Gå til innhold

YRKER MED GOD LØNN


Gjest Gjest_MEG_*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest_gjest_*
Bli sykepleier! Sykepleier er et yrke med god lønn. Utdannelsen er enkel, og det er lett å få jobb :)

Jeg er lege og har 2000 mer utbetalt i måneden enn deg til tross for lengre vakter og flere timer på jobb per måned, for nei: leger avspaserer ikke på mandagen dersom han/hun har hatt helgevakt slik som sykepleiere gjør. Dere har maks 9,5 timers skift og 37,5 timers arbeidsuke. Det er antall timer på jobb som gjelder, ikke bare NÅR på døgnet man jobber, om du skjønner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_moi_*
Jeg jobber som sykepleier. Fått 100% stilling, men dette er et vikariat. Jobber 3 delt turnus som vil si både dag, aften og nattevakter. Har mellom 20 - 23 tusen utbetalt, avhengig av hvilke tillegg jeg har fra måned til måned. (Natt/aften).

La det være hevet over enhvær tvil: dette er ikke "god" lønn! For arbeidsbelastningen, ugunstig arbeidstid, ansvaret og utdanningsnivå syns jeg ikke godtgjørelsen er tilstrekkelig.

Det at det går an å "leve" av lønna er ikke det samme som at lønna er god.

Jeg jobber som assistent i helsevesenet og har ca. 18 000 utbetalt i mnden, så synes helt klart sykepleiere tjener for dårlig med tanke på arbeidet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Jeg jobber som assistent i helsevesenet og har ca. 18 000 utbetalt i mnden, så synes helt klart sykepleiere tjener for dårlig med tanke på arbeidet!

Men synes du da ikke at jeg som lege også er for dårlig betalt? Dersom vi sammenlikner timelønn mellom sykepleiere og leger er det ikke store forskjellen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hahah, jeg er en awesome telefonselger.

Lønn?

Ihvertfall 550 000,- for 2011, men blir mest sannsynlig rundt 600 000 - 650 000,- når alt kommer til alt.

Utdannelse?

Ikke bestått videregående hahahahhahahahaahha fantastic.

IQ?

7 av 9 på forsvarets IQ-test.

Kjønn:

Mann så klart

Alder:

Var 19 vintre gammel når jeg startet i gullgruva, er 20 år nå.

Oh, almost forgot... Im getting 30 000,- (eller mer) i raise etter lønnsoppgjøret nå!

Så da blir det 580 000 - 680 000 i året. Pretty sweet spør du meg.

Arbeidsoppgaver:

VG.no, Facebook.com på ene skjermen og jobb på den andre, mens jeg sitter med beina på bordet MINIMUM 4 timer om dagen, og jeg tar så mange "røykepauser" jeg vil, (røyker ikke, trekker bare frisk luft).

Men er det så rart? Spør deg selv hva lever bedriften av? Inntekter, hvor kommer de fra? Jo, selgere...

Kort oppsummert:

Hva er det egentlig behov for i arbeidslivet?

Jo, selgere så klart!

Så bruk hodet ditt og tilpass deg virkeligheten, og du vil gå en lys tid i møte.

Hva du vil og hva du ikke vil, det er revnende likegyldig... Jeg har da ikke noe lyst til å jobbe, men jeg gjør det for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hahah, jeg er en awesome telefonselger.

Lønn?

Ihvertfall 550 000,- for 2011, men blir mest sannsynlig rundt 600 000 - 650 000,- når alt kommer til alt.

Utdannelse?

Ikke bestått videregående hahahahhahahahaahha fantastic.

IQ?

7 av 9 på forsvarets IQ-test.

Kjønn:

Mann så klart

Alder:

Var 19 vintre gammel når jeg startet i gullgruva, er 20 år nå.

Oh, almost forgot... Im getting 30 000,- (eller mer) i raise etter lønnsoppgjøret nå!

Så da blir det 580 000 - 680 000 i året. Pretty sweet spør du meg.

Arbeidsoppgaver:

VG.no, Facebook.com på ene skjermen og jobb på den andre, mens jeg sitter med beina på bordet MINIMUM 4 timer om dagen, og jeg tar så mange "røykepauser" jeg vil, (røyker ikke, trekker bare frisk luft).

Men er det så rart? Spør deg selv hva lever bedriften av? Inntekter, hvor kommer de fra? Jo, selgere...

Kort oppsummert:

Hva er det egentlig behov for i arbeidslivet?

Jo, selgere så klart!

Så bruk hodet ditt og tilpass deg virkeligheten, og du vil gå en lys tid i møte.

Hva du vil og hva du ikke vil, det er revnende likegyldig... Jeg har da ikke noe lyst til å jobbe, men jeg gjør det for det!

Du er enda dummere en jeg trodde! :fnise: jaja, bra du er god til å selge hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er visten med å dra frem en gammel tråd?

Han har vel Googlet "gød lønn", funnet denne tråden og bestemt seg for å benytte anledningen til å skryte av seg selv :gjeiper:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som skryter høyest av lønna si etterfulgt av liten/ slapp arbeidsmengde, er som regel de som sitter hjemme og lever på nav :) En som har jobbet hardt for sine penger føler sjelden ett behov for og skryte, da mye vil ha mer og 50 millioner ikke er nok for en som jobber 24/7. GÅ legg deg. :kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...