Gå til innhold

Siste forsøk på å gå ned


Suzy

Anbefalte innlegg

Gjest Helen Parr

Jepp. Jeg har holdt på litt lenger enn de to ukene jeg har vært med i vektklubben. Bare så det er sagt. Hvertfall en måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk ned -0.6 denne uka uten å tenke så mye over hva jeg har spist :-D fornøyd med det og har en kilo igjen til det egentlige målet mitt. Den kiloen tror jeg ikke jeg gidder stresse med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke veid meg før i dag tidlig, men nå har jeg gått ned en hel kilo fra det jeg startet med... Jeg går da i det minste ned, men dæggern så treigt det går!

Ifølge programmet skulle jeg ha gått ned nesten 5 kilo nå.

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan har det gått i dag? Det er nesten mer spennende med måling enn veiing synes jeg. :-D Jeg har tatt av 9 cm totalt på åtte uker! Hadde gått ned 0,8 kilo den siste uka og er 200 gram unna målet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Helen Parr

9 cm rundt midjen? Det høres strålende ut!

Jeg målte meg idag, og har minket 5 cm rundt midjen. Dessuten har jeg gått ned 0.8 kg. Det er jeg veldig fornøyd med. Jeg har gått ned i underkant av fem kg på fem uker. :hoppe:

Nå er det fem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at dere klarer det jeg... :sukk:

Jeg har gått opp 300 gram igjen denne uka og blir ganske oppgitt over det hele. Hvorfor får jeg det ikke til??!!

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lola_*

Suzy: Jeg synes virkelig at du skal kontakte noen som er eksperter på kosthold, trening og vektnedgang.

Noe må du gjøre galt, ettersom du ikke går ned (heller opp..)

Håper du finner ut av dette, for det tærer på motivasjonen når vektnålen ikke rikker seg, når man jobber såå hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzy: Jeg synes virkelig at du skal kontakte noen som er eksperter på kosthold, trening og vektnedgang.

Noe må du gjøre galt, ettersom du ikke går ned (heller opp..)

Håper du finner ut av dette, for det tærer på motivasjonen når vektnålen ikke rikker seg, når man jobber såå hardt.

Ja, jeg får se hva jeg kan ta meg råd til rett og slett - det er vel egentlig ikke slik at jeg legger på meg heller: Jeg beveger meg bare ikke i det hele tatt.

jeg begynte på en vekt - sto stille i to uker, gikk opp en halv kilo og ned en kilo og nå opp nesten en halvkilo. Altså på standby...

Jeg finner ingen ernæringsfysiolog her i området - ikke på gule sider i allefall... Lurer veldig på hvor mye veiledning koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anja_*
Ja, jeg får se hva jeg kan ta meg råd til rett og slett - det er vel egentlig ikke slik at jeg legger på meg heller: Jeg beveger meg bare ikke i det hele tatt.

jeg begynte på en vekt - sto stille i to uker, gikk opp en halv kilo og ned en kilo og nå opp nesten en halvkilo. Altså på standby...

Jeg finner ingen ernæringsfysiolog her i området - ikke på gule sider i allefall... Lurer veldig på hvor mye veiledning koster.

Hvis du tar opp saken med legen din igjen vil han/hun kunne henvise deg til ernæringsfysiolog. I såfall er betaler du kun egenandel. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du tar opp saken med legen din igjen vil han/hun kunne henvise deg til ernæringsfysiolog. I såfall er betaler du kun egenandel. Lykke til!

Jeg har tatt opp saken med legen min og hun sa "det er vanskelig å gå ned i vekt. Mest sannsynlig er du arvelig belastet"

Dett var dett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare litt nysgjerrig, var du tynn som barn? Leste en artikkel om at fettcellene dannes som barn og at de som var lubne som barn ville ha vanskeligere for å gå ned i vekt. Jeg var spikertynn som barn og går lett ned når jeg prøver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare litt nysgjerrig, var du tynn som barn? Leste en artikkel om at fettcellene dannes som barn og at de som var lubne som barn ville ha vanskeligere for å gå ned i vekt. Jeg var spikertynn som barn og går lett ned når jeg prøver...

Jeg var tynn som småbarn (til skolealder) og helt normal videre oppover. Har vel aldri vært overvektig noen gang, men har lagt på meg litt sånn gradvis etter fylte 25 tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er utrolig dårlig at ikke legen tar deg på alvor jeg. Greit at det ikke er bare bare å slanke seg, men du burde jo i prinsippet rase ned i vekt. Går det ikke an å bare be om en henvisning og ikke noe synsing fra legens side, eller må de vurdere at du virkelig trenger en henvisning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det henger sammen, men jeg kan nok tenke meg at legen min (som sjøl er så tynn at hun knapt henger sammen) ikke helt ser alvoret i det for meg. Jeg ser ikke feit ut, jeg ser sunn og sterk ut og det er sikkert litt vanskelig å ta på alvor at jeg ønsker meg ned i vekt.

Det er noe jeg gjetter på utfra reaksjoner fra venner.

Jeg får vurdere å gå på nytt og spørre henne om bare vekt og vektnedgang (jeg spurte på slutten av en time der sist og det kan hende tiden begynte å bli knapp også... )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Suzy, vet du ca hvor mange kcal du forbrenner ved trening daglig? Bruker du pulsklokke eller VKs beregninger? Og spiser du treningskaloriene, helt eller delvis? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...