Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

opp klokken 07 for å trene er sterkt! flink jente! Er på jobb i havet selv, så er oppe før 0630 selv. Er lett når en legger seg til en fornuftig tid. I seng innen 11 så er alt godt!

Viktig å sove mye nok da en blir feit av for mye/lite søvn(sier "ekspertene") 7 timer er visstnok idealet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TRENINGSJENTA TRENINGSJENTA! Fortell fortell:):D :)

[quote name='treningsjenta' date='30.01.2008 (13:42)

Nå har jeg snart fått i meg en stor flaske med vann!

Dessuten er det rumpekniping på høyt nivå her. Det er virkelig effktivt, hvertfal når man er student og sitter på rumpa hele tiden. Har bedrevet dette en liten stund, meget intensivt. og min samboer sa faktisk: jøss har du begynt å trene rumpa, den ser så stram ut.. Så det hjelper!! Tilogmed støl i rumpa dagen etter.

Treningsjenta: fortell fortell;) Hvor mange ganger til dagen? holdt du i 30 sek, eller hvordan;) hehe og over hvor lang tid før du merka noe;) Genialt om det funker!:) Del disse erfaringen med oss:) går jo ann og ta ganske ofte, så er bra om det funker:)

Det er godt gjort å stå opp tidlig for å trene:) Bra gjort! Ha ain sunn fin treningsdag i dag jenter!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg stått opp kl 7 for å rekke å dra og trene før jeg skal på jobb! :) Dyna frister veeeldig, men vet at det gjør resten av dagen dobbelt så bra at jeg drar og trener nå.

Skulle ønske jeg også klarte å trene på morgen. Har prøvd et par ganger, men jeg får lite ut av det... Skal til gjengjeld trene i ettermiddag!

Et lite spørsmål: Er det viktig å bytte på hvilken frukt man spiser. Jeg drikker et glass appelsinjuice og spiser 1-3 appelsiner pr dag i tillegg til salat/kokte grønsaker til middag. Er dette for ensformig? Er allergisk mot f.eks. eple, så synes det er litt vanskelig å variere, og appelsin er jo så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningsjenta: Oj, er rumpekniping så effektivt! Må ha vært deilig å få den komplimenten fra mannen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg også klarte å trene på morgen. Har prøvd et par ganger, men jeg får lite ut av det... Skal til gjengjeld trene i ettermiddag!

Et lite spørsmål: Er det viktig å bytte på hvilken frukt man spiser. Jeg drikker et glass appelsinjuice og spiser 1-3 appelsiner pr dag i tillegg til salat/kokte grønsaker til middag. Er dette for ensformig? Er allergisk mot f.eks. eple, så synes det er litt vanskelig å variere, og appelsin er jo så godt!

Jeg klarte heller ikke å trene om morgenen før, ble svimmel og orket lite. Men nå liker jeg det mye bedre enn å trene senere. Er så fin start på dagen. :) Favoritt-tidspunktet mitt er mellom 10 og 12 da, av flere grunner. Da kan jeg spise frokost et par timer før, sånn at jeg ikke får sting i siden når jeg løper (plages veldig med det...). I tillegg er det det eneste tidsrommet på dagen hvor studioet hvor jeg trener ikke er stappfullt. Grunnen til at jeg dro på trening 8 i dag er at jeg skal på jobb kl 12. Prøvde meg med å bare spise litt cottage cheese og appelsinjuice til frokost, og det gikk kjempefint med kondistreninga, men jeg orket ikke mye styrke før jeg holdt på å dette om etterpå. Tror jeg må begynne å ha med en brødskive eller noe som jeg kan spise mellom løpinga og styrketreninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske jeg også klarte å trene på morgen. Har prøvd et par ganger, men jeg får lite ut av det... Skal til gjengjeld trene i ettermiddag!

Et lite spørsmål: Er det viktig å bytte på hvilken frukt man spiser. Jeg drikker et glass appelsinjuice og spiser 1-3 appelsiner pr dag i tillegg til salat/kokte grønsaker til middag. Er dette for ensformig? Er allergisk mot f.eks. eple, så synes det er litt vanskelig å variere, og appelsin er jo så godt!

Kan ikke se for meg noen annen grunn til å variere enn at du da får i deg flere forskjellige typer vitaminer. Så litt lurt er det nok. Hva med å prøve mango? Moden mango smaker ekkelt syns jeg, men ta en som er hard, da er den god! Eller prøv Tine Smudi, den røde uten yoghurt, den er kjempegod synes jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Elisabeth_*

Jeg bare lurte på et par ting, og her ser folk ut til å ha litt peil.

1. Skal man kun telle kalorier i det man spiser? Spiser bare 'sunne' ting, og har regnet ut inntaket som er på 1380 per dag. (Er normalvektig, men vil gå ned 5 kg)

2. I kaloritabeller står det f.eks blomkål = 24 kcal. Er det alltid i 100 g?

I så fall er kaloriinntaket mitt lavere. Hvor mye kalorier skal en jente på 21 år, vekt: 53, høyde 164 ha?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg inn her jeg :vekt:

Litt om meg: er 165 cm og 58 kg, har lagt på meg noen ekstra samboerkilo og noen jobbkilo.. Er ikke overvektig, men har lyst til å bli kvitt den voksende bilringen og stramme inn rumpa og ellers resten av kroppen. I sommer skal jeg til syden sammen med vennegjengen, så målet er å være litt fast i fisken til da :) Trives ikke med kroppen min slik som den er nå. Er eksremt matglad, mat kan være det eneste jeg går og tenker på en hel dag, og jeg kan gå og glede meg til den og den dagen for da vet jeg at vi skal spise noe godt. Heldigvis er jeg veldig glad i frukt og sunn mat, slik som wok, men dette er jo så dyrt :sukk: Jeg kommer aldri til og melde meg inn i noe treningsstudio, har innsett for lenge siden at slikt funker ikke for meg.. liker bedre å gå meg en tur i bra tempo, bruke helgene til å gå fjellturer og skiturer..

Målene mine er:

  • Ned 5 kilo (5 kilo som sitter veldig godt!!) helst før sommerferien. Disse kiloene vil jeg gå ned på en sunn måte
  • Spise sunnere
  • Kutte ut sjokolade o.l. i ukedagene, kanskje bare ha en godteridag iløpet av uka..
  • Slutte med småspising når jeg er sulten (har en uvane med å stikke innom butikken og kjøpe meg en sjokolade etter jobb, så jeg "holder ut" til middag)
  • Være mer i aktivitet, gå en litt lang tur ca. hver dag.. Er ikke hjemme fra jobb før i halv seks tida og da er det ofte sent før vi har spist middag, og sofaen frister aaaltfor mye!!

Skulle vel egentlig ha kuttet ut brus og, men jeg er avhengig og det er bare lettbrus

:P

Føler at jeg har litt press på meg siden vi skal til syden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurte på et par ting, og her ser folk ut til å ha litt peil.

1. Skal man kun telle kalorier i det man spiser? Spiser bare 'sunne' ting, og har regnet ut inntaket som er på 1380 per dag. (Er normalvektig, men vil gå ned 5 kg)

2. I kaloritabeller står det f.eks blomkål = 24 kcal. Er det alltid i 100 g?

I så fall er kaloriinntaket mitt lavere. Hvor mye kalorier skal en jente på 21 år, vekt: 53, høyde 164 ha?

1. Vet ikke helt hvordan jeg skal tolke spørsmålet ditt, men for å gå ned i vekt er det enklest å regne ut hvor mange kcal du har i deg i løpet av en dag, og passe på at dette er mindre enn du forbruker. Kcal er selvsagt ikke det eneste som teller, 1380 kcal fra frukt, grønnsaker, rent kjøtt, mye proteiner og lite fett er mye bedre for kroppen enn å spise 250g sjokolade, men dette sier seg vel selv.

2. Dersom det ikke står oppgitt at det er i stk f.eks, så er det normale å oppgi kcal per 100g ja. Vanskelig å si hvor mye kcal du trenger, da dette varierer fra person til person, men det normale for en kvinne på din alder er 2000-2300 kcal per døgn. Dersom du trener mye kan du legge til litt. Hvis du vil ned i vekt må du altså spise mindre enn dette.

Jeg er absolutt ingen ekspert, men har da plukket opp litt rundt omkring. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst til å få strammere rumpe og lår, slankere armer, flatere mage. Idealvekten min er ca. 48 kg. Har lyst til å nå dette så fort som mulig!

Du er jo allerede tynn, så hvis du vil nå de kroppsmålene dine burde du ikke fokusere på vekt. Det er ingen grunn til at du skal gå ned i vekt hvis du vil stramme opp.

Oppstramming = mer muskler = ikke nødvendigvis ned i vekt.

Og du burde ikke prøve å gjøre det fort heller! Det er 'lett' å gå ned fire kilo, men det tar lenger tid å endre fett-/muskelsammensetningen i kroppen.

Hadde jeg vært deg hadde jeg i allfall ikke tenkt på 48-tallet, men tenkt på å trene en del og faktisk spise en del også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dæven, jeg er imponert jeg, over de som klarer å stå opp sååå tidlig for å trene! Tror nok aldri jeg kommer til å bli så flink, så all respekt til dem!!!

Joda dere som lurte på rumpekniping...eg er jo student så jeg sitter mye. Så hvorfor ikke rumpeknipe litt da* ler* det er sikkert mange med meg som er student, eller sitter på kontor eller annet. da er det en ideel trening. koster deg ikke noe ekstra

jeg har ingen oversikt over hvor lenge jeg holder, jeg bare kniper rumpa så godt sammen som jeg kan (høres dumt ut hehe) også holder jeg til det skikkelig brenner...så slipper jeg. også kan jeg gjøre det igjen. jeg holder til det brenner altså! dn første dagen jeg gjorde det, så var jeg rimelig støl dagen etter.... men nå gjør jeg litt hver dag og kjenner ikke stølheten lenger, samtidig som det på en måte ikke er så mye å knipe sammen lenger...kanskje det kan ha noe med at den er blitt litt strammere *håper*

idag har jeg hatt en litt mer usunn frokost (fy på meg) det ble et rundstykke!! men dt skal da bli masse masse vann før middagen, som idag også er salat.. mmmmmmm ikveld skal jeg lage fruktskål. men først skal jeg trene litt;) Så får vi se;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter nå å kniper til det brenner! satser på resulat treningsjenta! Hvor lenge har du holdt på? Har pleid å trene en annen muskel på den måten :sjenert: Det funker ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :vinke:

Har lest igjennom hele tråden nå, og fikk lyst til å slenge meg med jeg også.

Har ingen egen treningsdagbok, så da kan jo denne plassen være bra å poste hvordan fremgangen går, og få litt tips fra dere. :)

Litt info om meg kanskje:

-Jente på 24 år

-Har samboer, og det har sneket på seg utrolig mange samboerkilo i løpet av den tiden vi har bodd i lag :nei: , dårlig unnskyldining det der, men tror det ligger noe i den myten der ja

-Dårlig form, både kondis-og kroppsmessig

-Har som mål å ta av en god del kilo, rundt 15 kilo, og i tillegg bedre kondisen

Ellers er jeg fryktlig glad i mat og snop, da spesielt smågodt og is. Men er nødt til å begrense dette om jeg skal nå målet mitt.

Så det var litt om meg, så får vi se hvor lang tid dette tar. Har lyst til å være helt i mål til sommeren , men ser at det kan bli en smule vanskelig. Har regnet på det, og hvis jeg klarer å gå ned 0.5 kilo i uka bør jeg ha klart ca 8 kilo til 1 juni.

Kan også legge til at jeg har et stort ønske om å komme i form før vi skal produsere avkom :kgbaby: ..Vi har ingen umiddelbare planer om at det skal skje nå i og med at jeg er student, men når jeg er færdi om 1,5 år så vil vi begynne å prøve for alvor iallefall, og da hadde det vært kjekt å vært på trivselsvekten slik at et eventuelt svangerskap gikk så greit som mulig. Blir jo mange flere kilo å drasse rundt på når man går gravid, og dette er jo ikke bra om man har for mye fra før av, da dette blir for tungt på rygg og knær.

Vel, det ble et langt innlegg fra meg, men gleder meg til å sette i gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

her er det bare å slenge seg på og komme med gode råd! ;) og være flink jente:)

jeg hadde faktisk ikke holdt på med denne knipinga så veldig lenge før han faktisk kommenterte det....jeg selv ser ingen forskjell, men jeg har prøvd å unngå å studere så nøye fo rjeg blir helt fiksert, og ser jeg ingen forskjell så gir jeg opp fortere. men det hjelper med en slik kommentar, gir deg mer pågangsmot. men de kom fort!

hvilken annen muskel var det du knep sånn som ga resultater? om jeg kan spørre...?:)

nå har jeg helt ned på med vann i massevis, og knepet i vei..hehe men sitter jo mer på toalettet enn noe annet etter alt dette vannet. nå hiver jeg innpå med litt grønn te...:) får gå tilbake til lesingen og knipingen:)

knip i vei jenter:)

andre gode råd tas imot også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Jeg trente i går morges fra 7-7.30. Helt fantastisk følelse etterpå! Anbefales. En kickstart på dagen. Selvfølgelig fristet det å sove lenger, men bare å dra seg opp. Man vil jo ligger lenger om en halvtime uansett ;)

i dag klarte jeg ikke komme meg opp i det hele tatt. sliter med menssmerter. men får se om jeg ikke klarer litt rolig trening senere i dag. Misliker denne tiden i mnd altså. Oppblåst, hodepine, kvalm, slapp. Men så lenge jeg klarer å holde meg til kostholdsplanen og litt bevegelse, så bør det gå bra likevel.

Kanskje jeg skal føye meg til den rumpeknipingen. Er også student, og 99% av dagen sitter jeg på stumpen, så kan jo gjøre noe fornuftig i mens ;)

Lurer også på hvor lenge du har holdt på treningsjenta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som sagt, holdt til det brant skikkelig i rumpa. da slapp jeg, tok pause og begynte pån igjen:)

det er bare bra med litt trening når man har menssmerter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

her er det bare å slenge seg på og komme med gode råd! ;) og være flink jente:)

Takk takk:)..

I går var jeg på 45 min spinningtime. Skal egentlig trene kondis på mølle, og litt styrketrening i morgen, men prøver å se om det heller er ledig på spinn1 i morgen.(Timen er fullpakket nå, men er stort sett en eller annen som melder avbud). Var nemlig på "fjelltur" på søndag i det fine været,med det resultat at jeg fikk et digert gnagsår på ene hælen. Gjør vondt å gå, men gikk fint å spinne i går siden det blir en annen bevegelse. Fredag er det booket time på spinning, så den dagen er grei. Foreløpig er planen tre treninger i uka, så får jeg heller legge på mer etterhvert.

Føler meg nesten litt invalid med det gnagsåret, men håper det går fort over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva koster Elixia? At de ikke kan skrive priser på hjemmesida si! Noen som har pris på Elixia Kidz også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg nesten litt invalid med det gnagsåret, men håper det går fort over.

Har sånn gnagsårplaster jeg! gjør ikke vondt lengre, rene vidundermedisinen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sånn gnagsårplaster jeg! gjør ikke vondt lengre, rene vidundermedisinen.

Har det på jeg også, men er fremdeles vondt.. :grine: Nå skal det sies at det var ei stor blemme der som nå er åpen, det vil si at det ikke er noe hud der..au..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...