Gå til innhold

10na's himmelseng


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Milde himmel......... jeg satt ute på terrassen nettopp og nøt en kald pils. Jeg hørte motordur fra et fly i det fjerne og tittet opp, da så jeg min "samboers" kamerat's fly med en banner hengende bak. Teksten på denne banneren var som følger:

"Kjære ...... (navnet mitt), jeg elsker deg for evig og alltid. Din ...... (min "samboers" navn)"

Så nå sitter jeg her på terrassen og gråter, og vet hverken ut eller inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Kjære 10na -

som jeg ser det, har du ikke noe valg hvis du vil ha et lykkelig liv.

Legg prinsippene dine tilside - prinsipper er bare et utslag av en person's stahet og stolthet, og tjener ikke til noen ting.

Et fint motto:

Når jeg blir gammel vil jeg heller angre på ting jeg gjorde, enn de tingene jeg IKKE gjorde!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei 10na!

Det gjør meg så vondt å lese om det som har skjedd deg - og jeg forstår godt frusterasjonen din!

Jeg deler ditt prinsipp om at utroskap betyr brudd, og er nok like bastant som det du har vært. Jeg ser at du tviler på hva du skal gjøre - og jeg tror kanskje det er lurt av deg å tenke igjennom om du kan klare å leve med denne mannen når du vet at han har vært utro - du må tenke igjennom om dette kommer til å ligge i tankene dine framover, eller om dere kan starte på ny frisk og aldri komme inn på det som har skjedd igjen.

Jeg håper for din skyld at det ordner seg slik som du ønsker, men jeg tillater meg å si at mannen din skulle hatt en omgang juling, som behandler sin kjære på denne måten...

Sender deg en stor klem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kverula, takk for klemmen :P

Angående juling, ja han fikk et velplassert kne (mitt) rett i forplantningsorganet sitt.............. Velfortjent spør du meg!!! Det var ihvertfall min første reaksjon, deretter kom tårene.

Nei, jeg vet hverken ut eller inn - jeg har alltid vært bastant i mitt syn på utroskap. Helt til nå, når jeg selv står midt opp i det.

Vi skal uansett møtes ikveld - så får vi se hva som kommer ut av det.

Mysepusen, takk for velmendende ord :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest i gjennom dagboken din(ja jeg er nysgjerrig :oops: ) og følte at jeg skulle skrive noen ord. Jeg er også veldig klar på det jeg mener om utroskap og min eks var utro. jeg tok han tilbake men det fungerte ikke, her skal det tas med at jeg var svært ung og blåøyd og det var heller ikke mannen i mitt liv. Han har jeg møtt og skal gifte meg med, og hvis han hadde vært utro mot meg nå, jeg tror jeg hadde tilgitt , ihvertfall gitt han en sjans pga at jeg elsker han så høyt :hjerte:

Hvis det ikke har vart over tid og det aldri har skjedd ffør ville jeg tatt en sjans

Lyjkke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Hei 10na, lister meg inn i daboken din.

Jeg har også vært en av dem som skråsikkert har uttalt at utroskap=brudd. Nå er jeg blitt litt eldre, litt klokere og vet at så enkelt er ikke livet. Det finnes en historie bak utroskap også.

Jeg kan fremdeles med stor påståelighet hevde at jeg aldri vil finne meg i notorisk utroskap, eller et langvarig forhold på si, det hadde rett og slett vært umulig å leve med.

Dersom dette virkelig er mannen i ditt liv 10na, vel - du føler selv hva du bør gjøre.

At du har det vondt og vanskelig forstår jeg godt.

Stor klem fra Mie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei 10na. Du har ikke noe enormt forhold til meg som KG bruker , men jeg har lest mange av innleggene dine og synes du virker som en meget fornuftig person :D , derefor en tur innom dagboken din. Også deilig å lese en dagbok hvor ikke alt er perfekt :blunke: . Trist og høre om samboern din og skjønner at du ahr et vanskelig valg og ta. Har dere barna sammen?

Det du må tenke på , er hvis du velger å tilgi om du også klarer og glemme ellers så vil det ødlegge mye i fremtiden. Du kan ikke være misteksom hver gang han skal ut eller hver gang mobilen ringer og ja dette er ikke enkelt, vet ikke om jeg hadde klart det selv.

Fikk dere snakket sammen i går?

Gir deg en oppmuntrings kos og ønsker deg lykke til, uansett hvilket valg du måtte ta. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel Alex, Tuva77, Kira og Mie - takk for hyggelige ord :P

Vel, kvelden igår ble tilbrakt med min "samboer". Vi pratet og pratet opp og ned i mente, og satt oppe til rundt 02.00.

Utroskapen svir, og etter min mening så er det ingen forklaring han kan komme med som skulle tilsi at jeg skulle tilgi sånn uten videre. Utroskap er etter min mening det desidert verste tillitsbrudd i et forhold - og det har jeg latt ham forstå.

Han angrer fryktelig, jeg elsker ham over alt på jord og jeg vet at han også elsker meg.

Status pr. idag er at jeg på lørdag flytter tilbake. Jeg vil at forholdet skal fungere, men er også smertelig klar over at til vil kreve blod svette og tårer fra oss begge. Tilgi vil jeg muligens kunne på sikt, men glemme vil jeg nok aldri. Mistenksomhet fremover er også et moment........ Uansett, vi får ta en dag av gangen og jobbe iherdig mot vårt felles mål.

Igjen, hjertelig takk for alle gode ord og støtte - det hjelper virkelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Sender en stor klem til ei jente med bein i nesa, som viser oss flotte kvaliteter, og at hun er en sterk person!

Jeg ønsker deg lykke til i forholdet framover - det står virkelig respekt av valget du har gjort!

Ha en fin helg, 10na!

Klem, Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Candyfloss

Håper det ordner seg mellom deg og samboeren din. Jeg vet hvor vondt utroskap kan være, har selv vært den som sviker og den som har blitt sveket.. :-? Ingen av delene er særlig koselige! Lykke, lykke til!

*følger med i dagboken*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag - nye gevinster :D Og atpåtil så er det fredag.

Gårsdagen ble brukt til trening, trening og atter trening, samt en prat med min kjære.

Det er rart hvor sårbar man egentlig er - det ene øyeblikket er man helt oppe i skyene - mens man i neste øyeblikk er så langt nede at man ikke aner hvordan man skal kunne komme seg opp igjen. Jeg klarer ikke å leve uten ham - utroskapen var et engangstilfelle som fant sted for 1 mnd siden.

Jeg lurer på hvordan jeg skal kunne klare å bygge opp tilliten min til ham? Vil kjærligheten vår overvinne alt?

Uansett, ikveld skal vi ihvertfall til byen - han har invitert meg ut på middag, og så skal vi ta en tur rundt i byen og se på livet etterpå. Det er sandvolleyball her i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilbare gi deg en klem, 10na. Verden er dessverre ikke alltid den vi tror den er, og vil den skal være. Ønsker deg lykke til - prinispper eller ikke, jeg vil ikke gi deg noen råd til eller fra. Jeg er sikker på at du tilslutt finner ut av hva som er best for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Alive

Lykke til 10na!!!

Dette tror jeg du klarer fint, du virker som et sterkt oppegående menneske. Ta godt vare på deg selv midt oppi alt.

Alive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å - dere er verdens beste nettvenner, alle sammen :P

Se her, har dere hver deres rose, hele hurven. Grunnen til det? Jo, fordi at dere er de flotte menneskene dere er!!!

@

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt med deg noen dager 10na og et brudd er grusomt og trist. Vil bare si at jeg synes du er sterk som tar det valget du tar. Lykke til i kveld :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Satt å leste litt i dagboken din nå 10na og vil bare ønske deg lykke lykke til i kveld. Håper dere får snakket og kost dere sammen. Ett brudd er veldig vanskelig, men i mange tilfeller er det enda vanskeligere å opprettholde forholdet for det krever intens jobbing fra begge to. Håper det går bra med dere og at dere kommer dere gjennom dette sammen.

Klem fra Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Lykke til fra meg også!

Jeg må liksom inn i boken din og lese nå, fordi jeg vet at du sliter med både det ene og det andre.

Jeg har vært igjennom litt forskjellig selv også, og konklusjonen min har blitt at hadde ikke alt skjedd meg som har skjedd meg, så ville jo ikke jeg vært den jeg er i dag.

Så selv om ting kan være dumt, vondt og vanskelig, så lærer man jo alltid noe. Man lærer noe om andre mennesker, og ikke minst lærer man noe om seg selv.

Man får mer og mer i bagasjen etter hvert som livet ruller avgårde, og jo mer man har i bagasjen, jo mer ballast har man til å møte verden...

Lykke til med det du har foran deg nå, og jeg håper virkelig at du klarer å komme over utroskapen hans, og legge det bak deg så dere kan få tilbake det dere hadde.....

Kanskje til og med noe enda bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva hadde livet vært uten motgang? Motgang gjør en sterk sier det - og den former oss til de unike skapningene vi er. Selv om jeg inneforstått med dette, så skulle jeg mer enn gjerne vært denne utroskapssaken foruten. Men, jeg har tanker i hodet og ikke minst en vilje som sier at dette SKAL gå, jeg NEKTER å gi slipp på denne mannen som jeg er 200% sikker på at elsker meg. Hadde jeg hatt et fnugg av tvil om det - ja da hadde forholdet vært over og ut.

Vi skal klare dette sammen, bygge opp forholdet igjen til det det engang var, og kanskje, som du mysepusen sier, til noe enda bedre.

Solen skinner fra skyfri himmel i Stavanger og svetten siler. I seks tiden ikveld skal vi ned til sentrum, se på livet og ta oss noen pils - hvis det er plass da - det var vistnok særdeles trangt om plassene på uterestaurantene igår.

Om været er like bra imorgen gjenstår å se - om så er tilfelle, ja da bærer det sporenstreks til stranden.

Til slutt - og atter en gang - hjertelig takk til alle som har kommet med varmende ord i dagboken min. Jeg setter umåtelig stor pris på dere alle sammen :kysse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...