Gå til innhold

YRKER MED GOD LØNN


Gjest Gjest_MEG_*

Anbefalte innlegg

Angående lønna til journalister, henviser jeg til denne tråden; http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...p;hl=journalist

I tillegg kan nevnes at selskapet www.mediarekruttering.no , som rekrutterer folk til ansettelse i mediabransjen opererer med svært gode lønninger. Både de som jobber i det selskapet, samt folk som rekrutterers, får meget høye lønninger :)

Dersom alle skulle bli journalister ville det ikke bli noe igjen å skrive om...TS, du burde vurdere ingeniøryrket: tar kun 3 år med helt grei utdanning, du kan velge mellom masse forskjellig (design til og med!) og som du har fått med deg er lønnen for ingeniører solid megahøy i alt fra kommuner til store selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_meg_*
I tillegg kan nevnes at selskapet www.mediarekruttering.no , som rekrutterer folk til ansettelse i mediabransjen opererer med svært gode lønninger. Både de som jobber i det selskapet, samt folk som rekrutterers, får meget høye lønninger :)

Dersom alle skulle bli journalister ville det ikke bli noe igjen å skrive om...TS, du burde vurdere ingeniøryrket: tar kun 3 år med helt grei utdanning, du kan velge mellom masse forskjellig (design til og med!) og som du har fått med deg er lønnen for ingeniører solid megahøy i alt fra kommuner til store selskaper.

Jepp, jeg vet. men nå er det jo slik at jeg må ha matte, fysikk og kemi for å komme inn der. Så da blir nok det nesten uaktuelt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lærer'n

Kjære TS, bli lærer! Utdanningen er enkel og grei å komme gjennom (kan jobbe ved siden og ta det å deltid om du vil og jobbe som vikar ved siden av).

Startlønnen er fin, videre lønnsutvikling er topp! Du får masse fri, flere ferier enn mange andre og forutsigbarhet.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Realfagsstudent

En ting er ihvertfall sikkert: Om du har problemer med matematikken,så IKKE velg matematikk-krevende studier!Det sier seg egentlig selv.Dere som skriver om at "du trenger bare 2 i 2MX og 3 MX",og at biologistudier bare inneholder "litt kjemi" vet ikke hva dere snakker om...Forskere med millioninntekt er det heller ikke mange av.De som driver med forsnkning gjør det ikke pga.lønn,men fordi de er drevet av en genuin interesse for faget sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_MEG_*
Kjære TS, bli lærer! Utdanningen er enkel og grei å komme gjennom (kan jobbe ved siden og ta det å deltid om du vil og jobbe som vikar ved siden av).

Startlønnen er fin, videre lønnsutvikling er topp! Du får masse fri, flere ferier enn mange andre og forutsigbarhet.

:klemmer:

lærere er nok ikke yrket for meg. føler det bare på meg at det er noe som ikke passer. skulle jeg blitt det så hadde det hvert gym lærer i så fall.

men skal ta det med i tenkeprosessen min jeg. takk for tipset :)

(hvorfor kaller du meg TS?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Realfagsstudent

TS betyr "Trådstarter".Men hva med å bli privatpraktiserende fysioterapeut?Jeg kjenner flere som er det.De som jobber i private klinikker tjener ganske bra og kan ofte styre sin egen arbeidssituasjon ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_MEG_*
TS betyr "Trådstarter".Men hva med å bli privatpraktiserende fysioterapeut?Jeg kjenner flere som er det.De som jobber i private klinikker tjener ganske bra og kan ofte styre sin egen arbeidssituasjon ganske mye.

Å ja hehe. :fnise:

joa, kunne hvert no det om jeg hadde hatt 5ere og 6ere i alle fag så hadde jeg kommet inn, men de blir verre når jeg har 3ere i noen fag.. menmen, jaja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lærere er nok ikke yrket for meg. føler det bare på meg at det er noe som ikke passer. skulle jeg blitt det så hadde det hvert gym lærer i så fall.

men skal ta det med i tenkeprosessen min jeg. takk for tipset :)

Gymlærer er et topp valg! Lønna er kjempegod og arbeidsdagene går fort og raskt unna. Du slutter tidlig og styrer hverdagen selv. Masse ferier og avspaseringer.

Veldig bra valg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Realfagstudent
Å ja hehe. :fnise:

joa, kunne hvert no det om jeg hadde hatt 5ere og 6ere i alle fag så hadde jeg kommet inn, men de blir verre når jeg har 3ere i noen fag.. menmen, jaja

Ja,det er vanskelig her i Norge.Men en det er mulig å ta fysioterapiutdanning i utlandet,f.eks.i Nederland hvor jeg kjenner en som går andre året nå.Han hadde ikke spesielt gode karakterer.Men det forutsetter selvfølgelig at man klarer seg bra i engelsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Markdet for fysioterapeuter i Norge er trangt.

Jeg vil anbefale at du heller tar medisinstudiet i utlandet (Polen, Ungarn, etc.) og starter som lege. Fet lønn og kule studier. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*
Ja,det er vanskelig her i Norge.Men en det er mulig å ta fysioterapiutdanning i utlandet,f.eks.i Nederland hvor jeg kjenner en som går andre året nå.Han hadde ikke spesielt gode karakterer.Men det forutsetter selvfølgelig at man klarer seg bra i engelsk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Realfagstudent
engelsk er jeg ikke spesielt godt i nei...

Det finnes også endel norske studenter som tar fysioterapiutdanning i Danmark.Der vil jo ikke språkproblemene bli altfor ille da,men vet ikke hvilket snitt man må ha for å komme inn der..Hva med Norges Idrettshøyskole?Mye interessante studier å velge mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_MEG_*
Det finnes også endel norske studenter som tar fysioterapiutdanning i Danmark.Der vil jo ikke språkproblemene bli altfor ille da,men vet ikke hvilket snitt man må ha for å komme inn der..Hva med Norges Idrettshøyskole?Mye interessante studier å velge mellom.

Ja, jeg får sette meg ned å lese litt om det jeg tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

engelsk er jeg ikke spesielt godt i nei...

Har lest gjennom hele tråden, og lurer på en ting.. hva er du egentlig god på..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_MEG_*
Har lest gjennom hele tråden, og lurer på en ting.. hva er du egentlig god på..?

Nei si det du. Jeg er ganske(liker ikke å skryte)god i biologi. naturfag, geografi(mener ikke kart å sånt, men vulkaner, elver osv, hvrofor det er slik det er, slik geografi men har på vgs), gym gistorie, rettslære = fag jeg har 5 i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du burde begynne ved Landbrukshøgskolen ("Universitetet i Ås"). Høres ut som interessant for en som liker landbruk og geografi. Da kan du bli arealplanlegger, jobbe i kommunesektoren og tjene ganske så bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*
Du burde begynne ved Landbrukshøgskolen ("Universitetet i Ås"). Høres ut som interessant for en som liker landbruk og geografi. Da kan du bli arealplanlegger, jobbe i kommunesektoren og tjene ganske så bra. :)

TAKK FOR TIPS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_MEG_*
Du burde begynne ved Landbrukshøgskolen ("Universitetet i Ås"). Høres ut som interessant for en som liker landbruk og geografi. Da kan du bli arealplanlegger, jobbe i kommunesektoren og tjene ganske så bra. :)

kan du sende meg en link til dit kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg jobber innen reiseliv - lønnen der ligger på pluss minus 300 000. Men i tillegg er det jo, avhengig av hvor du jobber, muligheter for frynsegoder som gratis/billige reiser osv.

har en bachelorgrad innen media og kommunikasjon - men jobber altså med noe helt annet. Men på grunn av utdanningen steg jeg noen ekstra lønnstrinn...

Så utdanning er ikke dumt uansett.

Hvis du er veldig usikker ville jeg entan tatt et år på folkehøyskole, eller jobbet ett år. Da finner du fort ut hva du liker å jobbe med, og hva du er flink til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...