Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fragment

Yes, i dag var det på tide å ta tiden på svømmingen igjen, og siden november har jeg forbedret tiden min med rundt 10 sekunder. I dag svømte jeg på ca 2:10. Jeg har fremdeles ikke prøvd å ta tiden når jeg begynner svømmingen med å stupe uti, men jeg vil anslå at jeg kan spare rundt fem sekunder på det. Så jeg har absolutt et mål om å komme under 2:05 på opptaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om vi fär beskjed om vi IKKE skal inn pä opptakspröver?

Ja, du får brev uansett. Har lest et sted at de som ikke blir kalt inn får brev først, men dette blir jo bare spekulasjoner (med mindre noen som vet det kan bekrefte dette).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du får brev uansett. Har lest et sted at de som ikke blir kalt inn får brev først, men dette blir jo bare spekulasjoner (med mindre noen som vet det kan bekrefte dette).

Jeg kan vertfall bekrefte at det var slik i fjor..:-) Regner med det er slik fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, i dag var det på tide å ta tiden på svømmingen igjen, og siden november har jeg forbedret tiden min med rundt 10 sekunder. I dag svømte jeg på ca 2:10. Jeg har fremdeles ikke prøvd å ta tiden når jeg begynner svømmingen med å stupe uti, men jeg vil anslå at jeg kan spare rundt fem sekunder på det. Så jeg har absolutt et mål om å komme under 2:05 på opptaket.

Kjempe bra jo!! Og enda har du sjansen å ta inn noen sekunder.. 6 uker til de første skal inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Yes, i dag var det på tide å ta tiden på svømmingen igjen, og siden november har jeg forbedret tiden min med rundt 10 sekunder. I dag svømte jeg på ca 2:10. Jeg har fremdeles ikke prøvd å ta tiden når jeg begynner svømmingen med å stupe uti, men jeg vil anslå at jeg kan spare rundt fem sekunder på det. Så jeg har absolutt et mål om å komme under 2:05 på opptaket.

Vet ikke om det er sagt tidligere i forumet her, men bassenget på phs (i oslo) er bare 12,5m langt, så det lønner seg å lære seg gode vendinger! Det kan du spare en del tid på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Vet ikke om det er sagt tidligere i forumet her, men bassenget på phs (i oslo) er bare 12,5m langt, så det lønner seg å lære seg gode vendinger! Det kan du spare en del tid på :)

Jeg er fra Bergen, og her er det opptak i vanlige 25-metersbasseng. Vendingene sitter ikke helt som de skal ennå, men skal trene spesifikt på det de neste ukene. Hvilken tid svømmer dere andre på, egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Har ikke testet ordentlig i år, men svømte inn til en 3'er i fjor (husker ikke tiden helt)

Ok. Jeg blir svært fornøyd om jeg klarer 3 poeng, men som jeg nevnte lenger oppe så er det absolutt ikke en umulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God lørdagsformiddag folkens!

Er det mange av dere her fra forumet som skal på fysiske tester i Oslo?

Jeg skal ha opptaksprøver i Oslo ja. Venter bare på dato om når jeg skal møte :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra Bergen, og her er det opptak i vanlige 25-metersbasseng. Vendingene sitter ikke helt som de skal ennå, men skal trene spesifikt på det de neste ukene. Hvilken tid svømmer dere andre på, egentlig?

Ligger på 01:50 sånn ca. +/- noen sekunder. Vil tro jeg klarer å forbedre meg når jeg skal svømme i 12.5 meters basseng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gullfisk

Jeg skal på opptak i oslo også ja.. forhåpentligvis..

Folk her er så spreke, blir helt misunnelig;)

Har ikke testa meg skikkelig på noe i det siste. Men har funnet meg et 12 meter basseng da.. plutselig var det der:) også skal jeg øve på disse vendingene http://www.dagbladet.no/sport/2007/02/12/490711.html ..owhjes, det her blir saker..!

Trener 6 - 7 dager i uka nå, men er redd jeg ikke trener spesifikt nok, og lenge nok. Nå må det bli ordning på sakene snart, begynte jo ikke å trene skikkelig før i november... Det kaller jeg opptimistisk:)

Trener dere benk alene? Jeg har litt skrekken for å makse når jeg ikke trener med noen, ser for meg at de finner en stykk bevistløs person under(forhåpentligvis) 35 kg vekter, ved slutten av arbeidsdagen.. :trene: og det vil vi jo ikke ha noe av.

Stå på med treninga spreke folk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Trener dere benk alene? Jeg har litt skrekken for å makse når jeg ikke trener med noen, ser for meg at de finner en stykk bevistløs person under(forhåpentligvis) 35 kg vekter, ved slutten av arbeidsdagen.. :trene: og det vil vi jo ikke ha noe av.

Jeg trener aldri benk alene, fordi jeg ikke får løftet skikkelig (tør ikke å løfte så tungt når jeg ikke har noen bak). Dersom jeg ikke har noen å trene med en dag så tar jeg heller andre øvelser som jeg kan gjøre skikkelig uten hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener dere benk alene? Jeg har litt skrekken for å makse når jeg ikke trener med noen, ser for meg at de finner en stykk bevistløs person under(forhåpentligvis) 35 kg vekter, ved slutten av arbeidsdagen.. :trene: og det vil vi jo ikke ha noe av.

Stå på med treninga spreke folk!

Trener benk alene ja.. Men er heldig at jeg ikke løfter på maks når jeg trener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg får ofte mest utbytte av å trene benk med en stående bak. Da trenger du ikke tenke på "klarer jeg en til" og du kan (med hjelp) ta et par ekstra når du egentlig ikke klarer flere. Å makse i benk uten en bak er ikke å annbefale :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på opptak i oslo også ja.. forhåpentligvis..

Folk her er så spreke, blir helt misunnelig;)

Har ikke testa meg skikkelig på noe i det siste. Men har funnet meg et 12 meter basseng da.. plutselig var det der:)

Hvilket basseng er dette? er det i Oslo? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener benk alene, og når jeg skal "makse" på 60 kg så tar jeg så mange rep. jeg klarer helt til jeg tenker "jeg kan klare én til", og da gir jeg meg. Tar vel ca ni rep. i benken nå, og da gir jeg meg på åtte.

Ser absolutt fordelen ved å ha en som sikrer (ettersom du yter det lille ekstra), og skulle optimalt sett gjort det slik selv, men føler det går greit foreløpig. Men det er jo uansett ikke noen vits for deg å ta sjanser hvis du føler deg ukomfortabel med å trene benk alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gullfisk
Hvilket basseng er dette? er det i Oslo? :)

Nei desverre, jeg bor utelands akkurat nå, så bassenget er i sveits det:)

og det er et stupebasseng, hehe, men jeg fikk bruke det når det ikke var adgang til brettene. supert for meg, så kan jeg øve venningene:)

trener benk med en bak jeg også, men det er litt begrenset hvor ofte jeg trener med noen, iallefall som jeg kjenner.. heldig om jeg får testa det en gang i uka liksom. så får heller holde meg til øvelser som hjelper på da:)

Prøver å trene 6-7 dager i uka, med noen dager med lett trening. Og vil at to av de dagene går med til svømming..Og om jeg klarer å holde det, så kanskje er det håp for meg også.. et lite et:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...