Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Er det forresten noen her inne som vet hva det koster å bruke en PT? Da tenker jeg ikke på bare én time, men over litt lengre tid (en mnd, to mnd osv.)? Er sikkert litt forskjell på de forskjellige treningssentrene, men noen som vet sånn ca?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det forresten noen her inne som vet hva det koster å bruke en PT? Da tenker jeg ikke på bare én time, men over litt lengre tid (en mnd, to mnd osv.)? Er sikkert litt forskjell på de forskjellige treningssentrene, men noen som vet sånn ca?

Jeg tror man må betale 3-400 per time.. treningssenteret skal jo ha sin del, også har han sikkert en timeslønn på ca 200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Even : På SATS koster en PT 500kr/t. Jo flere ganger man kjøper - billigere blir det. Jeg har tatt PT nå i januar - siden jeg ikke kom meg i gang selv. Har betalt for 12 ganger der jeg bruker PT 2 ganger i uken (valgfritt hvor mange gang enn ønsker å bruke PT pr uke)) Men utvider nok til 24 ganger. Hele februar tenkte jeg bruke PT til kondisjon (intervall) itillegg til styrken jeg trener nå.

Så da blir det 3 ganger i uken. Jeg har økt fra 20kg til 30 kg på 3 uker - men hadde nok mye med feil teknikk og det at jeg ikke turte presse maks. Itillegg kjører PT alle øvelsene med deg med jevne mellomrom så du ser hvordan du ligger an..Kan anbefale det på det varmeste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var ikke helt fersk da jeg begynte med personlig trener for en stund siden, men det hjelper veldig på motivasjonen og man blir tryggere på øvelsene, og jeg ser absolutt resultater.

Jeg brukte 6800,-ar det vel, og det var for 18 ganger hvis jeg ikke husker helt feil.. ikke bortkastede penger hvertfall! Og jeg fikk delt opp summen så jeg ikke måtte betale alt på en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare innom får å se litt her på kvinneguiden :gjeiper: Det vekker mange gode minner. Nå Er jeg ferdig med første halvdel av GU1. Skolen er totalt sett kjempe bra!!

Vil bare legge til at PT er greit (hvis du driter penger), Selvdisiplin er mye bedre!!!

Lykke til videre med trening til opptak!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Politiutdanning i Bergen, allerede til høsten???

Artikkel i BA her: http://www.ba.no/nyheter/article3311730.ece

Er usikker på om det greit å poste linker til eksterne sider her, men under har jeg sakset ut teksten i artikkelen.

"

Politiutdanning til Bergen

Går det slik Ap i Bergen ønsker, kan vi få en ny avdeling under politihøyskolen allerede fra høsten av.

Av Trond Olav Skrunes Publisert 29.01.2008 - 07:56 Oppdatert 29.01.2008 - 08:01

Nyheter

Kapasiteten på politihøyskolen i Oslo er sprengt. Nå jobber bergenspolitiet og politikere sammen for å få utdanne nye politifolk her i byen."

Deler av innlegget er slettet, sjå KG`s regler om kopirett

Glow (mod)

Endret av Glow
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er denne initiativsfaktoren? Fikk du det oppgitt som grunn til avslaget?

Ja, jeg fikk oppgitt det som grunnen til at jeg ikke ble tatt opp som student.

Når du er inne til intervju hos nemden har dei en viss mal å gå etter. Det går bl.a på hvor mye kunnskap du har om politiet, modenhet osv.

Den jeg røk på var alså på det som har med iniativ å gjøre. Jeg er ikke akkurat 20 år lenger og hadde ikke noe som var spesielt rettet mot en politiutdanning.

Jeg hadde godkjendt på alle dei andre faktorene så da måtte jeg gjøre noe med denne. Jeg har tatt en del fag (rettslære bl.a), + at jeg nå holder på med psykologi. Jeg valgte de største fagene på phs så nå håper jeg nemden er fornøyd med dei grepene jeg har gjort!

I tillegg har jeg trent som en idiot og er nå nesten på 10 poeng. Målet mitt er 10 eller under. Jeg skal jo vise dem at det er dette jeg både vil og skal!

Endret av LauraLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta
Politiutdanning i Bergen, allerede til høsten???

Har allerede lest utspill som går på å opprette ny PHS i Trøndelag (to steder det er snakk om), nå Bergen og å flytte hele skolen til Groruddalen i Oslo. Hvem vet hva som skjer, men det er åpenbart at mange lokalpolitikere prøver å blande distriktspolitikk inn i dette og framhever sin regions fortreffelighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Jeg hadde godkjendt på alle dei andre faktorene så da måtte jeg gjøre noe med denne. Jeg har tatt en del fag (rettslære bl.a), + at jeg nå holder på med psykologi. Jeg valgte de største fagene på phs så nå håper jeg nemden er fornøyd med dei grepene jeg har gjort!

I tillegg har jeg trent som en idiot og er nå nesten på 10 poeng. Målet mitt er 10 eller under. Jeg skal jo vise dem at det er dette jeg både vil og skal!

Imponerende. Du stiller nok sterkt i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overhodet ingen treningsekspert, men jeg ville kanskje trodd at man vil få best utbytte av en PT hvis man er helt fersk. Så hvis du har drevet lite med den type trening du bedriver nå, så tror jeg nok at du vil ha bedre fremgang med en PT. Jeg leser at du sliter litt i benken, dette kan kanskje komme av at du ikke har teknikken helt på plass? En PT kunne f.eks hjulpet deg med teknikken slik at du kan klare enda flere reps selvom du ikke nødvendigvis har blitt noe sterkere. Jeg vet at teknikken har veldig mye å si i benken, så her kan det tilogmed kanskje bare være nok med kun én time med PT.

Men må bare få lov til å presisere nok en gang at jeg ikke er noen ekspert, så det er sikkert noen som vet dette bedre enn meg.

Jeg tror du har veldig rett, ogsä som morhubro sier og, mye ligger i teknikken. Sä jeg er inne pä tanken om kanskje ä ha noen enkelt timer med personlig trener. Tror nok litt veiledning hadde kommet godt med.

Hvordan ligger du ann Even?

Ligger i sengen syk i dag :tristbla: ikke sä veldig kult.. Men häper jeg bare trengte en dag med fullstendig hvile, og at det gär over nä..

kptpower: Jeg ligger ikke under 20 poeng nei.. desverre, tror ikke jeg trente nok mälrettet fra byrjingen av, ogsä startet jeg nok litt sent med treningen. Ikke fordi jeg trodde det skulle gä bra. Men pga at jeg ikke viste at jeg kunne söke mens jeg var utenlands. og när jeg fant ut det, da ble det fart pä sakene ja :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du har veldig rett, ogsä som morhubro sier og, mye ligger i teknikken. Sä jeg er inne pä tanken om kanskje ä ha noen enkelt timer med personlig trener. Tror nok litt veiledning hadde kommet godt med.

Hvordan ligger du ann Even?

Ligger i sengen syk i dag :tristbla: ikke sä veldig kult.. Men häper jeg bare trengte en dag med fullstendig hvile, og at det gär over nä..

kptpower: Jeg ligger ikke under 20 poeng nei.. desverre, tror ikke jeg trente nok mälrettet fra byrjingen av, ogsä startet jeg nok litt sent med treningen. Ikke fordi jeg trodde det skulle gä bra. Men pga at jeg ikke viste at jeg kunne söke mens jeg var utenlands. og när jeg fant ut det, da ble det fart pä sakene ja :fnise:

Ok. Jeg jobber for å bli bedre hele tiden nå. Hadde fått 19-20 poeng på en vanlig dag, så hvis jeg har en bra dag er jo det Topp, men hvis jeg har en dårlig dag må jeg bygge litt buffer! Satser på bedre karakter i benken... egentlig det eneste jeg tror jeg kan forbedre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Jeg jobber for å bli bedre hele tiden nå. Hadde fått 19-20 poeng på en vanlig dag, så hvis jeg har en bra dag er jo det Topp, men hvis jeg har en dårlig dag må jeg bygge litt buffer! Satser på bedre karakter i benken... egentlig det eneste jeg tror jeg kan forbedre

Sä bra..!

Skal pröve mitt beste i är, og om det ikke gär, sä har jeg et är til ä trene pä.. skal nok gä til slutt :)

Men bra at du er i rute..Du fär bare stä pä ä perfeksjonere det! :)

:fisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan ligger du ann Even?

Hvis jeg skulle hatt testene i morgen, så hadde jeg vel havnet på 19-20 poeng. Er innenfor kravene, men det er marginalt. Håper på å klare 17-18 poeng på opptaket.

Testen jeg sliter mest med, er faktisk løpingen. Er ca 25 m unna en femmer, men dette resultatet fikk jeg da jeg testet meg på en "hjemmelaget" bane med litt unøyaktige mål (litt større enn på opptaket), og med masse glatt løv som underlag. Håper derfor at jeg kan klare en firer når den tid kommer. Men det er som du sier, at man får bare prøve sitt beste og så går det som det går.

God bedring med sykdommen, forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk oppgitt det som grunnen til at jeg ikke ble tatt opp som student.

Når du er inne til intervju hos nemden har dei en viss mal å gå etter. Det går bl.a på hvor mye kunnskap du har om politiet, modenhet osv.

Den jeg røk på var alså på det som har med iniativ å gjøre. Jeg er ikke akkurat 20 år lenger og hadde ikke noe som var spesielt rettet mot en politiutdanning.

Jeg hadde godkjendt på alle dei andre faktorene så da måtte jeg gjøre noe med denne. Jeg har tatt en del fag (rettslære bl.a), + at jeg nå holder på med psykologi. Jeg valgte de største fagene på phs så nå håper jeg nemden er fornøyd med dei grepene jeg har gjort!

I tillegg har jeg trent som en idiot og er nå nesten på 10 poeng. Målet mitt er 10 eller under. Jeg skal jo vise dem at det er dette jeg både vil og skal!

Ok! Nyttig å vite! Er forresten den lista/malen noe dokument man kan få kikke på eller? Vet du andre ting på malen?

Høres ut som du har forberedt deg grundig! Hva slags fag har de på PHS i tillegg til rettslære som du har tatt?

Håper virkelig at du kommer inn, og skjønner ikke hvordan du ikke skal kunne klare det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags fag har de på PHS i tillegg til rettslære som du har tatt?

Vet at dette spørsmålet ikke var rettet mot meg, men tillater meg allikevel å gi et lite svar. Hvis du går inn på denne siden så vil du få svar på det du lurer på. Fagplanene finner du i menyen til venstre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok! Nyttig å vite! Er forresten den lista/malen noe dokument man kan få kikke på eller? Vet du andre ting på malen?

Høres ut som du har forberedt deg grundig! Hva slags fag har de på PHS i tillegg til rettslære som du har tatt?

Håper virkelig at du kommer inn, og skjønner ikke hvordan du ikke skal kunne klare det :D

Ja det har vært et hardt år med lesing, trening, lesing, trening... Men satser på at jeg nå får noe igjen for det:-)

Er vi heldig har jeg den malen liggende, skal se senere i dag.

Ser du har fått linken til fagene. Jeg tok også samfunnskunnskap og holder som nevnt nå på med psykologi og tegnspråk ( t.språk fordi jeg ønsker å ha en kompetanse som svært få andre har).

Hjelper ikke dette blir det urdu til høsten, noe jeg inderlig håper jeg slipper..men må man så må man..

Endret av LauraLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har vært et hardt år med lesing, trening, lesing, trening... Men satser på at jeg nå får noe igjen for det:-)

Er vi heldig har jeg den malen liggende, skal se senere i dag.

Ser du har fått linken til fagene. Jeg tok også samfunnskunnskap og holder som nevnt nå på med psykologi og tegnspråk ( t.språk fordi jeg ønsker å ha en kompetanse som svært få andre har).

Hjelper ikke dette blir det urdu til høsten, noe jeg inderlig håper jeg slipper..men må man så må man..

OMG ;) , dette høres i allefall veldig bra ut på papiret. Har du det som skal til i kjeften også nå så ville det vel ikke være noe problem å komme inn. i år som i fjor skal vel ca hver 5. søker få plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være drøm å være politi i et land der det knapt er forbrytelser og kriminalitet :) Et lite Kardemommeby må være topp å leie puddelen sin rundt i, eller ri på en hest gjennom gatene i. :)

Utdanninen tar hele 3 år og lønnen er sabla god. Alle tilleggene og smusstilleggene...gir en enormt gode inntekter, så dette er et yrke mange burde satse på. Å legge en alkoholiker/uteligger i bakken i ny og ne og spankulere som Pippi Langstrømpes politikonstabler Pling og Plong må jo være fantastisk.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må jo være drøm å være politi i et land der det knapt er forbrytelser og kriminalitet :) Et lite Kardemommeby må være topp å leie puddelen sin rundt i, eller ri på en hest gjennom gatene i. :)

Utdanninen tar hele 3 år og lønnen er sabla god. Alle tilleggene og smusstilleggene...gir en enormt gode inntekter, så dette er et yrke mange burde satse på. Å legge en alkoholiker/uteligger i bakken i ny og ne og spankulere som Pippi Langstrømpes politikonstabler Pling og Plong må jo være fantastisk.

:)

Er du sarkastisk eller noe?

Greit nok at politiet i Norge kan sammenligne seg med få land, og at kriminaliteten her er forholdsvis lav, men å si at det er kardemommeby synes jeg er litt drøyt da.

Det er er fantastisk yrke, men man utsetter seg for en risiko få andre yrker kan sammenligne seg med. Det er jo ikke altfor lenge siden en politimann ble skutt under Nokas ranet f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...