Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

Atter en uke, og siden har vært oppe en uke! Vi har vært flinke på denne siste uken. Så la oss vise at vi klarer en uke til!

Idag skal jeg lage meg en STOR salat bolle som jeg skal ha stående i kjøleskapet.

Trening blir det nok ikke idag, nok med alt det jeg skulle ha gjort, som jeg sikkert ikke rekker. Dessuten er jeg faktisk fortsatt støl etter trening lørdag.

Hvordan er det å trene de musklene som er støle? anbefales det eller anbefales det å vente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -Sarah-

Man oppdager at sunn mat, som salater, fisk ol. faktisk er veldig godt! Så er følelsen etterpå så god.

Man kan trygt trene når man er støl, men det anbefales lett trening, Altså ikke heftig styrketrening. Alt er jo bedre enn å slækken på sofaen, selv om det er ganske så deilig.

I dag har jeg klart å drikke 1 liter vann så langt, noe jeg ikke er vant med. Drikker vel til vanlig 1 liter vann fordelt på en uke eller noe.

Trente før frokost, og skal trene 2 timer i kveld. En herlig start på en ny, flott uke!!

Keep up the good work!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal jeg lage meg en STOR salat bolle som jeg skal ha stående i kjøleskapet.

Anbefaler å ha kikkerter i salaten, det er kjempegodt, og gjør at den metter mye mer! Jeg har fått helt dilla på kikkerter, linser er også deilig i salaten. Sørge for at det ikke er dressing som gir smak, men heller kutta hvitløk/løk/eddik/tørka tomater/osv. Det er kjempedigg! Rosiner i salaten gir også en spennende vri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag jogget jeg til treningssenteret (1/2 time) og tok en step time og 15 min mage. Tok bussen hjem (men måtte gå to km hjem da) -målet er jo å jogge hjem fra treningen og, men akkurat nå blir det litt tungt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

Et bra tiltak - trenger av og til litt motivasjon.

Litt om meg:

Jente på 27 år. Begynte å legge om kostholdet og trene i påsken i fjor. Da veide jeg 74 kg. Nå veier jeg 64 kilo, og har igjen 4 kilo til målet mitt som er 60 kilo.

Det jeg var veldig bevisst på var at jeg ikke ville gå ned i vekt for fort (fort ned, fort opp). I begynnelsen var det vanskelig å motivere seg til å trene, og om sommeren blir man fort invitert hit og dit på grilling, og da var det vanskelig å holde vekta. Det resulterte i en oppgang på 3 kg i løpet av sommeren.

Rett før jul, og nå etter jul, ble jeg veldig flink til å trene. Nå trener jeg så godt som hver dag, og får dårlig samvittighet hvis jeg ikke trener. Har også begynt å trene styrke - dette bidrar til at nedgangen ikke kommer så kjapt, trodde jeg... Men fra før jul og til nå har jeg faktisk gått ned over 2 kg!

Jeg har endel regler som jeg prøver å holde meg til (men husk - utskeielse EN GANG IBLANT er lov!):

- kutte ut sukkerholdig brus

- kutte ut sjokolade og annet snop (spiser litt popcorn en sjelden gang)

- holde meg unna sprit og øl på fest - drikker kun en flaske vin, for den vet jeg akkurat hvor mye kalorier det er i

- trene minst 3 ganger i uka

- spise ofte (holder søtsuget unna)

Jeg er medlem på vektklubb.no, og bruker oppskriftene derfra til middag. Nå har jeg imidlertid vært medlem så lenge at jeg vet akkurat hva jeg kan spise, og kan derfor sette i stand mine egne middager uten å nødvendigvis følge en oppskrift.

Målet mitt er å være i mål til sommerferien. Det skal bli deilig å overraske alle med å ta av meg t-skjorta og vise at jeg har en helt annen kropp under enn jeg hadde i fjor!

Det jeg imidlertid syns er litt tungt, er at det ikke virker som om noen legger merke til at jeg har gått ned 10 kg. Kan hende fordi jeg ikke så veldig overvektig ut fra før, men jeg skulle så gjerne ønske at noen kunne se og kommentere det. Hører jo om andre som bare går ned et par-tre kilo, og får kommentarer om at nå må de gi seg fordi de blir for tynne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er imponert over at du har gått ned 10 kg, jeg, Minien! Uten at jeg har sett deg. Kanskje det ikke synes fordi du er såpass høy? Eller så har du misunnelige folk rundt deg, men håper ikke det da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Wolfmoon

Minien: Kanskje det kan skyldes at du bygger muskler i tillegg slik at det ikke synes så godt? Hvis det er tilfellet, husk at muskler ser mye bedre ut enn fett når du får av deg klærne ;)

treningsjenta: Du bør absolutt trene lett når du er støl. Stølheten går faktisk fortere over hvis du tar en lett treningsøkt, det er iallefall min erfaring. Men som en over her sier, ta absolutt ikke en hard styrke økt!

I dag har jeg vært å svømt, ble riktignok bare 30 doble lengder i stedet for 40, men når jeg hadde kommet til 30 var det så mange folk der at man måtte svømme sikksakk og det gidder jeg ikke. Skal heller ta noen push-up og mageøvelser etterpå.

Nå skal jeg lage meg middag. I dag blir det wok med grønnsaker og renskåret svinekjøtt! I tillegg har jeg kjøpt i meg tropica juice (?) fordi jeg er så lite glad i å spise frukt og grønnsaker. Håper det er greit med juice, eller iallefall at det er bedre enn ingenting!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cataliina

Jeg er med :D

Har spist altfor usunt i helgen, var hos kjæresten så måtte liksom spise det de spiste.. Ble da kebab og fastelavensboller og massevis av godteri (eller, vel, det var kanskje min skyld.)

Litt om meg: Er en jente på 17 år, er 167 cm høy og veier ca. 52 kg. Har ikke trent på tre år, så merker jeg kunne trengt å trene litt og spise litt sunnere. Alle vennene mine sier jeg er den mest usunne de vet om, men det skal jeg nå gjøre noe med. ELSKER sjokolade og godteri, nachos med guacamole er min svakhet på skolen :( Ellers spiser jeg ganske lite, er ikke den som fyller opp hele tallerkenen med masse!

Har lyst til å få strammere rumpe og lår, slankere armer, flatere mage. Idealvekten min er ca. 48 kg. Har lyst til å nå dette så fort som mulig! Har tredemølle og sykkel"maskin" her hjemme som jeg kan bruke - må bare gidde!

Så jeg skal trene oftere, minst to ganger i uken, og begrense inntaket av søtsaker. Håper jeg klarer det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cataliina, hvordan trening skal du trene? Jeg har omtrent samme mål som du har. Jeg er bare litt lavere (163) og litt tyngre (53). Og vil ned i 48 kg. Du virker jo tynn allerede da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32
Hei alle sammen!

Et bra tiltak - trenger av og til litt motivasjon.

Litt om meg:

Jente på 27 år. Begynte å legge om kostholdet og trene i påsken i fjor. Da veide jeg 74 kg. Nå veier jeg 64 kilo, og har igjen 4 kilo til målet mitt som er 60 kilo.

Det jeg var veldig bevisst på var at jeg ikke ville gå ned i vekt for fort (fort ned, fort opp). I begynnelsen var det vanskelig å motivere seg til å trene, og om sommeren blir man fort invitert hit og dit på grilling, og da var det vanskelig å holde vekta. Det resulterte i en oppgang på 3 kg i løpet av sommeren.

Rett før jul, og nå etter jul, ble jeg veldig flink til å trene. Nå trener jeg så godt som hver dag, og får dårlig samvittighet hvis jeg ikke trener. Har også begynt å trene styrke - dette bidrar til at nedgangen ikke kommer så kjapt, trodde jeg... Men fra før jul og til nå har jeg faktisk gått ned over 2 kg!

Jeg har endel regler som jeg prøver å holde meg til (men husk - utskeielse EN GANG IBLANT er lov!):

- kutte ut sukkerholdig brus

- kutte ut sjokolade og annet snop (spiser litt popcorn en sjelden gang)

- holde meg unna sprit og øl på fest - drikker kun en flaske vin, for den vet jeg akkurat hvor mye kalorier det er i

- trene minst 3 ganger i uka

- spise ofte (holder søtsuget unna)

Jeg er medlem på vektklubb.no, og bruker oppskriftene derfra til middag. Nå har jeg imidlertid vært medlem så lenge at jeg vet akkurat hva jeg kan spise, og kan derfor sette i stand mine egne middager uten å nødvendigvis følge en oppskrift.

Målet mitt er å være i mål til sommerferien. Det skal bli deilig å overraske alle med å ta av meg t-skjorta og vise at jeg har en helt annen kropp under enn jeg hadde i fjor!

Det jeg imidlertid syns er litt tungt, er at det ikke virker som om noen legger merke til at jeg har gått ned 10 kg. Kan hende fordi jeg ikke så veldig overvektig ut fra før, men jeg skulle så gjerne ønske at noen kunne se og kommentere det. Hører jo om andre som bare går ned et par-tre kilo, og får kommentarer om at nå må de gi seg fordi de blir for tynne..

Det sier de bare fordi de er livredde for at noen skal se bedre ut enn dem :fnise:

Jeg har vasket huset i to timer i dag:O) 1,5 time skitur på lørdag, og gikk tur et par ganger forrige uke. Jeg er jo i gang på en måte, men ikke så i gang at jeg drar til Spenst i tillegg:O) MEN det kommer. Jeg har faktisk gått opp etter jul. 1,5 kg. Men jeg stopper det her så det ikke kommer på mer.

Har nok trøstespist litt, vinteren her har vært steintøff, går mot bedre og lysere tider nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Atter en uke, og siden har vært oppe en uke! Vi har vært flinke på denne siste uken. Så la oss vise at vi klarer en uke til!

Idag skal jeg lage meg en STOR salat bolle som jeg skal ha stående i kjøleskapet.

Trening blir det nok ikke idag, nok med alt det jeg skulle ha gjort, som jeg sikkert ikke rekker. Dessuten er jeg faktisk fortsatt støl etter trening lørdag.

Hvordan er det å trene de musklene som er støle? anbefales det eller anbefales det å vente?

Når man er bare litt støl og ikke har store smerter, så er det bare å trene. Støl blir man stort sett når man er såpass utrent og begynner å trene fra scratch... Er i hvertfall ikke noe unnskyldning for å la være ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert at det blir med fleire;) velkommen til dere=)

Jeg har akkuart trena nå, tok oppvask dansen med pulsklokke;) er genialt får gjort 2 ting på ein gang;) hehe hopper rundt, eller små springer mens jeg vasker opp. Har jeg for lav puls sjekker så tar jeg bare ein runde på golve ;) Har like høg puls(litt + /-) som når jeg springer ein tur på 30 min som å vaske opp og danse i 30 min;) Så det er ikkje noe pingle trening. Etter på tok jeg styrkelvelser og trente bvegelse, mens jeg så på tv:) hehe .. men trenger ikkje å være vanskeligere da går som regel tida fort også. Så bare å prøve! Har trent 1,20 min men har fått med meg både tv program og vaska opp!! Owjee.

Stå på jenter! Ein ny veke, nye treningsmuligheter! Vi blir bare sprekere og sprekere! :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært og handlet, begynner nesten å bli ukas høydepunkt! Har aldri tilbragt så mye tid i grønnsakshylla før... epler, kiwi, gulrøtter, avocado, broccoli... blir jo aldri ferdig :P Kjøpte også kylling- og seifilet, grove knekkebrød, tunfisk (fy søren der er det jo nesten bare proteiner!), cottage cheese, var jo ikke måte på... nesten så det var litt flaut å gå i kassa å betale, hahaha. Og nå har jeg satt et brød til heving, skikkelig fullkornsbrød, det er så GODT! :-D

Tok noen "etter-bilder" i går (til mine fine før og etter- montasjer) men de ble ikke særlig bra da jeg bærer mye vann for tida og er oppblåst pga mensen. Men regner med jeg tar noen om et par uker. Da håper jeg det har skjedd mer framgang :lol:

Og, har satt meg et mål. Til påske skal jeg klare 10 armhevninger. På TÆRNE. Nå klarer jeg 5. Og har ikke nesa heelt ned i gulvet akkurat...

Etterpå skal jeg lage meg eple og kiwi-miks med vaniljekesam. Fy søren det var godt!! Kjøpte i dag. Genial erstatter til krem og is!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[quote name='treningsjenta' date='30.01.2008 (13:42)

Nå har jeg snart fått i meg en stor flaske med vann!

Dessuten er det rumpekniping på høyt nivå her. Det er virkelig effktivt, hvertfal når man er student og sitter på rumpa hele tiden. Har bedrevet dette en liten stund, meget intensivt. og min samboer sa faktisk: jøss har du begynt å trene rumpa, den ser så stram ut.. Så det hjelper!! Tilogmed støl i rumpa dagen etter.

Treningsjenta: fortell fortell;) Hvor mange ganger til dagen? holdt du i 30 sek, eller hvordan;) hehe og over hvor lang tid før du merka noe;) Genialt om det funker!:) Del disse erfaringen med oss:) går jo ann og ta ganske ofte, så er bra om det funker:)

Annikken: åå nå fikk jeg lyst på mat;) hehe må nok på butikken i mørgo, og handle masse gode sunne ting ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser at mange nevner kesam... er ikke dette usunt??? og kan nytes i det uendelige?

jeg har selv vært å handlet i dag for uken. Det ble en del wokblandinger, kylling og strimlet svin, paprika, salat, og diverse grønt...fornøyd med meg selv... så har middagene klare.

salaten står i kjøleskapet og den er mmmmmmmm, takk for anbefalingen til salat. det skal testes ut neste gang. kjøpte bønner jeg som man kan ha i salat.. det også var greit:) imorgen får det bli litt trening

hehe oppvaskdansen, jeg så det plutselig for meg her jeg satt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

1% kesam er sunt, masse protein og lite fett og karbohydrat. Ingenting kan nytes i det uendelige, men som erstatning for f.eks. lettrømme kan man bruke nesten tre ganger så mye, seterrømme nesten 5 ganger så mye, og får mer protein og mindre usunt melkefett. Man trenger ikke bruke så mye selvsagt, men det er åpenbart at man sparer kalorier på det!

Jeg spiste veldig mye kesam før, men tåler det ikke lenger :( Anbefaler det derimot på det varmeste til alle andre! Det eneste jeg kan komme på som er negativt er at det tåler dårlig å bli varmet opp (tenk sauser, etc), da har det en tendens til å skille seg. Men det er faktisk godt som ingrediens i en del kaker!

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

men mange bruker det til dip og fruktblanding..høres jo spennende ut.

får teste det engang. kjøpt inn frukt jeg da, så skal skjære opp i biter og blande det sammen og nyyte det:) en annen dag. ehe..

nå er det natta

kan jo legge til at jeg har vært flink til å bruke hampen min og smøre lårene mine med krem og massere. det burdte jo hjelpe litt på appelsinfarmen min;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er for mye sukker, fett og karbo til at vaniljekesamen er særlig sunn, men det er bedre den enn å bruke f.eks. pisket fløte. Dermed er den ganske grei å bruke som et alternativ til dessert, eller når man kjenner søtsuget. Og, man trenger jo også sukker, sånn til en viss grad. Med oppskjært frukt med vaniljekesam føler jeg at jeg får i meg sukker på en litt sunnere måte enn om jeg hadde drukket brus. Sånn tenker nå jeg :)

Men det er altså bedre å ta et knekkebrød om man er "bare" sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg tenkte først og fremst på den magre kesamen da. Men karbohydrater er jo ikke usunt per se. Men det går an å f.eks ta fun light eller vaniljeessens eller likn oppi den magre kesamen også. Bare å smake seg frem =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg stått opp kl 7 for å rekke å dra og trene før jeg skal på jobb! :) Dyna frister veeeldig, men vet at det gjør resten av dagen dobbelt så bra at jeg drar og trener nå.

Forresten liker jeg ikke kesam 1% noe særlig, synes den har en rar konsistens... Den originale derimot (8%?) er like god som lettrømme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...