Gå til innhold

YRKER MED GOD LØNN


Gjest Gjest_MEG_*

Anbefalte innlegg

Gå for realfag og bli ingeniør.

Vedkommende skriver at han/hun ikke vil ha matte, fysikk eller kjemi og så foreslår du realfag og ingeniør?

Til ts: sats på juss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vekter?

Ikke sikker på lønna, men mange kvelds- og nattevakter skulle sikre god inntjening. Kort utdanning, slipper studielån. Noen av lærerne på jobben til pappa har hoppet av og blitt vekter, så det er antagelig bedre lønnet enn lærer, da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*
Vekter?

Ikke sikker på lønna, men mange kvelds- og nattevakter skulle sikre god inntjening. Kort utdanning, slipper studielån. Noen av lærerne på jobben til pappa har hoppet av og blitt vekter, så det er antagelig bedre lønnet enn lærer, da... :)

TROR IKKKE DET ER NOE FOR MEG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vedkommende skriver at han/hun ikke vil ha matte, fysikk eller kjemi og så foreslår du realfag og ingeniør?

Til ts: sats på juss.

I de første innleggene virket det viktigere med penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_MEG_*
I de første innleggene virket det viktigere med penger.

DET ER IKKE SLIK AT PENGER BETYR MEST. MEN BEYR JO LITT.

MEN KAN IKKE ALLE BARE SI HVILKE YRKE DE STUDERER ELLER ER OG FORTELLE HVORFOE AKKURAT DET? TRENGER RETT Å SLETT Å VITE LITT OM FORSKJELLIGE ALTERNATIVER JEG HAR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok. jeg har en bachelorgrad i økonomi og studerer nå til elektroingeniør. jeg valgte det fordi det er dette som interesserer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_jolla_*

Jeg går førskolelærer, morsomt stuide som ikke er alt for krevende. Er du glad i barn, og liker å leke, være ute, formingsaktiviteter, osv kan det være noe for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er bibliotekar og det er passe bra betalt. Venninna mi som har BI tjener ikke mer enn meg. Valgte det fordi jeg er interessert i data, kulturformidling, litteratur, mennesker og organisering.

Hvis du velger den utdanningen får du fort sjansen til å bli sjef, i hvert fall i små kommuner. Ganske bra betalt, rundt 350 tror jeg. Eller du kan søke på jobber som "informasjonsmedarbeider"/"informasjonskonsulent", noe jeg vurderer etterhvert. De er bedre betalt enn vanlig bibliotekar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.. jeg er bygningsingeniør og er kjempefornøyd med det. Skjønner det ikke er lett og finne ut hva en ønsker å jobbe med, selv har jeg flere utdanninger og har jobbet med litt av hvert før jeg endte her.

Men hva med en eller annen håndverkerutdanning - kan tjene masse bra penger der (ofte sånn at jeg angrer når jeg ser alt hva man kan gjøre)

For å nevne noen:

Møbeltapetserer

Møbelsnekker

Dekoratør

Himlingsmontør (de tjener godt over meg, og jeg er ikke misfornøyd med min lønn)

Flislegger

samt alle de tradisjonelle yrkene som snekker og rørlegger m.m.

Alt avhenger av hva du er interessert i å gjøre, sitte på en pult foran pc'en hele dagen eller bruke kroppen din.

Men å utdanne seg til håndtverker i dag tror jeg kan være veldig smart - stort behov for fagmenn i de fleste yrker.

Håper dette hjelper noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*
Hei.. jeg er bygningsingeniør og er kjempefornøyd med det. Skjønner det ikke er lett og finne ut hva en ønsker å jobbe med, selv har jeg flere utdanninger og har jobbet med litt av hvert før jeg endte her.

Men hva med en eller annen håndverkerutdanning - kan tjene masse bra penger der (ofte sånn at jeg angrer når jeg ser alt hva man kan gjøre)

For å nevne noen:

Møbeltapetserer

Møbelsnekker

Dekoratør

Himlingsmontør (de tjener godt over meg, og jeg er ikke misfornøyd med min lønn)

Flislegger

samt alle de tradisjonelle yrkene som snekker og rørlegger m.m.

Alt avhenger av hva du er interessert i å gjøre, sitte på en pult foran pc'en hele dagen eller bruke kroppen din.

Men å utdanne seg til håndtverker i dag tror jeg kan være veldig smart - stort behov for fagmenn i de fleste yrker.

Håper dette hjelper noe

Himlingsmontør HVA ER DET??

jaja takk for svar. tror ikke det er noe helt for meg men men

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_LilleMy_*

Hvis du f.eks utdanner deg som hudpleier eller frisør, og faktisk blir god på det, kan du åpne egen salong, og da kan du gjøre bra. Men så lenge du ikke har ditt eget, er lønnen relativt dårlig. Da ligger du på ca 230.00 i året. Ellers inneholder de fleste studier en form for matte, fysikk eller kjemi. Men det går jo ann å få en til å hjelpe deg med det du ikke forstår, eller ha ekstraundervisning.

Men en må ville det selv, for du klarer det du vil. Du må bare slutte å sette begrensninger for deg selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*
Ta et år på BI og bli telefonselger! De tjener veldig bra! :)

ER DET NOE JEG ALDRI SKAL BLI SÅ ER DET TELEFONSELGER, NOE MER IRITERE FINNES IKKE. SORRY. IKKE MENT TIL Å SÅRE DEG.. MEN BARE HATER TELFONSELGERE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde vært SÅÅ mye enklere å komme med forslag hvis du hadde sagt litt mer om hva DU likte, istedet for å hyle nei til det alle skriver. Det går an å skru av caps lock forresten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å jobbe med dyr. Dyrepleier feks. Jobber ikke som det selv, men har veldig lyst. I Norge kreves det GODE karakterer for å komme inn på stuidet, men du kan jo dra til Danmark eller England. Vet desverre ikke lønnsnivået på dyrepleiere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MEN BARE HATER TELFONSELGERE.

Jo, forstår det. Men hvis du går ett år på BI, og blir "Key Account Manager" (= telefonselger) kan du jobbe som telefonselger ut mot bedrifter og da kan du tjener enormt mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_MEG_*
Det hadde vært SÅÅ mye enklere å komme med forslag hvis du hadde sagt litt mer om hva DU likte, istedet for å hyle nei til det alle skriver. Det går an å skru av caps lock forresten..

SORRY DA. VELDIG FARLIG AT DEN STÅR PÅ OGSÅ SKJØNNER JEG.. MEN KAN DA SLÅ DEN AV OM DU VIL.. sånn der er den av gitt.

å du, grunnen til at jg spør dere er at jeg rett å slett ikke har peling på hva jeg vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*
Hva med å jobbe med dyr. Dyrepleier feks. Jobber ikke som det selv, men har veldig lyst. I Norge kreves det GODE karakterer for å komme inn på stuidet, men du kan jo dra til Danmark eller England. Vet desverre ikke lønnsnivået på dyrepleiere.

JO. kunne jo prøvd på det.. men trenger vell disse realfagene da også. men er selv veldig gla i dyr, problemet er bare at jejg er allergisk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_meg_*
Jo, forstår det. Men hvis du går ett år på BI, og blir "Key Account Manager" (= telefonselger) kan du jobbe som telefonselger ut mot bedrifter og da kan du tjener enormt mye.

HM. kan tenke på det- men tror ikke jeg vil bli det du..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Fysio_*

Jeg er fysioterapeut og trives med det. Det er en variert jobb som der man får brukt kroppen sin hele dagen. Det er ikke veldig godt betalt hvis du jobber i kommunen (begynnerlønn ca 280 000) og det er veldig vanskelig å komme inn på studiet, men det er et yrke jeg trives veldig godt i.

Du trenger ikke å ha realfag, kun generell studiekonpetanse, men du må som sagt ha ganske gode karakterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...