Gå til innhold

Siste forsøk på å gå ned


Suzy

Anbefalte innlegg

Jeg må ha beregnet veldig feil da i tilfelle. Jeg har veid og målt alt jeg har hatt i meg og brukt oppskrifter i Vektklubben flittig slik at jeg skal få i meg riktig mengde mat. Men jeg får være enda mer nøyaktig da - og evt kutte ytterligere. Vet ikke hvordan jeg skal holde ut det, for jeg er sulten nok som det er og kjenner jeg blir skikkelig sliten av å ikke få i meg mer mat enn jeg gjør nå.

Har ikke målt med fettklype eller målebånd. Kan godt hende det er noe å hente på det, men syns ikke jeg merker noe på buksa heller.

Har ikke skiftet hverken treningsmengde eller type trening de siste ukene, så tviler på at det er det.

Hvor lenge har du vært på diett?

Du kan jo prøve å loggføre dietten din og regne over hver kveld. Det er ikke nødvendig å sulte på diett, så synes ikke du skal kutte ytterligere ennå før du vet nøyaktig hvor mye du spiser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lenge har du vært på diett?

Du kan jo prøve å loggføre dietten din og regne over hver kveld. Det er ikke nødvendig å sulte på diett, så synes ikke du skal kutte ytterligere ennå før du vet nøyaktig hvor mye du spiser

Har du ikke lest denne tråden fra start?

Jeg har begynt på Vektklubb.no (VG sin nettslankehjelp) og har bare drevet med dette, og kalorigrensa 1300 pr dag, i litt under to uker. Jeg hadde bare forventet at når jeg veide meg for første gang (etter ei uke) hadde gått ned littegranne - en kilo eller noe.

Jeg loggfører jo alt jeg eter og regner på det. Jeg vet nøyaktig hvor mye jeg har hatt i meg hver dag, det er derfor jeg syns det er merkelig at jeg kan ha feilvurdert så til de grader.

Edit: I forkant av dette har jeg forsøkt å gå ned på egenhånd ved å trene fire ganger i uka og ligge på 1800 kcal dagen.

Endret av Suzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på hvor lenge du hadde vært på diett totalt ja...

La det gå litt lengre tid, så går du ned etterhvert :)

Erfaringen med kundene mine er at vekta står ganske stille de to første ukene, men at de mister noen cm her og der på målebåndet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - takk for tilbakemeldinger X-life. Da venter jeg i beven og spenning en stund til med andre ord :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du blir fortvila når du står på som du gjør uten å gå ned i vekt, men jeg mener nå fortsatt at du får i deg for lite kalorier. En gjennomsnittskvinne bør ha i seg mer enn 1500 kcal pr dag, og du som trener såpass mye som du gjør bør nok ha i deg enda mer. Så mye trening står ikke i forhold til antall kalorier, derfor står du stand by.

Leste du ordentlig igjennom linken jeg postet i det første innlegget mitt? Det står masse fornuftig der, også i fht trening, og jeg er sikker på at det vil fungere bedre for deg.

Endret av Page
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at du blir fortvila når du står på som du gjør uten å gå ned i vekt, men jeg mener nå fortsatt at du får i deg for lite kalorier. En gjennomsnittskvinne bør ha i seg mer enn 1500 kcal pr dag, og du som trener såpass mye som du gjør bør nok ha i deg enda mer. Så mye trening står ikke i forhold til antall kalorier, derfor står du stand by.

Leste du ordentlig igjennom linken jeg postet i det første innlegget mitt? Det står masse fornuftig der, også i fht trening, og jeg er sikker på at det vil fungere bedre for deg.

Jepp, leste gjennom linken din og det virker fornuftig det der - men jeg har prøvd det også. Før jeg meldte meg på vektklubben.

Fra januar og fram til for snart fjorten dager siden så levde jeg på minst mulig stivelse, masse grønt, nøtter, sunt fett og masse proteiner (omtrent som nå altså) og ca 1800 kcal pr døgn (opp mot 2000 kcal innimellom). Samme treningsmengde som nå.

Hjalp det? NIX!

Jeg går ikke ned, jeg går ikke opp heller, men jeg går altså ikke ned og nå har forsøkt ALT! Enten er jeg ernæringsmessig verdens dummeste menneske (som feilleser alt jeg har i meg) eller så er det noe gær'nt. Jeg får det jo bare ikke til.

Jeg orker ikke sulte meg og jeg har ikke noen tro på pulverkurer eller slikt - jeg har ikke sjans til å spise mindre enn jeg gjør nå, og jeg har ikke tid til mye mer trening heller... Du har rett, jeg er fortvilt.

Planen er å forsøke dette her i en måned, minst - og har det ikke skjedd noe da så går jeg til legen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjestemor

Fra januar og fram til april er ikke lang nok tid for en kropp som tydeligvis har gått av og på forskjellige slankekurer. Når man begynner på et sånt skikkelig opplegg med kosthold og trening kan det ta veldig lang tid før ting begynner å skje. Jeg tror du er litt for utålmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzy:

Tror du alder er en medvirkende faktor her? Jeg sliter med det samme problemet; er 36 år, 172 høy og veier 74 kg.

Jeg føler meg rimelig proff på kosthold, og har innsett at jeg kan spise mindre og mindre mat. Jeg har gjort som deg; økt og minket matinntaket, og sistnevnte er det som funker. Å ligge på en 1300 kalorier pr dag ca. Men jeg klarer det ikke i lengden, er så glad i mat.

Så jeg vet ikke, leve med det, eller prøve en siste gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra januar og fram til april er ikke lang nok tid for en kropp som tydeligvis har gått av og på forskjellige slankekurer. Når man begynner på et sånt skikkelig opplegg med kosthold og trening kan det ta veldig lang tid før ting begynner å skje. Jeg tror du er litt for utålmodig.

Mulig det, men jeg har trent regelmessig - og da mener jeg mellom 3 og 4 ganger i uka i fem år, og forsøkt å spise fornuftig vedsiden av hele den tiden - uten å gå på kur, men med formål om å leve sunt og gå ned i vekt.

Jeg har ikke gått på kurer, jeg har forsøkt å endre livsstilen i årevis uten at det har hatt den ønskede effekten.

Hvor lang tid tar det egentlig?

Poenget er at jeg har forsøkt det fornuftige og ikke noe skjer - nå begynner jeg å bli smådesperat fordi jeg ikke får til noe.

Suzy:

Tror du alder er en medvirkende faktor her? Jeg sliter med det samme problemet; er 36 år, 172 høy og veier 74 kg.

Jeg føler meg rimelig proff på kosthold, og har innsett at jeg kan spise mindre og mindre mat. Jeg har gjort som deg; økt og minket matinntaket, og sistnevnte er det som funker. Å ligge på en 1300 kalorier pr dag ca. Men jeg klarer det ikke i lengden, er så glad i mat.

Så jeg vet ikke, leve med det, eller prøve en siste gang?

Det kan veldig godt hende at alderen er nøkkelen her. I så fall må man vel bare stikke fingeren i jorda og bestemme seg for å være glad en er frisk?

Hm...

Jeg skal nå fortsette forsøket mitt (som fortsatt ikke har noen effekt) en stund til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest også en vektklubb medlem

Uff, jeg er også en vektklubb medlem og jeg syns det er fryktelig kav å måtte skrive inn alt jeg spiser. Jeg angrer på at jeg meldte meg inn, for jeg tror jeg klarer å bli kvitt noen kilo bare ved å kutte ut godtespisinga.. spiste godteri hver dag.. jeg har også begynt å gå tur i raskt tempo hver dag.

Men jeg forsøker litt til. Gidder ikke å veie maten iallefall, skriver inn det jeg vet av kalorier, men hvor mye gram middag og lignende jeg spiser gidder jeg ikke. Får være grenser... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger inn oppskriftene på de middagene som ikke ligger inne jeg. :) Da er det bare å legge til en porsjon. Lettere enn å veie.

Skjønner at det kan være pesete å telle kalorier da, men for meg er det det eneste som funker og som jeg kan forholde meg til på sikt. Nå lærer jeg om mat samtidig som jeg går ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Meg_*

Jeg spør dere jeg. Virker som dere har litt peil :)

Jeg tenkte å kjøpe meg pulsklokke. Men vil den vise antall forbrente kalorier på en vanlig gåtur, selvom jeg ikke setter opp hastigheten så veldig? Skjønner klokken at jeg er i bevegelsen selvom? Hehe.. Håper dere skjønte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Uff, jeg er også en vektklubb medlem og jeg syns det er fryktelig kav å måtte skrive inn alt jeg spiser. Jeg angrer på at jeg meldte meg inn, for jeg tror jeg klarer å bli kvitt noen kilo bare ved å kutte ut godtespisinga.. spiste godteri hver dag.. jeg har også begynt å gå tur i raskt tempo hver dag.

Men jeg forsøker litt til. Gidder ikke å veie maten iallefall, skriver inn det jeg vet av kalorier, men hvor mye gram middag og lignende jeg spiser gidder jeg ikke. Får være grenser... :sjenert:

En ærlig sak, men det kan ofte være en idé å f.eks. veie alt en uke, og deretter slutte med det. Det er enklere å vite sånn ca hvor mye kalorier man spiser hvis man har et visuelt forhold til hvor mange gram det er i en ålreit porsjon.

Og å skrive inn kalorier når man bare gjetter, er nærmest bortkastet, hvis man ser bort fra at man gjerne passer litt mer på hva som går i munnen når alt skrives ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjestemor

Synes det virker som om veldig mange overvektige bruker mye mer energi på å klage over overvekten og hvor slitsomt det er å slanke seg, enn å faktisk få gjort noe skikkelig med det. Når man innrømmer at man pleide å spise godteri hver dag, som en gjest over her, så burde man vel skjønt poenget for lengst? Klart det er mest behangelig å bare spise det man vil, og mer til, enn å veie mat og telle kalorier.

Bare en observasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Det stemmer nok det. Alt er jo en overveiing mellom nytelse nå (spise sjokolade) og nytelse senere (være fornøyd med kroppen) for å sette ting litt på spissen. Prosessen å gå ned i vekt kan virke mye mer omfattende og krevende enn den egentlig er, ofte fordi man går inn og skal detaljstyre og gjøre alt 110% perfekt, ellers er det ikke vits. (enten 200 gram sjoko hver dag, eller bare kaninmat, ingenting imellom)

Hvis man i tillegg har mange kg å gå ned, får man ofte en avmaktsfølelse, for det vil ta ganske lang tid før man vil nå de ønskede resultatene. Da kan det være mer fristende å ha det greit der og da, med masse godteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bolledeig

Jeg trodde ikke noen former for nedgang falt inn under kategorien "dårlig" ;) Hvor mye man mister rundt livet er avhengig av hvor mye vann man slipper, hvor man er disponert for å gå ned først, og 100 andre faktorer. Det å gå ned rundt midjen er i hvertfall utelukkende positivt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lista der var jo elendig da! Jeg mener, hvis du holder på med vektnedgang, og ikke oppfyller kravene til det, så er du jo helt bak mål. For eks hvis kostholdet består av nesten bare karber. :roll: Det er jo en fordel å vite litt om kosthold, spesielt når en skal ned i vekt. Jeje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...