Gå til innhold

Vår "kom iform" side. Her skal det gis råd, oppdateres og vi SKAL KLARE Å KOMME I FORM TIL SOMMEREN


treningsjenta

Anbefalte innlegg

Gjest utlogget kgbruker
Jeg synes egentlig ikke du hører hjemme i denne tråden. Her fokuserer vi på å komme sunt i form, mens ditt mål er en BMI på 17 som er undervekt. Litt ubehagelig.

Må si meg enig i denne. Det er ikke sunt å ha som mål å bli undervektig.

Kan jeg spørre om hvordan bmi dere andre har, og hvilken bmi som evt. som er målet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God bedring treningsjenta, håper du blir frisk snart;)

Wolfmoon: du har da vært grådi flink i dag;) hehe så det for meg at du sprang etter hesten!

aftereight: fint at du bli med her;) ja er ikke alltid like lett å trene, men er veldig godt etterpå. Skal trene nå, (sette på musikk danse og rydde ;) hehe ) Er utrolig kjekt med pulsklokke da blir ein litt eksta motivert, og en kan dytte inn trening når som helst med litt ekstra bevegelser. Står å springer og herjer mens jeg vasker opp, sjekker alltid at jeg har høg nok puls, har jeg ikkje det er det en runde på golve og ta noen spretthopp osv. Trenger ikkje gjøre trening så komplisert;) Så lenge ein få utbytte av det! Og tenkt, det er bedre og trene litt enn ingenting.( så kan vi satse på å bli treningsnarkomaner etter hvert;) hehe

Det er også lurt og minne seg sjølv på hvorfor en vil trene, sette seg eit mål.

Leste om ei dame som ikke trena og likte seg best i sofan, ho starta med å gå 5 min hver dag mens ho så på tv. Etter hvert økte ho til 15min, så starta ho å gå lange turer og springe. Det var noe med å tilvenne hjerna på at en skal trene, og få det til å bli ein vane! Har tura på det jeg;)

Tenkte det var lurest og si(skrive her) at jeg skulle trene, sånn at jeg faktsik ikke kan lure meg unna!!;) hehe

Ha ein fin kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

denne klokken, den ser jeg anbefales på det sterkeste.

Vil noen fortelle litt mer om den? hvilken effekt osv? Ser at noen skriver at de føler de får god trening ut av den bare ved litt hardere bevegelse osv..

kanskje jeg også må gå til anskaffelse av den. ser at den kan fåes gjennm iform bladene. man kan vel kanskje melde seg ut herfra med engang etter å ha mottatt???? litt kresen på sånt nemlig *flau*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei jenter:)

I dag har jeg vært på spinning. Det var DØDSSLITST. men er utrolig deilig nå da!! Holdt på 1 time, det var veldig intensivt. Jeg holdt faktisk på å besvime etter timen, for haddde så og si IKKE noe blod i det hele tatt igjen i hodet. Alt hadde rent ned i beina.. Hehe..

Nå skal jeg sette meg ned i sofaen og bare nyte at jeg har vært så flink i dag :)

Er det noen andre som har trent i dag da, og hva? Spennende og høre om synes jeg.

Når det gjelder sånn pulsklokke, har jeg også veldig lyst på. Noen som kan anbefale en bra og billig en? Helst under 800 kr..

Dere som har vært syke/er syke fortsatt kommer masse sterkere tilbake snart!! Stå på!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsklokka som ein kan få i bladet iform er sikkert heilt grei. Hadde ein før derifra(er bare å melde seg ut etterpå, hehe pleier jeg å gjøre;) den var heilt ok, men ikke så mange funksjoner. Den jeg har nå er ein polar f11bildet av den her

Den syns jeg er veldig bra, men den er jo litt dyr, trur jeg kjøpte min for 1200 (men var tilbud)

Har trent i dag så nå har jeg nådd målet mitt med 3 timer i veka, JHUUU og det er bare torsdag i dag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig
Må si meg enig i denne. Det er ikke sunt å ha som mål å bli undervektig.

Kan jeg spørre om hvordan bmi dere andre har, og hvilken bmi som evt. som er målet?

Jeg bryr meg ikke om BMI, for den er misvisende uansett. Min BMI nå er noe sånt som 22-23 (varierer litt) og har egentlig ikke noe BMI-mål. Heller ikke kg-mål. Selvfølgelig hadde det vært moro å se 65 kg på vekt, men vil heller se 65 cm rundt midjen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fastifisken

God ide!

Jeg vil og være med :Nikke:

Starter nå, eller i morgen med et "nytt og bedre liv".

Målet ser dere av nicket.

Jeg vil stramme opp og gå ned noen kilo. Ikke at jeg er overvektig eller noe,

men vil bare bli litt tynnere og strammere. Tror det er lurt å se for seg hvordan man (forhåpentligvis) blir til sommeren.

Da er jeg herved i gang, kveldsmaten som vanligvis består av grove knekkebrød, pålegg og frukt byttes i dag ut med to tomater. Maaange kalorier spart. I morgen tidlig skal jeg stå opp tidlig og trene før jobb.

Yes :) ble skikkelig motivert av dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent i dag! 30 min gange med 9% stigning, og så 10 min rolig jogg. Hadde det travelt, men fikk gjort biceps curls, situps, "slangen" og en øvelse på triceps før jeg måtte dra. Lagde kake i dag, den skal riktignok ikke spises før på søndag, men det ble mye slikking på skjeer og smaking. Og så spiste jeg is til dessert hos foreldrene mine. Så, ja. Den usunne uka fortsetter. Fest med en del alkohol på lørdag, og kake på søndag, og flere treninger rekker jeg ikke. Jobber i morgen og på lørdag, og har planer på kveldene. På søndag trenger nok kroppen min hvile etter byturen. Uff, dårlig uke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar jeg faktisk helg!

I morgen er en veeeldig lang dag, og får besøk i helga, så har faktisk en lukseriøs lang pause helt til mandag. (Men blir nok noen lufteturer likevel.) Fettreduksjonen har stagnert litt, ingen vits i å ta før-etter-bilde i dag. Men lårene mine har blitt ENORME og satser på at det siste, seige fettet på ryggen og magen forsvinner om jeg bare fortsetter treninga og å spise sunt.

Har inntatt to grove knekkebrød med sardiner i olje, en kvart avocado, en gulrot og litt cottage cheese, kanskje kan jeg legge meg uten å må stå opp igjen for å spise i dag :fnise:

Stå på folkens, belønninga som følger av streng disiplin er SÅÅÅ mye bedre enn den sjokoladen/ lasagnaen/ kakestykket! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er!

Her har det vært dårlig med trening denne uka...jeg får skylde på skolen siden jeg ikke har vært hjemme før klokka har vært nærmere 8 hver dag hittil denne uka.

Jeg har hørt at det ikke er noe poeng å trene dagen derpå...noen flere som har hørt det? Kroppen er for "nedslitt" eller noe sånn, så hvis man trener så gjør det egentlig bare vondt verre.. Men dette er bare noe jeg har hørt av ei venninne da, noen som kan bekrefte eller avkrefte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Så lenge man ikke trener hardt, og spiser godt, er det ikke noe problem. Men det er ikke dagen for tung intervalltrening ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våkna stiv og støl i dag ;) JUHUU! godt å kjenne at ein har trent!

Vil bare ønske alle ein god sunn treningsdag;) Stå på jenter!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens fire treninger er gjennomført.

Jeg var på spinning i går. Jeg ble veldig sliten, men merket at jeg ikke hadde den beste treningsdagen. Likevel er jeg fornøyd, for jeg hadde mest lyst til å droppe treningen og heller kose meg med en kopp te og et ullpledd. :)

Apropos det med trening dagen derpå. Jeg mener å ha lest at man ikke bør trene dagen derpå fordi kroppen allerede har nok med å bygge seg opp igjen etter all alkoholen som bryter ned kroppen. En lett tur eller lignende går greit, men en treningstur ville jeg ikke begitt meg ut på.

Her, her er noen liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Må si meg enig i denne. Det er ikke sunt å ha som mål å bli undervektig.

Kan jeg spørre om hvordan bmi dere andre har, og hvilken bmi som evt. som er målet?

Vi skal ikke fokusere på å gå ned i vekt, men på å komme i form, stramme opp og bli sunnere. Jeg har en BMI på 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nedistørrelse

Hei..

Fikk lyst til å slenge meg med her jeg også..

Som dere ser av nicket så skal jeg ned i størrelse.

Jeg har idag målt og veid, sp kan jeg se fremgangen her etterhvert som kroppen min krymper(forhåpentligvis).

Så her kommer "harde"(myke hehe) fakta :hakeslepp:

Overarm på det tykkeste(venstre): 32 cm

Mage på det tynneste(ved innsvingen): 82 cm

Mage på det tykkeste(over/i navlen): 94 cm

Lår på det tykkeste(venstre): 63,5 cm

Og så vekt da: 82,5..Noe som er skikkelig rart i grunn. Har trena masse de siste to ukene, men likevell gådd opp fra 79-82,5. Men regner med at det er muskler jeg har lagt på meg, og at vektnedgangen snart kommer. Har lest om folk som har opplevd å gå litt opp før de går ned, så kanskje det gjelder meg også.

Vel folkens, det var det...så får jeg oppdatere her etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Og så vekt da: 82,5..Noe som er skikkelig rart i grunn. Har trena masse de siste to ukene, men likevell gådd opp fra 79-82,5. Men regner med at det er muskler jeg har lagt på meg, og at vektnedgangen snart kommer. Har lest om folk som har opplevd å gå litt opp før de går ned, så kanskje det gjelder meg også.

Vel folkens, det var det...så får jeg oppdatere her etterhvert.

Vekt svinger med mens, mat du spiser ++++ for alt jeg vet kan det være at den nye dietten din kan ha fått deg til å midlertidig binde litt vann...

Men jeg må dessverre skuffe deg med at du ikke har lagt på deg 3.5 kilo muskler på 2 uker. Selv med optimal trening og kosthold har du ikke mulighet til å legge på deg særlig mye mer enn et halvt kilo muskelmasse i måneden. Det kan være at du har gått i fellen veldig mange går i når de begynner å trene, nemlig å justere opp matforbruket enda mer, også går man opp i stedet for ned. Mest sannsynlig vil du trenge å knipe litt mer inn på maten for å kunne gå ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lissi32

Da har uka gått, blitt en lang skitur, en gåtur, og i dag trent på helsestudio.

Jeg har laget avtale med forskjellige på jobben, så har treningsavtale på lørdag og søndag, da regner jeg med at jeg er godt i gang:O)

Maten går stort sett greit, men trenger forbrenne med trening for å få fart på ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...