mysan Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #61 Del Skrevet 17. januar 2008 Det er så merkelig; hver gang jeg har vært borte fra KG en bitte liten stund, så finner jeg liksom ikke noe som er verdt å interessere seg for i forumene.. det skjer hver gang, men jeg roter rundt i håp om å finne noe allikevel. Og etter et par dager er man like avhengig. Jeg tror KG er vanedannende og burde komme på resept. Nå ble det veldig stille på den valpen.... jeg må ut å se hva han holder på med. Terrieren i ham biter og gnager noe vanvittig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #62 Del Skrevet 17. januar 2008 kjekk fyr... han driver stadig og kidnapper sokker og truser som han finner på badet. Jeg har jo ikke kommet ajour med klesvasken, så badet er ikke helt up to standards kan man si. Jeg tenkte jeg skulle ta ham med en tur ut, men finner ikke båndet hans.... får høre med Liten hvor hun gjorde av det da vi var ferdig på kurs i går. Ellers skulle jeg gjerne lagt ut film med ham. Man trenger faktisk ingen tv når man har en valp som prøver å kommunisere "lek" med tre katter... (den fjerde kommer bare frem om natten når han ikke er her.Hun sitter bak sofaen og knurrer... stakkars pusa) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 17. januar 2008 Forfatter #63 Del Skrevet 17. januar 2008 Her kan dere se bilde av "udyret". Kompis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pax Skrevet 17. januar 2008 #64 Del Skrevet 17. januar 2008 kjekk fyr... han driver stadig og kidnapper sokker og truser som han finner på badet. Kinky fyr! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 17. januar 2008 #65 Del Skrevet 17. januar 2008 Her kan dere se bilde av "udyret". Kompis Er det en pitbull? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 17. januar 2008 #66 Del Skrevet 17. januar 2008 Nydelig han er. Gratulerer med innflytting. Å flytte er utrolig slitsomt. Du er ferdig i den andre leiligheten nå, er du ikke? For det er godt å bare ha et sted å forholde seg til, ikke to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #67 Del Skrevet 18. januar 2008 Er det en pitbull? Nei, han er en Staffordshire bull terrier. De er en god del mindre, ca 50cm høye vil jeg tro når de er utvokst, men kraftige. Disse er lovlige, i England kalles de for nannydogs fordi de er så glade i barn og egner seg godt som familiehund. Vår lille Kompis har mor og far i Sverige, og stammer videre bakover fra Spania og Nederland. Rasen har blitt veldig populær, jeg så fire andre på de andre kursene der vi er mandager og onsdager på valpekurs. Jeg har fått vasket meg ut av leiligheten, Bettie, og overlevert nøkkelen, men jeg har fryktelig mye i kjelleren som skal hit eller kastes. Tenkte jeg skulle leie en henger på tirsdag og få kjørt vekk mesteparten. Hentet et lite lass nå ikveld, og har nettopp kommet hjem. Henter nok et lite lass i morgen også, fordi jeg må inn til Ski for å gjøre opp for leiebilen som jeg parkerte der i dag. De var stengt da jeg kom, så jeg parkerte og låste den utenfor døren deres og dro videre til moderen for å låne hennes bil. Lørdag kommer min kjære lillebror og blir med meg å se på bil, så jeg får min egen. Nå skal jeg sove. Klokka er hundreogtre, og det er faktisk altfor sent for en tilårskommen dame som meg selv. God natt alle - SOM jeg gleder meg til den dagen da jeg er helt ferdig med flyttinga og bare kan leve igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 18. januar 2008 #68 Del Skrevet 18. januar 2008 (endret) SOM jeg gleder meg til den dagen da jeg er helt ferdig med flyttinga og bare kan leve igjen Det blir en gledens dag. Men sett deg små mål og feire dem stort. Tømt boder i gamle huset? Yeaaaaaaaaaaaaaah!!!! Sortert "leveflaten" fri for pakkede kartonger? Partaiiii!!!! :banantroll: Pakket ut alle kartonger? Yamalamalamala Rock'n Roll Is Here To Stay ... Oh Yeah ... !!!!! Osv ... Hilsen Erfaren Flytter Endret 18. januar 2008 av Blondie65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 18. januar 2008 Forfatter #69 Del Skrevet 18. januar 2008 Høres ut som en lur måte å gjøre det på, og det første målet mitt nå ER å få tømt de bodene! Bli helt ferdig og slippe å kjøre flere mil frem og tilbake. Det tar nesten en time hver vei, og det er så det holder. I dag har jeg vært og kjøpt garderobeskap til Liten og meg, kommode til Yme, baderomsgarnityr, et par lamper, en drøss med spiker og skruer, seng til Liten og to lenestoler til stuen. Og nå har jeg det travelt. Jeg må finne ut hvor jeg har gjort av passet til Yme, og så må jeg få tømt noen flere esker, og ringe broren min, og se når togene går og hvor lang tid de bruker. Passende fredagsunderholdning, ikke sant? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 18. januar 2008 #70 Del Skrevet 18. januar 2008 Spennende fredagskveld, da. Det virker som en bra plan å tømme ferdig boder og dermed bare ha et sted å konsentrere seg om. Spennende med biljakt, da. Noe spes. i tankene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 19. januar 2008 Forfatter #71 Del Skrevet 19. januar 2008 (endret) Hei, Bettie. Jeg hadde tenkt på en Toyota stasjonsvogn av ett eller annet slag, men fant en Mazda 626 på nett, så vi dro avgårde for å se på den og endte opp med en Golf... Denne for å være helt nøyaktig Det er en 2001-modell med plass til hundebur. Og så synes jeg den var litt kul i tillegg. Har ikke gått for langt, og hadde en helt hyggelig pris. Nå skal den på service før jeg får den, så om en drøy uke har jeg den. Gleder meg - og det gjør mamma også, siden jeg har hennes bil mens jeg venter. Det var forresten hun som fant denne her. Broder og jeg drev og tittet rundt på sølvgrå stasjonsvogner av ymse fabrikat og pris, da moderen kom fra andre siden av gulvet hvor hun hadde sett denne søte lille tingen. Golfer er jo ikke så lange som de andre, og det passer meg bra. Så nå er jeg fornøyd håper jeg. På mandag må jeg se å få bestilt meg en parabol eller antenne så jeg får noen kanaler å se på. Akkurat nå kunne jeg godt tenkt meg å slappe av med litt tv, men det har jeg jo ikke, så da blir det dvd jeg har å velge mellom. Må se å få Liten i hus forresten. Hun rakk ikke toget i går kveld, og har ikke klart å komme hjem ennå, og det ER hennes hund som HUN har mast seg til helt selv, med de største lovnader for hvor mye ansvar hun skulle vise i den forbindelse. Jeg har én ting å si: Jeg er IKKE imponert! Trøtt som en strømpe er jeg etter å ha sovet tre timer på morgenkvisten i dag. Jeg kjørte Yme til Gardermoen i natt, han skulle møte kl.0500... det går ingen flybusser her ute på den tiden. Ikke andre steder heller, tror jeg. Han kunne fått flytoget fra Oslo S litt før 05, men jeg måtte jo uansett ha kjørt ham dit inn i såfall... så nå er jeg trøtt ja. Tror det blir tidlig kveld, såfremt jeg kan få pikebarnet i hus så jeg kan få lagt meg. Ellers våkner jeg jo bare av at hun kommer, og da er resten av natta ødelagt. Endret 19. januar 2008 av mysan Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 19. januar 2008 #72 Del Skrevet 19. januar 2008 Gratulerer med ny bil. Det kommer jo til å bli så mye lettere for deg. Det er alltid en fare for at foreldrene ender opp med en hund når barna ønsker seg det - uansett om barnet er 12 eller 18. Får håpe det ikke blir sånn for deg, da og at frøkna dukker opp i passende tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #73 Del Skrevet 20. januar 2008 Joda, frøkna og kjæresten kom ved 22-tiden, og da overtok de Kompis. Men det er rart med det.... jeg vil egentlig veldig gjerne ha ham rundt meg, han er jo bare så herlig og nydelig Elsker den lille tassen. Bundle of Joy Propellarboy, burde vært navnet hans... I dag kommer broderen min tilbake for å henge opp lamper for meg. Jeg prøvde å henge opp en i entreen (eller hallen som det står i sikringsskapet) selv, men klarer bare ikke å få skruene inn i takesset. Jeg får bare vondt i nakken, det er det eneste som skjer. Man har jo ikke drill, må vite, og da må man bruke ren håndkraft, og her i gården er det ikke mye rå styrke ute og går, for å si det sånn. Nå skal jeg forte meg å surfe litt, og så skal jeg reise i god tid til stasjonen for å hente lillebror, for jeg må innom bensinstasjon å kjøpe bind... kan ikke den dritten bare slutte å funke snart?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 20. januar 2008 Forfatter #74 Del Skrevet 20. januar 2008 Han kom og det ble lys. Nå er det egentlig bare mitt soverom som mangler lys, men jeg har en liten bordlampe jeg kan bruke der inne så lenge. Foreløpig er rommet mitt mer lagerplass enn soverom, og jeg ligger på en smal liten madrass på gulvet. Jeg overtar sengen til Yme når han får ny. I mellomtiden har jeg det egentlig greit sånn som jeg har det. Jeg har fått ryddet unna ganske masse i dag og tenkte jeg skulle fortsette litt til før jeg legger meg. M¨å bare vente til Liten legger seg, så hun kan ta med seg bebisen. Jeg får ikke gjort noe med han løpende rundt, for han vil så gjerne hjelpe til... Ha en fin slutt på helgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 21. januar 2008 Forfatter #75 Del Skrevet 21. januar 2008 Pusemor har vært ute i over et døgn. For utekatter er ikke det så uvanlig, men pusemor har vært innekatt hele sitt liv, og har kun hatt en tur på terrassen etter at vi flyttet hit. I går gikk hun ut, samtidig som sønnen sin, men hun kom ikke inn igjen. Jeg har ropt på henne og psset på henne, men hun svarer ikke heller. Hun er den mest engstlige av pusene mine, så jeg er skikkelig bekymret for henne. Jeg er redd hun har begitt seg "hjemover" fordi hun ikke trives her med Kompis i huset. Stakkars lille pusa.... :cry: Hva skal jeg gjøre?? I morgen når det blir lyst og jeg er tilbake fra arbeidsgiveren og har vært innom megleren med overtakelsesprotokollen, skal jeg kle på meg og gå ut og se etter henne, overalt i busker og kratt, rope og psse på henne. Jeg har ikke noe tro på at hun har dratt langt avgårde... hun er ingen barsking. Men nå er det sovetid, jeg må jo så tidlig opp i morgen... :søvn: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 22. januar 2008 Forfatter #76 Del Skrevet 22. januar 2008 Jeg tror vi har mistet enda en pus :cry: Lurvefeiten er ikke sett i hele dag. Jeg kan ikke huske å ha sluppet ham ut i går kveld, men jeg kan jo ha gjort allikevel. Han kan være gjemt i huset også, men det er jo rart at han ikke kommer frem i det hele tatt da. Jeg mistenker ham for å ha gått ut og tatt samme ruta som moren sin... de hater Kompis så jeg antar det er derfor de har reist hjemmefra - de vil ikke være her mer. Og nå synes jeg så synd på dem, for det er de to som er mest pinglete og redde av seg... stakkars lille pusene.. de er jo innepuser og ikke vant med å være ute og klare seg selv. Lurvefeiten har vært ut og inn flere ganger, akkurat som faren sin, akkurat som faren sin, Selveste Pus, men nå er han vekk. Selveste Pus kommer tilbake hver gang, så det er litt rart. Lille Mims har ikke vært lenger enn til terrassen, og vil ikke ut heller, så hun er i hvert fall her. De to andre er jeg skikkelig bekymret for. Jeg trodde egentlig ikke de ville gå så veldig langt unna huset så fort heller... jeg forventet at de skulle holde seg på terrassen en ukes tid før de turde å gå ned på¨bakken. I blokka var de jo livredde bare vi bar dem ut i oppgangen. :cry: Kompis var på kurs igjen igår og var kjempeflink. Han blir bedre og bedre, men han liker fremdeles å bite i alt mulig. Jeg har kjøpt diverse gnageleker til ham, men han synes gjerne at sokker, sko, doruller og annet han finner og får tak i er i mye mer interessant. I går var jeg avgårde på Expert og kjøpte meg antenne og tre RiksTV-pakker, så nå venter jeg bare på telefon fra montør. Jeg håper ikke han lar vente på seg. På samme sted fikk jeg også tak i vaskemaskinreparatør, og han kommer på mandag. Jeg skal høre med moderen om vi kan svinge innom med en sekk med klær på vei til kurs i morgen, spesielt Liten trenger å få vasket litt. Selv labber jeg rundt i joggebukse og diger genser og har det helt greit, men noen truser og sokker kunne vært ok å fått vasket opp. Jeg måtte kjøpe et par nye til hver av oss i dag, selv om det selvfølgelig går helt fint å vaske i en bøtte akkurat sånne småplagg. Nå har jeg Kompis sovende bak ryggen min, han er alltid sliten på kvelden, og småsover hele kvelden til han legger seg i buret på Litens rom. I andre enden av sofaen sitter Mims og dupper. Jeg har forresten fått vekk en hel del esker i dag. Og ryddet kjøkkenbordet - igjen. Det blir jo et putte-her-så-lenge-sted, så det må stadig ryddes. Oppvaskmaskinen er koblet til, og funker til tusen. Jeg tror aldri glassene mine har vært sååå rene tidligere Gulvene sliter jeg forresten med. Enten jeg vasker med såpe eller uten, så legger kluten igjen spor etter seg, og det er pokker så irriterende. Jeg har laminatgulv - er det noen som har noen gode råd til meg for å få ordentlig rene gulv? Jeg har vasket det tre ganger i dag, så hvis naboene ser meg så tror de jeg har bakteriefobi og er full av tvangstanker. Innimellom går jeg ute og roper på puspus pusa også mens jeg bøyer meg og ser under terrassene til folk Ja, ja... arbeidsdagen er mer eller mindre over for meg for i dag, jeg skal bare tømme oppvaskmaskinen, men venter til kompis ikke sover, ellers vekker jeg ham og da er han i hundre rundt her igjen. Nå er det godt med en liten pause. Det er slitsomt med bebiser, også de firbente. Jeg hadde forresten en samtale med arbeidsgiveren min i dag, og hun har ikke bruk for meg lenger fordi jeg ble så lenge borte at hun måtte ansette noen. Og det er jo helt greit for meg, så jeg fortsetter nå bare å gå sykmeldt hos henne mens jeg melder meg hos Adecco og Manpower og leter litt på finn. Jeg fortalte henne at jeg antakelig ville kommet til å gjøre det uansett. Jeg får en mds ekstra lønn, som vi bare bruker til å gjøre opp det jeg skylder for klær jeg har kjøpt mens jeg jobbet der, så det blir jo en veldig rimelig løsning for meg da. Da har jeg i realiteten egentlig ikke betalt noe for de klærne - det blir mer som at hun gir meg dem som kompensasjon. Og det er greit. Nå skal jeg jamen se hva som finnes på finn av jobber her i Østfold. Ha en hyggelig kveld, alle! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 23. januar 2008 Forfatter #77 Del Skrevet 23. januar 2008 Lurvefeiten kom hjem i natt Jeg satt her og skulle egentlig gå å legge meg, da jeg kom over bilder av eldstemann på dataen - jeg har flyttet over fra den gamle til den nye maskinen, og satt her og sorterte. Gråten kom og tok meg, men jeg gikk og la meg. Når man gråter blir man fryktelig tett i nesen, så jeg stod opp igjen og tenkte: Nå er det ikke meningen at jeg skal sove, for en av kattene kommer hjem, så jeg satt meg i sofaen med et blad... og det tok ikke lange stunden før han var på døra og skrapte. Jeg regnet med at han var skrubbsulten, men nei da. Mat var helt uinteressant, så han har nok vært på besøk hos kattevennlige mennesker. Jeg håper Pusa er der også, og at hun har det fint. Idag må jeg ile i banken og betale forsikringen min fra forrige bolig, som har gått meg hus forbi og til inkasso, ellers får jeg ikke ny forsikring, og det må være i orden før jeg får bilen, og den kan jeg faktisk få i morgen dersom alt er i orden. Jeg prøvde å betale den på postkontoret i går kveld, men der ville plutselig ikke terminalen ha kortet mitt, men jeg tror jamen de pengene ble satt på reservasjon allikevel. Det har nemlig skjedd før via postbanken. Kortet virker ikke, eller de får ikke trukket, og like forbannet forsvinner pengene ut av kortet. Jeg sjekket nemlig kontoen min før jeg dro dit, og da jeg kom tilbake var alle pengene borte, og det tilsvarer igrunnen akkurat den summen jeg skulle betale ja... I dag drar jeg rett i DNB-Nor og betaler direkte inn til Lindorff og fakser avgårde kvittering både til dem og If. Så skal Liten til lege, og deretter drar vi i kjelleren og plukker med oss et par sekker til med ting og tang, og så er det over til moderen med en sekk med skittentøy siden jeg ikke får reparatør før mandag, og så er det kurs. Lang dag, og jeg vil jo helst bare sitte her og gjøre ikke noe. Jeg er lat og sliten. I morgen skal jeg leie henger og se om jeg kan få fjernet resten av det som står i kjelleren der borte, eller i hvert fall mesteparten. Får se hvor mye jeg rekker og orker. Sjauing er ikke godt for ryggen min, og Liten må være her med Kompis, så jeg må dra alene. Yme er fremdeles i Berlin, og han er faktisk enda verre i ryggen enn meg. Ja,ja... ha en fin dag der ute da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #78 Del Skrevet 24. januar 2008 Banker er ikke hva de engang var dersom du av ymse årsaker ikke får brukt nettbanken. Min sikkerhetskalkulator døde da jeg skulle bytte batteri i den, og ny kalkulator lar tydeligvis vente på seg. Dermed er jeg ganske låst. Forrige kvelden prøvde jeg å betale forsikringen min på postbanken, post i butikk. Terminalen ville ikke lese kortet mitt, eller hva det nå var som skjedde. I displayet på terminalen stod det bare : utskrift pågår, men det kom ingen utskrift. Jeg hadde sjekket kontoen like før jeg dro, så jeg vet det var penger der. 14000 stod det da jeg sjekket. SÅ jeg gikk i nærmeste minibank for å ta ut i kontanter, men der kunne jeg ikke få ut mer enn 9900. Så da droppet jeg det og dro hjem. Da jeg sjekket kontoen min på telefon da jeg kom hjem igjen, stod det plutselig litt over 1000 kroner der. Ergo så har det skjedd, det samme som skjedde Yme for noen uker siden. De får ikke trukket ut beløpet, men det settes på reservering... drit irriterende, og jeg kommer aldri til å prøve å betale noe på postkontoret noe mer, annet enn postoppkrav (det var forresten det Yme skulle, den gangen). Vel historien fortsetter: I går dro jeg i DnbNor for å sette pengene rett inn på kontoen til kreditor. Først ble jeg spurt om jeg var kunde, og det er jeg ikke. Da er det 100 kroner i gebyr for å betale regninger. 100kr?? Greit nok, sa jeg. Jeg vil bare ha de pengene direkte inn på konto, så da får det koste det. "Betaler du kontant da?" sa damen. - Nei, med kort, sa jeg. "Nei, det går desverre ikke - vi har ingen tilgang til andre bankers kontoer...." Hææææææææææææææææ??? Man betaler med kort i alle andre sammenhenger i hele verden, men i en bank kan man ikke betale med et bankkort som tilhører en annen bank???? Hva i helvete?? Jeg sa ikke det, men det er det jeg tenker... Så jeg fortet meg til Nordea, som er min bank, for å oppdage at de stengte for fire minutter siden. Klokken 15!! Det hadde jeg glemt - de har sinnsykt korte åpningstider i Nordea. Så her sitter jeg fremdeles og har ikke fått betalt verken forsikring eller bil. Men nå har jeg funnet en lokal Nordea, så jeg kjører dit om litt og betaler inn. Bilforhandler har forsikret bilen med Toyotaforsikring, men jeg kan ikke få den før mandag uansett, for under servicen oppdaget de et hjullager som må skiftes. Idag hadde jeg egentlig bestilt en henger på Shell der jeg bodde tidligere, for å frakte vekk resten av det jeg har i kjelleren, men orket ikke stå opp. Det var simpelthen umulig for meg å komme meg ut av senga i dag, og det har jeg aldri opplevd før, så det var noe nytt. Nå har jeg snakket med Shell og bestiller henger til tirsdag i stedet, og den største, for da har jeg min egen bil som har kraftigere motor enn moderen sin - og da blir hun glad for at jeg sparer hennes litt også. Hun har bare 8000 i km i året på sin bil, og den korte uken jeg har hatt bilen hennes nå, har jeg faktisk kjørt bort over 1000 av dem!!! Jeg har bedt om 20000 selv, med forbehold om å måtte øke til ubegegrenset dersom jeg ser at det blir nødvendig. Sånn er det å bo på landet Nå skal jeg prøve å få håret til og se nogen lunde representabelt ut, så jeg kan dra i banken. De har sikkert korte åpningstider her også. Ha en fin dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 24. januar 2008 Forfatter #79 Del Skrevet 24. januar 2008 JEG KJEDER MEG NOE ALLDELES HINSIDES!!! :slåss: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 24. januar 2008 #80 Del Skrevet 24. januar 2008 JEG KJEDER MEG NOE ALLDELES HINSIDES!!! :slåss: Det er et godt tegn når man nettopp har byttet bosted. Vanligvis er ikke kjedsomhet det man forbinder med flytting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå