Gå til innhold

Aurelias shoppingparadis


Pasjonsblomst

Anbefalte innlegg

Så mange lekre sko!!!! Jeg har også skodilla, men sliter litt med å bestille over nettet, for størrelsen min kan variere litt. Men dette fristet, off....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så nettopp det du skrev om Norvina i en annen tråd. Hvor ligger denne butikken?

Tenkte jo liksom å nevne det også, men det ble visst glemt.. :regn:

Det ligger på Nytorvet, ved siden av den lille hamburgerbua der med parkeringsplassen./loppemarkedsplassen. Skjønner? Håper du prøver å lage det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frøken Titt
Så mange lekre sko!!!! Jeg har også skodilla, men sliter litt med å bestille over nettet, for størrelsen min kan variere litt. Men dette fristet, off....

Jeg vet. :trist:

Jeg må turen innom dem i morgen Aurelia. Du har frista meg nå. :fnise:

Gleder meg sånn til alle nyhetene kommer jeg... alt for glad i ordinære varer. :sjenert:

Har du fått brukt kjolen enda?

Flott at du ble fornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint, frøken Titt! Vakre sko får vi jo aldri nok av.. Holdt på å kjøpe et lekkert par fra Ilse Jacobsen idag, til halv pris.. høye heler, rem over ankelen og sort semsket skinn.. Men de var ikke noe gode å gå i! :tristbla: så da ville jeg jo ikke ha de. Design og komfort MÅ høre sammen.. ihvertfall litt.

Brukte kjolen min på julebord fredag... følte meg ganske sexy i den, og utrolig komfortabel og ha på seg også! hehe

Men jeg fikk handlet litt idag allikevel.. Gjorde et kupp med en Armani sort linjakke (kort dressjakkestil), satt som en skudd, perfekt til jobb og sommer. Og så handlet jeg hvit klassisk skjorte på Oasis, god kvalitet til under HM pris (salg er fine greier).. og sist så handler jeg en supermyk, sort kosebukse fra HM.. elsker sånne bukser, lever i dem her inne!

*gleder seg til å bruke den nye dressjakke* Den var så stilig.. feminin og klassisk og just cool... :regn:

:hjerter_rundt: *smelt* Så og holdt i drømmeveska idag... Chloe Paddington i mange farger. utrolig fin. jeg liker best tan! og rødt.. (ikke så klassisk, nei jeg vet...) men har dilla på RØDT nå om dagen. rødt tilbehør er nydelig og søtt!

Og ja, veska var på salg!! før 11 500 eller noe, nå 8200... gosh gosh.. greit at jeg bruker mye penger på klær osv, DER går grensa.. (pluss jeg vet ikke om det er den jeg digger mest heller.. den er litt vel moderne kanskje, ikke den aller mest klassiske)...

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mye fint du shopper og ønsker deg. Jeg har aldri vært på Høyer og Cinnamon, men handlet mye på Vanessa og Geddon da jeg bodde i Stavanger. Likte begge butikkene veldig godt.

Ha en fin tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye fint du shopper og ønsker deg. Jeg har aldri vært på Høyer og Cinnamon, men handlet mye på Vanessa og Geddon da jeg bodde i Stavanger. Likte begge butikkene veldig godt.

Ha en fin tirsdag!

Høyer og Cinnamon er vel relativt nye butikker begge to.. ehh tror jeg. (har jo ikke såå lang farstid i denne byen)

Her forresten mine favorittbutikker! (litt basert på utvalg, pris, min stil, hvor mye jeg handler der osv osv.. altså ikke nødvendigvis de beste dersom jeg var millionær liksom)

Vanessa

Mexx

Cinnamon

Mango

Høyer

Ilse Jacobsen

Benetton

Geddon

Dette gjaldt mest for klær da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKODILLA!!! dvs salg på lille vinkel sko -dilla... OK, jeg kjøpte jo et lekkert par støvletter derfra. men det ga liksom mersmak... så nå sugler jeg på at jeg ønsker meg, finner MANGE fine sko der altså! (men nå er jeg liksom i gang med å spare, pluss sambo er litt for oppgitt over mine innkjøp om dagen.. ) Så jeg ser og sugler, og drømmer litt..

Disse er noen av de jeg ønsker meg:

http://www.lillevinkelsko.no/product_info....roducts_id=2241

http://www.lillevinkelsko.no/product_info....roducts_id=1852

http://www.lillevinkelsko.no/product_info....roducts_id=2054

http://www.lillevinkelsko.no/product_info....roducts_id=2021

http://www.lillevinkelsko.no/product_info....roducts_id=1835

http://www.lillevinkelsko.no/product_info....roducts_id=2265

Du er ikke alene om ha skodilla nei ;) Mye fint du har linket til!

Håper du får en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange fine sko du linket til! Jeg er veldig fristet til og bestille noen par, men samtidig så er jeg veldig nysjerrig på det som kommer inn fremover... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neeei! Må ikke vise meg så mange lekre sko. Særlig ikke nå som jeg har så lite penger :fnise:

Tror jeg må til Stavanger og shoppe gitt. Du nevner butikker som vi ikke har engang. Jeg blåser vel kjapt ned der på et par timer eller tre :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stavanger er en super by på alle områder! Utrolige koselige shoppinggater, med kort avstand til alt... og et par sentre, jeg foretrekker igrunn Magasin Blå. Mange kjekke "spesialforretning", og NULL problem for visaen å svinge seg.

Så det er bare å ta turen, jenter! Nå vet dere jo navna på de beste butikkene.. :skravle:

Dagens innkjøp: nyeste Costume, så da skal jeg kose meg skikkelig i kveld.. Kanskje se Ugly Betty også.

Endret av Aurelia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavanger begynner å bli bra på handlefronten, ja! Var innom Rolfsensalget i dag, er en bluse der fra D&G som jeg kunne tenkt meg, den var nedsatt med 30%, kunne godt tenkt meg at den ble satt ned til 50%, da blir det muligens shoppings.....hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Dagens shopping: Et par tøfler fra Skoringen, fra merket Just-s. De er enkel form, sånn step-inni, i himmelblå filt/ull, med gummisåle og påbrodert ullfilt blomst. Søte, varme og gode å gå i! *avhengig av tøfler*

Ellers sugler jeg på parfymer.. men vet ikke hva jeg vil ha. En fra prada som jeg likte veldig godt! og nye Fendi var også god. (ønsker meg altså en litt mer voksen, tyngre parfyme.. ikke så tung nødvendigvis, men litt krydret og eksotisk). Prvøde den der Euphoria idag, innbilte meg at den var litt slik, men den var jo helst bare frisk og sånt. (frisk er ikke meg.. liker best søte parfymer)

Ellers trippet jeg rundt på salget, men fant ikke noe.. ikke noe som var verdt å bruke penger på akkurat nå så, men jeg MÅ jo alltids bare sjekke om det er noen kupp der ute. hihi.

Kjøpte meg to halvflasker rødvin da, så da kan jeg åpne en sånn søt liten flaske i helgene med god samvittighet.. Godt å kose seg litt innimellom. Skal lage Empanadas ikveld, det er filipinske innbakte "greier", som du friterer. veldig smakfulle og gode.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, ja Empanadas er kjempegodt!! Har du en god oppskrift på det? :)

Jeg spiste en del av det da vi var i Mexico, og det var himmelsk godt!! :sikle: Men jeg har aldri smakt Filipinske empanadas...

Ha en fin lørdagskveld, Aurelia!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg SULTEN! Vil også ha oppskrift....... Ellers har jeg også lyst på ny parfyme, men jeg har gitt meg selv parfymeshoppingforbud inntil jeg har brukt opp en av flaskene jeg allerede har. Men til i sommer SKAL jeg ha Dior sweet sun uten alkohol til å bruke ute i solen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. oppskriften er laaang men her kommer den:

Empanadas (fra filipinene)

1ss olje

4 baconskiver, hakkede

1 stor løk, finhakket

3 fedd hvitløk, hakkede

150 gram malt svinekjøtt og kalvekjøtt

150 gram malt kyllingkjøtt

2 ss tomatpure

1 ss vann

1 ts fint brunt sukker

2 hardkokte egg, hakkede

4 sylteagurker, finhakkede

15 gram friske korianderblader, hakkede

1 eggehvite, pisket

olje til frityrsteking

deig:

560 gram hvetemel

2, 5 dl vann

2 egg, piskede

2 ts sukker

100 g smeltet smør

litt ekstra smeltet smør til pensling

stek først raskt bacon, løk og hvitløk i stekepanne. ha oppi kjøttet, og stek raskt. sørg for å få "små biter", gjerne mos med gaffel litt.

Ha i tomatpure, sukker og vann, og kok uten lokk på svak varme i 20 min. tilsett så koriander, egg og sylteagurk. avkjøl minst 30 min!

deig:

delt alt sammen, rull til kule, la stå på melet underlag under plastfolie i 10 min. kjevle så hele deigen ut, (ca 30'20 cm), pensle med smeltet smør og rull til en tett pølse. skjær i 3 cm tykke skiver. dekk skivene under rent kjøkkenhåndkle slik at de ikke tørker ut.

tillaging:

kjevle hver deigbit til en sirkel på ca 12 cm på melet overflate. ha 1 toppet ss fyll i midten. pensle kantene på sirkelen med eggehvite (lim), og brett den ene siden over og klem kantene godt sammen, (blir seende ut som en halvsirkel). gjerne lag lett dekor på "klemmekanten" med en gaffel.

friter:

ha 2 cm olje i gryte. stek i små porsjoner, 2-3 minutter på hver side. drypp av på kjøkkenpapir. ferdig!!

De er knallgode!! dette gir 24 stk, NB!!!! veldig mange, og tar endel tid..

jeg lager dem jo nå, skal lage mindre deig så jeg kanskje får 12 eller noe. trenger vel en 4 max til hver person. hehe. (vi er 2)..

kjøtt kan du egentlig bruke det du vil.. jeg brukte bacon, kylling og svin sist...

idag har jeg biffkjøtt, bacon og svinekjøtt.. må være malt da

så lykke til, etter alt arbeidet med å skrive dette inn MÅ dere jo prøve!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...