så får du i deg like mye energi som om du spiser 200 kcal ti ganger om dagen, ikke sant?

Får se på det med personlig trener. Jeg skal nå uansett til lege i et annet erend på slutten av denne uka og da skal jeg høre med henne om hun har noe ide om hva jeg bør gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at den idealvekten du har fått oppgitt er riktig da? Og har du egentlig så mye fett å ta av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du at den idealvekten du har fått oppgitt er riktig da? Og har du egentlig så mye fett å ta av?

Som tidligere beskrevet i tråden så har jeg vært og tatt kroppsanalyse - altså målt bein, muskler og fett i kroppen min ved hjelp av en spesialvekt som sender elektrisitet gjennom kroppen din og beregner hva slags type vev det er basert på motstanden.

Jeg fikk der beskjed om at jeg hadde kraftig beinbygning, godt over gjennomsnittet med muskler i overkropp og normalt med muskler i underkropp, og ca ti kilo for mye av rent fett. Jeg ble anbefalt å trene mer styrketrening slik at jeg fikk opp muskelstyrken i underkroppen og ble mer balasert og å slanke av meg noen kilo. Om jeg bygget mer muskler kunne jeg godt ha en høyere idealvekt enn de hadde beregnet nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at du har nådd idealvekta di.

Hvis du ikke spiser, og trener så mye som du sier, og ikke går ned et gram så må det jo være det som er svaret.

Kanskje du bare skulle være fornøyd med deg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som tidligere beskrevet i tråden så har jeg vært og tatt kroppsanalyse - altså målt bein, muskler og fett i kroppen min ved hjelp av en spesialvekt som sender elektrisitet gjennom kroppen din og beregner hva slags type vev det er basert på motstanden.

Ja, jeg har også tatt en sånn, men har i ettertid oppdaget at de har faktisk lest av målingene feil. De har rett og slett misforstått utskriften, så det har vist seg at min idealvekt er faktisk mye høyere enn anntatt. Har du papirene så du kan sjekk selv?

Dessuten, om ikke livvidden din er faretruende høy, så trenger du ikke bekymre deg for litt magefett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette er en pussig teori, skal jeg være helt ærlig.

Middag må, for meg, spises minst 4 timer før trening, hvis ikke får jeg enormt ubehag. Dermed utelukker det middag i forkant (ja jeg har prøvd og prøvd...). Dessuten: om jeg spiser middag tidligere på kvelden så blir jeg veldig sulten omtrent ved 20-21 tiden og sliter voldsomt med å ikke putte i meg mer enn jeg skulle hatt...

Er det virkelig ikke slik at antallet kalorier er likt uansett når du putter dem i deg?

Spiser du 2000 kcal en gang om dagen så får du i deg like mye energi som om du spiser 200 kcal ti ganger om dagen, ikke sant?

Får se på det med personlig trener. Jeg skal nå uansett til lege i et annet erend på slutten av denne uka og da skal jeg høre med henne om hun har noe ide om hva jeg bør gjøre.

Forbrenningen er lavere på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper at du har nådd idealvekta di.

Hvis du ikke spiser, og trener så mye som du sier, og ikke går ned et gram så må det jo være det som er svaret.

Kanskje du bare skulle være fornøyd med deg selv?

Jeg er ganske fornøyd med meg selv, men jeg har ikke idealvekta mi. Jeg har overflødig fett rundt magen som jeg vil bli kvitt og om jeg så at det forsvant (uten at vekta ble lavere) så hadde det da enda vært greit, men det ser ikke sånn ut heller.

Jeg gjør nok et eller annet feil. Men jeg skal finne ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrenningen er lavere på kvelden.

Det er bare tull at man legger på seg av det man spiser på kvelden. Det er det totale energiinntaket mot den totalte energiforbruken som teller, og det spiller ingen rolle om du spiser på kvelden i stedet for morgenen, det spiller ingen rolle om du spiser 7 måltider om dagen eller 2.

Dessverre er det en veletablert myte at det er best å spise mange små måltider over hele dagen og at kveldsspising trylles inn til fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan vet du at det er idealvekta di, når du har prøvd i årevis og ikke kommet dit?

Det er ikke uvanlig for kvinner med fett på magen, samt at benbygning varierer og muskler osv veier sitt.

Regner med du vet alt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har også tatt en sånn, men har i ettertid oppdaget at de har faktisk lest av målingene feil. De har rett og slett misforstått utskriften, så det har vist seg at min idealvekt er faktisk mye høyere enn anntatt. Har du papirene så du kan sjekk selv?

Dessuten, om ikke livvidden din er faretruende høy, så trenger du ikke bekymre deg for litt magefett.

Faretruende og faretruende - den er i allefall høyere enn jeg liker.

Jeg har utskriften og den stemmer godt med det jeg ble fortalt. Dessuten stemmer den idealvekten jeg fikk oppgitt godt med det jeg selv mener er en god vekt for meg og med en vekt jeg følte meg vel med.

Jeg liker ikke kroppen min slik den er i dag og jeg føler meg rett og slett dypt mislykket som ikke klarer å gjøre noe med kroppen min. Det er frustrende og ydmykende å ikke være herre over egen kropp. Dessuten plager det meg å bruke så mye tid på å tenke på det - jeg har nemlig ikke lyst til å være en sånn som er besatt av vekta si. Jeg vil bare finne et opplegg som fungerer og få av meg flesket på midten - og fortsette å leve sunt og trene som jeg har gjort i mange år nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Jeg tror endel av problemet ditt kan ligge i kveldstrening og sene middager. Middag bør spises minst 3 timer før trening. Såpass sent på kvelden som du spiser middag bør man ikke spise annet enn frukt eller grønnsaker.

Tull og tøys fra ende til annen. Om man om noe skal gi noen retningslinjer for kveldsmaten er det å spise lite karb og mye protein, altså stikk motsatt av denne "sannheten". Dessuten er næringsopptaket i kroppen i sitt ess i perioden etter trening, så det er faktisk en FORDEL å spise middag nær trening, ikke en ulempe.

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvordan vet du at det er idealvekta di, når du har prøvd i årevis og ikke kommet dit?

Det er ikke uvanlig for kvinner med fett på magen, samt at benbygning varierer og muskler osv veier sitt.

Regner med du vet alt det.

Som alt beskrevet så vet jeg hvordan kroppen min er satt sammen og jeg har ti kilo med rent fett som er for mye.

Bein veier fint lite i den store sammenhengen og sjøl om jeg er muskuløs er det fremdeles for mye fett her.

Dessuten har jeg timeglassfasong og ikke noen typisk "fett på magen" fasong. Jeg har ikke noe problem med den lille magen som er kvinnelig, men dette er mer enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har utskriften og den stemmer godt med det jeg ble fortalt. Dessuten stemmer den idealvekten jeg fikk oppgitt godt med det jeg selv mener er en god vekt for meg og med en vekt jeg følte meg vel med.

Ja, altså min utskrift stemmer jo også, det er bare det at det legen min tolker som min idealvekt er BCM+ECM, m.a.o. kroppsmasse uten fett. Mulig jeg bør ned i fettprosent ja, men 0 fett?;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull og tøys fra ende til annen. Om man om noe skal gi noen retningslinjer for kveldsmaten er det å spise lite karb og mye protein, altså stikk motsatt av denne "sannheten". Dessuten er næringsopptaket i kroppen i sitt ess i perioden etter trening, så det er faktisk en FORDEL å spise middag nær trening, ikke en ulempe.

Godt å høre - jeg syns det er pussig at man liksom ikke skal spise middag etter treninga.

Det er dessuten en fordel med sen middag - da blir jeg ikke så kveldssulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, altså min utskrift stemmer jo også, det er bare det at det legen min tolker som min idealvekt er BCM+ECM, m.a.o. kroppsmasse uten fett. Mulig jeg bør ned i fettprosent ja, men 0 fett?;)

Det var vel å ta i ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har magefett og timeglassfasong, så har du jo ikke det magefettet som er helsefarlig.

Det er jo kvinner med eplefasong som må passe seg.

Slik du skiver tyder det for meg mer som at du har ett spiseproblem og et selvbilde problem enn et vektproblem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har magefett og timeglassfasong, så har du jo ikke det magefettet som er helsefarlig.

Det er jo kvinner med eplefasong som må passe seg.

Slik du skiver tyder det for meg mer som at du har ett spiseproblem og et selvbilde problem enn et vektproblem.

Jeg er jo ikke bælfeit - det ser jeg da sjøl - men jeg har rett og slett fått mer på midten enn jeg liker og jo det blir helsefarlig på en med timeglassfigur også, om det blir for mye av det.

10 kilo for mye av rent fett er ganske mye fett. Jeg har f.eks en fettprosent på 34 og det er i drøyeste laget.

Det virker kanskje ikke sånn her, men jeg har et relativt realistisk selvbilde og har ikke noen problemer med å være naken i flombelysning med kjæresten min :fnise: men jeg ønsker å føle meg bedre, se bedre ut og ta vare på helsa mi før det går for langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzy, vi er ganske like i kroppsbygning og fasong, selv om jeg mistenker deg for å være mye lettere og sprekere. ;) Min erfaring er at for meg hjelper det på vektnedgangen å spise ujevnt, mao ikke nøyaktig samme antall kalorier hver dag og innimellom spise ganske mye over flere dager før jeg går ned i "slankemodus" igjen.

Forøvrig spiser jeg ikke frokost, men brunsj, og middag som regel senere enn kl. 19. Og ikke driver jeg med "småspising" heller, jeg foretrekker å bli mett og slippe å fokusere på mat hele tiden. Og "skrekkelig" nok, jeg går faktisk ned i vekt likevel selv om jeg gjør alt "feil" i forhold til ekspertene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...