Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

okey men da tar jeg det rådet med meg...

Jeg prøver å varme opp med jogging eller stepping eller rockering.

også har jeg diverse gulvøvelser i form av øvelser for mage, rumpe og lår.

En halvtime til en times tid, par ganger i uken..

Det må jo være en god start???

Som sagt, jeg lever litt etter : litt er bedre enn ingenting.. Men jeg er faktisk ikke støl i magen eller ben etter gårsdagen..Det er litt rart.

Men dæven, trodde aldri jeg skulle si det: men det er godt etter man har trent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på dere jenter, har dere plass til meg og?

Jeg har planer om å treffe matchvekt på underkant av 80 kg, aner ikke hvor mye jeg veier nå, men tipper det er nærmere 100 :(

Er jo 181 høy og muskuløs under alt det der fettet, men det finnes måte på!

Har gått for langt nå syns jeg.

Slutta å spille wow for en måned siden og tenkte meg tilbake i den formen jeg var før jeg starta.

Regner med at det går greit.

I dag har jeg til frokost spist havregrøt og mellommåltid var to knekkebrød. Lunsjen planlegger jeg til salat og hvitt kjøtt.

Ro 5000 meter i kveld etter jobb så tipper jeg at jeg har gjort litt insats. Føler meg mye bedre, selv om denne flinkheten bare har vart noen dager.

Har jo slutta å røyke og starta forsiktig å trene først, men nå er det krafttaket som skal i gang. Ingen kjære mor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg også være med!

Mine mål:

  • Gå ned noen kg til sommeren
  • Komme i bedre form
  • Gjøre trening til en vane og ikke et tiltak

Jeg er ikke overvektig, men jeg er ved mitt beste når jeg er 4-5kg lettere.

Jeg har såvidt begynt å trent. Er medlem på treningsstudio og skal prøve å få til 3 faste treninger i uka. Skal i tillegg prøve å få inn noen ekstra gåturer og turer på treningssenteret hvis jeg får tid til det. Jeg er ganske flink til å gå istedet for å busse/kjøre bil hvis jeg skal et sted, dette skal jeg vedlikeholde.

Når våren nærmer seg skal jeg bli flinkere til å trene ute. Jeg er glad i å jogge, men ikke når det er kaldt og dårlig vær..

Jeg er student som mange andre her, og har derfor lett for å spise usunn mat, spesielt godteri og chips. Har en samboer som er akkurat likedan, noe som gjør det litt vanskeligere for meg. Skal klare å kutte ut godteri/brus fullstending på ukedagene, og ikke spise fullt så mye på helg..

Har også opprettet en treningsdagbok for å hjelpe meg på vei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig gira, hvor mange andre er virkelig virkelig gira på at nå skal det skje?

Svømming er knall for oss som sliter med litt for mange kilo på knærne enda.

Huske å ta tran og jenter! får i oss masse deilige nyttige ting av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Velkommen Zaphirre

Du får trøste deg med at når du har såpass mye å gå ned til trivselsvekten er sannsynligheten for at du begynner å gå ned relativt raskt i begynnelsen stor, og det er en fin motivator :)

Svømming er finfin trening ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter å ha lest gjennom hele tråden, så tror jeg at jeg blir med her også.

På tide å være ærlig med meg selv. Jeg er overvektig! Jeg hater det ordet, men må innse det. Jeg gidder ikke lure meg selv lenger. Nå skal jeg gjøre noe med det.

Jeg skal ned 12-14 kilo. Gjerne mer. Jeg regner med å holde på lenger enn til sommeren, men håper å gå ned en del før da. Det viktigste er at kiloene forsvinner for godt. Dessverre er kroppen min av den sorten som har veldig vanskelig for å slippe kiloene. :(

Planen går ut på å ha fokus på en god og sunn livsstil, og la vektnedgang heller bli en bonus enn et mål i seg selv.

Denne våren skal jeg skal jeg:

- Trene minst tre, helst fire-fem ganger i uke

- Kutte ut alt av godteri, snacks, kaker o.l.

- Spise frukt/grønt (noe jeg knapt har gjort tidligere)

- Spise lunsj

- Ikke spise for mye,

Som et ledd i vektnedgangsprosessen har jeg vært hos kostholdsveileder for å høre om mitt nye kosthold er sunt, noe det var. Hun fokuserte på at man må ha et kosthold man kan leve med resten av livet, og med tanke på hvor lenge man lever nå, så er det snakk om veldig mange år. Det innebærer bl.a. at jeg ikke skal gå rundt med dårlig samvittighet når jeg skeier ut. Hvis jeg fortsetter å spise og trene som planlagt, kan jeg forvente et vekttap på 2-3 kg pr mnd.

Hittil (har holdt på i tre uker) har jeg klart meg slik:

- De to første ukene trente jeg fire ganger, denne uken tre ganger (tror jeg begynner å bli syk, så tør ikke slite meg helt ut), men til gjengjeld har jeg gått en totimerstur i litt raskt tempo.

- Jeg har spist sunt og passe med unntak av to ganger: miniselskap med muffins og kanelboller (skulle bare spise litt, men endte opp med mye), og en tur på restaurant der maten var veldig god, og jeg spiste litt mer enn jeg burde.

- Jeg føler meg mye bedre og har antagelig gått ned 1,5 - 2 kg! :)

Mitt største problem er søtsuget. Jeg har ikke sprukket ennå (har kjøpt en pakke Läkerol/ sukkerfri IFA fire ganger), men er redd for å gjøre det. Hva gjør dere?

Ser at dette ble litt langt, men håper dere orker lese det likevel.

Endret av Grønt blad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Så flink du har vært!

Søtsug sliter jeg også med. Men det hjelper å spise en del frukt i løpet av dagen. Og ha regelmessige måltider selvfølgelig. Om du bare måå ha noe søtt, så kjøp ta heller noen mandler/nøtter eller tørket frukt :)

Etter en stund får du ikke søtsug lenger, så bare å holde ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel i sånn noenlunne samme båt som deg Grønt blad. Bortsett fra at jeg startet for godt denne onsdagen. Men når jeg har søtsuget så svelger jeg det bare unna. Noen ting er pliktoppfyllende. Fastelavens og avslutning for en kollega i dag feks. Unn deg noe til Lørdagene og gled deg til denne dagen kanskje? Skal unne megselv 3 ting hver lørdag jeg. Det kan være: En slikkepinne(varer leeeeeeenge), kanskje en halvliter brus/juice og en liten pose baconsvor. Det er masse calorier i alt dette. Men en fortjener litt har en vært flink hele uka. Har en ikke vært flink så fortjener en intet på lørdag.. Skal se om dette funker da, har stått en skål med sjokolade fremme i hele dag, ikke rørt den.

Hvis du sliter så fryktelig med søtsuget så er det nok fornuftig med en sukkerfri drops eller knaskerøtter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Så flott at flere blir med;) Så bra at vi alle her har tatt det valget å gjøre noe med livet vårt, og ta vare på kroppen vår:D Vi er flinke!

Jeg har nådd målet mitt denna veka, som var å trene 3 timer:D Har faktisk trent 4!

Neste mål er å bli mjukere i armene,( trenger det for er fryktelig stiv, og har dårlig holdning.) så i løpet av februar skal jeg trene minst 12 timer, og greie å bli mjukere.(tar en test) Greier jeg ikke det så må jeg betale 200 kr til min kjære, hehe men greier ikke han treningsmålet sitt så må han gi 200 kr til meg:) Høres kanskje litt drastisk ut, men da er det i hvertfall en motivajson, for jeg skal IKKE gi fra meg 200 kr!!:)

Ha ein fin trenings kveld, og ikke minst veke!!:) Stå på jenter, vi har hatt ein bra start alle sammen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Helgen har ødelagt mye for min del.

Er student, og dermed ute å fester nesten hver helg.

Drakk store mengder alkohol i går, og håva innpå med potetgull, saltstenger og en haug med smågodt. Da jeg kom hjem stekte jeg meg en pizza, og spiste halve i natt og halve i dag tidlig.

Så tror jeg får begynne på nytt i morgen tidlig ;)

Har laget dags- og ukeplaner, så da er det lettere å holde fokus.

Flott alle dere som har vært flinke!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært!

Søtsug sliter jeg også med. Men det hjelper å spise en del frukt i løpet av dagen. Og ha regelmessige måltider selvfølgelig. Om du bare måå ha noe søtt, så kjøp ta heller noen mandler/nøtter eller tørket frukt :)

Etter en stund får du ikke søtsug lenger, så bare å holde ut!

Tror jeg skal prøve å spise mer frukt. Det er jo også et av målene mine, så da får jeg slått to fluer i en smekk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -Sarah-

Tror cluet er å trene variert. Jeg skal begynne å trene pilates, ellipsemaskin, styrke. Gå litt på ski, dra i svømmehallen, gå turer osv :)

Synes det er gøy å ha et prosjekt fremover. Når man ser resultater, vel og merke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også pulsklokke, men syns det er så ubehagelig å bruke den, svetter så sinnsykt under båndet.

Rodde lengre enn forventa i dag, 6200 m på 30 min, tyngste nivå. Stolt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dette er jammen meg en flink gjeng!

Jeg må innrømme at det ble en fastelavensbolle på meg idag. men spiste den faktisk med god samvittighet. for det har vært vann til maten og tallerken ble fylt med halvt med salat idag og jeg droppet sausen.

også har jeg måka masse idag, det kjente jeg godt. samtidig som jeg gikk en times tur;)

Nå har jeg vært flink:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Man kan unne seg noe godt innimellom, og hvertfall når man har vært så flink!

I dag stod jeg opp før normalt, og trente på ellipsemaskin i 30 minutter før frokost :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også pulsklokke, men syns det er så ubehagelig å bruke den, svetter så sinnsykt under båndet.

Rodde lengre enn forventa i dag, 6200 m på 30 min, tyngste nivå. Stolt!

Jeg blir imponert over hvor flinke dere er:)

Håper pulsklokke blir morsom å trene med, og ikke bare slitsom. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på noen gamle bilder i helga. Er vel omtrent sånn jeg ser ut nå også. Har lett for å glemme at jeg ser feitere ut når jeg sitter enn når jeg står foran et speil i min mest flatterende positur. Isjameg. Med min høyde burde jeg veie mindre, jeg vet jo det. Noe annet er å lure seg selv. Bra motivasjon å se på de bildene. Har tatt til side ett for å se på når jeg trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...