Gå til innhold

Malama skal bli mamma!

Malama

Anbefalte innlegg

Det er jo koselig. :)

Dessuten...en liten hormonell utblåsning er vel lov etter 9 måneder? Mitt inntrykk er at du har vært sindigheten selv, gjennom hele svangerskapet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdatert tippeliste:

1. august: Trulselinemor

(4. august: Linn3c)

7. august: Fakse og Caos

10. august: monja

13. august: Chiquita

2. eller 14. august: Pysepus

9. eller 15. august: Saeria

16. august: Lady Lovelace (Men vedder på to uker overtid...)

17. august: Linn3c ombestemmer seg... ;) og La Traviata og Reka

18. august: Susiepia

19. august: Tusle

20. august: Lilleulv

22. august: Nishiki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatert tippeliste:

1. august: Trulselinemor

(4. august: Linn3c)

7. august: Fakse og Caos

10. august: monja

13. august: Chiquita

2. eller 14. august: Pysepus

9. eller 15. august: Saeria

16. august: Lady Lovelace (Men vedder på to uker overtid...)

17. august: Linn3c ombestemmer seg... ;) og La Traviata og Reka

18. august: Susiepia og Umuriel (om kvelden)

19. august: Tusle

20. august: Lilleulv

21. august: Saeria prøver igjen...

22. august: Nishiki

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40+6

Hvilke kjerringråd er enda ikke prøvd? Tja, jeg har ikke vasket vinduene... de trenger det jo også... men... det er jo søndag...

Hva annet kan vi prøve? Gå tur? Har ikke funka før, men det ER jo søndag, og dertil en med fint vær, og om ikke annet så får det da tiden til å gå en liten stund...

Nei, det er nok bare å innse det, han kommer når han er klar, og det er han åpenbart ikke enda. Jeg ble jo selv værende 11 dager over termin, og dette med "langtidsruging" er visst også til en viss grad arvelig (At min bror er født 10 UKER før terminen teller nok ikke i denne sammenheng...)

Så jeg får nok bare innstille meg på det... han kommer nok snart, ei uke til så kommer vi til overtid... det er uansett ikke lenge igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nishiki

Jeg fikk min første ni dager før. Jeg vasket bilen den dagen, kanskje det hadde noe å si? Altså med svamp og ikke noe spyling, det blir juks. Mye bøy og tøy hverfall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke NOE spyling? Selv når jeg vasker bil med svsmp bruker jeg slangen til å spyle bort såpa etter at jeg har vasket...

(Nå er det lenge siden jeg har vasket bil slik da, vi kjører den somregel inn i ei maskin vi... :sjenert: )

Bøy og tøy er dog også utprøvd, både i form av huarbeide obg i form av "treningsprogram" på gymmatta (en dag jeg syntes jeg burde være fysisk aktiv, men det regna så jeg gadd ikke gå tur)

Skader dog sikkert ikke å prøve.

Men jeg tror rett og slett at det mentalt sett er best å ikke "prøve" så mye rart, men bare akseptere at han kommer når han kommer. For man kan jo bli mentalt utslitt også, ikke bare fysisk.

I natt klarte vi da i alle fall fremprovosere knapt 3 timer med.... maserier? modning? Man kan kalle det hva man vil, regelmessige sammentrekninger med smertetak, ca hvert 12. minutt i alle fall, altså fra klokka var tre til jeg sovna kvart på seks. Men tenk det, mamma, du som sa at "neste gang du opplever det, så kommer han nok", så kom han ikke nei. (Nå har jeg ikke utbrodert for mamma hva vi gjorde før leggetid, som medførte disse vonde timene da... :jenert: )

Men altså, som man kan skjønne av det faktum at jeg vurderer hvilke andre ting som kan prøves... det ble ikke noe fødsel av det heller. Så da sitter jeg her da.

Og prøver å mentalt innstille hodet på at HAN KOMMER NÅR HAN ER KLAR!

(Og forsøker via tankeoverføring og samtale med magen å forklare ham at VI er klare, så han er velkommen nå...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nishiki

Jo, noe spyling må til, men ikke så mye at du slipper for lett unna :ler:

Tror egentlig det beste er å gjøre som du gjør, ta det som det kommer. Babyen kommer vel ikke før han selv bestemmer seg for det. Men vis bilen likevel trenger en vask, eller man burde ha tørket støv.. Da kan man jo gjøre det på en mest mulig "få fortgang i fødselen" måte :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bilen burde sikkert vaskes, men det stiller i samme kategori som at vinduene mine absolutt trenger det: Det er søndag! Da ligger det langt inni bakhodet en plass at da gjør man ikke sånne ting. Naboer, og sånn. Kirketid, og denslags. (Nei, det bråker ikke, men "du skal holde hviledagen hellig.")

Men vi trenger jo å tørke støv... man trenger alltid å tørke støv... Hvordan kan jeg tørke støv på en mest mulig "fødselsprovoserende" måte, tro? (Utenom å bestemme meg for at jeg selvsagt må ha et 110% støvfritt hjem før han kommer da... det rekker jeg nok ikke.. :ler: )

Vår virre rundt her med støvkluten i dag, DET kan jeg jo gjøre selv om det er søndag, for det ser ikke naboene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller, så mens jeg funderer på det, så strikker jeg litt jeg...

Begynte på et nytt lite prosjekt i går, men denne er fort gjort da.

Det er ei ullbukse, altså bleiebukse. Jeg strikker den i RØDT og så skal jeg brodere Brann-logo på rompa med hvit tråd etterpå. Da blir den fin da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Trulselinemor

Hei, hei :vinke:

Etter å ha lest her inne den siste tiden, så har jeg fått lyst til å lære meg og strikke. Jeg søkt litt rundt på nettet i dag etter strikkeoppskrifter og garntyper.

Lykke til med fødselen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo rart, i månedsvis har jeg fokusert på overtidsdatoen, 25. august.

Og nå tenker hodet mitt at jeg er en uke over termin, enda jeg jeg bare er 4 dager over. Fordi jeg plutselgi begynte å tenke på "min" termin, som var 10. august. Den hadde jeg helt ignorert, men så, vips, så dukket den opp igjen, når vi kom til den...

Jaja, ei uke til, så er det straks tid for offisiell overtid. Håper jeg ikke kommer så langt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...