Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Gjest MorHubro

Ja syns du skal søke jeg. Om synet ditt går å forbedre med laser så skal du ikke la deg stoppe i år. Selv om du ikke kan ta operasjonen før evt neste år.

Stå på!! :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Veldig bra!

Jeg er usikker på om jeg kommer inn i år pga synet mitt. Driver å sparer til en evt laseroperasjon. Tipper jeg søker i år uansett, bare for å vise at jeg er motivert, selvom synet mest sannsynlig setter en stopper for opptaket.

Hei Lars Thomas!

Søkte ikke du ifjor? Synes å huske deg fra forrige tråd. Hva var det som event stoppet deg da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått "hekseskudd" i ryggen!!! Livet er herlig.. klare knapt komme meg ut av sengen!! :kjefte: Typisk

Blir så oppgitt.. OG stresset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått "hekseskudd" i ryggen!!! Livet er herlig.. klare knapt komme meg ut av sengen!! :kjefte: Typisk

Blir så oppgitt.. OG stresset.

Hei kjære deg!

Ring kiropraktoren omgående så går det nok fint skal du se!

Sender deg noen gode tanker!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars Thomas!

Søkte ikke du ifjor? Synes å huske deg fra forrige tråd. Hva var det som event stoppet deg da?

Jeg søkte i fjor ja. Men jeg fikk 21 poeng på det fysiske ! :kjefte:

Så jeg vurderer å prøve i år igjen, selvom jeg har -1 og -0,75 på øyene mine. Fungerer fint uten briller og linser så det er litt surt å svi av 30.000kr på en operasjon jeg EGENTLIG ikke trenger.

De som kom til legen etter den fysiske testen i fjor, kan dere huske om dere tok en synstest der?

Jeg kommer til å prøve i år også, hvis synet stopper meg tar jeg operasjon å prøver igjen neste år igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte i fjor ja. Men jeg fikk 21 poeng på det fysiske ! :kjefte:

Så jeg vurderer å prøve i år igjen, selvom jeg har -1 og -0,75 på øyene mine. Fungerer fint uten briller og linser så det er litt surt å svi av 30.000kr på en operasjon jeg EGENTLIG ikke trenger.

De som kom til legen etter den fysiske testen i fjor, kan dere huske om dere tok en synstest der?

Jeg kommer til å prøve i år også, hvis synet stopper meg tar jeg operasjon å prøver igjen neste år igjen.

Ok. De fysiske er det ingen problemer med å fikse men på sidene til phs står det klart at en må ha normalt fargesyn og synsstyrke uten korreksjon på begge øyne som ikke er dårligere enn 5/10, 6/12, 0,5. Om du vet du har dårligere syn enn dette så synes jeg du bør fikse det FØR du søker.

Da jeg var til legenundersøkelsen sist måtte jeg teste synet en gang til ja, så jeg vil nok råde deg til å ta en operasjon om det virkelig er dette du vil, for så å søke igjen. Men det er min mening.

Uansett ønsker jeg deg lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg regner at jeg ikke kommer inn i år pga synet. Men jeg vil søke for å hvis jeg at jeg er motivert.. Har ikke råd til å betale 30.000kr for en laseroperasjon i år, så jeg må nok spare et år til å satse på at jeg kommer inn i 2009.

Men jeg skal prøve i år også, så får de heller bare si nei hvis de føler synet mitt er for dårlig, for jeg ligger heeeelt i grenseland per i dag, og kommer til å ta en operasjon neste år uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-0,75 og -1,0 bør gå bra det! Kravet tilsvarer omtrentlig -1,25 normalt. Hvordan er d med alderspoeng. Hvis man blir 22 i august neste år, har man da 6 alderspoeng når man søker i år? Er vel 2 poeng for hvert år fra det året du fyller 20?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,25? Trodde kravet var 0,5 jeg!? Hvis det er 1,25 så har jeg nok sjans ja :) Kommer uansett til å prøve.

Hvis du fyller 22 neste år tror jeg det er slik at du får 6 alderspoeng, men er litt usikker. Ta kontakt med phs så får du nok svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, 5/10, 6/12, 0,5 må ikke forveksles med synstyrke. Jeg hadde -2,75, og har laseroperert. Var i kontakt med PHS i fjor vedr. dette. Og de sa da at de angitte synskravene, i synstyrke tilsvarer omtrent -1,25, noen ganger går det også bra hvis man har -1,50, så tror dette skal gå bra for din del!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med ryggen MorHubro?

Heisann

Jo takk.. den er enda bak der :lete: Fikk 1 time spinning i går og 1 time klokken 7 i dag tidlig! Men har ikke turt trene med vekter. Skal se i morgen om jeg får det til! Ellers venter jeg på svar fra svømmeklubben..skulle ha kommet i gang der også! Svømmer du ofte?

Har hørseltest på mandag og ska levere søknaden neste fredag.

Veilederen min på treningssentert hadde også søkt på phs..for 3 gang. Moro

Takk for de gode tankene! Sånt varmer alltid:)

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Bra du er igang MorHubro og bra du har planene klare. Men er ikke kroppen veldig vant til trening virker det som om planen du satt opp kanskje er i overkant optimistisk. Husk at kroppen restituerer seg mellom treningsøktene og at hvile er like viktig som selve treningen. Med ditt opplegg er du nødt til å trene 7 ganger i uka! Det blir fort mye.

Siden du ikke har allverdens tid til opptakene (er du "uheldig" blir du kalt inn allerede i slutten av februar) hadde jeg heller valgt å trene på øvelsene du skal igjennom så mye som mulig. Tren styrke 3 ganger i uka med innlagt kondisjonstrening et par av dagene. Spe så på med en gang spinning og kanskje en økt svømming. Litt avhengig av hvilke dager du har til rådighet kunne det sett noe ut som dette:

Mandag - styrke

Relevant til opptaket. (Benkpress, opptrekk i bom, stille lengde i kombinasjon med knebøy/markløft, + diverse andre øvelser som roing, skråbenk). Avslutt så med en joggeøkt (intervalltrening 4x4 f.eks)

Tirsdag - svømming

Onsdag - styrke

Tenk på opptaket her og, men varier øvelser og kanskje antall sett

Torsdag - fri

Fredag - Styrke

Samme som mandag. Avslutt med rolig kondisjonstrening (langkjøring eller en lengre sykkeltur)

Lørdag - Svømming/Spinning/Intervalltrening

Søndag - fri

Bare sånn i farten.. sikkert også andre måter man kan gjøre det på. Tilpass sånn at du legger inn støtet der du mest trenger det. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann

Jo takk.. den er enda bak der :lete: Fikk 1 time spinning i går og 1 time klokken 7 i dag tidlig! Men har ikke turt trene med vekter. Skal se i morgen om jeg får det til! Ellers venter jeg på svar fra svømmeklubben..skulle ha kommet i gang der også! Svømmer du ofte?

Har hørseltest på mandag og ska levere søknaden neste fredag.

Veilederen min på treningssentert hadde også søkt på phs..for 3 gang. Moro

Takk for de gode tankene! Sånt varmer alltid:)

Godt du er i gang!

Jeg prøver å få svømt en gang i uken. Ellers så trener jeg to-tre ganger styrke. Ikke så flink med kondisjonstrening men skal nok få det på plass det og.

Inne på sidene til Phs ligger der et treningsprogram som det kan være lurt å følge. Så er jo det viktig å huske på spesielt når det nærmer seg at en må kjøre gjennom alle øvelsene på en gang- på selve dagen er jo alt unnagjort på et par timer så det er litt viktig!

Det er bare å stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LauraLine & MikeDelta: :dagens-rose::klem:

Blir helt satt ut!! 1000 takk for oppmuntring OG gode råd og tips!!!

Er jo ikke helt inne med dette med trening - så ALLE tips og råd tas i mot med åpne armer!! KRYSSER FINGRENE AT DERE KOMMER INN!!!!!!

Satser ganske mye på kondisjon nå. Det er den jeg sliter mest med. Styrke har jeg hatt for noen å 4-5 år siden... så tror jeg skal klare å bygge den opp "ganske kjapt" ( naiv som jeg er).

Har treningsfri dag i dag..men imorgen er det på igjen. Med tredemølle og styrke.

Har begynt å grue meg til fredag - skal levere søknaden da og fylle ut egenerklæringen... Syns det er så vanskelig å skrive om noe man har lest i media om politiet. Media vinkler jo sakene etter egen nese.. Så hvem vet hva som stemmer og ikke.. *sukk*

Ha en kjempe fin fredag!!!

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gullfisk

Hei!

Er dere forkusert og motivert nä?:) det er iallefall jeg.. :kaffe:

Men törr ikke häpe noenting..

Leste i PHS 2007 träden at en mätte skrive div pä egenaeklaeringen..som feks. en nyhetssak som politiet har vaert involvert i, og hvordan de ble fremstil/ omtalt..

Er det noen som har noen tanker om det? Föler at det er nok saker og ta av egentlig, men det er liksom ingen som er friskt i minne.

Sitter ä leser vg og dagblad hver eneste time nä:P Skal söke neste uke ...

Har de fleste her sökt eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

LauraLine & MikeDelta: :dagens-rose::klem:

Blir helt satt ut!! 1000 takk for oppmuntring OG gode råd og tips!!!

Er jo ikke helt inne med dette med trening - så ALLE tips og råd tas i mot med åpne armer!! KRYSSER FINGRENE AT DERE KOMMER INN!!!!!!

Satser ganske mye på kondisjon nå. Det er den jeg sliter mest med. Styrke har jeg hatt for noen å 4-5 år siden... så tror jeg skal klare å bygge den opp "ganske kjapt" ( naiv som jeg er).

Har treningsfri dag i dag..men imorgen er det på igjen. Med tredemølle og styrke.

Har begynt å grue meg til fredag - skal levere søknaden da og fylle ut egenerklæringen... Syns det er så vanskelig å skrive om noe man har lest i media om politiet. Media vinkler jo sakene etter egen nese.. Så hvem vet hva som stemmer og ikke.. *sukk*

Ha en kjempe fin fredag!!!

Hei igjen!

Klart vi må passe på hverandre! Dette er jo bare starten på minst tre års samarbeid..:-)

Jeg er mest redd for at du går for hardt ut å pådrar deg et eller annet- så husk hviledager inn i mellom. Vertfall i starten.

Akk egenerklæringen ja.. det går nok fint.

God helg til dere alle!

Klem

Endret av LauraLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Er dere forkusert og motivert nä?:) det er iallefall jeg.. :kaffe:

Men törr ikke häpe noenting..

Leste i PHS 2007 träden at en mätte skrive div pä egenaeklaeringen..som feks. en nyhetssak som politiet har vaert involvert i, og hvordan de ble fremstil/ omtalt..

Er det noen som har noen tanker om det? Föler at det er nok saker og ta av egentlig, men det er liksom ingen som er friskt i minne.

Sitter ä leser vg og dagblad hver eneste time nä:P Skal söke neste uke ...

Har de fleste her sökt eller?

Hei Gullfisk!

Og velkommen til forumet!

Ja her er vi kjempemotivert! Jeg er det vertfall! Har vært og levert søknaden og det er godt å være igang igjen.

Jeg søkte i fjor også og håper at jeg kommer inn nå. Det er en lang søknadsprosess så jeg håper jeg slipper det igjen. Men må man så må man..

Treningen er godt i gang- jeg skal være mye bedre på dei fysiske testene i år, -her skal det vises muskler!

Når det gjelder egenerklæringen så er det viktig å huske på at en må være ærlig. En må skrive det en føler er riktig å ikke det en tror nemden vil høre.

Når det gjelder saker fra media så husk også på at det ikke trenger å være en sak der politiet er positivt omtalt ( er gjerne ikke så mange av dem heller..). For min del så skrev jeg om alle disse "fine" parkeringene av uniformerte biler både på handicap og på fortauskanter. Unødvendig oppmerksomhet som politiet slett ikke trenger. Let mye på nettet- du finner nok noe.

Stå på! En når sine mål bare en kjemper!( kan ta litt tid av og til men tolmodighet er en dyd..)

Endret av LauraLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg tatt hørseltesten så nå er alle testene i boks :duskedame:

Nå er det bare at jeg kommer meg på trening ikveld..Har ikke vært siden fredag - i ren latskap!! (Må skjerpe" meg! )

Håper alle dere andre er i stor form å bare nyter førjuls tiden:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gullfisk

Hei LauraLine!

Takk for svaret, godt ä höre at vi er flere. Jeg häper at jeg ikke mä pä opptak i februar, det er jeg ikke klar for enda. Har kommet opp i 35 kg penkpress endelig da, men klarer ikke mer en noen fä ganger, sä her mä det jobbes:) ogsä sliter jeg med svömmingen, begynte ikke den seriöse treningen för i sep/okt, fordi jeg ikke trodde jeg kunne söke i är (pga at jeg nä bor utenlands i är), men pratet med de og de har ordnet det sänn at jeg kan det nä.. ble kjempe glad og sjokkert, for jeg var ikke helt forbredt:P hehe, sä nä mä det jobbes.

Torsdag leverer jeg inn söknaden, sä nä sitter jeg og leser om politiets oppgaver, og över pä hva jeg skal skrive.. er veldig nervös da, men häper alt ordner seg.. er veldig motivert for det nä, men har ingen forhäpninger, ettersom det er förste gang jeg söker.

Keep up the hard work folks!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...