Gå til innhold

Mazillas store dag, 01.08.09


Mazilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 uker!! :strix:

Håper dere koser dere i Oslo.

Jeg er også veldig nysgjerrig på hva du skal ta master i. Og også på hvor du kommer fra. PM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke mange timene til jeg kan si at jeg gifter meg neste uke! :dåne: Har fått ordna noen småting i dag; sko til han godeste (gratis!), levert greiene til bordkorta til bordkortprodusentene og fått snakka litt med toastmasteren vår. Har endel igjen å ordne, men vi har jo goooood tid enda! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med master. :strix: :strix: Du får si ifra om jeg kan gjøre noe for at oppholdet ditt i barteby skal bli bedre. :klemmer:

Tenk at du gifter deg neste uke. :dåne: virker det litt uvirkelig, eller er du bare superglad for at dagen er her snart?

Jeg skal også til blomsterdama dagen før for å godkjenne den, og tilpasse til høyden min. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mest uvirkelig, men også stressende siden jeg har masse igjen å gjøre. Innimellom er det deilig å ignorere alt som må ordnes, og bare tenke på at dagen vår snart er her! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer igjen med masteropptak - det høres spennende ut!! :jepp:

Og :bolledeig: !!! Du gifter deg neste uke!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en dag nærmere! :bolledeig::strix:

Ble rimelig frustrert nettopp.. Stod opp 06.15 for å kjøre han godeste til jobb, og så tenkte jeg meg på treningssenteret. Det skulle i følge nettsida åpne 06.30, men neida, på døra hadde de hengt åpningstidene for juli, og de åpner ikke før 9. Hva med å skrive det på nettsida også?! :kjefte:

Skrev en liten liste over bryllupsting som må/bør/kan ordnes i dag, og den ble på ikke mindre enn 12 punkter! :dåne: Kommer sikkert på noe mer underveis også.. Gleder meg til fredagskvelden neste uke. Da kan jeg ikke gjøre mer, og må bare sitte der med sommerfuglkolonien flaksende rundt i magen. Pluss at jeg må praktisere italiensken min, siden familien til han godeste da er på plass. Foreldrene hans har invitert alle tilreisende gjester + meg med foreldre og forlover på lapskausfest nemlig. For, som svigermor sier, vielsen begynner jo ikke før kl 16.. :roll: En ting er sikkert; jeg blir ihvertfall ikke med på lapskaus&øl ut i de små timer akkurat den dagen! :riste:

Har forresten fått vondt i halsen.. :sukk: Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få det til å gå over fortere enn svint?? (Og hva/hvor fort er egentlig svint? :sjenert: )

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags strømper skal jeg ha, mon tro? :klø: Hva hadde dere andre som har gifta dere? Eller hva skal andre vordende bruder ha? Må vel kanskje snart få kjøpt det også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryllupet vårt :hjerte:

Rødt- ikke klart

Grønt- Ferdig

Orange- Under planlegging

Brud

Kjole - Bente fra Agape

Sko

Tiara Denne

Parfyme - skal ha en av de jeg pleier å bruke

Slør

Undertøy

Undertøy til bryllupsnatten :lur:

Sminkør

Frisør - bestilt både til dagen og prøvetime tidligere i uka

Strømpebånd

Strømper

Han godeste

Antrekk

Parfyme

Sko

Frisør - 21.juli kl 16

Blomster

Brudebukett - bestilt. Tilpasses 31.juli kl 15

Knapphullsblomster til han godeste, forloveren og pappa - bestilt

Tanta mi lager borddekorasjoner

Trykksaker

Lage invitasjoner

Levere ut invitasjoner

Lage bordkort - pappa&dama gjør

Lage kirkeprogram - har såvidt begynt å tenke på

Lage sanghefter - foreldrene til han godeste ordner

Til bordet

Duker

Lys

Servietter til velkomst, middag og kaffe

Limegrønne brikker til kaffebordene

Plan for bordplassering

Brette servietter

Maten

Forrett: Lun asparges med serranoskinke og parmesan, aioli

Bestille aioli

Hovedrett: Helstekt indrefilet med urter, ovnsbakte nypoteter, grønnsaker og sjysaus

Dessert Denne

Kjøpe kjøtt - Sverige

Bestille bryllupskake

Bestille grønnsaker

Få slekta til å bake kaker

Drikke

Vin til forrett

Vin til hovedrett

Vin til dessert

Foreldrene til han godeste betaler

Velkomstdrink

Brus

Kaffe

Vann/farris

Toalettkurver

Selve kurvene

Paracet

Nål og tråd

Gnagsårplaster

Nylonstrømper?

Tyggis

Hårspray

Lokale

Bestilt

Kokk

Serveringspersonale

Betaling lokale - foreldrene til han godeste betaler

Kirka

Booket til 01.08.09 kl. 16.00

Prest

Inngangsmarsj

Utgangsmarsj

Salmer - må bare få godkjent valgene våre

Organist - må få ringt henne og avtalt saker og ting

Ringe fløytespilleren

Tekstlesing - bestemor

Andre hjelpere

Forlover til meg

Forlover til han godeste

Toastmaster

Fotograf - mamma betaler

Gaveåpnere - har spurt 2 stk

Transport fra frisøren til kirka

Transport fra festen til hotellet

Transport fra kirka til fotograf og videre til lokalet

Ellers

Legge inn ønskeliste hos Tilbords og Jernia

Enige om etternavn - jeg tar hans i tillegg til mitt

Sende inn papirer

Overnatting bryllupsnatta

Bryllupsreise

Kroatia 4.-14.august :)

Bestilt fly

Bestilt overnatting

Overnatting i Oslo natta før avreise

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ser lista overraskende grønn ut, men den lyver litt.. I bryllupspermen har jeg nemlig noen laaange lister over småting som må ordnes! Har nok å henge fingrene i, ihvertfall! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte hudfargede/brune tynne strømpebukser med litt sånn anti-skli under! Litt samme konseptet som man hadde i gymmen på barneskolen med gummi under sokkene.. :ler: Det fungerte veldig bra, for selskapssko er ofte veldig glatte inni, så slipper man å skli runt i skoene. Måtte på en litt ordentlig strømpeforretning for å få tak i dem.

Tips til vond hals: Coldizin Fåes på helsekost.

Endret av cypress
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ansjoni
Hva slags strømper skal jeg ha, mon tro? :klø: Hva hadde dere andre som har gifta dere? Eller hva skal andre vordende bruder ha? Må vel kanskje snart få kjøpt det også...

Jeg hadde stayups. Ikke noen fancy, kjøpt på salg hos Gina Tricot. Men de holdt seg oppe, bortsett fra den ene som skled litt da vi bakset rundt på fotograferingen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

den er supergrønn jo :strix:

Åååå tenk at du snart er gift :rødme: Kooooselig! :kose:

Jeg har kjøpt strømper på Nille jeg :ler: Men jeg vet ikke om jeg skal ha strømper jeg... Jeg trenger det jo ikke, for jeg nekter å tro at det blir kaldt :Nikke:

Jeg synes faktisk Repsils fungerer på halsvondt :Nikke: Den med honning og et eller annet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God bedring med halsen. :kose:

Jeg brukte stay-ups fra Lindex, og de satt fint, som alltid. Raknet ikke heller, men det er jo alltid lurt å ha et ekstra par i bakhånd. ;)

Lykke til med de siste forberedelsene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte stay-ups istad. De skulle visst klistre seg fast til lårene på et vis, uten å bli ukomfortable, så da får vi stole på butikkdama! :Nikke:

Fikk også kjøpt gjestebok. Kjøpte den på Tilbords. Helt blanke sider. Ville ha det, det var derfor jeg ikke kjøpte på Ebay mens det enda var tid til det.

Etterpå skal han godeste klippe seg. Kunne ikke akkurat gjøre det dagen før bryllupet, for det hadde jo vært litt kjipt om han hadde en hvit kant rundt hele hårfestet! :fnise: Etter det skal vi sannsynligvis hjem til han for å hente parfymen han bestilte fra strawberrynet for en stund siden. Må visst betale toll for den, men kunne få det igjen fra strawberrynet ellerno, såvidt jeg forstod ut fra sida.. Noen som vet noe om det? :vetikke:

Etter det må vi få snakka med søstra til han godeste, hvis hun har kommet fra ferie. Det er nemlig svogeren hennes som skal spille fløyte i kirka, så vi må få snakka med han snart. Venter med å ringe organisten til vi har avtalt noe med han..

:Gjesp: Er ikke helt i form jeg.. Passer i grunnen litt dårlig.. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...