Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Røntgen av lungene??

Er det sant? Jøss...det viste jeg ikke!!! Hvor i all verden får man gjort d? Noen som vet? (bor i Oslo)

Å hv koster det?

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Røntgen av lungene??

Er det sant? Jøss...det viste jeg ikke!!! Hvor i all verden får man gjort d? Noen som vet? (bor i Oslo)

Å hv koster det?

Få fastlegen til å rekvirere, da blir det gjerne billigere.

Men si meg, vet du egentlig hva du går til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få fastlegen til å rekvirere, da blir det gjerne billigere.

Men si meg, vet du egentlig hva du går til?

Det vet man vel egentlig aldri for man står i det.. Er vel så med det meste.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

Jeg hadde sjekket opp med opptakskontoret på PHS om det er nødvendig med røntgen av lungene. Jeg har tidligere fått beskjed om at det kun er nødvendig om man har hatt problemer med lunger, luftveier eller hjerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er nødvendig med røntgen. Ingen av de jeg kjenner som har søkt , har tatt det. Hvis ikke det er noe spesielt som må avklares da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde sjekket opp med opptakskontoret på PHS om det er nødvendig med røntgen av lungene. Jeg har tidligere fått beskjed om at det kun er nødvendig om man har hatt problemer med lunger, luftveier eller hjerte.

Du søkte jo i fjor. Hadde du røntgen av lungene?

Tror nesten at jeg får skrive en mail til de :jepp:

Har bestilt time til røntgen å det koster ganske så mye... Hadde vært ok om det ikke var nødvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du søkte jo i fjor. Hadde du røntgen av lungene?

Tror nesten at jeg får skrive en mail til de :jepp:

Har bestilt time til røntgen å det koster ganske så mye... Hadde vært ok om det ikke var nødvendig..

Hm..folkens det står jo i søknaden at en skal ha røntgen av lungene..er det da ikke like greit å bare få det lagt ved?

Det er jo fort gjort..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja da har ikke jeg fått trent på 3 uker... *sukk* Her i huset har vi avløst hverandre med omgangssyke!!Herlig.. blir helt stresset!

Er jo ikke akkurat i form etter fødselen.. så her blir det en kamp mot klokken for å klare av dette!! Men tro kan flytte fjell :Nikke:

Tok lege sjekken i går å den gikk bra. Angående røntgen av lungene skulle det fylles ut OM man hadde tatt røntgen av lungen pga evt sykdommer.

I morgen skal jeg ringe å booke tid for å levere søknaden...rimelig sent ute :)

Jeg har lagt opp treningen slik:

Spinning 3-4 ganger i uka

Styrke i sal 2 ganger i uka

tredemølle og vekter 2 ganger i uka

... så skal det svømmes.. 2 ganger i uka - men der har jeg ikke kommet i gang enda. Har kontaktet en lokal svømmeklubb for å få hjelp til vendingene og teknikk.. Håper dette vil hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_LauraLine_*

Hei MorHubro!

Ja har du viljestyrke så går det meste! Men om du ikke er så godt trent så pass på så du ikke får senebetendelse elller noe slikt..

Det er så kjedelig! Har selv fått benhinnebetendelse i begge leggene så er ikke så happy for det nei!

Det med å komme i kontakt med en svømmeklubb er suverent- det hjelper mye. Har du ellers prøvd deg gjennom testene?

Jeg føler jeg har lite fremgang på hangupsen så jeg må få koordinert litt treningen min tenker jeg. Målet mitt er 1 poeng på det fleste øvelsene..litt optimistisk kanskje men tro kan flytte fjell sies det!

Hvor trener du forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei MorHubro!

Ja har du viljestyrke så går det meste! Men om du ikke er så godt trent så pass på så du ikke får senebetendelse elller noe slikt..

Det er så kjedelig! Har selv fått benhinnebetendelse i begge leggene så er ikke så happy for det nei!

Det med å komme i kontakt med en svømmeklubb er suverent- det hjelper mye. Har du ellers prøvd deg gjennom testene?

Jeg føler jeg har lite fremgang på hangupsen så jeg må få koordinert litt treningen min tenker jeg. Målet mitt er 1 poeng på det fleste øvelsene..litt optimistisk kanskje men tro kan flytte fjell sies det!

Hvor trener du forresten?

Hei LauraLine:)

Ja nå skal du høre.. Sist jeg var veltrent var nok i 2002... Fra 2005 og frem til for 4 uker siden har jeg kun vært hjemme med barna. Ingen fysisk trening annet enn til bilen.. Som står rett på utsiden av huset :plystre:

Så ..ja dette VIL bli VELDIG tøft! Senebetennelse ja...det håper jeg holde meg unna. Jeg satser på å komme under 20 poeng.. det er vel det eneste realistiske målet. Min værste del er kondisjonen... Var en racer på quper testene(vet ikke om det staves slik) da jeg var yngre...men i dag er jeg glad om jeg i det hele tatt kan løpe i 10 minutter.

1 på de fleste?? Vet du...jeg syns det er tøft å sette seg slike mål.. og jeg tror absolutt du klarer det om DU vil!!

Jeg trener på SATS her i Oslo. Tenkte ha personlig trener i januar og februar - men må stå på resten av november og sløyfe julen i år - så jeg har et godt grunnlagfor den tiden med trening der jeg har noen å pushe på.

Hvor er du ifra? Ringte å fikk tid for å levere søknaden i dag - så nå begynner ting å ta form:)

Endret av MorHubro
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kondisjonstesten er tøff! Men så er jo vi også tøffe jenter!

Er i Oslo jeg og men trener på Elixia på CC Vest. Det er godt mulig vi skal inn siste uken i februar så det er bare og stå på.

Hvilke erfaringer/jobb har du hatt tidligere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorHubro

Februar??? :overrasket: Jøss - ja da sliter jeg...med kroppen - men IKKE med motivasjonen!!!!!

Jeg har gjort litt av hvert... lest politikk og økonomi på høgskole. Utdannet rideinstruktør i utlandet- men i mideten av 20 årene slo jeg helt om å utdannet meg innen IT - drift. Jobbet litt for noen mobilselskaper - men har de siste 3 årene bare vært hjemme.. Så litt potet.. HAr alltid hatt lyst å bli politi - men flyttet til utlandet før jeg var 20 - å ble der i nesten 10 år!! Så dette er første sjanse jeg har hatt å søke. Å motivasjon har jeg!! Håper bare kropprn henger med like bra som hodet!!

Enn du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får innkalling ca 3 uker før testen.

Jeg har jobbet med salg "i alle år". Men siste året har jeg tatt en del fag for å være litt mer forberedt på det som nå venter. Har f.eks tatt fordypning i rettslære og fikk full score på eksamenen som jeg hadde på torsdag. Var stolt da gitt! Rettslære er jo et av det største fagene på phs så jeg håper nemden ser positivt på det!

Det er vertfall godt å være i gang igjen og jeg håper inderlig at dei nå ser at det ikke er noe galt med motivasjonen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh Gratulere!! Det MÅ jo bare telle til din fordel!!

Har noen poeng psykologi og litt personalutvikling.. men rettslære..nei. Det kan nok være en fordel å ha.

Du søkte i fjor? Syns jeg kjenner igjen nicket ditt fra phs07 tråden her inne. Var det motivasjonen som kom til kort da?

Hvordan gikk det da på den fysiske testen?

Jeg har tro på deg jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker!

Jeg søkte for første gang i fjor ja og det var motivasjonsfaktoren de stoppet meg på. Siden jeg var over 30 å ikke hadde noe som var relevant erfaring linket mot politiet, så stusset de nok i hva det var jeg egentlig ville.

Og er nemden i tvil på motivasjonen vil de se om du eventuelt søker igjen. Å jammen skal de få se at jeg søker enda en gang om jeg ikke lykkes nå! For motivasjonen er der så absolutt!

Da jeg var på fysiske tester i fjor havnet jeg på 20 poeng(rart med det, men når du har 5 poeng å gå på når du skal til med siste øvelsen som er kondistesten- ja da stresser en ikke med å løpe den inn til en 2 nei!!)

Et poeng på hver øvelse er nok ikke så realistisk, men jeg skal under 10 poeng- det får være målet tenker jeg.

Jeg sprang den berømmelige kondistesten her om dagen og klarte en 5, så jeg skal klare å forbedre den en del.

På svømmingen ligger jeg på en 1, så det er jo supert.

Lengde har jeg ikke trent så mye på enda men hoppet 2 meter sist så det siste 30 cm burde være innen rekkevidde. Fatter egentlig ikke hva vi skal med stille lengde men ok, dei før få det som dei vil!

På benken tar jeg per i dag 12 men sliter litt med hangupsen i år. Tok 7 i dag så her må det skjerpings til.

Ja hva har vi da glemt? Dukken er ok om en får riktig grep..(jeg holdt på å tabbe meg ut på den i fjor..!) Glapp nesten taket..

Dykkingen er også en grei sak. Så egentlig ligger jeg nok bra an, men sliter litt med den betendelsen, men fa__ heller den skal ikke stoppe meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har hørt noen rykter om at man bare kan søke til PHS 2 år, og hvis man ikke kommer ikke må man vente 1år før man kan prøve igjen. Noen som vet om dette stemmer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt noen rykter om at man bare kan søke til PHS 2 år, og hvis man ikke kommer ikke må man vente 1år før man kan prøve igjen. Noen som vet om dette stemmer?

Hei

Det har jeg hørt at det IKKE stemmer. Tror det var slike begrensninger før:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Det har jeg hørt at det IKKE stemmer. Tror det var slike begrensninger før:)

Det var en slik regels før ja at om en hadde vært inne til nemden to år på rad måtte en stå over en gang før en så kunne prøve seg igjen.

Kan ikke se det står noe på sidene til phs om det lenger så regner med regelen er fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra!

Jeg er usikker på om jeg kommer inn i år pga synet mitt. Driver å sparer til en evt laseroperasjon. Tipper jeg søker i år uansett, bare for å vise at jeg er motivert, selvom synet mest sannsynlig setter en stopper for opptaket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...