Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Gjest MikeDelta

Best av alle er nok litt mye å håpe på, men satser på å komme igjennom det fysiske i år. Er i hvert fall mer enn nok til å gjøre meg fornøyd. Skal teste ut løpetesten igjen over nyttår, har tilgang på billig treningshall. Om dere har skoler eller lignende i nærheten kan dere jo spørre om dere kan låne gymsalen et par kvelder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Best av alle er nok litt mye å håpe på, men satser på å komme igjennom det fysiske i år. Er i hvert fall mer enn nok til å gjøre meg fornøyd. Skal teste ut løpetesten igjen over nyttår, har tilgang på billig treningshall. Om dere har skoler eller lignende i nærheten kan dere jo spørre om dere kan låne gymsalen et par kvelder?

Gratulere med 18 rep!!!! Det er da ikke dårlig og vi er enda i desember.. :)

Ang løpetesten så kan man også spørre om man kan bruke noen av salene på evt treningssenter når de ikke er i bruk. Det har jeg fått grønt lys for. Her er alle råd gode å ha med seg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det MorHubro og en hilsen herfra også med ønske om en riktig god jul og et gledelig godt nytt år!

Det blir vårt år i år :jepp: !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du kan spare deg for å søke. Grunne til dette er at hvis du ikke kommer inn i år, så får du karantene 1 år ettersom du har søkt før. Man kan altså IKKE bli kalt inn til opptak 3 år på rad. Med andre ord, hvis du ikke kommer inn denne gangen, ja da blir du ikke innkalt i 2008, men først i 2009. Når du har dårlig syn og er litt usikker av den grunn. Ja da må du ta operasjon, stå over opptaket i år, trene masse og søke igjen i desember 708, og være klar til opptaket i 2009.

Jeg regner at jeg ikke kommer inn i år pga synet. Men jeg vil søke for å hvis jeg at jeg er motivert.. Har ikke råd til å betale 30.000kr for en laseroperasjon i år, så jeg må nok spare et år til å satse på at jeg kommer inn i 2009.

Men jeg skal prøve i år også, så får de heller bare si nei hvis de føler synet mitt er for dårlig, for jeg ligger heeeelt i grenseland per i dag, og kommer til å ta en operasjon neste år uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MikeDelta
Du kan spare deg for å søke. Grunne til dette er at hvis du ikke kommer inn i år, så får du karantene 1 år ettersom du har søkt før. Man kan altså IKKE bli kalt inn til opptak 3 år på rad.

Feil! Den regelen har blitt fjernet og det er nå ubegrenset hvor mange ganger man kan søke eller bli kalt inn på opptaksprøver.

God Jul og Godt Nyttår alle sammen! Nyt julefreden og den gode maten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gullfisk

Håper alle har fått seg en god julefeiring så langt, kost seg masse og er skikkelig gira på neste år:) det er iallefall jeg..

Er hjemme nå ijula å har fått anledning til å låne gymsal, tok løpetesten i går... slitsomt! kom meg innenfor kravet iallefall, men mye må forbedres, blir hardkjør på nyåret nå:) prøvde div øvelser (lengde og hangups) og kom meg innenfor minste kravet, men det er jo ikke nok! litt stressa og mer motivert nå. skal å svømme om en halvtime, blir spennende.

Noen som har gode råd for vendinger, fikk høre at det var "livsnødvendig" for svømmedelen.. og de er ikke jeg så sikre på, iallefall ikke sånn "salto" vendinger..anyone? :)

forstatt gledelig jul og lykke til med treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alle har fått seg en god julefeiring så langt, kost seg masse og er skikkelig gira på neste år:) det er iallefall jeg..

Ja, takk for det. Har ihvertfall storkost meg så langt. Har slappet av litt i jula, men gleder meg til å komme ordentlig igang igjen med treningen.

Noen som har gode råd for vendinger, fikk høre at det var "livsnødvendig" for svømmedelen.. og de er ikke jeg så sikre på, iallefall ikke sånn "salto" vendinger..anyone? :)

Hehe, om det er "livsnødvendig" med gode vendinger tviler jeg på. Det aller viktigste er nok å ha god teknikk på selve svømmedelen. Men at du kan spare sekunder på gode vendinger er det ingen tvil om! Og kanskje er det akkurat vendingene som gjør at du forbedrer tiden din med de sekundene du trenger for å bestå øvelsen, eller klare bestekravet (alt ettersom, selvfølgelig).

Angående vendingene, så kan det jo være verdt å ta en titt på videoene til

Svømmeskolen. Mye bra der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gullfisk

tusen takk Even! skikkelig bra de videone. Greit når en ikke har en instruktør :)

klarte 2:17 på svømmingen idag.. er vel rundt 4 poeng det. Helt ok synes jeg, men må absolutt jobbe på vendingene, tapte litt unødvendig tid når de ble sånn hallveis merket jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Etter to uker med pause fra styrketreningen trente jeg benkpress igjen i dag. Var på forhånd litt pessimistisk, men klarte faktisk fire repetisjoner med 35 kilo. For et par uker siden klarte jeg kun to, så det kan se ut som om jeg kanskje har hatt godt av litt pause. Jeg vil tro det er realistisk med rundt 10 repetisjoner ved opptaket i mars, og det er vel tre poeng. Jeg er fornøyd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk Even! skikkelig bra de videone. Greit når en ikke har en instruktør :)

klarte 2:17 på svømmingen idag.. er vel rundt 4 poeng det. Helt ok synes jeg, men må absolutt jobbe på vendingene, tapte litt unødvendig tid når de ble sånn hallveis merket jeg:)

Greit å lære seg skikkelige vendinger ja. Om du skal på opptak i Oslo svømmer du på 12.5 meters basseng. Om du ikke akkurat lærer deg skikkelige "svømme" vendinger, så kan det være greit at du øver litt ekstra på vendinger for du sparer mye tid på at du kan dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er klart at skal man svømme i et 12,5 m basseng, så er vendingene desto viktigere. Ikke nok med at det er flere av dem, men med en god vending og et godt fraspark så har du plutselig lagt halve bassenget bak deg allerede :)

Tenkte mer på hvordan det ville vært i et 25 m basseng. Ville kanskje trodd at man taper mer tid på dårlig teknikk på svømmedelen, enn man vil gjøre på dårlige vendinger. Er ikke sikker, men følte det var slik for meg ihvertfall :jepp:

Etter to uker med pause fra styrketreningen trente jeg benkpress igjen i dag. Var på forhånd litt pessimistisk, men klarte faktisk fire repetisjoner med 35 kilo. For et par uker siden klarte jeg kun to, så det kan se ut som om jeg kanskje har hatt godt av litt pause. Jeg vil tro det er realistisk med rundt 10 repetisjoner ved opptaket i mars, og det er vel tre poeng. Jeg er fornøyd med det.

Det er jo ikke verst! Da ligger du på ca like mange rep som meg (fire på 60 kilo). Har et mål om en treer på opptaket, men benken er nok den øvelsen det er vanskeligst for meg å trene opp. Har en skade i skulderen som gjør at jeg ikke kan trene spesifikt :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tren på vendingene i svømming, men tren først på skikkelige fraspark. Med et godt fraspark fra bassengkanten ved vendingene gjør du unna de første 5m på 2 sek, før du trenger tenke på det første armtaket.

Samle armene foran deg, dvs. over hodet og prøv å se ut som en spydspiss, SE NED i bassengbunnen slik at overarmene dekker ørene. Spark godt fra og gli til farten er 'svømmehastighet'.

Endret av Velo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gullfisk

veldig greit med tips, takk skal dere ha! I sure will try:)

Ble ganske fornøyd med svømminga sist, men det er oveer en uke siden.. er vært på juleferie til nå så da er det bare å begynne på for fullt i uke 2.

Syns det nærmer seg ganske fort nå.. er veldig spent.

Ligger de fleste godt ann eller? ligger på ca 24-6 poeng jeg nå.. litt for mye 2 mnd før opptaket starter ja.. blir litt stressa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger de fleste godt ann eller? ligger på ca 24-6 poeng jeg nå.. litt for mye 2 mnd før opptaket starter ja.. blir litt stressa..

..det er du ikke alene om.. å ligge "litt" bak skjema.. :sukk:

Må komme meg igang igjen etter influensa (for 2.gang på 2mnd og nova viruset rett før jul..) JEG SLITER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Student ved PHS

Heisann alle sammen!

Jeg er student ved PHS og trives utrolig godt, jeg ønsker alle lykke til med opptak, uansett førstegangssøker eller om dere har forsøkt før!:)

Det er endel missforståelser på forumet her, att og frem i forhold til regler ved opptak osv!

Jeg synes alle som er interessert i informasjon bør stikke innom PHS sin stand på YRKE OG UTDANNINGSMESSA i spektrum man 7 - ons 9 jan denne uken som kommer!!:)

Spør om alt fra opptaket og nemda, samt treningstips og veiledning! ALT dere måtte ha på hjertet

Der vil blandt annet politistudenter stå og svare på alt dere lurer på, jeg skal selv stå på stand og ønsker dere alle velkommen!

Håper vi sees, og ha en god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og GODT NYTT ÅR!!

Har dere kommet godt i gang med treningen etter julematen?

Jeg har det ikke..sliter virkelig - kan ikke se at jeg har noen sjanse å klare opptakene dersom jeg ikke blir innkalt ii slutten av april!!!!

Blir stresset og demotivert og føler jeg må ha et skikkelig SPARK bak for å ta meg sammen!

Håper ALLE dere andre er i rute!! Ikke lenge igjen nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og godt nytt år til alle..

MorHubro: Jeg har såvidt begynt selv med treningen, og føler meg ikke spesielt klar selv.. så du er ikke den eneste :) Selv om jeg spiser aldri så mye i julen, og har jobbet mye. Så har ikke såå dårlig samvittighet.. men likevel.. lykke til videre :)

Men når vil vi få beskjed om vi blir kalt inn? Får vi beskjed om vi ikke får komme inn? Jeg vil så gjerne!!

Les Politiblikket av Finstad.. kjempe fin bok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når vil vi få beskjed om vi blir kalt inn? Får vi beskjed om vi ikke får komme inn? Jeg vil så gjerne!!

Det kommer jo veldig an på hvor i Norge du befinner deg, men følgende opptaksdatoer skal visstnok være gjeldende:

Oslo: Uke 9 - 19

Kristiansand: Uke 13 og 14

Bergen: Uke 10 og 11

Trondheim: Uke 10 og 11

Bodø: Uke 14

Tromsø: Uke 13

Svarbrevene blir etter sigende sendt ut slik at de er søkerne i hende ca tre uker før opptaket. Da er det jo lett å tenke seg til når man kommer til å få det, med mindre man bor i østlandsområdet, da. Da kan jo brevet dukke opp en gang mellom uke 6 og 16 :)

Jeg tror det er slik at man får brev uansett om man er kommet inn til opptak eller ikke, men tør ikke påstå noe for sikkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...