Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Det er er fantastisk yrke, men man utsetter seg for en risiko få andre yrker kan sammenligne seg med. Det er jo ikke altfor lenge siden en politimann ble skutt under Nokas ranet f.eks...

Det er det frekkeste, å bryte inn i tråden med sånne usakligheter! ;)

(Vi får øve oss på å ikke la oss irritere, kpt, det er sikkert nyttig som politi)

Farligste yrket de siste åra tror jeg at er bonde, har jeg lest!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja det har vært et hardt år med lesing, trening, lesing, trening... Men satser på at jeg nå får noe igjen for det:-)

Er vi heldig har jeg den malen liggende, skal se senere i dag.

Ser du har fått linken til fagene. Jeg tok også samfunnskunnskap og holder som nevnt nå på med psykologi og tegnspråk ( t.språk fordi jeg ønsker å ha en kompetanse som svært få andre har).

Hjelper ikke dette blir det urdu til høsten, noe jeg inderlig håper jeg slipper..men må man så må man..

Hjelpe meg! Du satser skikkelig! Hvis ikke du kommer inn skjønner ihvertfall ikke jeg det grann! Tegnspråk og urdu, faktisk! Imponerende! :D

Hadde du funnet det skjemaet hadde jo det vært fantastisk!

Takk for link, Even! Strålende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle hatt testene i morgen, så hadde jeg vel havnet på 19-20 poeng. Er innenfor kravene, men det er marginalt. Håper på å klare 17-18 poeng på opptaket.

Testen jeg sliter mest med, er faktisk løpingen. Er ca 25 m unna en femmer, men dette resultatet fikk jeg da jeg testet meg på en "hjemmelaget" bane med litt unøyaktige mål (litt større enn på opptaket), og med masse glatt løv som underlag. Håper derfor at jeg kan klare en firer når den tid kommer. Men det er som du sier, at man får bare prøve sitt beste og så går det som det går.

God bedring med sykdommen, forresten!

Takk for det, har hatt to dager med fullstendig hvile.. litt godt, litt dårlig samvittighet:)

Bra at du iallefall ligger i rute! du har nok ingenting å bekymre deg for:)

tenkte å teste løpinga på en fotballbane jeg, og måle sånn ca løype.. er bra så lenge en får øvd på de fantastiske "hindringene" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

For de av oss som gjerne skulle hatt litt ekstra piff i benken eller for de som er nervøs for dukkeslepingen så kunne jo denne være en idé. Det står i hvert fall ingenting på PHS sine sider om at denne er ulovlig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :ler: ..den skal jeg kjøpe, lett!!

genialt..

vi kommer til å ende opp med å få kriminelle som i spiderman og batman! det er bra det er strenge krav til å komme inn på phs..;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe :ler: ..den skal jeg kjøpe, lett!!

genialt..

vi kommer til å ende opp med å få kriminelle som i spiderman og batman! det er bra det er strenge krav til å komme inn på phs..;)

Altså, det kommer nok til å skje noe med uniformene til politiet også. F.eks om 20 år tror jeg ikke det er helt utenkelig at man vil gå med noe lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den dagen jeg må fly rundt i en svevebil og skyte gærne androide-skurker med laserpistol, da slutter jeg ;)

Hehe, den dagen det skjer kommer jeg til å være ca 250 år gammel (eller rundt der omkring). Så bekymrer meg ikke så mye for det, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Er det bare meg her som fikk lyst til å bli politi etter å ha sett Robocop?

Det var vel strengt tatt "Politiskolen"-filmene som fikk meg til å ville bli politi, da. Spesielt 3'ern fikk meg til å ta en endelig beslutning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte:

Robocop, politiskolen og T:J Hooker..Kult.

Ble imponert av ridende politi jeg på et oslo besøk for 100 år siden.. *ler*

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var vel strengt tatt "Politiskolen"-filmene som fikk meg til å ville bli politi, da. Spesielt 3'ern fikk meg til å ta en endelig beslutning.

Det häper jeg du skrev pä egenerklaeringen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja alle sammen! Da har nok PHS tatt helg, og følger de sin egen tidramme begynner de å slikke konvolutter og frimerker i neste uke!

Jævlig spennende dette, gleder meg til å få en avgjørelse om evt når jeg skal på opptak!

Blir nesten mer nervøs ettersom dagene går forbi! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alle sammen! Da har nok PHS tatt helg, og følger de sin egen tidramme begynner de å slikke konvolutter og frimerker i neste uke!

Jævlig spennende dette, gleder meg til å få en avgjørelse om evt når jeg skal på opptak!

Blir nesten mer nervøs ettersom dagene går forbi! :)

Hehe..bare vent du til svarene om vi kommer inn eller ikke er rett rundt hjørne...

-det er en jævlig tid det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe..bare vent du til svarene om vi kommer inn eller ikke er rett rundt hjørne...

-det er en jævlig tid det..

Akkurat det kan jeg tenke meg! Da jeg leste tråden for 07 så var jeg helt svett da jeg nærmet meg innleggene på slutten! Syns det var like spennende å bare lese om det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat det kan jeg tenke meg! Da jeg leste tråden for 07 så var jeg helt svett da jeg nærmet meg innleggene på slutten! Syns det var like spennende å bare lese om det..

Seriøst... det tror jeg på!

Men altså bekymrer meg ikke mest om selve brevet, men om jeg greier å prestere fullt ut og komme under 20 poeng, da det er over vil jeg være utrooolig lettet, eller kanskje skuffet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst... det tror jeg på!

Men altså bekymrer meg ikke mest om selve brevet, men om jeg greier å prestere fullt ut og komme under 20 poeng, da det er over vil jeg være utrooolig lettet, eller kanskje skuffet :P

Så sant så sant! Bare jeg får 20> så må jeg si ut ifra mitt ståsted at det meste er vunnet da for min egendel. ( kom "litt" sent igang med treningen.. og kondisjonstreningen har jeg akkurat begynt på)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Men altså bekymrer meg ikke mest om selve brevet, men om jeg greier å prestere fullt ut og komme under 20 poeng, da det er over vil jeg være utrooolig lettet, eller kanskje skuffet :P

I høst var jeg mest bekymret for intervjuet, men nå tenker jeg at dersom jeg klarer de fysiske kravene så har jeg noenlunde kontroll. Intervjuet er naturligvis veldig krevende, men jeg gruer meg ikke så mye til dette lenger. Og jeg vet jo at jeg har mer enn gode nok karakterer, så jeg har en følelse av at sjansene for å komme inn er ganske store såfremt jeg består det fysiske. Men man vet jo aldri hva som skjer under intervjuet. Kanskje jeg undervurderer det, det får tiden vise. Hvordan jeg skal klare å sove nettene før henholdsvis testene og (forhåpentligvis) intervjuet er allikevel foreløpig en gåte for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener forskjellig så og si hver dag, og går på proteindiett for å miste fett og øke muskler. Jeg er ikke fet, men litt kraftig. Er 1.80 og veier 87. Hadde håpet å komme ned på ca 80 kg før opptaket slik at noen øvelser vil gå lettere.

Kptpower: hvilken proteindiett går du på? Jeg har også problem med noen kilo for mye - I tillegg spiser jeg ikke nok. Trener 2 pass 5 dager i uken. Men får ikke i meg nok og riktig mat. Fikk anbefalt whey protein pulver for å få i meg nok- men siden jeg er grønn på området vet jeg ikke om dette også hjelper på vekten. :/

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...