Gå til innhold

Siste forsøk på å gå ned


Suzy

Anbefalte innlegg

Jeg trodde ikke noen former for nedgang falt inn under kategorien "dårlig" ;) Hvor mye man mister rundt livet er avhengig av hvor mye vann man slipper, hvor man er disponert for å gå ned først, og 100 andre faktorer. Det å gå ned rundt midjen er i hvertfall utelukkende positivt :)

Er enig i at jeg sa det litt klønete :ler: jeg synes det er vanskelig å måle rundt livet. Man skal måle 2 cm over navelen, og jeg tror ikke jeg traff likt nå som sist gang. Gått ned tre cm på fire uker hvertfall. Og jeg ser at jeg er mye mindre rundt selve magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nok en mandag og fremdeles ikke ned ett gram gitt. Fantastisk motiverende - not :roll:

Har ikke vært flink denne helga, for jeg har vært på hyttetur, så hele uka summert viser ca 300 kcal i pluss. Jeg har rørt meg endel da, men denne uka planlegger jeg å virkelig sulte meg og kanskje skru opp treningsmengden ytterligere, for nå er jeg skikkelig fed up!

Suzy - spiser du opp kaloriene du trener vekk? Kan det være at pulsklokken din viser for mange kcal forbrent?

Jeg spiser ikke opp alle kaloriene jeg trener vekk, men noen. Mandag har jeg f.eks ei såpass hard økt at jeg blir sinnsjukt sulten hele tirsdagen om jeg ikke spiser litt av treningskaloriene. Tenkte jeg skulle prøve å la være å spise treningskaloriene denne uka og se om det hjelper noe.

Vet ikke om klokka viser for mye, men har sammenlignet meg med andre og har ca de samme resultatene (relativt etter vekt osv). Jeg har jo lagt inn makspuls, vekt, høyde og alder på klokka og da skal den vel strengt tatt vise riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjestemor
Nok en mandag og fremdeles ikke ned ett gram gitt. Fantastisk motiverende - not :roll:

Har ikke vært flink denne helga, for jeg har vært på hyttetur, så hele uka summert viser ca 300 kcal i pluss. Jeg har rørt meg endel da, men denne uka planlegger jeg å virkelig sulte meg og kanskje skru opp treningsmengden ytterligere, for nå er jeg skikkelig fed up!

Jeg spiser ikke opp alle kaloriene jeg trener vekk, men noen. Mandag har jeg f.eks ei såpass hard økt at jeg blir sinnsjukt sulten hele tirsdagen om jeg ikke spiser litt av treningskaloriene. Tenkte jeg skulle prøve å la være å spise treningskaloriene denne uka og se om det hjelper noe.

Vet ikke om klokka viser for mye, men har sammenlignet meg med andre og har ca de samme resultatene (relativt etter vekt osv). Jeg har jo lagt inn makspuls, vekt, høyde og alder på klokka og da skal den vel strengt tatt vise riktig?

Ja, for det er jo skikkelig smart... Vær så god å fortsette å ødelegge forbrenningen din. Hvis det da ikke er det du allerede har gjort. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, for det er jo skikkelig smart... Vær så god å fortsette å ødelegge forbrenningen din. Hvis det da ikke er det du allerede har gjort. :roll:

Og sånne konstruktive tilbakemeldinger som dette hjalp enda mer. Takker!

Jeg skal ikke spise opp treningskaloriene mine, men ellers holde meg til den gitte kalorigrensa. Det er ikke bare lett når du trener ganske hardt, men jeg skal prøve det denne uka. Derfor kaller jeg det "sulting".

Hvordan jeg kan ha ødelagt forbrenninga mi er en gåte for meg - jeg har trent jevnt og trutt i mange år og spist vanlig sunn kost i forsøket på å legge om livsstilen slik at jeg kanskje kunne gå ned i vekt.

Hvordan ødelegger det forbrenninga?

Og hvordan ødelegger jeg forbrenninga mi nå? Jeg forsøker å følge en plan - og som sagt tidligere er dette mitt siste forsøk før jeg ber om legehjelp, for jeg forstår ikke hva det er jeg gjør galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skikkelig rart du ikke går ned :klø: jeg ligger rett over 1300 og spiser opp den lille treninga jeg gjennomfører innimellom (ikke hver gang) Går jevnt og trutt ned.

Det er vel sånn at kroppen venner seg til at du trener? Kanskje det på en måte har vært en fordel for meg at jeg ikke har trent noe en lang periode :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Egentlig har det ingenting å si, hvis du bare er flink å presse deg på trening. Når det er sagt så skal det selvfølgelig større innsats til hvis du har klart å bli feit selv om du trener 3 ganger i uka vs 0 ganger i uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og sånne konstruktive tilbakemeldinger som dette hjalp enda mer. Takker!

Jeg skal ikke spise opp treningskaloriene mine, men ellers holde meg til den gitte kalorigrensa. Det er ikke bare lett når du trener ganske hardt, men jeg skal prøve det denne uka. Derfor kaller jeg det "sulting".

Hvordan jeg kan ha ødelagt forbrenninga mi er en gåte for meg - jeg har trent jevnt og trutt i mange år og spist vanlig sunn kost i forsøket på å legge om livsstilen slik at jeg kanskje kunne gå ned i vekt.

Hvordan ødelegger det forbrenninga?

Og hvordan ødelegger jeg forbrenninga mi nå? Jeg forsøker å følge en plan - og som sagt tidligere er dette mitt siste forsøk før jeg ber om legehjelp, for jeg forstår ikke hva det er jeg gjør galt.

Kanskje den vekta du har nå er den vekta du bare må innse at du skal ha? Vi er jo alle så forskjellige, og det er vel bare sånn at ikke alle er skapt for å veie f.eks 55 kg?

Jeg tror jeg ville glemt hele vekta og bare fokusert på å trene og spise foruftig, rett og slett fordi det er sunt og bra for deg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det på en måte har vært en fordel for meg at jeg ikke har trent noe en lang periode :klø:

Tja, kanskje det, men jeg legger da på vekt så jeg sliter og tar i så jeg virkelig svetter og omtrent svimler :fnise: på kondisen, så da skulle jo treninga gi effekt uansett?

Jeg vet da faen, for å si det sånn. Begynner å bli grådig lei av å prøve når jeg ikke får en dritt igjen. Skal til legen min i et annet ærend på fredag, så da får jeg spørre henne om hun kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig har det ingenting å si, hvis du bare er flink å presse deg på trening. Når det er sagt så skal det selvfølgelig større innsats til hvis du har klart å bli feit selv om du trener 3 ganger i uka vs 0 ganger i uka.

De kiloene jeg har for mye snek seg på fra jeg var 25 til jeg ble 30 - for da jeg var drøyt 30 begynte jeg å trene og legge om. Før dette trente jeg ikke i det hele tatt.

Det jeg veier nå har jeg veid siden da omtrent (i fjor var jeg fire kg mindre enn nå, men det er det laveste jeg har vært siden jeg var 30) og det ser ut til å ha sveiset seg fast sånn ca...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

Suzy: Med den treningsmengden din og antall kalorier så TROR jeg at du spiser for lite... og kroppen derfor tviholder på alle kilo og gram for at du ikke skal sulte deg enda mer. (sparebluss)

Ikke for at jeg er en ekspert på dette, men har lest og lest om vektnedgang på alle mulige slags fronter. Og 1 ting er sikkert, spiser du for lite, så tviholder kroppen på fettet!

At du blir så sulten som du sier, er nok en indikasjon på det! Burde være mulig å gå ned i vekt uten å sulte!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok enig med StoreSky, og det har jeg jo også nevnt et par ganger før i denne tråden.

Jeg kom forresten på at en bekjent av meg slet fryktelig for å gå ned i vekt, og hun engasjerte en personlig trener. Treneren la opp både trening og kostplan, og kiloene rant av som bare det! Det er ikke så dyrt som det høres ut (min bekjente har ikke god råd), og man trenger det kun i en periode, for å få hjelp til å komme ordentlig igang med noe som virkelig funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men: kan man ikke spise opp de kcal man trener vekk? Dersom man totalt holder seg på 1300kcal? Altså dersom man trener bort 900kcal en dag, så får man jo totalt bare i seg 400 kcal hvis man kun spiser 1300, det blir jo et underskudd på ca. 1600kcal, hvis 2000kcal regnes som nødvenidg normalt inntak for å holde samme vekt... Det er vel ikke sånn at man ikke skal få i seg noen kcal? Skjønner ikke jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Suzy: Med den treningsmengden din og antall kalorier så TROR jeg at du spiser for lite... og kroppen derfor tviholder på alle kilo og gram for at du ikke skal sulte deg enda mer. (sparebluss)

Ikke for at jeg er en ekspert på dette, men har lest og lest om vektnedgang på alle mulige slags fronter. Og 1 ting er sikkert, spiser du for lite, så tviholder kroppen på fettet!

At du blir så sulten som du sier, er nok en indikasjon på det! Burde være mulig å gå ned i vekt uten å sulte!!

Det er godt mulig du har rett, men som jeg har sagt tidligere i tråden så har jeg jo forsøkt å ligge på et høyere kaloriinntak og da gikk jeg heller ikke ned noe som helst. Hvor høyt må jeg ligge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men: kan man ikke spise opp de kcal man trener vekk? Dersom man totalt holder seg på 1300kcal? Altså dersom man trener bort 900kcal en dag, så får man jo totalt bare i seg 400 kcal hvis man kun spiser 1300, det blir jo et underskudd på ca. 1600kcal, hvis 2000kcal regnes som nødvenidg normalt inntak for å holde samme vekt... Det er vel ikke sånn at man ikke skal få i seg noen kcal? Skjønner ikke jeg...

Jo man kan - de kaloriene du forbrenner på trening trekkes fra så du kan spise dem opp og havne på under 1300 dagen totalt, MEN på forsiden min i dag (etter at jeg hadde skrevet inn dagens vekt) står følgende:

"Vekten din har fortsatt ikke endret seg. Men ikke la dette knekke deg! Det kan ha mange årsaker. Ikke tenk så mye på at vekten står stille, men konsentrer deg heller om å følge programmet - og spis ikke opp "mosjonskaloriene", altså de ekstra kaloriene du tjener på å mosjonere. "

Så da tenkte jeg at jeg skulle forsøke å følge rådene deres da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt mulig du har rett, men som jeg har sagt tidligere i tråden så har jeg jo forsøkt å ligge på et høyere kaloriinntak og da gikk jeg heller ikke ned noe som helst. Hvor høyt må jeg ligge?

Et minimum er vel 1500. Jeg mener du bør ligge på rundt 2000 kcal pr dag.

Hvor ofte spiser du?

Endret av Page
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et minimum er vel 1500. Jeg mener du bør ligge på rundt 2000 kcal pr dag.

Hvor ofte spiser du?

Tre hovedmåltider og tre mellommåltider fordelt på 13 - 14 timer ca.

Frokost halv åtte på morgenen, lunsj halv tolv, middag etter trening som oftest - altså mellom 20 og 21 og mellommåltider mellom lunsj og middag, og mellom frokost og lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tre hovedmåltider og tre mellommåltider fordelt på 13 - 14 timer ca.

Frokost halv åtte på morgenen, lunsj halv tolv, middag etter trening som oftest - altså mellom 20 og 21 og mellommåltider mellom lunsj og middag, og mellom frokost og lunsj.

Du spiser jo ofte, og det er bra. Men har du mulighet til å trene om morgenen istedenfor på kvelden? Morgentrening er mer effektiv.

Du spiser veldig sen middag. Hva spiser du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne sikkert trent om morgenen noen av dagene (andre får jeg ikke endret ettersom det er timer jeg er instruktør for), men jeg sliter med å tro at det løser hele greia... To timer med beinhard spinning er da vel like hardt om det er på eftan?

Middagen er sen fordi jeg ikke orker å spise før trimmen - det er veldig ubehagelig. Jeg spiser div retter fra Vektklubben, men i hovedsak kjøtt, fisk og grønnsaker i en eller annen konbinasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom forresten på at en bekjent av meg slet fryktelig for å gå ned i vekt, og hun engasjerte en personlig trener. Treneren la opp både trening og kostplan, og kiloene rant av som bare det! Det er ikke så dyrt som det høres ut (min bekjente har ikke god råd), og man trenger det kun i en periode, for å få hjelp til å komme ordentlig igang med noe som virkelig funker.

Glemte å kommentere dette i sted: Det har jeg faktisk tenkt på. Mulig jeg kan få en god deal ettersom jeg jobber på treningssenteret mitt også...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...