Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

christine_ : et tips er å få en lege som kjenner deg godt til å skrive en attest på at alt ang angst/depresjon er over, og at han ikke ser noen grunn til at du ikke kan bli politi.

Det var egentlig en god idè! Den nye legen skribla bare ned noe, ganske uleselige greier.. takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gullfisk

Blir helt skjelven av aa sitte her i Paris aa lese det her, postkassen er laaangt unna! shit! :gjeiper:

Ok.. men det høres jo kjempe bra ut da :)

Har vel egentlig ikke gjort så veldig mye relevant, heller ikke vært i militæret :P Tror kanskje jeg bør gjøre et eller annet for å få litt mer poeng! Litt usikker på hva jeg skal gjøre, men..

Jeg er ogsaa veldig usikker paa hva jeg skal gjore, har daarlige karakterer ogsaann.... har du tenkt paa militiaeret? eller hva tenker du aa studere ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir helt skjelven av aa sitte her i Paris aa lese det her, postkassen er laaangt unna! shit! :gjeiper:

Jeg er ogsaa veldig usikker paa hva jeg skal gjore, har daarlige karakterer ogsaann.... har du tenkt paa militiaeret? eller hva tenker du aa studere ?

Tror jeg skal prøve å ta en utestående eksamen jeg har fra 1.avd. rettsvitenskap! Tok det på deltid, men følte ikke jeg var klar for eksamen! Det gir jo litt poeng..

Har også tenkt på militæret.. men tror det er for sent å dra på sesjon nå, uansett bør jeg vel heller ta eksamen.. så ikke 1 1/2 år er bortkastet :P

Har du fått noe svar da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått brev i dag??? Hvor er dere mennesker??? Har dere gravd dere ned??? :ler:

Vi har jo fått brev og forbreder oss som faen! :) Fikk PT i dag som skal spesialisere meg på benken. Han sa jeg lett kunne få til 12 rep innen en måned med sånn jeg var i dag, ellers ble han skuffa.

Blei litt glad da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gullfisk
Tror jeg skal prøve å ta en utestående eksamen jeg har fra 1.avd. rettsvitenskap! Tok det på deltid, men følte ikke jeg var klar for eksamen! Det gir jo litt poeng..

Har også tenkt på militæret.. men tror det er for sent å dra på sesjon nå, uansett bør jeg vel heller ta eksamen.. så ikke 1 1/2 år er bortkastet :P

Har du fått noe svar da?

Ja, greit aa ta eksamen da ja...

Militaeret neste aar om en ikke kommer inn i 09 kanskje da? :) tenker aa soke psykologi og sosiologi i aar, om jeg ikke kommer inn...faar jo litt poeng for eksamen og saann:)

Jeg vet ikke om jeg har fatt svar! det er sa nerverpirrende!! har lyst aa reise hjem naa! sitter paa hostellet i paris og aner ikke om jeg har faatt brev....gikk innpaa forumet og saa at vi plutselig var paa s 24...(!) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, greit aa ta eksamen da ja...

Militaeret neste aar om en ikke kommer inn i 09 kanskje da? :) tenker aa soke psykologi og sosiologi i aar, om jeg ikke kommer inn...faar jo litt poeng for eksamen og saann:)

Jeg vet ikke om jeg har fatt svar! det er sa nerverpirrende!! har lyst aa reise hjem naa! sitter paa hostellet i paris og aner ikke om jeg har faatt brev....gikk innpaa forumet og saa at vi plutselig var paa s 24...(!) :)

Åå du gjør det ja.. Paris faktisk :) Kan du ikke få noen til å sjekke postkassen din da? Hadde jeg gjort tror jeg :P Er så nysgjerrig! Hehe..

Psykologi og sosiologi har jo alt med politiutdannelsen å gjøre, så det er jo et godt valg :)

Ja kanskje det blir militæret 09'. Vi får se :)

Kjipt å ikke engang få lov til å vise hva jeg kan fysisk.. har trent en stund nå, bare for dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå du gjør det ja.. Paris faktisk :) Kan du ikke få noen til å sjekke postkassen din da? Hadde jeg gjort tror jeg :P Er så nysgjerrig! Hehe..

Psykologi og sosiologi har jo alt med politiutdannelsen å gjøre, så det er jo et godt valg :)

Ja kanskje det blir militæret 09'. Vi får se :)

Kjipt å ikke engang få lov til å vise hva jeg kan fysisk.. har trent en stund nå, bare for dette!

Virker som om du har gitt opp allerede? Klagen da?

Du får ordne opp i dette med angst/depresjon , det er veldig strengt med dette i militæret OGSÅ. Folk som såvidt har nevnt dette i legeerklæringen blir stemplet tjenesteudyktige eller evt. kun anbefalt for kontorstillinger o.s.v.

Selv om det er riktig å være ærlig, så kan det lureste være å holde en lav profil om dette på legeerklæringer og sånt. Poenget er ikke å lyve, men da man evt. blir konfrontert med dette kan man si at det var så lite og ubetydelig for deg at man ikke lenger ser det som relevant. Misforstå meg rett, mener at ærlighet varer lengst, men at noen "omveier" kan være lure å gå, uten å nødvendigvis lyve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_månestråle_*

Flott!!!:) Men har alle fått brev??? Jeg har enda ikke fått brev, venter i spenning!!! Lykke til med treningen folkens, dette går kjempe bra!!!!!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro at ting begynner å skje nå. Selv er jeg helt kvalm med tanken på de fysiske testene. Kvalm som i nervøs av spenning..

Sitter dagene igjennom å regner sekunder per svømmelengde, runder, antall opp og ned i kondisjonstesten, poeng i ulike øvelser osv osv Familien syns nok jeg er "litt"slitsom for tiden...

:hoppe:

Kjør på alle sammen..

MikeDelta: hvordan går det med influensaen?? Kommet deg på bena? Krysser fingrene for deg nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Var ikke tenkt å dele mitt siste døgns opplevelser, men siden jeg har fått noen pm så skal jeg likevell gjøre det.

Dagen i går startet som vanlig med trening etterfylt av en kjempekoselig kafetur med MorHubro (takk til deg:-)). Da jeg kom hjem var det fortsatt ingen brev fra nemden. Sukk..

Har hatt litt problemer med posten så jeg ringte inn til opptakskontoret. Da fikk jeg beskjed om at jeg var havnet i en "tvilsbunke"..

Jada klart jeg fikk sjokk! Jeg var jo kvalifisert i fjor, å med det jeg har gjort i året som er gått skulle jeg vertfall være kvalifisert i år! Men akk nei.. fikk spørsmål også om jeg ikke hadde klaget på avslaget i fjor- noe som er riktig.

Jeg skjønte rett og slett ingenting! Skulle jeg ikke være kvalifisert fordi jeg ville ha begrunnelse i fjor?? Hva er dette?

Fikk beskjed om at nemden skulle ha møte i midten på denne månen og at jeg bare måtte ha tolmodighet. Er det lett da i en slik situasjon?? Nei, svarte om det er :kjefte: !

Det har vært en tøft døgn med frustrasjon, sinne og tårer om en annen. Og det verste var å ikke vite.. Jeg sendte en mail i går til nemden der jeg viste til grunnlaget for avslaget i fjor og redgjorde grundig hva jeg har gjort i året som er gått, og stilte spørsmål ved hvorfor jeg har havnet i en "tvilsbunke".

I dag tok jeg en telefon bare for å forsikre meg om at nemden ville få denne mailen.

Og vet dere hva??Hehehehehe nemden har gjort en feil...-Jeg skulle aldri havnet i denne bunken :fnise: ..

Så nå kan dere tro lettelsen er stor! Fikk ikke vite når jeg skal inn- det skulle sendes brev ang dato.

Så nå skal jeg avsted å trene, jeg skal ta kondistesten og jeg skal love dere at det skal bli maaaaaange runder i dag!

Ha en flott dag videre alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en påkjenning! Godt du fikk ordnet opp i det da :)

For min egen del har jeg postet klagen min nå, så da er det bare å vente. Det beste hadde vært om de hadde gjort en feil! Hehe.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_månestråle_*

Bra at ting årne sæ!!! Noen i fra trøndelag som har fått brev??? fatter ikke at jeg aldri får brev??? Kanskje jeg må ringe jeg også!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spent søker

Heisann alle sammen!

Tenkte jeg kunne melde meg inn i gjengen av søkere her:-)

Jeg søker også phs i år:-) Er jente, 21 år og var på opptak i fjor, så jeg håper inderlig at jeg får bli med på det i år også... Men har fortsatt ikke fått brev:S

Venter i spenning hver dag nå, og blir selfølgelig enda mer gira når jeg hører dere har fått brev! (og nervøs når noen av dere har fått avslag:S)

Ellers bor jeg på haugalandet, så skal sannsynligvis på opptak på kjevik. Noen derfra som har fått brev??

Lykke til alle sammen med treningen:-) Og god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann alle sammen!

Tenkte jeg kunne melde meg inn i gjengen av søkere her:-)

Jeg søker også phs i år:-) Er jente, 21 år og var på opptak i fjor, så jeg håper inderlig at jeg får bli med på det i år også... Men har fortsatt ikke fått brev:S

Venter i spenning hver dag nå, og blir selfølgelig enda mer gira når jeg hører dere har fått brev! (og nervøs når noen av dere har fått avslag:S)

Ellers bor jeg på haugalandet, så skal sannsynligvis på opptak på kjevik. Noen derfra som har fått brev??

Lykke til alle sammen med treningen:-) Og god helg!

Hei og velkommen! Bli gjerne med i debatten her du :)

Best om du registrer deg med nick da slik at vi kjenner deg bedre igjen!

Blir spennende uansett hvor man skal på opptak!! :)

Fortell gjerne litt om hvordan det var i fjor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg brev idag, opptak 4 mars klokken 0800 i Oslo.

Skal bli spennende å være på opptak når jeg har jobbet nattevakt til 2, men det får vel gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest scorpio

Hei igjen:-)

I fjor hadde jeg det utrolig morsomt på oppaket. Alle var hyggelige, og støtta hverandre opp. Klarte meg greit på det fysiske, 16 eller 17 poeng (husker ikke helt) men det holdt til intervju:)

Under intervjuet ble jeg grilla om politiets oppbygging, forskjellige særorganer og justisdepartementets rolle..Hehe:-) Da skjønte jeg at jeg ikke var så godt forberedt som jeg kanskje burde være:) Men jeg svarte greit på det jeg ble spurt om (syns jeg) men kom da ikke inn pga "kunnskap om politiyrket"blant annet.

Nemda var veldig hyggelige, og det var lett å holde roen syns jeg:-) Noe som gjør at jeg gruer meg litt mindre i år. Hvis jeg får komme på opptak da:S Får håpe jeg får brev i morgen eller på mandag.

Har ikke fått trent så veldig mye i det siste, men håper på å øke i både benk og hangups, så tror jeg det skal gå greit denne gangen og:)

(krysser iallefall alle fingre og tær for det:P)

Kanskje vi blir kollegaer til slutt?? :D

Hørte forresten rykter om at det kun var 500 kvalifiserte søkere til skolen i år? Noen flere som har hørt noe ang. det? er jo bare 60 stk da, som ikke kommer inn av de kvalifiserte???

Hvor skal dere inn til opptak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Skal inn i Oslo jeg.. 26.3!

Lurer på en ting: Var å svømte igår og en av instruktørene der sa at kun hode fikk være over vann under ryggsvømmingen.. Fikk beskjed å la bena synke lengre under siden knærne kom opp til overflaten innimellom.. Men når jeg leser på de fysisketestene står det kun at armene skal være under vann.. Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...