Gå til innhold

Mazillas store dag, 01.08.09


Mazilla

Anbefalte innlegg

Ser man det, ser man det! 3 sider allerede! Kanskje ikke så mye konstruktivt bryllupsstoff på de sidene, men har da fått en haug med bra tips og tilbakemeldinger fra folket! :)

Nå er det ikke lenge før kalkunbrystet går i ovnen her, nam nam..! Vi lager oss festmat i påska, selv om vi ikke er hjemme hos familiene våre.. Første påske borte fra mamma, ikke bare-bare! Men vi overlever, vi har jo hverandre :5:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ballerina

Det gjelder å gjøre det så koselig som mulig når man feirer påske uten mammaen sin ;) Jeg synes det er koselig jeg å styre og stelle slik :) Men med påsken hører det til å reise hjem til mammaen min :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok litt enig der. :jepp: Tilogmed TIDLIG august. Sølv og blått er en vakker kombinasjon, men en vinterfargekombinasjon. Så da må det isåfall til med kompromiss. Sølv og blått i blomsterbuketter og bordkort. (Men sommerfarger også selvfølgelig) Bare ikke lag det til et fargekart :ler: Men igjen; problemet vårt er jo at det som er flott nå kommer sannsynligvis til å bli erstattet av andre og nye moter i august neste år. Sånn er det med motene nå til dags... Sukk...

Er heldigvis ikke så opptatt av moter akkurat når det kommer til farger i bryllupet, men vil ha noe jeg synes ser fint ut. (Som sikkert kan påvirkes litt av motebildet, men ikke noe nevneverdig.. tror jeg da... :sjenert:)

Det gjelder å gjøre det så koselig som mulig når man feirer påske uten mammaen sin ;) Jeg synes det er koselig jeg å styre og stelle slik :) Men med påsken hører det til å reise hjem til mammaen min :ler:

Jaja, jeg kom meg gjennom uten mamma! ;) Var litt kjipt på søndag da hele slekta var samla til familiemiddag, men pytt sann...

Nå er det tilbake til hverdagen. Sov litt for lenge i går, så fikk nesten ikke sove i natt. Ganske hardt å gå på jobb idag..! Nå skal jeg og han godeste se litt på The Wire, er helt hekta! Sett de to første sesongene på et par uker..! I dag løp jeg rett til Platekompaniet og kjøpte sesong 3 etter jobb :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg tenker endel på for tida er økonomien i forhold til bryllupet. Vi har spart opp rundt 60000 hittil, så er sånn sett i rute til et rimelig ok bryllup i forhold til sånn vi ser det for oss. Det som plager meg litt er at jeg regner med at mine kommende svigerforeldre kommer til å bidra økonomisk. Høres kanskje litt rart ut at dette er en bekymring, men det er bare det at jeg vet at mamma gjerne vil bidra selv, men ho har ikke muligheten. Pappa bruker alt han har på seg selv, på reiser osv.

Jeg synes derfor det vil være litt ubehagelig om svigerfamilien vil gi altfor mye! Vet ikke om de forventer at mine foreldre skal gi like mye som de, for de vet jo at de er i en annen økonomisk situasjon, men likevel..

Er kanskje litt merkelig at dette skal være en bekymring allerede før jeg vet hvor mye de vil bidra med, men det er noe jeg som sagt tenker endel på for tida...

Om ei uke kommer min kusine (og kommende forlover)! :hoppe:

Gleder meg til å spørre ho! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter: Thorstein Helstad :hjerter:

:sikle:

:rødme:

Han godeste samboern blir litt overgitt, men det får han bare være :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerter: Thorstein Helstad :hjerter:

:sikle:

:rødme:

Han godeste samboern blir litt overgitt, men det får han bare være :fnise:

FYSJOM!!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har fått en kjempeidé til bryllupet! Pappa har nemlig ei kusine som er sanger litt på si, pluss at ho er gift med en middels kjent norsk artist. Hadde vært kjempemessig å få ho til å synge i kirka! Gjerne han også, men det er kanskje å forvente litt mye... Uansett så bor de rett i nærheten, og er kjempekoselige folk, så ser ikke helt bort ifra at de (eller ho) vil takke ja om de blir spurt :)

Har forresten lyst til at ho skal synge Gabriellas sång. Den er så fin! (Kanskje litt tidlig å begynne å planlegge sangvalg allerede før ho er spurt, men pytt sann :fnise:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått en kjempeidé til bryllupet! Pappa har nemlig ei kusine som er sanger litt på si, pluss at ho er gift med en middels kjent norsk artist. Hadde vært kjempemessig å få ho til å synge i kirka! Gjerne han også, men det er kanskje å forvente litt mye... Uansett så bor de rett i nærheten, og er kjempekoselige folk, så ser ikke helt bort ifra at de (eller ho) vil takke ja om de blir spurt :)

Har forresten lyst til at ho skal synge Gabriellas sång. Den er så fin! (Kanskje litt tidlig å begynne å planlegge sangvalg allerede før ho er spurt, men pytt sann :fnise:)

Det var ikke dumt. :)

Den var du heldig med! :jepp:

Jeg har ei venninne som jeg gikk i klasse med på høyskole, noen år eldre enn meg, som har lagt beslag på å synge i bryllupet mitt! :fnise: hun synger mye i bryllup, begravelse osv til vanlig, så der var jeg også heldig. Hehe...

Sliter litt med å finne lokaler jeg.. :( Ganske vanskelig å finne faktisk. :lete:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner at du tenker litt på det med pengene, men svigerforeldre dine skjønner jo det de og tror ikke de tenker på om foreldrene dine bidrar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg hatt 60000,- så hadde nok hele bryllupet vært i boks sånn sm jeg ser det for meg :jepp:

men det kommer jo mye ann på hvor man bor og slikt :)

Hvor mye har dere regnet med at det kommer på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg hatt 60000,- så hadde nok hele bryllupet vært i boks sånn sm jeg ser det for meg :jepp:

men det kommer jo mye ann på hvor man bor og slikt :)

Hvor mye har dere regnet med at det kommer på?

Ok, det var godt å vite, dinedama! Jeg har rett og slett ikke peiling enda, men har ikke lyst å bruke "mer enn nødvendig" for å få en fin dag (uten å gå helt i sparemodus av den grunn)! Men tror ikke tusenvis av ekstra kroner brukt på bryllup gir oss noe lykkeligere ekteskap... :fnise:

Har bare fått inntrykk av at folk flest bruker minst 100 000..? Kanskje jeg bare har lest om ekstreme tilfeller?

Lokalet får vi (billig) med kokk og servitører, men har ikke snakka med de enda ang pris/meny/honorar. Alkohol kan vi stille med selv, så regner med noen Danmarksturer kan sikre litt innsparing der :fnise: Skal jo uansett ikke ha fri bar, men vin og denslags til maten. Regner med vi blir rundt 60-70 gjester. Har ikke planer om noen eksklusiv bryllupsreise til "paradisstrøk"..

Dette er egentlig alt vi vet foreløpig, og jeg klarer ikke helt å sette opp noe budsjett basert på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I løpet av gårsdagens og dagens arbeidsdag har jeg fått snekra sammen en konfirmasjonssang til min bror :) Tror den ble ganske bra! Gleder meg litt til konfirmasjonen (selv om den ikke er før i mai), for det er jo siste gang hele slekta mi er samla før bryllupet! Siste sjanse for småkjipe slektninger til å rette opp inntrykket, og dermed slippe å sitte lengst unna oss på bryllupsfesten :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I løpet av gårsdagens og dagens arbeidsdag har jeg fått snekra sammen en konfirmasjonssang til min bror :) Tror den ble ganske bra! Gleder meg litt til konfirmasjonen (selv om den ikke er før i mai), for det er jo siste gang hele slekta mi er samla før bryllupet! Siste sjanse for småkjipe slektninger til å rette opp inntrykket, og dermed slippe å sitte lengst unna oss på bryllupsfesten :fnise:

[/quote

Haha. :ler:

Så du sriver og lager deg liste og skriver notater? Åssen rangerer du de`? Skala 1-10?

Hihi. Du er så morsom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du sriver og lager deg liste og skriver notater? Åssen rangerer du de`? Skala 1-10?

Hihi. Du er så morsom.

Ja det er klart jeg har lister med rangeringer! :fnise:

Eller nei... Men du kan jo si det sånn at jeg har endel tanter og onkler som blir invitert kun fordi de er nettopp tanter og onkler... :sjenert:

Men det ser kanskje litt rart ut hvis all familien til han godeste + alle fra mammas side i min familie sitter nærme, mens hele pappas slekt sitter et sted i det fjerne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå er jeg på vei ut for å treffe kusina mi. Når jeg er tilbake har jeg forhåpentligvis fått meg forlover! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på vei ut for å treffe kusina mi. Når jeg er tilbake har jeg forhåpentligvis fått meg forlover! :hoppe: :hoppe: :hoppe:

Jeej...

Venter spent på rapprten.

:popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, "forloverjakten", høres ut som jeg lette etter en helt tilfeldig person! :fnise:

Men uansett, jeg spurte, og fikk ja! (høres ut som et lite frieri det her!)

På Cubus, av alle steder..!

Fyldigere dekning senere, nå skal vi ut og handle inn til tapas i kveld! Rødvinen står på benken, dette blir bra!! Gleder meg! En romantisk kveld med min kjære :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...