Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

Er utrolig moro å lese her, er kjempe spent på om noen har skrivd noe her, hver gang jeg sjekker;) Nå har jeg trena 35 min :D juhuu.. Fint det er så mange som er med:) Detta skal vi greie jenter:);) Ha en fin sunn treningsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er som trener så tidlig Maribella! Jeg kjenner meg litt støL i armene etter treningen i går, og det er jo bra! Liker å føle at jeg har trent.

I dag blir det mest lesing til eksamen og ikke noe trening. Skal trene dresur med hesten i kveld, så det blir da bevegelse på meg! Skal prøve å få i meg mye vann og frukt og grønnsaker!

Endret av Miss Ariel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom til å tenke på dette: Hvis man omprioriterer mat-shoppinga, så trenger ikke sunn mat være så dyr.

Når jeg har med meg mat, vet jeg hva jeg spiser og at der er det rette. Jeg spiser det i stedet for å kjøpe en vaffel, en bolle, en sjokolade, etpar flasker brus eller juice, ferdigmat i kantina.

Tror sikker jeg sparer 100 kr i uka på dette. Og da kan man kjøpe sunn mat hjemme og ha med f. eks. sunne rester i stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et godt tips Kitsune! Hvis man dropper å kjøpe alt det usunne som sjokolade, brus osv, og bare handler sunn mat så tror jeg man fakisk sparer penger på det. Å ha med sunn amtpakke fremfor å kjøpe overpriset mat i kantine og slike steder så sparer man jo inn masse penger på det også.

Det handler jo egentlig bare om prioriteringer, selvom det ikke alltid er like lett :)

Nå har jeg spist kyllingsalat til frokost . også en yoguhurt med vanilje og karamell... Den siste var litt fy men :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønsker alle en fin treningsdag/sunnhetsdag!

Her er det litt skolelesing på dagslisten, for så en tur etterpå i snøen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg snart fått i meg en stor flaske med vann!

Dessuten er det rumpekniping på høyt nivå her. Det er virkelig effktivt, hvertfal når man er student og sitter på rumpa hele tiden. Har bedrevet dette en liten stund, meget intensivt. og min samboer sa faktisk: jøss har du begynt å trene rumpa, den ser så stram ut.. Så det hjelper!! Tilogmed støl i rumpa dagen etter.

Også har jeg gått en halvtimes tur. Halvtime er ikke lenge, jeg vet. Men er så dårlig med turmuligheter her. Dessuten har jeg ikke helt tiden med på min side idag. Men en halvtime rask gange er da bedre enn ikke noe?

Til middag idag blir det wok grønnsaker med kylling eller svinekjøtt til (ikke helt bestemt enda) og eventuelt fullkornsris ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sitter å skriver handleliste her, med bare sunt innslag.

røkt makrell til pålegg kan da ikke være usunt?

hva med tagliatelle? sammen meg wok eller slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Tagliatelle blir som hvit pasta. Ikke usunt, men du kunne absolutt gjort bedre.

Eneste problemet jeg kan se med røkt makrell er at det er veldig salt, noe som blir et mindre problem hvis du har lite salt i kosten ellers. Også er det kaloririkt da, uten at det gjør noe pga det sunne fiskefettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Er med jeg og:) Er ikke overvektig, men kan absolut komme i bedre form..

Mål??? Slutte å spise så mye søtt og drikke brus. Da regner jeg med at gå ned de kg jeg har gått opp her i jula.

Begynne å trene litt! har begynt å gå turer neste hver dag og det syns jeg er bra.. Ganske begynne å jogge og:)

Ikke alltid det er lett å presse det inn i en travel hverdag. Håper jeg får mer energi nå.

Jeg har et problem og det er søtsuget. Hvordan bli kvitt det? Har heller ikke så god fantasi når det gjelder middag her i huset. Jeg spiser mye kylling og wok.

Men det begrenser seg når jeg ikke spiser fisk av noe slag

Noen forslag?? Det skal være lettvint, godt og sunt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Søtsuget forsvinner etter hvert når man har ligget unna søtsaker en stund og matvarer med veldig raske karbohydrater, men det er ingen måte å unngå det på. Det kan igrunn sammenliknes med å slutte å røyke, det også blir lettere etter hvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses, så flinke dere er. Jeg hadde som mål å stå opp tidlig for å gå tur før skolen i dag, men neeeida.. Sliter skikkelig med motivasjon :kjefte:

skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg opp, er helt fjern på morningen.. Men prøver igjen i morgentidlig ;) Er skikkelig støl etter styrketrening i går da, det føles litt bra!!:)

Mew, for å bli kvitt søtsuget, når det blir kraftig (ooofte), så kjøper jeg inn f.eks kiwi, banan, appelsin, eple og rosiner.. Og vaniljekesam!!! Lager en slags fruktsalat, og tar over bittelitt kesam.. det er heeelt nyydelig, og det kan du spise med ganske så god samvittighet :) Funker iallefall fjell for meg!:D

I dag har jeg spist laks til middag, med masse salat og pitabrød til.. Synd pitabrød ikke er sunt, for det er sååå godt!! ;)

Håper alle har en kjempefin og sunn dag!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her. :)

Jeg er normalvektig, men vil veldig gjerne ned i fettprosent og opp i muskelmasse. Har trent en god stund nå, men prøver å få ordentlig orden på kostholdet, og kanskje trene enda litt mer. Alt av fett legger seg på hofter og rumpe hos meg. Magen er heldigvis flat. Men derfor trener jeg mye for å stramme opp rumpe og lår, samtidig som jeg prøver å forbrenne litt fett (noe som også kommer av seg selv med økt muskelmasse, etter hva jeg har forstått).

Planen min er som følger:

Trening:

-Trening minst tre ganger i uka, prøver å få til fire fast.

-To dager styrke på "underkropp", da med øvelser som knebøy, markløft og utfall, med TUNGE vekter.

-Minst én (helst to) dag(er) styrke på armer, mage og rygg.

-Minst to ganger hard intervalltrening (tredemølle, eller en kondisjonstime på studio)

-Helst én lang, roligere økt (fettforbrenning)

Kosthold (gjelder hverdager, altså minst 5 av 7 dager):

- Null hvitt hvetemel (mye fordi jeg tåler det dårlig), altså kun fullkornsbrød (grovt speltbrød går også bra), knekkebrød, fullkornspasta, villris

- Alt over kun i små mengder

- Mye rent kjøtt (renskåret svinekjøtt, kyllingfilet)

- Mye frukt og grønt (mest grønt)

- MYE vann

- Minst mulig mettet fett

Altså: Mye proteiner, mye fiber, litt sunt fett, moderate mengder karbohydrater.

Treninga går veldig bra, jeg har klart å gjøre det til en vane, og jeg begynner å like å trene. Det føles veldig bra å se framgang, både på kondisjon og styrke. Når det gjelder kosthold sliter jeg litt med at jeg jobber i butikk, på kveldstid. Får ikke laget ordentlig middag de dagene jeg jobber, og det er veldig lett å gå og hente seg en sjokolade hvis man blir sulten mens man sitter i kassa. Har riktignok blitt bedre på dette, her om dagen satt jeg med en sjokolade i hånda, klar til å åpne papiret, da jeg plutselig la den fra meg og løp og hentet en banan. :fnise:

Angående sjokolade og andre søtsaker, så er jeg helt nødt til å tillate meg dette i helga, ellers klarer jeg ikke å holde meg unna i ukene. Og jeg har foreløpig sagt at to dager (altså enten fredag og lørdag, eller lørdag og søndag) har jeg lov til å "skeie ut". Men ikke så voldsomt mye. Problemet er at det ofte blir byturer med mye alkohol i helgene. Og dermed også litt junkfood og cola dagen derpå. Men dette gjør jeg sjeldnere og sjeldnere, så det er på bedringens vei i hvert fall (uten at jeg har tenkt å kutte det ut).

Dette ble langt. Men sånn er det i hvert fall, føler jeg er godt på vei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wolfmoon

Har ikke fått trent i dag, for dagen var tettpakket med forelesninger. Men jeg har faktisk fått i meg 3 måltider, ikke så værst til å være meg. Middag lagde jeg faktisk fra bunnen av, noe som igjen er ganske imponerende til å være meg.

Dessuten greide jeg å motstå lysten på cola når jeg var på butikken i dag, og det er imponerende for en colaholiker ;)

Må bare si at det høres bra ut på alle. STÅ PÅ!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

wolfmon - der har du vunnet over deg selv! Det å gå fobi brus og godteri er vanskelig!!! Dumt å gå i butikken i det hele tatt når man er sulten på noe godt! men der var du sterk og klarte å overgå deg selv! Det er en bragd i seg selv! mye å være stolt av idag da, selvom ikke treningen kom inn i dagskjemaet!

Gladpia - det er jammen meg ikke lett å stå opp tidlig for å trene. Stå op ptidlig i seg selv er vanskelig!! Det vet jeg alt om! så synes det var et tøft mål! og forstår at du ikke helt klarte det ;) *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine mattips: Litt mat i, men lite kalorier:

-yoplait yogurt 0,1% m/korn i (=1 yoghurt ca 108 kalorier)

-rett i koppen suppe : den som heter klar grønnsakssuppe (med nudler) har bare 35 kalorier pr 1 dl ferdig suppe -altså 70 kalorier i et måltid -og de nudlene metter!, tar gjerne en liten brødskive til. Velger ofte en av disse til lunch.

ellers spiser jeg litt svisker hvis jeg blir "snackesyk" mellom måltidene. Vet ikke hvor sundt det er, men det får no fart på magen!!! Og føler det demper godtesuget noe, fant ut det er bedre med svisker enn sjokolade!

Godt om kvelden: confecta sine lavkalori drikker: min favoritt er sjoko mokka, kun 35 kalorier pr kopp.

nÅ skal jeg straks gjøre meg klar til trening.

Skal jogge til treningssenteret, ta en stram opp time og jogge hjem igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To timer spinning her!!! Har aldri prøvd det før, men det var ganske ok. Siden jeg allerede var svett etter den første timen, kjørte jeg på med en til. Litt stolt av meg selv, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jøsses to spinning timer wow:) kjempe bra! Virker som alle er motiverte og er flinke med mat og være bevist med å røre seg:D Det er knall bra! Utrolig bra motiveringsfase:) er sånn at jeg gleder meg til å trene, og ikke minst mat-tipsa :) TAKK til alle som skriver her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøsses to spinning timer wow:) kjempe bra! Virker som alle er motiverte og er flinke med mat og være bevist med å røre seg:D Det er knall bra! Utrolig bra motiveringsfase:) er sånn at jeg gleder meg til å trene, og ikke minst mat-tipsa :) TAKK til alle som skriver her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ææ skulle endre på eit ord, men så vart det bare feil..jaja derfor det vart to like innlegg. men ikkje så farlig... ha ein fin kveld:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her. Fakta: Skal ned maaaaaange kilo og må nok fortsette etter sommeren også for å nå måla. Men dette kan være en start. Jeg har vært med i flere slike slanketråder uten at det har gitt resultater :sjenert: Men den som ikke prøver vil heller ikke lykkes.

Har hatt en lang periode hvor jeg har hivet i meg mye usunn mat. Tror det er litt kjedespising. Det må jeg få slutt på!

Jeg er medlem i SATS og liker å gå turer og så sykler jeg også innimellom.

Tror jeg mangler tålmodighet og vilje for å klare måla mine. Det er det jeg håper på at denne tråden skal hjelpe meg med. Jeg trenger inspirasjon!

Det var litt om meg. Nå anser jeg livstilsendringen for å ha begynt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...