Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Bolledeig
Bolledeig: jeg kasta Browniesen i sta ;) etter jeg hadde trena:D 3 kg greier du fint :) Vedder på at du greier det lenge før sommern også.

Nei, det tror jeg faktisk ikke ;) De siste kiloene er UTROLIG seige =D Er på mitt 12-13 kg slanket bort allerede, og de siste går forbaska tregt. Krever en innsats som er mye større enn å slanke bort de første fem, skal jeg love deg ;) Men jeg har det ikke travelt, og ser meg ikke blind på tall, det viktigste er at kroppen ser bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj i dag var det marsipankake på jobb! Orker ikke at de skal vite at jeg prøver å slanke meg, så jeg lessa bare på. Ikke så mye da.

Tror det skal gå greit til helgen, føler meg sprek...

god helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann jenter!

Ja her er det liv og ikke minst innsats!!! imponert jeg!!

I går ble det ingen form for trening nei..Men jeg må jo si at at jeg var flink. Jeg var på to stk besøk, ett om dagen og da ble det servert brus og kake og rundstykker, jeg tok rundstykke og vann:) *stolt*

På kvelden igjen var det besøk hos ei vennine og da ble det servert ost og kjeks og kake og brus her også (høres ut som jeg har en gjeng med skikkelig usunne venner *ler* ) Men jeg holdt meg til vann og ikkenoe annet:) *stolt igjen*

Så det må jo være bedre enn ikke noe!

Idag blir det kanskje litt trening ikveld, må se hva jeg får til tidsmessig. Men ikke noesjokolade eller brus nei, selvom det er fredag!!!

Stå på jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orka ikke trening i dag heller, og nå skal jeg snart på jobb, men kjæresten har lovt å bli med å trene på formiddagen i morgen, så da når jeg i hvert fall målet med minst tre treninger. :)

Ellers skal jeg spise sunt i dag også, mulig jeg unner meg en liten sjokolade eller noen yoghurtnøtter i kveld, ettersom det er så kjipt å jobbe fredag kveld... Tror nok kroppen min tåler det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det trening igjen.

I dag blir det step intervall, det er step kombinert med styrketrening (vekter)

Skal visst være bra kondisjonstrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bakfull i dag, så jeg dropper trening. Men det er like greit, for jeg er faktisk støl etter i går! Tok bare en liten tur på mølla med styrke etterpå, men det kjennes! Utrolig hvor lite som skal til. Jeg har funnet 5 bra styrkeøvelser som jeg tenkte repetere. De er for armer, mage, rygg, lår, rumpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -Sarah-

Jeg blir med!

Høyde: 163

Vekt nå: 54 kg

Vekt mål: 49 kg

I dag har jeg spist:

Frokost: havregrøt

Lunsj: yoghurt naturell m/ banan og 4-korn oppi, 1 egg

Middag: laks og grønnsaker

Mellommåltider: 1 banan og mandler

Trening:

trent på ellipsemaskin i 40 minutter

håper å se resultater litt kjapt. Men nå kommer helgen, og da skal store mengder alkohol inntas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt bakfull i dag, så jeg dropper trening. Men det er like greit, for jeg er faktisk støl etter i går! Tok bare en liten tur på mølla med styrke etterpå, men det kjennes! Utrolig hvor lite som skal til. Jeg har funnet 5 bra styrkeøvelser som jeg tenkte repetere. De er for armer, mage, rygg, lår, rumpe :)

nysgjerrig!! del med oss da???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke blitt så mye ute-trening (gåturer) som jeg planla pga været, men jeg tar noen 5-minutters økter på stepmaskinen i løpet av kvelden (er det forresten like effektivt som en lang økt?)

Nå skal jeg lage wok med masse grønt og brun ris!

Ja, mener å ha lest noe om at korte økter er like effektivt som en lang. Da "booster" du forbrenninga eller noe slikt... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nysgjerrig!! del med oss da???

Ok, noen av dem er litt vanskelig å forklare men skap prøve:

Lår: Utfall, først en serie med enkle, fire ganger på hvert bein så bytte, så med ned og tell til tre, annenhvert bein. Gjerne med en 2-kilos-vekt i hver hånd.

Mage: Beina 90 grader opp, senker beina ned til gulvet (men ikke så de berører det), så opp igjen, 12 ganger. Vanlige situps i front (eller også til siden om man vil), 16 reps eller mer om man orker. Så repeterer jeg det første steget med 12 beinsenk, så situps front igjen. Varierer litt hvor mange situps jeg tar i front mellom hver av de 12 nedsenkningene, men poenget er at jeg orker ikke mer enn 2x12 nedsenk, så prøver å legge inn de litt mindre anstrengende situpsene innimellom.

Armer: Armhevninger på knærne (noe annet er jo galskap ;)) med 1 eller 2-kilosvekt i hver hånd. Tar først en armhevning, så løfter jeg en av armene bakover og ned igjen, for ny armhevning. Løfter annenhver arm altså, med en armhevning mellom. Gjør dette til det svir, så tar jeg en liten pause, og fortsetter. Blir jeg VELDIG sliten dropper jeg vektene og tar bare armhevningene, men med samme pause som om jeg hadde løftet en arm. Da får jeg også den lille statiske treningen av å bare stå i ro med armene i spenn. Avlslutter med å stå planke, både med hendene i gulvet, så med albuene ned i gulvet. (Står på tærne.)

Rumpe: Står på knær med hendene strake i gulvet (type "hund"), løfter en av beina ut til siden. Løfter det, og vipper beinet opp og ned med små bevegelser, 8 ganger. Så lager jeg små sirkler med foten, 8 gang fram, 8 gang bakover, repeterer disse så det blir 8x4 med sirkler. (Det er IKKE lov å ta pause!) Denne river i rumpa og beinet generelt. Én serie på hvert bein. (Serien på det siste beinet er verst, av en eller annen grunn, så det kan være greit å gjøre den litt kortere.)

Rygg: Står på beina med 90 graders knekk i ryggen, armene rett fram, blikket ned. Så gjør man "contractions" nederst i ryggen: du trekker navlen oppover slik at du krummer nederste del av ryggen, så løsner du og skyver ryggen ned igjen. Ikke for raskt, det er bedre at man kjenner at man bruker de nederste ryggmusklene (og også litt av magen) i sammentrekningene. Ta 8 sammentrekninger i slengen (altså opp og ned ganger åtte) før du tar en liten pause. Er du medium trent som meg, så er det så vidt du orker 4x8. Denne RIVER! men er veldig fin om man sitter mye/ står mye i løpet av en dag.

Vet ikke om det var greit forklart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette må prøves Annikken:) Bare ikke idag, orker ingen ting akkurat nå, hehe.

Veldig fin forklaring du hadde av øvelsene. Takker:)

Endret av Mew
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er ny registrert på Kvinneguiden :)

Dette er en tråd jeg vil henge meg på! Har startet på egenhånd, men er bra med tips og motivasjon. Dette blir bra!!

Jeg ønsker å komme i form og vil stramme opp litt her og der ;)

For å nå målene mine har jeg startet å gå mer, går gjerne av to buss stopp før for å gå mer.. Er mer bevisst det jeg spiser og drikker. Har sluttet med brus, fikk i meg mye pepsi max tidlgiere som gjorde at jeg ble oppblåst i magen.

Hadde vært så moro å klart å nå målene mine!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nina velkommen skal du være:) bare å henge seg på.

idag her det lørdag. og det var ikke noe nevneverdig wow å få smake brus igjen...Til middag hadde jeg vann faktisk. men tok meg et glass brus etterpå. Men kun ett glass! Kun fått i meg et lite påskeegg og en remse med melkesjoklade (altså 4 biter) Synes det var bra jeg....

Trening var det verre med..Men etterpå!!! Skal ta disse øvelsene som ble lagt ut! Tusen takk!! rumpeøvelsen så fantastisk ut!

Middagen idag var jeg stolt av, fylte halve tallerken med salat:) og så ble det kyllinggryte og fullkornsris.. men fullkornsris er ikke noe godt assa ;(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er en sånn ordentlig mørk smak på det, så nei jeg er ikke helt begeistret for det. men gjør jo nytta si da, jeg hiver ikke innpå lissom.

Vet dere hva jeg har gjort? jeg har trena! En time! jeg har jogga en halvtime, også en halvtime gulvøvelser!! Jeg ble god og svett. og det var deilig å kjenne det rive i magen..pressa meg selv skikkelig.

Noen gode ideer til mageøvelser, jeg er av en eller annen grunn skikkelig motstander av situps. planken går greit, tok forresten en litt ny vri av planken. tok planken stillingen men løftet og bøyde hele kroppen ned mot gulvet og opp igjen..tungt ja!!

men noen som kan andre øvelser, og gjerne noe for håndtaka også. tror de blir vanskeligst ;( nå brenner det godt i magen..og det på en lørdagskveld!! sånn er det bare...

hehe

men jenter, imorgen er det fastelavens...hjeeeeelp ...lyst på bare EN bolle...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har gått en kort tur i dag. Men for all del bedre enn ingenting. Kostholdet kunne vært bedre. Får jobbe med saken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på nattevakt i natt, og pga dårlig bussforbindelse, så kommer jeg meg bare nesten hjem, dvs 5 km -som jeg har tenkt å løpe! Har med meg joggeklær, så det blir spennende. Men da er jo treningen for søndag gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Noen gode ideer til mageøvelser, jeg er av en eller annen grunn skikkelig motstander av situps. planken går greit, tok forresten en litt ny vri av planken. tok planken stillingen men løftet og bøyde hele kroppen ned mot gulvet og opp igjen..tungt ja!!

men noen som kan andre øvelser, og gjerne noe for håndtaka også. tror de blir vanskeligst ;( nå brenner det godt i magen..og det på en lørdagskveld!! sånn er det bare...

Det går ikke an å punktslanke/punktforbrenne, og håndtakene dine vil forsvinne når fettprosenten din går ned ;) Øvelser man gjør for magen har ingenting å si for fettet på magen. Jeg gikk ned nesten 20 cm rundt magen uten å ta så mye som en sit-up, men fikk indirekte trening av magen gjennom annen styrketrening (f.eks. knebøy etc) Det er noe i uttrykket

"Abs are made in the kitchen, not in the gym" ;)

Endret av Bolledeig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det litt opp og ned, som jeg nesten regnet med ;) På den positive siden: jeg har holdt meg langt snop denne helga! :hoppe: På den negative derimot så har det blitt litt mye god mat, og været har ikke hjulpet meg ut av huset for å si det sånn. Men i dag skal jeg på trening en times tid, så det går framover :)

Planen for uka er trening i dag, tirsdag og fredag (og neste søndag), og ikke noe snop denne uka heller! Dette skal gå fint! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...