Gå til innhold

Mazillas store dag, 01.08.09


Mazilla

Anbefalte innlegg

unnskyld meg, men HA HA HA HA HA svigermorzilla! det må være det kuleste ordet jeg har hørt på lenge!! ikke meningen å le og jeg syns virkelig det var litt av ett avhør du ble satt igjennom, men gurimalla for ett morsomt ord : svigermorzilla :hoho: :dåne: :dåne: :dåne:

:fnise:

Min svigermor, hun kan vel kalles antisvigermorzilla.. "Huff, må jeg ha kjole..", "Jeg skal iallefall ikke holde tale", "er jeg så gammel at sønnen min skal gifte seg..", "jeg tror ikke de kommer" og blablabla.. :fnise: En mellomting hadde nok vært greit :skratte:

Oi! En mellomting høres bra ut, ja! :ler:

Har du sydd den med mormora di *imponert*! Mor mi har sydd min.

Ikkje så verst å stryke bunadsskjorta egentleg, men eg hadde ikkje den "arm-dingsen" i år og den letter jo så utruleg på jobben!

Du Mazilla, all medfølelse til deg for din svigermorzilla :kose: Trur eg hadde blitt irritert ganske lett om eg var deg. Eg tar gjerne i mot råd, men har blitt flink til å sei i fra om folk prøver å overstyre.

Tror nok jeg må si ifra hvis ho har tenkt å fortsette sånn ja! "Heldigvis" bor vi på hver vår kant av landet, så jeg skal nok få planlagt endel i fred! Men så har ho jo destod mer å ta igjen når vi først møtes da... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:gråte: Dette hører kanskje ikke akkurat hjemme i bryllupsdagboka, men må bare skrive det et sted... Har fått svar på noen blodprøver i dag, og det er mulig jeg har cøliaki! Er sikkert ikke verdens undergang, men utrolig kjedelig... Skal henvises til gastroskopi nå.. :redd:

Har selvfølgelig ikke lyst til å få diagnosen, men hvis jeg ikke gjør det betyr det at jeg har gått gjennom en gastroskopi til ingen nytte, og det er ihvertfall kjipt! Blir usammenhengende og teit dette her, men nå har jeg i det minste prøvd å få satt ord på noen tanker...

Arg....

:gråte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim

:klemmer:

Uff så dumt...Skjønner godt du blir lei deg av sånn!!

*krysser fingrene for at legen tar feil*

Trøsten er jo at nå finnes det utrolig mye bra produkter for de med cøliaki på markedet, så du slipper å spise dårlig mat ihvertfall :Nikke: Og får du en diagnose nå, så slipper du å ha så mye vondt i magen (for regner med du har det :klø:) Husker når jeg var kokkelærling og utplassert på sykehus-kjøkkenet, det er ikke såååå mange år siden - men hjelpe seg så mye bra glutenfri produkter det er kommet siden da :overrasket:

Lykke lykke til på gastroskopi, vet du når du skal inn eller?

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Uff så dumt...Skjønner godt du blir lei deg av sånn!!

*krysser fingrene for at legen tar feil*

Trøsten er jo at nå finnes det utrolig mye bra produkter for de med cøliaki på markedet, så du slipper å spise dårlig mat ihvertfall :Nikke: Og får du en diagnose nå, så slipper du å ha så mye vondt i magen (for regner med du har det :klø:) Husker når jeg var kokkelærling og utplassert på sykehus-kjøkkenet, det er ikke såååå mange år siden - men hjelpe seg så mye bra glutenfri produkter det er kommet siden da :overrasket:

Lykke lykke til på gastroskopi, vet du når du skal inn eller?

:klemmer: :klemmer: :klemmer:

Sant det med maten, og det er sikkert også en vanesak! I hele ettermiddag har jeg hatt kjempelyst på boller! Kan ikke huske sist jeg hadde det, så det er vel bare fordi jeg vet at jeg ikke burde spise det... :fnise:

Og joda, det er klart det er bedre å få en diagnose enn å gå rundt med masse plager... Typisk at jeg elsker Italia da! Ikke særlig artig å dra dit uten å spise pasta eller pizza! :dåne:

Vet ikke enda når det blir gastroskopi (uææ!), skal ringe legen i morra.. Litt kjipt at det er ventelister osv, og jeg bor et annet sted i landet osv, så jeg vet ikke helt åssen de ordner det. Synes det er litt merkelig av legen å bare sende et brev med én linje, uten noe som helst mer forklaring.. Grmf..

Takk for oppmuntrende ord forresten! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest madam_mim
Sant det med maten, og det er sikkert også en vanesak! I hele ettermiddag har jeg hatt kjempelyst på boller! Kan ikke huske sist jeg hadde det, så det er vel bare fordi jeg vet at jeg ikke burde spise det... :fnise:

Og joda, det er klart det er bedre å få en diagnose enn å gå rundt med masse plager... Typisk at jeg elsker Italia da! Ikke særlig artig å dra dit uten å spise pasta eller pizza! :dåne:

Vet ikke enda når det blir gastroskopi (uææ!), skal ringe legen i morra.. Litt kjipt at det er ventelister osv, og jeg bor et annet sted i landet osv, så jeg vet ikke helt åssen de ordner det. Synes det er litt merkelig av legen å bare sende et brev med én linje, uten noe som helst mer forklaring.. Grmf..

Takk for oppmuntrende ord forresten! :klem:

:fnise: sånn som meg med :sjokolade: det :sjenert: Skal ikke spise det for jeg skal prøve å ta av de kiloene, men det er jo ennnnda bedre når jeg ikke har lov :hoho:

Kjipt å reise til Italia uten å spise pizza og pasta, men en vet jo aldri, de har jo kanskje gluten-fri mat der også :Nikke: Tviler på at de ikke har noen med gluten-intoleranse :fnise:

Blir skummelt-spennende å høre imorgen da, hva legen sier :klemmer: Typisk at de bare sender brev :kjefte: sånn er utrolig kjipt!!! Somregel kommer de på en fredag også, sånn at en må gå hele helga uten å få noen svar :dåne: Godt det kom idag og ikke imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ja, nå skal jeg snart ringe legen... Blir vel en lang dag i telefonkø og diverse venting, men jeg SKAL få snakka med han i løpet av dagen!! :kjempesinna:

Endret av Mazilla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til i telefonkø ;)

Takk for det... Fikk omsider snakka med han, og han skal henvise meg til gastroskopi "for å få det bekrefta, så jeg kan få støtte fra trygdekassa"... Han var visst ikke i tvil! :gråte:

:klem:

Takk!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, tullemeg kjøpte en hjemmetest i dag, fordi jeg ikke klarer å tro på legen.. Han godeste syntes det var litt unødvendig, så jeg sa ingenting til han.. Så jeg skulle skynde meg å ta testen mens han dusja, og i farta klarte jeg å gjøre noe feil, så testen gikk i stykker... Tullemeg altså! :sukk: 185 kr rett ut av vinduet... Da ble jeg ganske lei meg, så han godeste fikk vite alt... Jeg er utrolig emosjonell for tida altså! Men men, tror han godeste skjønte at den testen betydde endel for meg, så i morra skal jeg kjøpe en til! :sjenert: Mot at han også får lov til å kjøpe noe til ca 400 kr.. :fnise:

Og da kom søteste gutten frem til at han ville kjøpe noe til meg! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaaaaw så søtt av han :rødme:

Hva tror du du får da???? :jepp:

Tja, si det.. Han er egentlig ikke så veldig god på gaver/overraskelser! :fnise: Spørs om ikke hele gaven går i glemmeboka, men tanken var i det minste god! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, kjipt at svigermor blander seg så mye inn i planleggingen da...

og dumt at du kanskje har cøliaki (vet ikke om jeg stavet det riktig nå)... men det har jo faktisk kommet endel bra glutenfrie produkter de siste årene... selv om du sier det ikke virker som legen er i tvil så kan vi jo krysse fingrene til du får det endelige resultatet... :klemmer:

Blir spennende å se om kjæresten husker å kjøpe noe fint til deg nå da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, kjipt at svigermor blander seg så mye inn i planleggingen da...

og dumt at du kanskje har cøliaki (vet ikke om jeg stavet det riktig nå)... men det har jo faktisk kommet endel bra glutenfrie produkter de siste årene... selv om du sier det ikke virker som legen er i tvil så kan vi jo krysse fingrene til du får det endelige resultatet... :klemmer:

Blir spennende å se om kjæresten husker å kjøpe noe fint til deg nå da ;)

Får krysse fingrene ja, men tok en hjemmetest til i går, og den var positiv... :gråte: Ja ja, det er jo sant som du sier at det er masse bra glutenfrie produkter, men jeg kommer sikkert til å savne ting jeg vanligvis ikke spiser engang, bare fordi jeg vet at jeg ikke kan spise de... Men men, jeg vil jo bli frisk da! Det er jo i grunnen det viktigste!

Tror jeg kan se langt etter gave fra han godeste.. :fnise: Men pytt sann, hvis han ikke kjøper noe, så sparer vi jo pengene! Ikke så dumt det heller, i disse spare-til-bryllup-tider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, sender deg en varm :klem:!! er ikke moro å ha vondt i magen når man spiser noe, så det fine er at du får en diagnose og vet hva det er :) Som alle sier så er det mye bra mat man kan spise som er uten gluten :)

tenker masse på deg og sender deg masse :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, sender deg en varm :klem:!! er ikke moro å ha vondt i magen når man spiser noe, så det fine er at du får en diagnose og vet hva det er :) Som alle sier så er det mye bra mat man kan spise som er uten gluten :)

tenker masse på deg og sender deg masse :klemmer:

Tusen takk Miso! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det med maten, og det er sikkert også en vanesak! I hele ettermiddag har jeg hatt kjempelyst på boller! Kan ikke huske sist jeg hadde det, så det er vel bare fordi jeg vet at jeg ikke burde spise det... :fnise:

Og joda, det er klart det er bedre å få en diagnose enn å gå rundt med masse plager... Typisk at jeg elsker Italia da! Ikke særlig artig å dra dit uten å spise pasta eller pizza! :dåne:

Vet ikke enda når det blir gastroskopi (uææ!), skal ringe legen i morra.. Litt kjipt at det er ventelister osv, og jeg bor et annet sted i landet osv, så jeg vet ikke helt åssen de ordner det. Synes det er litt merkelig av legen å bare sende et brev med én linje, uten noe som helst mer forklaring.. Grmf..

Takk for oppmuntrende ord forresten! :klem:

Uff det var kjipt :tristbla:

Jeg fikk diagnosert laktoseintolerranse når jeg var 14-15år etter uttalige turer på sykehus, legesenter og gynekologer som trodde jeg hadde noe feil med livmoren.. Og da plutselig hadde jeg kjempelyst på ostesmørbrød, is, sjokolade, yoghurt og melk :fnise: Det er litt sånn at når man ikke skal spise noe, så får man veeeeeldig lyst på det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten funnet ut at Italia er et veldig bra land å reise til med cøliaki!! De har visst veldig mye forskning på det, og generelt stor forståelse! Og masse bra erstatninger! Så det blir nok ikke sånn hakkende galt å dra dit i fremtida likevel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten funnet ut at Italia er et veldig bra land å reise til med cøliaki!! De har visst veldig mye forskning på det, og generelt stor forståelse! Og masse bra erstatninger! Så det blir nok ikke sånn hakkende galt å dra dit i fremtida likevel! :)

Når du sier det så mener jeg jeg leste om det i BT i fjor sommer... mener faktisk det stod at mange restauranter i Italia hadde egne glutenfrie menyer :) Så det er jo bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...