Gå til innhold

Mazillas store dag, 01.08.09


Mazilla

Anbefalte innlegg

Dette er en sped begynnelse på det som forhåpentligvis kommer til å bli en fyldig bryllypsdagbok! Om ikke annet så for at jeg selv skal ha ting samla på ett og samme sted, noe jeg ser for meg at blir viktig etterhvert som bryllupsplanlegginga går sin gang...

Den store dagen vår er altså 1.august 2009! Kirka er booka, og festlokalet er så godt som i boks! Vielsen er kl 16, så vi satser på å ta fotografering før det, for at ikke festen skal begynne altfor sent. Lokalet får vi nesten gratis, inkludert servitører, pga min kommende svigerfar:) Det er jo kjempegreit! Ellers har vi ikke bestemt så mye, bortsett fra at det sannsynligvis blir moltekrem til dessert, nam nam!

Det vi også vet er at det kommer gjester fra Italia, nemlig min samboers tante og søskenbarn med ektefeller. De snakker bare litt norsk, men det ordner seg nok. Alt skal jo foregå på norsk, men det er jo ikke vårt problem :fnise:

Kan jo kanskje si litt om oss også, vi kommer til å være nesten 24 i "gjerningsøyeblikket", og er altså 22 i skrivende stund. Har vært sammen i litt over 3 1/2 år, og gleder oss stort til å være sammen for alltid :rødme:

Det er jo enda en stund til den store dagen, men jeg skal innrømme at jeg tenker mye på det allerede. (Håper ikke jeg blir helt bridezilla...) Det neste jeg gleder meg til nå er å spørre min kusine om ho vil være forlover. Vil gjøre det ansikt-til-ansikt, og det blir enten i begynnelsen av april eller i midten av mai. Vi bor nemlig i hver vår kant av landet for øyeblikket.. I tillegg gleder jeg meg til å se lokalet vårt, men det blir nok ikke før til sommeren. De sier det er bra, så får stole på det så lenge.. Hvis vi ikke liker det kan vi jo bare ombestemme oss!

Det var litt om meg og mine bryllupsplaner! Herved erklærer jeg dagboka for åpnet :velkommen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulera me forlovelse å bryllupsplanlegging her inne i dagbøkene :klemmer: Håpe du komme te å trivas her inne (de tror eg e fysisk umuligt å ikkje jørr :fnise:) Her e lister te låns i fleng øve ka så ska te for å få dagen te å gli best mulig :jepp: Lykke te!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer og velkommen! :)

Gratulerer med forestående bryllup, og med dagbok!

Takk til dere begge:)

Gratulera me forlovelse å bryllupsplanlegging her inne i dagbøkene :klemmer: Håpe du komme te å trivas her inne (de tror eg e fysisk umuligt å ikkje jørr :fnise:) Her e lister te låns i fleng øve ka så ska te for å få dagen te å gli best mulig :jepp: Lykke te!!!

Lister er bra, det liker vi!! :) Forlovelsen er nesten et år gammel, men takk likevel! Masse gode tips å hente her inne, så dette må jo gå bra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina

Gratulerer så mye med det forestående bryllupet! :-D Jeg skal kanskje i bryllup den dagen jeg ;) (og når klokka slår 24:00 har vi ett års bryllusdag! :-D )

Lykke til med planleggingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg først er i gang kan jeg jo nevne litt flere av våre foreløpige planer:

Ringer har vi, det kjøpte vi til forlovelsen, skal beholde de. Fikk med en fin liten treboks med sånn fløyelsaktig stoff i til de, i tilfelle vi skal ta av ringene før vielsen og så sette de på hverandres fingre. Hadde aldri trodd jeg skulle bli vant til å gå med ring, men nå har jeg sannelig gjort det i nesten ett år allerede!

Når det gjelder selve festen er det eneste som er fastlagt at vi skal ha moltekrem. Og at vi skal ha alkohol. Der har vi litt å jobbe med før vi er "enige", i og med at hans familie ser det som en selvfølge (de hadde t.o.m. alkohol i konfirmasjonen hans, noe som ville vært utenkelig i min familie), mens deler av min (onkler og tanter + farmor) er veldig konservative og kristne. Tenker vi havner på en mellomting - altså vin og evt øl til maten, og så evt baileys og cognac til kaffen, men uten at det blir noen fri flyt og et fyllekalas. Tenker som så at det ikke skal være vår jobb å spandere fylla på folk. De kan jo drikke seg fulle hvilken som helst annen lørdag... :fnise: Har vært i et bryllup hvor folk var fulle, og bruden fullest, mens det fremdeles var gamle og edru folk tilstede. Det var egentlig bare ubehagelig... Så sånn skal vi ikke ha det!!

Kirka er "hans", men den er mye finere enn "min", så det er jeg egentlig bare glad for! Vi er uansett fra samme sted, så det er ikke så mange som kommer tilreisende. Vi har den siste av tre vielser den dagen, så håper bare presten ikke er altfor sliten og klar for å gå hjem :sjenert: Akkurat det at det er tre vielser på samme dag vil jo også kanskje bety at vi må bli enige med de andre om pynting av kirka?? Synes å ha lest noe om det...

Ellers, hva er egentlig det som haster mest for oss nå? Lokale og kirke er som sagt i boks.. Vet at vi har god tid, men det er jo så gøy å planlegge!! :ler: Det neste burde kanskje være å sette opp et budsjett? Uff, gruer meg litt til det..!! Er det forresten mange som har bryllupsforsikring? Hører jo så mange skrekkhistorier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med det forestående bryllupet! :-D Jeg skal kanskje i bryllup den dagen jeg ;) (og når klokka slår 24:00 har vi ett års bryllusdag! :-D )

Lykke til med planleggingen!!

Takk! Får følge med på boka di tror jeg, du har jo masse geniale lister!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer!!

fyllekalas er jo ikke no hyggelig nei.. men er jo fint å nytte ett glass vin til den gode maten!!!

tror man må ta litt hensyn hvertfall, i forhold til blomstene i kirka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med bryllupsdagbok!

Jeg gifter meg også neste sommer :)

Skjønner godt du ikke vil ha noe fyllekalas... vi hadde også tenkt å ha vin/øl, cognac/baileys, men foreldrene mine insisterte på fri bar... tror ikke det er så mange som vil ha problemer med å styre seg i et bryllup da, men kommer nok til å be bartenderen være litt tilbakeholden hvis noen begynner å bli full...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at noen er enige med meg angående fyllekalas! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Får følge med på boka di tror jeg, du har jo masse geniale lister!!

Ballerina har lister for de mesta (takk å pris, for då kan me stjela di :fnise: trenge tje "finna opp krutte to gångår" :skratte: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med forestående :bryllup: og velkommen hit i gjengen :)

Du gifter deg en uke før meg så det blir spennende å følge deg i planleggingen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sirnor

Hei og gratulerer med :bryllup: :juhu:

Blir artig å følge med planlegginga ja, det er sååå kjekt med innspill og idéer fra andre enn kun de nærmeste :):):):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer med :bryllup: :juhu:

Blir artig å følge med planlegginga ja, det er sååå kjekt med innspill og idéer fra andre enn kun de nærmeste :):):):):)

Takk for det! Gleder meg til å utveksle erfaringer med folket her ja, og ikke minst få masse gode tips!

Det virker som mange som skal gifte seg i 2009 allerede har masse greier i boks, med alt fra kjolevalg til fargetema og invitasjoner.. Det har ikke vi, men jeg velger å tro at vi ikke haster av den grunn :sjenert: Men det er nok bare spørsmål om tid før jeg "sprekker", og setter i gang med å bestille diverse greier fra ulike fristende nettsider... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirnor
Takk for det! Gleder meg til å utveksle erfaringer med folket her ja, og ikke minst få masse gode tips!

Det virker som mange som skal gifte seg i 2009 allerede har masse greier i boks, med alt fra kjolevalg til fargetema og invitasjoner.. Det har ikke vi, men jeg velger å tro at vi ikke haster av den grunn :sjenert: Men det er nok bare spørsmål om tid før jeg "sprekker", og setter i gang med å bestille diverse greier fra ulike fristende nettsider... :fnise:

Ja det er veldig vanskelig å la vær å planlegge! Er jo lenge til noen av oss 2009 bruder går til alters, men som du ser er det mange som har masse klart allerede!

Jeg har valgt å kjøpe litt nå etter hvert for å fått spredd kostnadene litt. Slike småting kan man jo handle hvis man har bestemt seg for eks farge ol.

Er kjekt å ha skoene også. Spesielt med tanke på kjolen. Har funnet kjolen, men ikke til "rett" pris :) Så da kan jeg kjøpr brukt, har jo lengden på meg selv å slikt nå så :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er kjekt å ha skoene også. Spesielt med tanke på kjolen.

Mener du at jeg skal kjøpe skoa før kjolen?

Åå, jeg gleder meg så til å se lokalene våre!! Får nok ikke sett de før til sommeren, men.. Er nesten så jeg har lyst til å hive meg på flyet hjemover i påska, bare for å se! Men på den annen side - tenk på alt jeg kan kjøpe til bryllupet for pengene jeg sparer på å ikke reise hjem :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må egentlig løpe avsted til jobb nå, må bare skrive ned en idé jeg fikk i halvsøvne før jeg glemmer den! I hjembyen vår er det en sjokoladefabrikk, og om sommeren har de verdens beste jordbær dekket med hvit sjokolade. Tenkte på å ha sånne jordbær og noe sprudlevin før middagen, nam nam! Dessuten leker jeg med tanken på å ha små esker som ser ut som bittesmå gaver som bordbort, også ha en liten sjokoladebit fra fabrikken oppi hver eske/gave.

I den forbindelse - er det noen som vet hvor jeg kan få tak i sånne små esker? (Hvis dere i det hele tatt skjønner hva jeg mener, da..) Tenkte først på å ha sjokoladejordbær i eskene, men så kom jeg på at da må de nok ordnes dagen før dagen, for at de skal holde seg, og den dagen er jeg nok stressa nok som det er, om ikke jeg skal lage bordkort på toppen av det hele! Men kan jo høre med byens egen Willy Wonka om hvor lenge de holder seg... Oioi, nå må jeg løpe!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må egentlig løpe avsted til jobb nå, må bare skrive ned en idé jeg fikk i halvsøvne før jeg glemmer den! I hjembyen vår er det en sjokoladefabrikk, og om sommeren har de verdens beste jordbær dekket med hvit sjokolade. Tenkte på å ha sånne jordbær og noe sprudlevin før middagen, nam nam! Dessuten leker jeg med tanken på å ha små esker som ser ut som bittesmå gaver som bordbort, også ha en liten sjokoladebit fra fabrikken oppi hver eske/gave.

I den forbindelse - er det noen som vet hvor jeg kan få tak i sånne små esker? (Hvis dere i det hele tatt skjønner hva jeg mener, da..) Tenkte først på å ha sjokoladejordbær i eskene, men så kom jeg på at da må de nok ordnes dagen før dagen, for at de skal holde seg, og den dagen er jeg nok stressa nok som det er, om ikke jeg skal lage bordkort på toppen av det hele! Men kan jo høre med byens egen Willy Wonka om hvor lenge de holder seg... Oioi, nå må jeg løpe!!!

Sånne esker finner du i masse nettbutikker, både norske og utenlandske. Av norske f.eks www.kreativtbryllup.no og www.bryllupsbutikken.no.

Syntes de jorbærene hørtes sinnsykt gode ut..mmm :sikle: Det bør du absolutt gå for! Har lyst til å ha noe liknende selv.namnam..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sirnor
Mener du at jeg skal kjøpe skoa før kjolen?

Åå, jeg gleder meg så til å se lokalene våre!! Får nok ikke sett de før til sommeren, men.. Er nesten så jeg har lyst til å hive meg på flyet hjemover i påska, bare for å se! Men på den annen side - tenk på alt jeg kan kjøpe til bryllupet for pengene jeg sparer på å ikke reise hjem :fnise:

Ja skoene kan være lure å ha. Hvis du kjøper en kjole i en viss lengde, også må du ha så så høye eller lave hæler, så finner du INGEN sko du liker med slik hæl, det blir litt kjedelig da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...