Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Hei LauraLine!

Takk for svaret, godt ä höre at vi er flere. Jeg häper at jeg ikke mä pä opptak i februar, det er jeg ikke klar for enda. Har kommet opp i 35 kg penkpress endelig da, men klarer ikke mer en noen fä ganger, sä her mä det jobbes:) ogsä sliter jeg med svömmingen, begynte ikke den seriöse treningen för i sep/okt, fordi jeg ikke trodde jeg kunne söke i är (pga at jeg nä bor utenlands i är), men pratet med de og de har ordnet det sänn at jeg kan det nä.. ble kjempe glad og sjokkert, for jeg var ikke helt forbredt:P hehe, sä nä mä det jobbes.

Torsdag leverer jeg inn söknaden, sä nä sitter jeg og leser om politiets oppgaver, og över pä hva jeg skal skrive.. er veldig nervös da, men häper alt ordner seg.. er veldig motivert for det nä, men har ingen forhäpninger, ettersom det er förste gang jeg söker.

Keep up the hard work folks!

Aldri si aldri - det kommer inn folk på første forsøk også:)

Har begynt å trene nå i november og er absolutt ikke kommet opp i 35 kg i benkpress - så fortvil ikke!!! Dette skal jeg klare - å så også du!!

Heia oss alle sammen!! :banantroll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei!

Jeg skal levere inn søknaden min nå på fredag og er skikkelig spent!! Er førstegangssøkende, men håper virkelig å komme inn på første forsøk! Hadde vært fint å bli kjent med flere håpefulle! :jepp:

Christine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få fastlegen til å rekvirere, da blir det gjerne billigere.

Men si meg, vet du egentlig hva du går til?

Røngten av lungene er ikke såå nødvendig. Det står bare tid og sted for siste bildet. Hadde ikke det i fjor når jeg søkte og nemda legen sa ingenting på det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søkte i fjor ja. Men jeg fikk 21 poeng på det fysiske ! :kjefte:

Så jeg vurderer å prøve i år igjen, selvom jeg har -1 og -0,75 på øyene mine. Fungerer fint uten briller og linser så det er litt surt å svi av 30.000kr på en operasjon jeg EGENTLIG ikke trenger.

De som kom til legen etter den fysiske testen i fjor, kan dere huske om dere tok en synstest der?

Jeg kommer til å prøve i år også, hvis synet stopper meg tar jeg operasjon å prøver igjen neste år igjen.

Om du allerede ble kallt inn til opptaket så har jo ikke nemda legen ment at du har for dårlig syn. Mener at det er -1,5 som er grensa. Selv hadde jeg -2,75 da jeg søkte første gangen og ble nekta av nemda legen til å komme på opptak. Men tok meg en laseropperasjon som jeg finansierte med et lån som tok meg 2 år å nedbetale. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Nå har jeg sittet i to timer og lest gjennom HELE tråden fra i fjor. Blir utrolig giret av det! Leverer søknaden min i løpet av denne uken, men er litt spent foran intervjuet.

Er jente på 21 år fra Bergen. Noen andre fra samme by?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri si aldri - det kommer inn folk på første forsøk også:)

Har begynt å trene nå i november og er absolutt ikke kommet opp i 35 kg i benkpress - så fortvil ikke!!! Dette skal jeg klare - å så også du!!

Heia oss alle sammen!! :banantroll:

Ja, virkelig et HEIA til alle sammen som nå bare håper!!

Ligger på 25 i benken nå og klarer en 15 rep, så regner med jeg klarer de siste 10 kg :)

Men er nervøs for den svømmingen. Har ikke svømt på leeenge, så må vel prøve en gang denne uken.

Hvordan ligger dere ann på det fysiske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, virkelig et HEIA til alle sammen som nå bare håper!!

Ligger på 25 i benken nå og klarer en 15 rep, så regner med jeg klarer de siste 10 kg :)

Men er nervøs for den svømmingen. Har ikke svømt på leeenge, så må vel prøve en gang denne uken.

Hvordan ligger dere ann på det fysiske?

Hei Christine!

Er bare hive seg i bassenget å svømme som bare det!

Jeg ligger greit an til testene. Målet mitt er under 10 poeng(jeg har jo tross alt vært gjennom det før..)

Ligger per i dag på 14-15 poeng så det skal nok kunne la seg gjennomføre.

Det er flere før deg som har kommet inn på første forsøk så mulighetene er der! Bare stå på!

Endret av LauraLine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Christine!

Er bare hive seg i bassenget å svømme som bare det!

Jeg ligger greit an til testene. Målet mitt er under 10 poeng(jeg har jo tross alt vært gjennom det før..)

Ligger per i dag på 14-15 poeng så det skal nok kunne la seg gjennomføre.

Er du førstegangssøker?

Hei!

Du har gjort det før ja, da vet du hva du går til hvertfall :)

Fint mål og ha seg da, mitt mål er vel bare å akkurat klare det, fint hvis jeg gjør det bra!

Søker for første gang, og er litt spent på om jeg får ned noe på egenerklæringen! Men det viktigste er vel bare å være ærlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet du hva Christine, det er jeg helt enig i! Med ærlighet kommer vi lengst!

Tror det er mange som skriver det dem tror nemden vill høre i egenerklæringen men så kommer en på intervjuet og blir gjennomskuet..! Det må være kjiiipt!

Så vær deg selv og vær ærlig så lar vi heller nemden avgjør om dem mener vi egner oss eller ikke:-)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vet du hva Christine, det er jeg helt enig i! Med ærlighet kommer vi lengst!

Tror det er mange som skriver det dem tror nemden vill høre i egenerklæringen men så kommer en på intervjuet og blir gjennomskuet..! Det må være kjiiipt!

Så vær deg selv og vær ærlig så lar vi heller nemden avgjør om dem mener vi egner oss eller ikke:-)

Lykke til!

Ja, ærligheten varer lengst, også her!

Håper bare jeg får muligheten til å vise hvem jeg er!

Lykke til du og!! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg har et spørsmål angående søknaden. På feltet hvor jeg skal skrive om skoleutdanning, skal jeg kun skrive gjennomsnittskarakter fra vgs, eller skal jeg regne alt sammen slik at jeg får mine totale konkurransepoeng? Det vil si plusse på fordypningspoeng, alderspoeng og studiepoeng for bachelorgraden jeg tar nå? Og skal jeg føre på den nevnte bachelorgraden i samme feltet? Jeg fullfører ikke den før til våren, og har heller ikke noe "bevis" å legge ved på at jeg faktisk studerer.

Hva sier dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et spørsmål angående søknaden. På feltet hvor jeg skal skrive om skoleutdanning, skal jeg kun skrive gjennomsnittskarakter fra vgs, eller skal jeg regne alt sammen slik at jeg får mine totale konkurransepoeng? Det vil si plusse på fordypningspoeng, alderspoeng og studiepoeng for bachelorgraden jeg tar nå? Og skal jeg føre på den nevnte bachelorgraden i samme feltet? Jeg fullfører ikke den før til våren, og har heller ikke noe "bevis" å legge ved på at jeg faktisk studerer.

Hva sier dere?

Jeg regnet bare sammen gj.kar. fra vgs! Skrev jo også ned de andre fagene jeg har tatt etter vgs med karakter. Håper det er riktig da

Selv skal jeg også fullføre et studie til våren, men jeg spurte skolen som arrangerte studiet om jeg kunne få et bevis på at jeg hadde tatt disse fagene, selvom jeg ikke har tatt eksamen enda. Det fikk jeg, et ganske fint diplom og greier også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Ok. Får prøve å skaffe en slags attest e.l. fra universitetet i morgen. Håper jeg kan få det med en gang, siden jeg sannsynligvis skal levere søknaden på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gullfisk

:goodbye: Vet noen om det er satt noen krav til karaketer snitt for ä komme inn? Jeg vet en mä ha minst 3 i norsk:) sä det er jo greit, men er det det eneste kravet?

Jeg skal levere pä torsdag, og enig med dere, aerlighet varer lengst, men föler fortsatt jeg mä lese en del og forbrede meg pä hva jeg skal skrive.. har jo bare to timer pä seg sä:)

Men det er vel bare ä skrive som en föler, og mener sä skal det vel gà passe greit:)

Men ja, häper alle her har en flotters tirsdag, og ikke har begynt ä bli lei av treningen:p viktig ä ha hviledager ogsä...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns å huske noen som sa at det var 4,7 - 4,9 ifjor! Jeg vet ikke om dette endrer seg fra år til år, spørs vel på søkerne! Hvertfall det jeg tror det var :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gullfisk
Jeg syns å huske noen som sa at det var 4,7 - 4,9 ifjor! Jeg vet ikke om dette endrer seg fra år til år, spørs vel på søkerne! Hvertfall det jeg tror det var :)

uff da... om det er sänn, sä kommer jeg nok ikke inn i är.. :sjenert:

Meeen, skal söke uansett, sä fär jeg se hva utfallet blir, kommer jeg ikke inn pga karaketer snittet, sä fär jeg ta opp karakterer til neste är.. og bruke äret pä ä trene til top score.. for denne jenta vil bli politi :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siste som kom inn i år hadde 47,6 poeng (ca der vertfall).

Så da vet dere ca hva snittet ligger på, selv om en må huske på at det varierer noe fra år til år:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff da... om det er sänn, sä kommer jeg nok ikke inn i är.. :sjenert:

Meeen, skal söke uansett, sä fär jeg se hva utfallet blir, kommer jeg ikke inn pga karaketer snittet, sä fär jeg ta opp karakterer til neste är.. og bruke äret pä ä trene til top score.. for denne jenta vil bli politi :jepp:

Søker uansett jeg og, hadde 4,1 fra vgs så :forvirret:

Men vil ikke regne sammen det jeg har fått etterpå, og hvis snittet forandrer seg så.. er bare å vente på svar!

Hvis man ikke kommer inn nå er det bare å prøve igjen neste år ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Håper det går bra for alle folkens :) Viktig å huske på at snittet på 47 er ETTER at man har regnet med alderspoeng, tillegg for militær/sivil verneplikt/utdannelse og andre fordypningspoeng. Selv har jeg vel ikke mer en 4 i snitt fra vgs (med fordypningspoeng), men pga. utdanning og alderspoeng lander jeg på godt over 50 poeng.

20% nedgang sier du? Har du noen kilder? Uansett "bra" for oss som håper på en plass, men vi starter å snakke ganske krise for politets framtid når søkertallene får seg såpass sterke knekker år etter år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...