Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Hmmmm jeg fikk ingen sånne spørsmål :forvirra:

Jeg hadde skrevet utfyllende om en sak i media og om politiets oppgaver.. Det eneste han sa var at jeg hadde god innsikt i hva oppgavene var. Så spurte han va som gjorde meg skikkelig forbannet..siden jeg hadde skrevet at det skulle mye til for å få meg sint. Resten av tiden brukte han på treningsveiledning??! Han hadde vært opptaksleder på fystestene i flere år og sa at mange kom dit uten å ha løftet en finger. At det virket som veldig mange ikke var klarover hvor tung denne testen var om man ikke hadde trent. Så ramset han opp hva jeg burde gjøre for å være mest rustet for testen.

Ble litt urolig hvorfor han ikke spurte meg om sånne ting... Kanskje jeg har totalt bomma på spørsmålene:/

Tror ikke du skal være urolig for at han ikke spurte deg om slike ting vi ble spurt om, tror det er som det nevnes, at det er veldig forskjellig fra plass til plass og fra person til person. Tror det kommer litt ann på hva man skriver på egenerklæringen.

Jeg snakket også om det med fysiske prøver, at det er mange som kommer uforberedt og at dette kan vise noe på motivasjonen. Han lurte også på hvordan jeg lå ann til evt. fysiske prøver.

Skal nok se at det går bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MikeDelta

Da var søknaden levert inn... det gikk MEGET bra. Kun 8 som møtte opp da (i Oslo... tror det var en som ikke møtte opp) og ingen av dem jenter.

Endret av MikeDelta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

begynner å bli litt nervøs for egenerkleringen jeg... skal til politistasjonen å fikse dette neste mandag, så har litt tid til å forberede meg på ennå.. heldigvis :P

er litt missunnelig på dere som allerede er ferdig med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg skal også levere på mandag. Er litt nervøs og spent, men gleder meg jo litt også. Det blir uansett godt å få det gjort.

Tok tiden på svømmingen min i helgen, og svømte på ca. 2 minutter og 20 sekunder, uten svømmebriller og kun hengende fra kanten. Har planer om å stupe uti, og vil nok spare noen sekunder på det. Det skal gå greit å forbedre tiden med i alle fall 10 sekunder.

EDIT: Jeg skal levere på tirsdag. Vet ikke hvor jeg fikk mandag fra. Uansett...det nærmer seg :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var søknaden levert inn... det gikk MEGET bra. Kun 8 som møtte opp da (i Oslo... tror det var en som ikke møtte opp) og ingen av dem jenter.

Var bare 4 stk når jeg leverte i Oslo.

Angående svømming så svømmer man på 12.5 meters basseng i Oslo, noe man sparer mye tid på om man lærer seg skikkelige vendinger. Har iafall hørt om folk som sparer 10-15 sekunder på dette.

Har også testet meg bare med å henge fra kanten, ligger vel på 01.48 på det beste. Da med å svømme bryst 75 meter. Må trene meg opp til å kunne crawle 75 meter, så sparer jeg vel enda noen sekunder.

Endret av artaniz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er lurt å lære seg skikkelige vendinger ja, tror det er en del sekkunder å spare på det.. så må vel bare til bassenget å øve :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere, jeg var jo litt treg til å komme i gang med søkingen, så jeg tokk hørselstesten i dag. MEN, jeg glemte jo å spørre om den var grei. Tenkte at det stod på arket jeg fikk med meg jeg..Men der stod bare et diagram over venstre og høyre øre..

Noen som vet noe om det?

Mine "prikker" lå på linjene 10, 15 og 20 på begge ører. Flest på 10 da...

Skal på legeskjekken på fredag, så kan jo høre da og. Men ble så nysgjerrig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_xyx_*

Så lenge du ikke har dårligere enn 20, så skal du nok ha tilstrekkelig god hørsel! Det er nogenlunde normalt det du beskriver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde de fleste på 0, noen på 5 og noen på 10.. hun sa det var kjempe bra, så da satser jeg på det! Skjønner ikke noe av diagrammet akkurat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest & Christine:

Tusen takk for svar. Da er hørselen min sikkert bra nok. Får vel kanskje ikke fratrekk for alderstillegg og for mye høy musikk på walkman og konserter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble veldig nysgjerrig på hva jeg hadde på den hørseltesten..men strukturert og ordens menneske som jeg er - så kan jeg ikke finne den... Men legen sa den var helt ok..Sa til og med at om det er til skolen oppe i gata her (var på majorstua)- så holder den fint.. HAn kanskje tok alderen i betraktning :ler:

Ellers så sliter jeg med benkpress.. Har kommet opp i 30 kg..men trener alene å ingen å sikre..så tør ikke ta den "helt ut".. vet ikke ordet av det så ligger jeg med stangen rundt halsen.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Du bør absolutt prøve å få trent med noen som kan hjelpe deg. For min del er det i alle fall helt nødvendig. Har nådd 35 kilo, men klarer foreløpig kun to repetisjoner. Dersom du ikke har noen du kan trene med, er det kanskje mulig å spørre noen på treningssenteret om de kan stå bak i et par minutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. har tenkt på å rekrutere noen tilfeldige trenings folk der.. men er ikke så lett det der. Funderer å ta personlig trener i januar - men koster jo en del :overrasket:

Har prøvd det apperatet de kaller "smiths" eller noe i den duren.. Men blir jo ikke det samme som å løfte "fri vekter".

35kg nå..det er jo kjempe bra da!! Når du skriver 2 rep.. Mener du da 2x15?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment
35kg nå..det er jo kjempe bra da!! Når du skriver 2 rep.. Mener du da 2x15?

Det hadde vært noe, det...men nei. Jeg løfter 35 kilo to ganger på egenhånd før jeg trenger hjelp. Repetisjoner er antall ganger man klarer å løfte av gangen. Du tenker sikkert på sett. Når man trener er det ganske vanlig å ta f.eks tre sett med 8-10 repetisjoner på hvert sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant ut at jeg klarte 3 rep på 35 kg igår, uten hjelp.. hang ups klarer jeg såvidt 2! Så det er en liten vei igjen.. når det gjelder de fleste øvelsene egentlig :P

Jeg har hatt personlig trener i noen måneder nå, det er absolutt å anbefale, selv om det koster en del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest fragment

Da høres det ut som om vi er omtrent like langt på benkpressen og hangupsene. Slik det ser ut nå tror jeg hangupsene blir verst, siden det hittil har vært litt nedprioritert hos meg. For min del vil jeg tro det er realistisk med fire poeng på benkpressen og 4/5 poeng på hangupsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss dere er langt føre meg iallefall.. Nå skal det sies at jeg ikke begynte å trene før i slutten av oktober - men noen avbrekk..

Fikk beskjed av veileder å ta to sett (takk for forklaringen :-D - er ikke helt stødig i de begrepene) a`15 ganger. Så der er jeg..

Satser på 1-2 poeng på benkpress (kanskje ikke helt realistisk MEN jeg må prøve det) - for kondisjonstesten kommer jeg å få 6 på... Å også på stille lengde. Er allerede oppe i 12 poenga da..

Hvordan er det med personlig trener? Vet ei der jeg trener som også søker phs som har det.. å det ser skikkelig hard ut. Er jo meningen da. Noen som vet eksakt hva det koster på sats for PT?

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta
Satser på 1-2 poeng på benkpress (kanskje ikke helt realistisk MEN jeg må prøve det) - for kondisjonstesten kommer jeg å få 6 på... Å også på stille lengde. Er allerede oppe i 12 poenga da..

Ikke for å virke veldig negativ eller være partybrems, men om du ikke klarer 35kg pr. dags dato er det veldig mye å håpe på at du skal være i stand til å klare 1 - 2 poeng på opptaket. Nå er framgang i trening veldig individuelt, men det er ikke gjort i en håndvending å komme seg opp på 13-18 reps á 35kg. Ligger an til en 1er på opptaket, men så har jeg også faktisk brukt godt over et år også på å komme meg dit. Det hadde nok vært mer realistisk å regne med å klare 4 - 3 poeng i benken og heller satse mer på å f.eks få inn noen ekstra poeng på stille lengde. Det handler mye om teknikk og er mye terping samtidig som det er lettere å gå oppover i poeng fra f.eks 6 til 4 enn det er å øke i poeng fra 3 til 1.

Men ingenting hadde gjort meg gladere om jeg tok feil og du klarer å klokke inn en toer i benk før opptaksdagen. Men jeg tror det kan være smart å prioritere de andre øvelsene istedenfor å prøve å sprenge skalaen i benk ;)

Endret av MikeDelta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...