Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Har ligget i sengen med influensa siden fredag og den er ikke blitt bedre!! Tips for å bli kvitt uhyret mottas med takk!

Noen som vet hvordan det er med trening og influensa? Føler meg ganske bra sånn midt på dagen - men på morgenen og kvelden er jeg helt utslått.. Har hørt at trening kan gjøre det værre.. men litt armhevinger, sit-ups ol??

Hei!

Sykdom er kjedelig.

Grei tommelfingerregel, har du feber, trener du ikke.

Har du ikke feber lytter du til kroppen og tar det rolig, men det er ikke farlig å trene. Er ikke den dagen man setter ny pers liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har fått brev i posten? :duskedame: Jeg venter da spent ved postkassen i disse tider.. nesten så postbudet er litt redd meg der jeg kommer løpende i møte med han...

Har ligget i sengen med influensa siden fredag og den er ikke blitt bedre!! Tips for å bli kvitt uhyret mottas med takk!

Noen som vet hvordan det er med trening og influensa? Føler meg ganske bra sånn midt på dagen - men på morgenen og kvelden er jeg helt utslått.. Har hørt at trening kan gjøre det værre.. men litt armhevinger, sit-ups ol??

Stå på alle sammen!! De første skal innom 3 uker!!

"tiden har gått veldig fort"

Forresten: har også lest et sted at svømmingen er på phs i oslo og alt det andre på elexia.

Ajajaj..Du bør vertfall ikke trene i det hele tatt! Hold sengen så mye som mulig så går det nok fortere over! Vet jo selv av erfaringat det er vanskelig- du vet, før jul fikk jeg først bronkitt, var feberfri en dag-jippi! Da går vi å trener! Å hva resulterte det i..joda en fin fin lungebetendelse! Så jeg anbefaler deg på det sterkeste å holde roen.

Det har jo vært mye trening på deg i det siste å klart det tar jo på. Etter treningen tirsdag i forrige uke ble jeg nok en gang utslått med 39-40 i feber. Ble jo temmelig sur så klart da opptaket nærmer seg. Men jeg har vært kjempeflink denne uken, tatt livet med ro, ikke en aldri så liten sit-ups en gang så jeg var spent når jeg gikk på trening i dag.

Men vet du hva..hehe..kroppen har vist hatt veldig godt av denne uken..jeg løftet 20 rep i benken og tok 11 hangups etterpå:-D

Så for all del, hold deg i sengen, bli frisk så slipper du å gå og hangle i lengre tid!

God bedring klem til deg!

Ps. Nei jeg har ikke fått brev..men det kommer, det kommer..

Endret av LauraLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LauraLine: Hatten av for deg!!! Du er knall tøff! 20 rep?? He he blir bare så imponert! Klem til deg du!!

Takk kptpower!

Har ikke vært bra i det hele tatt i dag. Svetter og fryser - så svømming og PT utgår nok denne uken. Hadde håpet å være på plass på torsdag..

Blir stresset av å ikke følge programmet jeg har. Er ganske tøft siden jeg har dårlig tid. Og en uke avvik er ganske mye. Men hva kan man gjøre.

*kryper under dynen igjen jeg*

Ingen brev i dag. Heldigvis! Livredd jeg må stå på Majorstuen i uke 9!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LauraLine: Hatten av for deg!!! Du er knall tøff! 20 rep?? He he blir bare så imponert! Klem til deg du!!

Takk kptpower!

Har ikke vært bra i det hele tatt i dag. Svetter og fryser - så svømming og PT utgår nok denne uken. Hadde håpet å være på plass på torsdag..

Blir stresset av å ikke følge programmet jeg har. Er ganske tøft siden jeg har dårlig tid. Og en uke avvik er ganske mye. Men hva kan man gjøre.

*kryper under dynen igjen jeg*

Ingen brev i dag. Heldigvis! Livredd jeg må stå på Majorstuen i uke 9!!!!

Hehe, skjønner deg godt! Jeg skrev at jeg helst ville inn etter påske, og slik jeg forstod det på PHS hadde de tatt hensyn til slike ønsker. Selv om det er grunnet jobben, er det jo alltid bra å ha bedre tid å trene på. Bare håper nå at jeg IKKE får uke 19. For da har jeg vunnet tur til San Fransisco!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare håper nå at jeg IKKE får uke 19. For da har jeg vunnet tur til San Fransisco!! :)

Bare for å gå veldig OT her nå, så må jeg legge til at San Francisco er en veldig fin by, og at du bør glede deg masse til å reise dit. Helt herlig sted! :)

Ellers enn det så tror jeg du bare har godt av en pause fra treningen, MorHubro. Er ofte slik, som allerede nevnt, at man gjør det bedre etter et lite avbrekk. Ta ihvertfall ikke sorgene på forskudd, er mitt råd. Men virker som du klarer å holde hodet rimelig kaldt, synes nå jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah, pulsen har steget kraftig her i de siste dagene. Er nesten så jeg gruer meg litt til å åpne postkassa om dagen...

Ellers så har jeg et tips, vet ikke om det har blitt sagt før men det som står her:

http://www.politi.no/portal/page?_pageid=3...uicell=uicell04

Er et must å kunne til intervjuet. Pugg også de syv særorganene.

Dette er ting som de nesten garantert spør om. Alle jeg kjenner som var inne i fjor fikk spørsmål om dette, meg selv inkludert.

Greit å kunne.

Noen som ble MINDRE stressa nå? :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som ble MINDRE stressa nå? :D :D :D

Altså, jeg gruer meg egentlig bare til de fysiske testene. Bra du gir råd om hva vi bør pugge, men liksom tenker nesten ikke på intervjuet i hele tatt. Kjenner bare magen vrenge seg hver gang jeg tenker på de fysiske testene, og hvordan drømmene om natten styres av dette ! Hehe, blir jo helt besatt jo :)

Er det noen andre som drømmer om ting om nattet som kan ha sammenheng med nervøsitet for politiopptakskravene ?

Forresten, håper ikke dere blir lei av at jeg poster såpass ofte, men bor på et bittelite sted, så er ikke så mange å diskutere dette emnet med

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, håper ikke dere blir lei av at jeg poster såpass ofte

Så absolutt IKKE!! Syns det er morsomt å se andre "slite" og reflektere over de samme tingene enn selv gjør!! :jepp:

Even : hodet er ikke sååå kaldt. Ser bare litt humoristisk på det. Er så typisk meg dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KPTPOWER: det virka som om du kunne ganske mye om trening og kosthold så da benytter jeg anledningen.:) Hva bør man spise på dagene man ikke trener?? Bør man forandre noe i det hele tatt eller spise som man ellers gjør på dager med trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KPTPOWER: det virka som om du kunne ganske mye om trening og kosthold så da benytter jeg anledningen.:) Hva bør man spise på dagene man ikke trener?? Bør man forandre noe i det hele tatt eller spise som man ellers gjør på dager med trening?

Hei!

Jeg vil presisere at jeg ikke har noen formell utdanning, men begynte å studere mye kosthold i 10 klasse, og har hatt en interesse over gjennomsnittet siden den gang (22 nå)

Jeg spiser akkurat omtrent det samme de dagene jeg ikke trener som de dagene jeg trener. Men spisingen er jo veldig individuelt hva man vil oppnå. Noen spiser jo for å gå ned i fettprosent, som meg selv akkurat nå, mens andre spiser for å bygge muskelmasse.

En ting man i allefall ikke skal undervurdere er spising før en hard treningsdag. Så altså, har du en dag pause, og planlegger å kjøre ekstra hardt dagen etterpå er det mye karbohydrater som gjelder, slik at kroppen har masse energi til dagen etterpå.

Selv om jeg tilhenger av rene fakta, og selv ikke så opptatt av nøyaktige spisetidspunkter o.l. , fordi i bunn og grunn er det jo bare kalori inntak kontra forbrnning som bestemmer om man går opp/ned i vekt.

En grei regel jeg uansett prøver å følge, uansett om det er på dager med trening eller ikke

Spis frokost som en konge, lunch som en prins og middag/kveldsmat som en fattigmann :)

Ble veldig generelt dette, men spør gjerne mer konkret om du ønsker bedre svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg kommet hjem fra utdanningsmessa på Lillestrøm! Artig å være på standen til PHS, mange hyggelige studenter og betjenter. Fikk svettebånd med PHS logoen også :)

Ble skikkelig gira, og fikk tips om intervjuet ingen har skrevet om her :) thihi..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor har du dette fra? Hvilken kilde?

Jeg fikk ihvertfall vite det på Politihøgskole-gruppa på Facebook :) Men har ikke sett at det har stått noen andre steder foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei alle sammen! Så utrolig artig at dere har laget en tråd for opptak i år også.. Jeg var jo en del av tråden fra i fjor ;) Morsomt å se gamle kjente, som LauraLine, MikeDelta og Blackout! Befinner meg i USA dette året men har absolutt planer om å søke neste år eller året etter, når jeg flytter hjem til Norge igjen ;)

Ønsker dere masse lykke til! Kommer til å følge med på tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet hjem fra utdanningsmessa på Lillestrøm! Artig å være på standen til PHS, mange hyggelige studenter og betjenter. Fikk svettebånd med PHS logoen også :)

Ble skikkelig gira, og fikk tips om intervjuet ingen har skrevet om her :) thihi..

hehe, ok, men du vet ikke hvor de evt har det fra? Liker å vite om det er en sikker kilde, eller om det er noe en ellerannen løk fra ytre arna har funnet på.

Det var jo en avis som trykkte søker antallet før jul engang, og da var ikke søknadsprosessen ferdig engang...

Og Kptpower, du her ikke lyst å dele hemmeligheten med oss andre vel? :D :engel:

Ellers så kan jeg fortelle en liten historie fra gårdagens trening.

Jeg sper på min vanlige trening med å trene krav maga (Kampsport) en-to ganger i uka. Og i går, under sparring presterte partneren min å sparke meg i hodet, med kneet! Det smalt no sykt, og jeg gikk i bakken (partnern min rett etter, sykt bekymra for at han hadde skadet meg... hehe).

Hva lærte jeg? vel, at jeg kan bli sparka i hue og komme meg kjapt opp igjen!

Tydeligvis ikke så mye som kan bli slått løst der inne... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ok, men du vet ikke hvor de evt har det fra? Liker å vite om det er en sikker kilde, eller om det er noe en ellerannen løk fra ytre arna har funnet på.

Personen som skrev det er markedsansvarlig på PHS, så regner med han vet hva han snakker om. Men det var helt ferske tall, så sikkert derfor det ikke er "offentliggjort" enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...