Gå til innhold

Aurelias shoppingparadis


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Travel helg med familiebesøk og svigersbesøk... altså hos DEM. Savna leiligheten min denne helga, jeg.. blir liksom ikke helg uten å slappe av hjemme.

Men.. hjemme MÅTTE jeg selvsagt finne DE kule, perfekte støvlettene.. falt pladask med engang jeg så dem. Dr. Martens, av den feminine sorten (yes, dr martens er mye mer enn de tradisjonelle)... Har 2 par støvletter fra før, som er lekre og supergode å gå i!! Og disse her oppleves som MÅ HA MÅÅÅÅ HA, helst en i hver farge...*sukk* Og jeg sparer liksom penger nå, er på shoppestopp. Vanskelig gitt!

Jeg prøvde skoen i en mørk blå variant, litt sånn mørk blå men ikke navy. perfekt til jeans osv osv.. utrolig gode på, men kun 2 par igjen og begge var for små!! og de var på salg og alt. før 1900, nå 1300.. (ja dyre sko ja). Vurderer å kjøpe fra usa, til 1500 inkludert alt da.

Litt usikker på fargen også.. mest lyst på blå, men sorte også!! Hehe..har 2 par sorte støvletter, et med hæl og et uten.. litt greit å bytte litt på det kanskje.

Og har du ikke prøvd Dr. Martens støvletter før, så bør du gjøre det! Utrolig flotte, og GODE sko.. som varer i maange år og bare blir bedre og bedre. Nice, eller hva??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God kveld Aurelia! :)

Gratulerer med masse ny sminke! Jeg driver også å sikler på Essie neglelakk, tror faktisk jeg vil ha samme farge som deg, den het hvertfall noe med ballet. Hvor selges de i Norge? Jeg tror jeg kommer til å kjøpe fra nettet ja! Du sparte jo veldig mye på det :)

Jeg har også studert MAC-sminken lenge nå, sliter med å finne ut hvilke farger jeg skal satse på. Vet ikke hvor korrekt fargekartet på hjemmesiden er. De fargene jeg vurderer mest er Satin Taupe og Mothbrown (fra Barbie-kolleksjonen). Sistnevnte er utgått, men finnes på eBay. Tror kanskje jeg burde ta turen innom Glasmagasinet så jeg får testet litt og kanskje får litt hjelp! :sminkedokke: Har bare en øyeskygge fra MAC fra før og det er Grain (tror den het det), synes den er ganske lite spennende farge, bare beige egentlig.. kjøpte den "usett" da søsteren min var i utlandet (før MAC kom til Norge).. ikke alltid så lurt :)

Men nå skal jeg se en episode av Grey's Anatomy, season 4!

Ha en fortreffelig uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn.. da har jeg lagt inn en bestilling på www.myrra.no eteriske oljer, baseolje, massasjeolje, ulike flasker og slikt, og noe info/oversiktskart. kjøpte vel 5 oljer, to av dem rundt 200 kr. Jaja, jeg fikk det liksom for meg at dette var svaret på alle mine problemer.. hehe. Så det blir spennende å prøve!

Fikk ellers neglelakken fra Ebay idag.. fin og naturlig, ikke veeeldig spennende. Glad jeg slapp å betale 150 kr liksom. Har den på nå! (arg, jeg er dårlig å ta på neglelakk forresten.. her må det øves)

Ellers jobb og pilates idag, nå er det leggetid! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hvor de selger Ihlse Jacobsen i Stavanger?

Det er en egen Ilse Jacobsen butikk i Østervåg, nær Benetton.. mye fint der!

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På ønskelista om dagen! Rød, enkel ullkåpe sånn som denne omtrent! Ennå bedre om den hadde hatt skjult lukking og ståkrage. Men fargen var fin! Jeg passer rødt veldig godt, det er en herlig farge!! Dilla på rødt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røde ullkåper er nydelig. :) Den du linket til var kjempefin!

Selv kunne jeg tenkt meg en jallakåpe a.la denne, denne eller denne. Koster ikke allverden. :) Sikkert ikke verdens beste kvalitet akkurat, men jeg synes den første var søt iallefall.

Tok med meg tipset om neglelakk fra Essie og har bestilt en i fargen "Tranquility". ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mm... deilig kveld med mye aromaterapi. Fikk pakken fra Myrra idag, kjempekjekt! Har allerede blandet litt avslappende nakkemassasjeolje, søvndyssende duftspray til soverommet, massasjeolje til mage for vondt i magen, og inhalert ingefær/bergamot mot forkjølelse/slim.. (har vært litt tungt å puste om nettene i det siste). Behandlingen føltes veldig godt.

testet første olja på sambo, med ansiktsmassasje. Han likte det veldig godt. Og etterpå min tur! Nice!

og nå har jeg stelt og polert neglene mine, samt lakket med baselakk, nye essie og topplakk.. klar for helga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det hørtes herlig ut med de aromaterapiproduktene! Hvordan lager du den duftsprayen? Høres ut som noe for meg... ;) Får aldri sove! Også så snill samboer du har, som gir deg ansiktsmassasje! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker mandelolje som baseolje, samt en "allround massasjeolje" base.. Ca 100 for 500 ml. (jeg kjøpte små flasker nå da). Veldig gode oljer kjennes det ut som, lette, myke, naturlige..

den sprayen til soverommet vet jeg ikke helt om jeg er fornøyd med. Hadde vel ca. 15 dråper eteriske oljer oppi 100 ml vann (sprayflaske). Oljene er: lavendel, sjasmin, bergamott, melisse og muskatsalvie.. likte ikke helt blandingen, pluss ble for svak.. den forsvant så fort liksom. Må nok teste litt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gosh... jeg fant drømmestøvlettene fra Dr. Martens på salg idag.. halv av halv pris, riktig størrelse, supergode på.... kun 500!!!halv pris av salgspris.. og så var det feil farge! (røde!), kunne jo ha kjøpt de men da er det nesten bedre å legge den 500lappen inn i riktig farge... sukk kjenner jeg MÅ ha de skoene (se tidligere innlegg).

Fikk handla litt småtteri da:

Til aromaterapitingene mine: en kule med keramisk kule i, til å ha duft på.. tenkte å henge den i bilen som en kul "wunderbaum", med beroligende dufter slik at jeg stresser mindre i køkjøring osv... (en sinna bilist). hehe.

Kjøpte også denne: skal seff tilsette noen gode eteriske oljer helt etter min smak. Smart eller hva?

Var også innom en skikkelig kul matforretning, L`Oliviers, selger bl.a masse olivenolje osv osv.. kjøpte noe oliventapenade greier (vet ikke helt hva det var), pluss kjeks.. skal gi til svigermor i morgen. gøy å glede andre også!

handla også inn masse mat, skal lage Pad Thai idag.. kjøpte også noen supergode sesamboller på thaibutikken.. laget av bønner tror jeg, og fritert.. høres sikkert rart ut, men det er SNOP! nammenamm

Nå må jeg mikse til aromatiske blandinger til de nye tingene mine ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg akkurat bestilt denne negleforsterkeren..dvs 2 stk når jeg først var i gang (og på ebay). Dette er kjempebra stoff, neglene blir sterkere av det, men det ser fint ut på også: blank og fin look, skikkelig hvite tupper også. Must have for mine negler, som akkurat er blitt litt lange.. (har bitt negler i "alle" år)

Nå må jeg dra meg av gårde på trening.. er stiv i nakken og kroppen, da er det så tiltak! Grått vær ute også-- sukk... men blir deilig når jeg kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Dagens shopping:

Gåsedunsdyne.. min forrige var gammel og for kort.. min nye gleder jeg meg til å legge meg i....luftig, fluffy, trolig varm, og lang nok! ;) og 15 års garanti

KJøpte en gåsedunspute også, siden jeg har ligget på en gammel pyntepute i det siste.. byttet på alle putene jeg har og alt var bare vondt! Og så kjøpte jeg 3 gassbindkluter, det er de beste fillene synes jeg!

på HM kjøpte jeg hårfarge i dyp kastanje, dvs toning da.. tenker jeg tar den i morgen. KJøpte en sånn gammeldags kam også, kjekt å ha tenkte jeg! (altså en smal kam, sånn som gamle menn har.. *fnis*, samt 3 sorte sokker (very basic).

Og så kjøpte jeg sorte sandaler (fant ikke bilde), så nå er jeg klar for sommeren.. de var ganske enkle/kjedelige/klassiske, lav gummisåle, supergode å gå i, litt sånn der ørkenstil.. feste bak helen med en smart strikkløsning slik at man bare sklir foten ned i.. hehe jeg er SÅ god på å forklare.Gleder meg til å bruke dem iallfall! Bare tær er bare lækkert!!

Nå er det full shoppestopp (så godt det lar seg gjøre).. Skal til sveits med jobb snart.. Noe eget med å handle litt på nye steder og fremmede land ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du jo! Herlig med ny dyne og pute, tipper du gleder deg til å legge deg i kveld!

Jeg skal også ha full shoppestopp nå, tenkte faktisk å ha en skikkelig sparemåned, siden jeg også skal på tur med jobben, eller rettere sagt fagforeningen (er tillitsvalgt på jobb), til Island i april. Der trenger en litt penger har jeg skjønt.....

Kanskje vi rett og slett må oppmuntre hverandre til null shopping i mars??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

yes..lørdag og har nettopp fortært en søt Martini med isbiter og limeskiver. Nice! Samt en stykk anton berg plommer i madeira! Even nicer!

Shopping i mars: dr martens støvletter kjøpt på Ebay. (de jeg sugla på tidligere). Superlekre! Dr Martens rocker, på en chic og kvalitetsmessig måte. Og ja, Dr Martens er mye mer enn den klassiske... og SÅ gode å gå i. Jeg har blitt en megafan, med 3 par støvletter nå. (ønsker meg gjerne flere).

Ellers er det full shoppestopp her! Jeg prøver å spare litt, bli litt fornuftig.. det er liksom ikke noe jeg MÅ ha nå så..

Men ønskelista er jo der for det:

Jeansskjørt, aller helst et mørkt, litt trangt, klassisk, rett over knærne Levis skjørt (vet ikke om det finnes, men det er image av hva jeg ønsker meg). Skal sjekke ut levis, lee, evnt HM ogslikt.. Gi meg gjerne tips her!

Og tenkte kanskje å kjøpe meg en capribukse, sånn som jeg kan ha til støvletter (så slipper jeg å stappe buksa oppi).

Men dette får vente til neste måned....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er meg som har shoppestopp:-) Men det er riktig det du sier, når en ikke TRENGER noe og en prøver å spare penger, burde det egentlig være et lett valg.....

Et sånt donryskjørt er stilrent og lekkert, ja. Kan liksom brukes til alt. Jeg har et, men det er for kort til å kunne kalles klassisk, så skulle gjerne hatt et knelang jeg også.

Endret av Rosenrød
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det forresten noe kjekt på deg etter at samboeren din hadde vært i USA?

yes.. flotte NIKE sko (egentlig aerobik, men planen var liksom å gå med dem til hverdags...) NIke Shox Sculpt, i sort skinn http://store.nike.com/emeastore/#,en,SE,ur...180274//0--0/|3 Helt like bare i helt sorte! Men de er hakket for små. *snufs* Prøver desperat å få byttet dem, men vanskelig da de ikke har dem her.

http://store.nike.com/emeastore/#,en,SE,ur...158625//0--0/|9 en sånn jakke! ( i XS da jeg sa jeg ville ha S eller M, men den passet heldigvis), en sort enkel nike t-skjorte i pustende materiale, samt en NIKE tank (pustende materiale) i en herlig burgunder..

Ja, han gikk litt amok i en NIKE butikk.. digger NIKE så det er jo fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...