Gjest Siripiri Skrevet 9. mai 2008 #181 Del Skrevet 9. mai 2008 Syns det var ganske rimelig for leie av lokalet ja! Tror det ligger rundt samme pris her også, men det er for en hel helg da.. Hørtes skikkelig koselig ut med pappa og gratis mat og drikke Dere får ha lykke til med konfirmasjon da Bra å se at ikke det er bare meg som er innom her på en fredags-kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 9. mai 2008 Forfatter #182 Del Skrevet 9. mai 2008 Syns det var ganske rimelig for leie av lokalet ja! Tror det ligger rundt samme pris her også, men det er for en hel helg da.. Hørtes skikkelig koselig ut med pappa og gratis mat og drikke Dere får ha lykke til med konfirmasjon da Bra å se at ikke det er bare meg som er innom her på en fredags-kveld Det er klart jeg må innom KG på vei mellom byen og senga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PoisonIvy Skrevet 9. mai 2008 #183 Del Skrevet 9. mai 2008 (endret) Var en tur hos mine kommende svigerforeldre i ettermiddag, og da var "svigermor" superinteressert i bryllupet! (Første gang vi er hjemme siden vi ringte med nyheten om at dato var satt...) Koselig med interesse, men hallo! :dåne: Han godeste er minstemann/attpåklatt i søskenflokken, og førstemann til å gifte seg, så de har vært litt skeptiske. Ikke fordi de misliker meg eller vårt forhold, men fordi han er "mammas lille gutt", og sikkert alltid kommer til å være det i hennes øyne! Men uansett, idag var det plutselig duket for et skikkelig avhør da jeg var alene med "svigermor" på terrassen: "Har dere bestemt toastmaster? Hvis ikke kan * være en god kandidat! Hvor mange gjester skal dere ha? Dere må regne med at * og * og * kommer, og da bør dere også invitere * og * og *! Har dere bestemt meny? Ikke det nei? Jaja, det er jo tidlig enda! Hvor skal du kjøpe kjole? Ikke bruk mye penger på det, du blir fin uansett, alle bruder er fine! Vielse klokka 16? Det er jo perfekt, det hadde vi også! Da kan dere begynne middagen klokka 18.30! Hvem skal vie dere? Håper det blir *, for han er så rask, da er dere ferdige innen klokka er 16.20 (som om det er noe mål å bli raskest mulig ferdig??!)! Dere skal vel ha * og *? De har jo * (han godeste) vært masse sammen med i barndommen! (Omgangsvenner til svigerfolka!) Kaffegjester er ikke noe særlig, det synes ihvertfall ikke _jeg_ noe om!" Osv osv osv! :dåne: Snakk om svigermorzilla!!! :dåne: Nesten så jeg håper de ikke spytter altfor mange kroner i potten, for jo mindre de gir, jo mer uavhengige er vi! Det der høres akkurat ut som mamma "HVA?? Ingen brudebukett? Du MÅ jo ha brudebukett" "Du kan IKKE ha to stykker til å følge deg opp kirkegulvet!" "Såååå mange gjester??" osv osv osv.... Heldigvis er hun VELDIG klar over hvem som bestemmer til syvende og sist :gjeiper: Fortsatt god helg Endret 9. mai 2008 av wkimsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #184 Del Skrevet 10. mai 2008 Det der høres akkurat ut som mamma "HVA?? Ingen brudebukett? Du MÅ jo ha brudebukett" "Du kan IKKE ha to stykker til å følge deg opp kirkegulvet!" "Såååå mange gjester??" osv osv osv.... Heldigvis er hun VELDIG klar over hvem som bestemmer til syvende og sist :gjeiper: Fortsatt god helg Godt det ikke bare er jeg som har det sånn! Bra mora di vet hvem som er sjefen innerst inne da! Det er jo helt sikkert godt ment! Engasjement kalles det vel på fint?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 10. mai 2008 #185 Del Skrevet 10. mai 2008 Hehe... Svigermorzilla ja... Min sin svigermor har sagt hun aldri kommer til å legge seg oppi barn og svigerbarns planer og barneoppdragelse, med mindre det er noe alvorlig eller hun blir spurt om hjelp. Og det er jo veldig kos da, for hun er verdens besteste svigermamma. God å prate med, ungdommelig og kommer ofte med forslag, men aldri oppfordringer. Men det er jo fra person til person da. Svigermamman din prøver vel bare å hjelpe og hun mener nok ALT godt med det hun gjør. Og når det gjelder lokalene, så var det veldig billig!!!! Nå vet ikke jeg hvor stort det er, hvor sentrumsnært det er og hva slags tillegg dere får med lokalet, men vi betaler 10 000, og det inkluderer vakt og vask. Men i bygget (som er 3 etasjer) er det 1 etasjegarderobe, spiseavdeling, 2 etasje - selve lokalet med STOR plass, og en etasje til på toppen som vi sikkert ikke kommer til å bruke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 10. mai 2008 Forfatter #186 Del Skrevet 10. mai 2008 Hehe... Svigermorzilla ja... Min sin svigermor har sagt hun aldri kommer til å legge seg oppi barn og svigerbarns planer og barneoppdragelse, med mindre det er noe alvorlig eller hun blir spurt om hjelp. Og det er jo veldig kos da, for hun er verdens besteste svigermamma. God å prate med, ungdommelig og kommer ofte med forslag, men aldri oppfordringer. Men det er jo fra person til person da. Svigermamman din prøver vel bare å hjelpe og hun mener nok ALT godt med det hun gjør. Og når det gjelder lokalene, så var det veldig billig!!!! Nå vet ikke jeg hvor stort det er, hvor sentrumsnært det er og hva slags tillegg dere får med lokalet, men vi betaler 10 000, og det inkluderer vakt og vask. Men i bygget (som er 3 etasjer) er det 1 etasjegarderobe, spiseavdeling, 2 etasje - selve lokalet med STOR plass, og en etasje til på toppen som vi sikkert ikke kommer til å bruke. Lokalet ligger 5-10 minutters gange fra sentrum, men kanskje et kvarters kjøring fra kirka. Så på det idag, og det er knallbra, rett og slett!! Nettopp pussa opp, vi disponerer to etasjer - middagen blir i et lyst og fint og stort rom med høyt under taket, og så kan vi flytte ned i ei kjellerstue etterpå. Der er det bardisk og hele pakka. Utenfor er det både terrasse og hage. Det er dessuten storkjøkken med alt vi trenger av dekketøy osv. Vi betaler 600 kr for vask, så det er jo en grei pris! I dag var det dekka til en konfirmasjon som skal være der i morra, så vi fikk et godt inntrykk av åssen rommet ser ut når det er pynta til fest! I tillegg får vi med servitører, og også kokker hvis vi ønsker det. Kjempebra, rett og slett!!! Ble visst litt rotete skrevet dette, men jeg er kjempesliten etter en lang dag.. Har i grunnen gått i ett siden vi kom hjem på torsdagskvelden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #187 Del Skrevet 12. mai 2008 Maken til sløvhet: Vi har gått rundt med kamera hele helga, og tatt hundrevis av bilder av hvordan konfirmasjonslokalet ble dekket, pyntet, brukt og ryddet, samt bilder av hele slekta osv osv. Men da vi var innom bryllupslokalene på lørdag glemte vi selvfølgelig å ta noen... Hadde kameraet i veska, så det hadde jo ikke vært noe stress. Kunne faktisk vært ganske greit å ha noen bilder derfra... Ja ja, ikke noe å gjøre med det nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 12. mai 2008 Forfatter #188 Del Skrevet 12. mai 2008 Vi har forresten fått ordna noen andre småting i tillegg til å se på lokaler mens vi har vært hjemme: -Sannsynligvis funnet en god toastmasterkandidat -Fått tips om at tanta mi er knallgod på blomsterdekorasjoner, og kun tar betalt for materiell. Ho lagde til konfirmasjonen nå i helga, og de var kjempenydelige! -Fått tips om en "proff hobbyfotograf" med eget studio rett i nærheten av kirka. Mamma kjenner han, så der høres det jo ut som det burde være muligheter for en bedre deal enn hos de store studioene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 13. mai 2008 Forfatter #189 Del Skrevet 13. mai 2008 Ja ja, nå har ei relativt god venninne av meg satt dato for sitt bryllup: Ei uke etter oss... Blir litt overgitt egentlig.. Vi hadde jo i grunnen kanskje tenkt å reise nokså direkte på bryllupsreise og allting! Kan kanskje ikke droppe hennes bryllup "bare" pga bryllupsreisen?? Men samtidig må vi nesten reise nokså med en gang for å rekke det før skolen begynner... (Vi var bestevenninner tidligere, men har glidd mer og mer fra hverandre de siste tre åra..) Skjønner egentlig ikke hvorfor ho trenger å gifte seg så tett opptil oss uansett jeg... Kunne jo valgt hvilken som helst dato! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra82 Skrevet 14. mai 2008 #190 Del Skrevet 14. mai 2008 Herregud for en svigermor?!?! Jeg har heldigvis ikke sånne.. mine er jo hyggelige og spør ikke før de blir spurt selv omtrent.. Men jeg har derimot en slik en mor... Hva?!?! skal du ikke ha strømpebånd.. det må du ha.. ikke strømper?!?! er du gal... men i og med at det er moren min setter jeg henne bare rett på plass med en eneste gang.. så får jeg den kommentaren om at jeg er så sta og nekter å høre på en som vet bedre.. joda!!! Er jo kanskje litt dårlig gjort sette dato en uke etter dere... Men er dere så gode venner at du trenger å ta hensyn til henne?!? Om dere satt datoen først, og vil på bryllupsreise så gjør det!! Du trenger virkelig ikke å ta hensyn til om hun synes du skal være der, for den risikoen burde hun ha tenkt gjennom ved å sette datoen så nærme!! :hoppe: for kjente som gjør ting billig og bra!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 14. mai 2008 Forfatter #191 Del Skrevet 14. mai 2008 Herregud for en svigermor?!?! Jeg har heldigvis ikke sånne.. mine er jo hyggelige og spør ikke før de blir spurt selv omtrent.. Men jeg har derimot en slik en mor... Hva?!?! skal du ikke ha strømpebånd.. det må du ha.. ikke strømper?!?! er du gal... men i og med at det er moren min setter jeg henne bare rett på plass med en eneste gang.. så får jeg den kommentaren om at jeg er så sta og nekter å høre på en som vet bedre.. joda!!! Er jo kanskje litt dårlig gjort sette dato en uke etter dere... Men er dere så gode venner at du trenger å ta hensyn til henne?!? Om dere satt datoen først, og vil på bryllupsreise så gjør det!! Du trenger virkelig ikke å ta hensyn til om hun synes du skal være der, for den risikoen burde hun ha tenkt gjennom ved å sette datoen så nærme!! :hoppe: for kjente som gjør ting billig og bra!!! Godt å se at noen er enige med meg! Jeg er nemlig ikke sånn fryktelig innstilt på å droppe bryllupsreise pga hennes bryllup... Hvis vi skal utsette reisen må den vente helt til sommeren 2010, og da vil det sikkert føles mer som en vanlig ferie enn en bryllupsreise! Vi er såpass gode venner at det er en selvfølge å invitere hverandre osv, men er ikke på langt nær så nære som vi en gang var... Ho er litt for opp-og-ned, og er egentlig en veldig selvsentrert person som ikke klarer å sette seg inn i andres situasjon, og det synes jeg er veldig slitsomt i lengda.. Så kontakten er ikke som den engang var, men jeg hadde jo likevel likt å kunne komme i bryllupet hennes... Sukk... Skjønner ikke hvorfor de må ha akkurat den datoen altså! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anamelona Skrevet 14. mai 2008 #192 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg synes virkelig du skal reise. "Hvetebrødsdagene" er da, og kun da. Du skal ikke ta hensyn til det. Det er som du sier; hun kunne valgt en hvilken som helst dato, og da går jeg sterkt utifra at hun visste om ditt bryllup? Hehe.. Du kan jo spørre om det er noe spesielt med denne datoen hun har valgt, det kan jo være en grunn. Men påpek at det er midt i deres hvetebrødsdager, og sånn er det nå bare... Kjipt, men dette har du jo planlagt en stund. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #193 Del Skrevet 16. mai 2008 Han godeste er så skjønn! :rødme: I dag møtte han meg utenfor jobben min med bl.a. en blomsterbukett! Jeg har aldri fått blomster av han før, så jeg skjønte at det lå noe bak.. Og ganske riktig, han hadde fått de på jobben! Han hadde likevel tatt seg bryet med å fjerne 17.maisløyfa som var på, så jeg skulle tro at han hadde kjøpt de til meg! Nå har vi derfor en stk 17.maibukett uten 17.maisløyfe stående i vinduskarmen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest madam_mim Skrevet 16. mai 2008 #194 Del Skrevet 16. mai 2008 Han godeste er så skjønn! :rødme: I dag møtte han meg utenfor jobben min med bl.a. en blomsterbukett! Jeg har aldri fått blomster av han før, så jeg skjønte at det lå noe bak.. Og ganske riktig, han hadde fått de på jobben! Han hadde likevel tatt seg bryet med å fjerne 17.maisløyfa som var på, så jeg skulle tro at han hadde kjøpt de til meg! Nå har vi derfor en stk 17.maibukett uten 17.maisløyfe stående i vinduskarmen! :hoho: Herlige mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 16. mai 2008 Forfatter #195 Del Skrevet 16. mai 2008 Nå har jeg innvia det nye strykejernet mitt (vårt?), så nå er bunadsskjorta og forkleet glatta raskt over! Kan ikke skryte på meg å være noen mesterstryker, men har i det minste prøvd! Gleder meg masse til å gå med bunad i morra! Elsker det! Blir moro å gå med den i fremmed by også, for her er den jo litt uvanlig! Hjemme har jo "alle" den bunaden... Wohoo, i morra skal jeg bare gå rundt og rundt i byen i timesvis og vise meg i all min prakt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pysepus Skrevet 19. mai 2008 #196 Del Skrevet 19. mai 2008 *Pysepus gruer seg til hun må stryke skjorta selv* Jeg elsker også å gå i bunad! Jeg føler meg så utrolig fin :-D Så er det jo litt spesielt siden det er mormor og jeg som har laget den sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra82 Skrevet 19. mai 2008 #197 Del Skrevet 19. mai 2008 jeg strøk barnebunaden til datteren min 16 mai.. gud å vanskelig... det er så mye bretter og ting... finnes det egne stryke bunad skjorter kurs?!?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 19. mai 2008 #198 Del Skrevet 19. mai 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miso Skrevet 19. mai 2008 #199 Del Skrevet 19. mai 2008 Var en tur hos mine kommende svigerforeldre i ettermiddag, og da var "svigermor" superinteressert i bryllupet! (Første gang vi er hjemme siden vi ringte med nyheten om at dato var satt...) Koselig med interesse, men hallo! :dåne: Han godeste er minstemann/attpåklatt i søskenflokken, og førstemann til å gifte seg, så de har vært litt skeptiske. Ikke fordi de misliker meg eller vårt forhold, men fordi han er "mammas lille gutt", og sikkert alltid kommer til å være det i hennes øyne! Men uansett, idag var det plutselig duket for et skikkelig avhør da jeg var alene med "svigermor" på terrassen: "Har dere bestemt toastmaster? Hvis ikke kan * være en god kandidat! Hvor mange gjester skal dere ha? Dere må regne med at * og * og * kommer, og da bør dere også invitere * og * og *! Har dere bestemt meny? Ikke det nei? Jaja, det er jo tidlig enda! Hvor skal du kjøpe kjole? Ikke bruk mye penger på det, du blir fin uansett, alle bruder er fine! Vielse klokka 16? Det er jo perfekt, det hadde vi også! Da kan dere begynne middagen klokka 18.30! Hvem skal vie dere? Håper det blir *, for han er så rask, da er dere ferdige innen klokka er 16.20 (som om det er noe mål å bli raskest mulig ferdig??!)! Dere skal vel ha * og *? De har jo * (han godeste) vært masse sammen med i barndommen! (Omgangsvenner til svigerfolka!) Kaffegjester er ikke noe særlig, det synes ihvertfall ikke _jeg_ noe om!" Osv osv osv! :dåne: Snakk om svigermorzilla!!! :dåne: Nesten så jeg håper de ikke spytter altfor mange kroner i potten, for jo mindre de gir, jo mer uavhengige er vi! unnskyld meg, men HA HA HA HA HA svigermorzilla! det må være det kuleste ordet jeg har hørt på lenge!! ikke meningen å le og jeg syns virkelig det var litt av ett avhør du ble satt igjennom, men gurimalla for ett morsomt ord : svigermorzilla :dåne: :dåne: :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleEkorn Skrevet 19. mai 2008 #200 Del Skrevet 19. mai 2008 Min svigermor, hun kan vel kalles antisvigermorzilla.. "Huff, må jeg ha kjole..", "Jeg skal iallefall ikke holde tale", "er jeg så gammel at sønnen min skal gifte seg..", "jeg tror ikke de kommer" og blablabla.. En mellomting hadde nok vært greit Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå