Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Ja, tror nok det lureste er å trene på flatt gulv kanskje slik at man hopper enda lengre da man kommer dit.

eR DET NOEN ANDRE SOM HAR HOPPT FØR SOM VEIT CA HVOR mye lengre man hopper på opptaket med det "springbrettet" enn det man gjør selv før ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg er 22 år og kommer fra Rogaland!

Har brukt noen timer på å lese denne og forrige års tråd for PHS og

synes det virker til å være et veldig bra miljø her inne og masse nyttige

tips å få!

Håper jeg kan få joine dere her inne?

Er fast bestemt på å søke i Desember som kommer, og har allerede begynt

treningen for å være godt forberedt om en års tid...

Like greit å begynne å trene mens man er motivert for det :)

For øyeblikket jobber jeg som ufaglært lærervikar. Har tidligere jobbet i barnehage!

Gleder meg til å heie frem dere som søker i år!

Har også et lite spørsmål sånn inledningsvis, til Mike_Delta...

Så nemlig at du nevnte barnehage som en jobb som kunne være relevant.

Kan du være så snill å utdype det litt?

Ellers vil jeg ønske dere lykke til alle sammen!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til deg også, hilsen nest nyeste medlem! :) De andre har vært litt passive her nå i de siste dagene synes jeg, hehe..

I morgen skal jeg ta løpetesten i gymsalen ved siden av her. SPENT på hvordan det går.

Kan være at hvis jeg gjør det bra vil det vippe meg under 20 men hvis jeg gjør det dårlig er det det som kan vippe meg andre veien også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Virker å være en fin tråd!

Du får kose deg i gymsalen da!

Hvor stor er forresten salen på opptaket? Er vel ikke akkurat noen

standard størrelse på gymsaler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det :)

Virker å være en fin tråd!

Du får kose deg i gymsalen da!

Hvor stor er forresten salen på opptaket? Er vel ikke akkurat noen

standard størrelse på gymsaler?

Skal svare deg når jeg har vært der :)

Om det blir kos, det veit jeg i morra. Men banen er uansett like stor da. 7 x 15 meter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De nye som er aktive for tide :) så bra!

velkommen begge to.. bra at vi kan finne motivasjon og inspirasjon i hverandre. Det trengs noen ganger.

Håper løpetesten gikk bra?

Jeg ligger på 20 poeng, uten benkpress.. så hadde det ikke vært for den! .. hehe

det må jobbes. Håper virkelig at det er sånn at vi får svar i uke 6-7..Det nærmer seg...

Intervaller imårn da..! gelder meg:D:D

lenge siden jeg har tatt benk og nå.. må vel prøve meg på det og..

ha en fin natt og uke !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg er 22 år og kommer fra Rogaland!

Har brukt noen timer på å lese denne og forrige års tråd for PHS og

synes det virker til å være et veldig bra miljø her inne og masse nyttige

tips å få!

Håper jeg kan få joine dere her inne?

Er fast bestemt på å søke i Desember som kommer, og har allerede begynt

treningen for å være godt forberedt om en års tid...

Like greit å begynne å trene mens man er motivert for det :)

For øyeblikket jobber jeg som ufaglært lærervikar. Har tidligere jobbet i barnehage!

Gleder meg til å heie frem dere som søker i år!

Har også et lite spørsmål sånn inledningsvis, til Mike_Delta...

Så nemlig at du nevnte barnehage som en jobb som kunne være relevant.

Kan du være så snill å utdype det litt?

Ellers vil jeg ønske dere lykke til alle sammen!

:)

Hei GFS!

Og velkommen i klubben! Vi var nok litt mer aktive i 07 tråden, men tenker det kommer seg når vi nærmer oss den fysiske testen.

Også kjekt å høre du tar dei fysiske testene så seriøst! Det kan jeg like:-) Da jeg var inne på fysiske tester i fjor var der nemmelig flere som ikke engang viste hva vi skulle gjennom..! Kom meg fint gjennom testen men kom ikke inn pga iniativsfaktoren (fa--!!). Ikke fornøyd med det selvsagt, men har forhåpentligvis fått elimentert den bort nå.

Ser det er litt snakk om den berømmelige kondistesten. Den er hard folkens å det eneste rådet jeg har er å få løpt den maaaange ganger før selve dagen. Personlig så synes jeg det værste med den er å komme opp av gulvet fra rygg når en har løpt noen runder.

Ser Andreas etterlyste svar ang lengden og den listen. Jeg hoppet ikke noe lenger på opptaket enn hjemme i stua. Men så var jeg i Trondheim på opptak, å det var en merkelig "avsats" dei der hadde, å hva som er i Oslo vet jeg ikke.

Kom igjen folkens! Sett inn et ekstra gir nå folkens så dere ikke kommer på opptaket å ikke vet eller er usikre på om dere klarer det,- det må være en vond følelse! Ikke la noen få centimeter eller en liten reps få ødlegge! Sørg for å ha litt å gå på!

Endret av LauraLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst! Nå har jeg vært og testet løp og det var som jeg fryktet og visste veldig hardt! Tror det er det uansett form, fordi man løper jo sitt beste uansett.

Landet såvidt akkurat på en 3er, var 2 meter fra 32 runder, noe som jeg har regnet blir akkurat en 3.

Tror med litt øvelse at jeg skal klare å presse meg opp en runde eller 2 til opptaket, men håper jeg ikke er så sliten den dagen da etter alle de andre øvelsene.

De første 10 rundene synes jeg var kanskje de værste. Man blir egentlig ganske fort sliten, og da man er på 8-10 runder er det fryktelig mange igjen. De neste 15 var enklere, var fortsatt sliten men begynte å nærme meg slutten heldigvis, selv om det gikk litt tregere. Løp litt fortere de siste 2 rundene, men tror jeg kunne presset meg enda mer egentlig, så derfor jeg har mål om en 2, i allefall minst en safe 3.

Dette er vel slik jeg ligger ann akkurat i dag, hvis jeg tar øvelsene hver for seg

Svømming 1.36 - 2

Løping 1403 m - 3

Hangups 2 - 5

Benken - minst 5 - 4

Lengde - 5

Totalt 19.

Målet mitt er å forbedre benk til mellom 1 og 3, løping til 2, tror de er det mest realistiske.

Ellers ber og trygler jeg om at formen min ikke blir noe dårligere opptaksdagen, eller at det blir en veldig belastning å ta alt samme dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KPTpower : Syns du ligger bra til jeg. Hvor mange runder blir det ca på kondisjonstesten du beskrev?

Selv ligger jeg vel rundet en 26 poeng... Men er litt tid igjen - håper jeg. Merker iallefall at det går mye lettere. (begynte å trene veldig sent..)

Noen som vet om det står i de brevene som kommer ut uke 6/7 når man skal inn? Tidligere har det vel bare vært et brev 3 uker før?

Hiver meg på LauraLine`s "stå-på" rop !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Jeg ligger på 20 poeng, uten benkpress.

Hvordan ligger du an på benkpressen?

Er det forresten noen andre fra Bergen her? Jeg ser alltid etter folk på treningssenteret som trener på de samme øvelsene som meg :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morhubro

Etter mine beregninger så er 1401 m 31.8 runder ca ca...

Jeg hadde 10.02 på tiden på 32 runder så da var jeg vel akkurat innenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta
Har også et lite spørsmål sånn inledningsvis, til Mike_Delta...

Så nemlig at du nevnte barnehage som en jobb som kunne være relevant.

Kan du være så snill å utdype det litt?

Ellers vil jeg ønske dere lykke til alle sammen!

:)

Hei hei

Dette baserer seg på det som står i Liv Finstad sin bok "Politiblikket". Opptaksnemda ser ofte positivt på gutter som har valgt litt "utradisjonelt" og jobbet innen omsorgsyrker som barnehage, sykehus osv. Samtidig som det ofte teller positivt for jenter å ha drevet med idrett eller å ha tatt befalsskolen. Men det finnes ingen "gylden vei" inn på PHS og ingen oppskrift som garanterer at du kommer inn. Det viktigste uansett hva du måtte ha gjort er at du har lært noe av det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Dette baserer seg på det som står i Liv Finstad sin bok "Politiblikket". Opptaksnemda ser ofte positivt på gutter som har valgt litt "utradisjonelt" og jobbet innen omsorgsyrker som barnehage, sykehus osv. Samtidig som det ofte teller positivt for jenter å ha drevet med idrett eller å ha tatt befalsskolen. Men det finnes ingen "gylden vei" inn på PHS og ingen oppskrift som garanterer at du kommer inn. Det viktigste uansett hva du måtte ha gjort er at du har lært noe av det ;)

Ok! Takk for svar!

Den boka står forresten øverst på ønskelisten til bursdagen min i mars! Er den bra?

Må også si jeg er glad det ikke er noen gylden vei inn på PHS. Betryggende å vite at det er vanskelig å komme inn. Har iallefall bidratt til å øke respekten min for politifolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Politiblikket er kjempe bra!! Økt motivasjonen min hvertfall.

Skal gå gjennom hele testen imorgen, med min PT, en liten stund siden sist så blir spennende å se hvordan jeg ligger ann :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom meg fint gjennom testen men kom ikke inn pga iniativsfaktoren (fa--!!). Ikke fornøyd med det selvsagt, men har forhåpentligvis fått elimentert den bort nå.

Hva er denne initiativsfaktoren? Fikk du det oppgitt som grunn til avslaget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ringte PHS i dag ang om alle får vite om vi kommer inn til opptak innen slutten av uke 7. I følge han skulle de fleste som ikke hadde noe "galt" med søknaden eller ting å sende etter ville får det.

De hadde til opplysning fått ferdg de 3 første dagene i uke 9.. 25 personer hver dag.

Jeg spurte også om svømmingen, og han sa de fleste svømte raskere i et 12,5 m basseng, og at det var det de brukte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan ligger du an på benkpressen?

klarer typ 1-2 rep.. så nei, den ligger jeg ikke så veldig bra ann til.. men nå skal det sies at jeg ikke har trena benkpress på noen uker.

takk for lauralines ståpå rop! i sure need it! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det for sent å skaffe seg personlig trener nå? jeg mener, frem til opptaket liksom..

Kan det skje flere mirakler med en pt enn bare meg på den tiden som er igjen? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det for sent å skaffe seg personlig trener nå? jeg mener, frem til opptaket liksom..

Kan det skje flere mirakler med en pt enn bare meg på den tiden som er igjen? ;)

Hvis du skulle tatt testene i dag, hvordan hadde du ligget ann ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det skje flere mirakler med en pt enn bare meg på den tiden som er igjen? ;)

Jeg er overhodet ingen treningsekspert, men jeg ville kanskje trodd at man vil få best utbytte av en PT hvis man er helt fersk. Så hvis du har drevet lite med den type trening du bedriver nå, så tror jeg nok at du vil ha bedre fremgang med en PT. Jeg leser at du sliter litt i benken, dette kan kanskje komme av at du ikke har teknikken helt på plass? En PT kunne f.eks hjulpet deg med teknikken slik at du kan klare enda flere reps selvom du ikke nødvendigvis har blitt noe sterkere. Jeg vet at teknikken har veldig mye å si i benken, så her kan det tilogmed kanskje bare være nok med kun én time med PT.

Men må bare få lov til å presisere nok en gang at jeg ikke er noen ekspert, så det er sikkert noen som vet dette bedre enn meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...