Gå til innhold

Baby boka II


shy

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei, i dag har vi vært på UL og sett en flott baby, som var veldig aktiv, og tilsynelatende helt frisk og fin.

Vi venter en liten :babyjente: til, så nå blir det en lillesøster her i huset om noen mnd... :hoppe::hoppe::hoppe:

Vi er overlykkelige over denne nyheten, og nå starter den store navne-jakten...

Er veldig rart å få vite hvordan familien vår skal se ut... men samtidig veldig deilig.. to jenter.. det er det vi skal ha! (o:

Gleder meg til å finne frem alle de søte babyklærne jeg har fra da snuppa vår var bittliten..

Ønsker alle en strålende uke!

Kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Såå moro med ei lita tulle til :hoppe:

Jeg skulle jo sende deg melding i dag, men glemte det helt bort. Har vært i koma etter natt med lite søvn.. :sjenert:

Det er jo kjempe fint å få brukt opp igjen klærne etter Pernille. Sånn sett skulle jeg ønske jeg hadde fått jente også, for det er såå masse fine klær etter Victoria. Men på en annen måte er jo jeg shoppoholiker og da passet det veldig fint å få en gutt, så jeg fikk handlet litt :lol: Egentlig er det jo samme hva det blir, koselig uansett!

Har dere noen navneforslag enda?

Ha en god natt! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: :juhu: Gratulerer med en perfekt liten jente i magen :juhu: :hoppe:

Er så koselig å vite kjønn og kunne starte litt detaljplanlegging ;)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter.. takk for koselige hilsener. Ja Bizzy, jeg er tilhenger av å vite kjønn... blir veldig konkret når man vet.. Også eliminer man jo et kjønn når det gjelder navnejakt.

April.. vi har ikke noe navn... synes det er veldig vanskelig.... Det er mange fine jentenavn, men vi har litt forskjellige meninger.. ikke sånn at vi krangler altså, men bare litt foskjellig stil på det vi liker... Vi har gudskjelov god tild fortsatt. (o:

Ønsker dere alle en flott dag. (o:

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, vi har hatt ferie en uke, og det har vært deilig. Formen er fin, men har et bekken som krever at jeg er forsiktig for tiden. Må forsøke å ikke løfte snuppa mer enn nødvendig for tiden.

For et herlig vær! Deilig å få "brushet" opp fargen litt, og føle at man ikke er "blå-hvit" lenger... (o:

Babyen sparker nå flere ganger om dagen, og det er en god følelse. Det er ikke så harde spark, og det er foreløpig bare jeg som har kjennt det utenpå. Mannen er ikke like tålmodig med å holde på magen, slik som sist, så han har ikke kjent noe ennå.

Navn har vi heller ikke funnet ut av.. men vi får mange gode forslag, og vi får bare la alle synke inn litt.

I morgen er det jobb igjen.. en litt hektisk uke foran oss nå.. og 17 mai på lørdag.. blir stas! (o:

Ønsker alle en fin og kort uke! (o:

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, var hos legen i går, og alt er supert. Føler meg veldig frisk og rask, og er så langt veldig fornøyd med hvordan denne graviditeten har vært.. kan ikke klage denne gangen. Var jo skikkelig dårlig sist, så jeg sympatiserer med alle vordene mødre som må sykemeldes, og har det tøft, men denne gangen har jeg "bank i bordet" sluppet greit unna de store plagene så langt. Vet at den tunge tiden begynner nå, og jeg har jo en dårlig rygg i utgangspunktet, så jeg har ikke verdens høyeste forhåpninger, men er blitt veldig flink til å forebygge. Ingen høye heler her i gården lenger nei.... det går i joggesko og ryggsekk. Må gjøre det lille jeg kan for å forebygge, og er også flink inn og ut av bilen med samlede ben osv...

Magen har blitt stooooor plutselig.. og jeg hadde lagt på meg hele 7 kg.. )o: så jeg skal nok ut og gå mange turer når lille-knøtt kommer ut ja...

Navn er vi ikke i havn med.. har noen navn som svirrer litt rundt i hodene våre.. vi får se.. har liksom ikke vært hel BINGO på noen av de ennå...

Babyen sparker og sparker, og jeg blir bare så "happy" når det skjer.. litt vanskelig å konsentrere seg i møter på jobben når den er så aktiv, men jeg fniser bare litt inni meg. mannen har fortsatt ikke kjent det utenpå, selvom nå kan man nok kjenne det, men han er fortsatt like utålmodig... )o: Ikke like stor interresse for magen denne gangen nei... var mer stas sist gang mener jeg å huske.. men det er visst også helt naturlig.

Er i uke 21+1 nå, så vi er ca halvveis... guri.. *glede seg* , *glede seg*

Ønsker alle en flott helg, og fin fin 17.mai feiring.

Kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese hos deg Shy!!

Et tips jeg fikk fra fysioterapauten, sånn i tilfelle jeg MÅTTE løfte Jørgen, noe jeg jo absolutt ikke burde :sjenert: Er å sette han oppå magen og bære han foran slik at jeg i allefall ikke hektet han på en hofte, og fikk skjev belastning..

Mannen er ikke like interessert i magen denne gangen han heller.. Tror nok ikke det er uvanlig, kanskje de til og med følte litt mer press for å være mageinteresserte første gang? Denne gangen er han litt mer lunken, og vil mye heller bruke tid på og snakke om Jørgen enn magen. Men kjenner jeg han rett så er interessen så absolutt til stede så fort de er på vei ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bizzy, takk for godt tips, jeg har tatt det i bruk allerede, og det var jammen meg et bra tips!

Bekkenet holdes i sjakk av behandlinger hos kiropraktorer, så jeg har det helt greit for tiden. Er glad for hver uke som går, hvor formen er fin.

Magen er stor synes jeg... håper ikke den vokser i dette tempoet hele veien, for da kommer jeg til å bli enorm. Kan ikke huske at jeg var sååå stor i mai sist gang.. og nå er jeg jo 1 mnd kortere på vei enn dengangen...

Vel, her er det mye liv og det er moro. Babyen har ikke fått noe navn ennå, men vi snakker ofte om det. Deilig å vite at det er en jente i allefall, så slipper vi å lete etter navn i begge kategorier!

Ønsker alle en fin uke.

Hilsen shy som straks er 23 uker på vei!

(o:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Dette er så spennende! Nesten så jeg får lyst til å bli gravid igjen. Er så deilig å kjenne sparkene i magen og den spennende følelsen av hvem er det som bor der inne..

Kos deg og nyt dagene

Stor klem :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ja da var vi i uke 24, dvs FERDIG med 24 uker, og startet på uke 25! Jippi! Tiden flyr, men det begynner å merkes godt at jeg er gravid. Skulle vel bare mangle egentlig. Er litt kjørt etter en lang dag på jobben, merker at jeg har kontor-jobb og sitter mye.. bekkent knirker en god del nå, og jeg er glad snuppa er så selvgående for tiden, for da slipper jeg å løfte så mye. Hun klarer jo det meste selv, og er vel egentlig bare når hun bli lei seg eller slår seg at jeg må trå til dersom mannen ikke er i nærheten.

Babyen sparker og koser seg, og det er tydelig at den har god "tumle" plass for tiden, for her sparkes det på alle kanter.

I morgen er det tid for lege-time igjen, regner med at alt er vel.

Det er nå 10 arbeidsuker igjen til jeg skal ut i permisjon, men 13 uker til selve permisjonen, da jeg skal ha 3 uker ferie innimellom. Begynner å glede meg litt til et års permisjon nå. Skal lære opp vikaren min, i 6 uker, så da blir det mindre og mindre på meg også, og det er deilig.

Vi koser oss i det deilige været for tiden. Middag spises ute hver dag, vi griller mye, har vært ute med båten flere ganger og ellers pusler vi rundt hjemme.

Ønsker alle en fin uke.

Kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen vann i ben og fingre... phu.. husker dette fra sist ja. Er fint å være gravid om sommeren, for da kan man gå i lette klær, og sandaler, og slippe kåper og støvletter, men phu, den varmen vi har hatt nå i det siste, den er jo drøy for alle, og spesiellt gravide meg merker jeg.. jeg som til vanlig er nokså "god" på varme, er ikke det nå for tiden.....)o:

Var hos legen i går, og alt er fin. Ingen utslag på noe som helst. Litt lavt blodtrykk, men så lenge jeg føler meg fin, har det ingenting å si.

Jordmortimer har jeg hoppet over denne gangen, føler ikke behovet for å snakke om alt omigjen nå, det er jo ikke såå lenge siden sist gang, hvor jeg gikk annenhver gang til lege og jordmor, så det eneste jeg kanskje skal gjøre, er å ta en prat om fødselen når den tid kommer.. vi får se.

Her er det masse liv og røre i lille snuppa, som vi forøvrig fortsatt ikke har noe navn til. Tror ikke vi kommer til noen konklusjon før hun kommer ut.. får se det litt an. (o:

Nei, nå må jeg stupe i seng.. har hatt en intens og lang dag, og er nokså sliten i kroppen....

God helg alle sammen!

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hei, i morgen er jeg 25 uker på vei.. altså i min 26 uke allerede.. (0: Tiden flyr denne gangen.. begynner å glede meg veldig til å møte denne lille prinsessen som herjer inni magen min. Hun har fortsatt god plass,, og det er armer og ben i alle rettninger. På forrige UL så vi at hun fortsatt ligger i seteleie, men ingen grunn til pannikk fordet... er jo en stund til hun trenger å snu seg.

Formen er stort sett fin. Tyngden begynner å tære litt på, og litt ferie nå skal bli deilig. Har fortsatt ikke vært borte en eneste dag p.g.a svangerskapet, noe som jeg merker forbauser mange... "jobber du fortsatt 100%"? "nå må du ta hensyn til deg selv og slappe av litt" osv... og ja.. selvfølgelig gjør jeg det, jeg har ikke så mye planer på fritiden, og jeg hviler godt om kveldene, men jeg føler at å jobbe er høyt prioritert så lenge det går fint, og da får det heller skorte litt på det sosiale.... Er det sååå uvanlig å ikke være sykemeldt i svangerskapet? Hm..... jeg tenker mitt... jeg vet at mange har tøffe svangerskap, for det hadde jeg selv sist gang, men nå som jeg føler at det går greit å jobbe så lenge jeg tar det litt rolig på ettermiddag og kveld, så synes jeg ikke det er grunn nok til å få sykemelding selvom jeg er litt tung og stor....

Vi snakker mye om navn for tiden, og jeg har ett jeg liker veldig godt, men må få med meg mannen først. Han er litt sånn som hører på hva andre sier også, og blir lett påvirket dersom noen sier "neeeiii.. det kan man ikke kalle en baby.." osv, mens jeg bryr meg ikke om det.. det er jo VI som skal bestemme, og leve med det resten av livet.... (ikke det at vi har så uvanlige navn vi diskuterer, men folk har så forskjellige assosiasjoner til navn...)

Ønsker ellers alle en fin fin uke...

stor kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. der ser man hvor godt jeg følger med.. jeg er visst 26 uker i dag.. ikke 25 som jeg skrev i går... he he, det var deilig, der "fikk" jeg en uke bare fordi jeg er litt distrè!!

(o:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 4års bryllupsdag :hoppe: Håper dere nyter hverandre og koser dere i kveld :hjerte:

Tiden flyr og jammen meg er du snart tobarnsmor du også!! Veldig spent på navnevalget da.. Gir du oss en liten sniktitt, eller er det hemmelig frem til fødsel? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei, da har vi hatt en ukes ferie, og vært på hytta med noen venner. Været har vært knall hele tiden stort sett, noen få regnskurer som har gått over raskt, men ellers fint. Jeg har fått hvilt mye og lest bok. Vi har kost oss med snuppa vår og bare tatt det rolig.

Formen er ikke helt på topp nå, og jeg tror jeg har fått bekkenløsning nå. Det hjelper ikke særlig med behandling lenger i allefall, og å få på seg truse, bukse og sokker, er ikke veldig behagelig.

Nå skal jeg jobbe i to uker, og etter det er det ny ferie i to uker. Så er det kun 4 uker til permisjon...(o: Blir deilig å få litt tid hjemme til å slappe av før fødselen, men det er og vil bli helt annerledes denne gangen, i og med at jeg har en liten frøken som trenger oppmerksomhet og kos... blir ikke så mye avslapping på sofaen som sist nei.

Håper jeg klarer tiden ut uten sykemelding nå... er ikke helt sikker, men skal forsøke å holde ut. Får bare være flink til å delegere litt og jobbe en del hjemme, så går det sikkert fint.

Når det gjelder navn April, har jeg egentlig ikke noe helt konkret å komme med, men de som har vært oppe de siste ukene er:

Benedicte

Hermine

Sofie

Henriette

Men om det blir noen av disse, det er jeg jammen meg ikke sikker på... vi ombestemmer oss hele tiden...

Noen forslag eller kommentarer til navnene våre??

Ønsker alle en fin helg,

stor kos fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns alle de navnene var fine jeg.. Liker veldig godt Sofie/Sofia. Benedicte stod også på listen vår, men ble gutt her da så.. Blir spennende å se hva dere velger til slutt. Det er jo så mange fine navn å velge blandt.

Håper du klarer deg frem til permisjon uten sykemelding. Men det er viktig at du passer på den selv også. Bekkenløsning er ikke godt!

Det blir nok ikke så lett å slappe av denne gangen. Men snuppa er vel i barnehagen noen av dagene, så du kan nyte litt alenetid? Her var Victoria syk i dagene før ut, så det var ikke så mye avslapping. Men men. Får ta det igjen når man blir gammel :ler:

Ha en fin helg!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, ja, da er vi vel 29 uker på vei... det går unna. Tiden flyr når man er på jobb hele dagen, også er det middag og litt lek og kos.. og vips så må snuppa og snart mor gå og legge seg... så var den dagen over.. (o:

Har ryddet i babyklærne fra sist gang nå, men det var ikke så mye fint igjen, så vi må nok shoppe litt i de minste størrelsene. Fra 62 og oppover er vi dekket for å si det sånn, så det blir litt shopping nå i ferien, og litt når permisjonen har startet, og det synes jeg bare er koselig.

Nå skal vi jobbe til fredag, også er det to ukers ferie, før det er jobbing ut august.... også et års fri... ikke så dumt det! Gleder meg til å treffe lille frøkna i magen... men gleder meg ikke såå mye til å føde...)o: Men det er vel helt naturlig.

Babyen er veldig aktiv, og det er til tider vanskelig å sove for tiden... hun er veldig kresen på hvordan jeg ligger, og det er puter på alle kanter. Begynner å bli litt slitsomt med sengekos, men vi får det da til innimellom... (o: Blir vel litt mindre fremover. Mannen synes jeg er flott som gravid, men mister litt lysten med tanke på babyen, og det må jeg nesten respektere.. dessuten er jeg nokså sliten, så jeg er vel ikke den som hopper på i full iver akkurat jeg heller.. he he.

Ønsker alle en fin uke videre!

stor kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da er vi inne i 2 ferieuke, og denne ferien har vi bare vært hjemme. Jeg begynner å få skikkelig trøbbel med bekkenet, og skal til legen i morgen for å få sykemelding. 8 timer på jobb nå går garantert ikke, og at vi bare har vært hjemme i ferien er jammen bra, for jeg hadde ikke orket å være langt unna seng og sofa.... huff, så ille som det er nå var det aldri med snuppa sist.... )o: men noe måtte jeg jo få jeg også, det har jo gått så fint frem til nå.....

Vi har pusset opp gjesterommet vårt til storesøster, og hun har flyttet inn og er veldig fornøyd. Lillesøster skal få det gamle rommet til storesøster nå den tiden kommer, og jeg tror det er fint at de har hvert sitt rom.... Ble i allefall veldig fint, og vi har forstatt plass til gjester i det 4. rommet vi har, så plassen skal det ikke stå på. (o:

Mannen er flink å sjonglere mellom å leke med snuppa, og å pusse opp eller ordne noe annet, så jeg får virkelig slappet av, og det er deilig.

I dag er det nøyaktig 2 mnd til termin... (o: Det er kuult.. tiden går jo unna. Litt saktere nå kanskje.

Må snart begynne å shoppe litt til lillesnuppa, så vi har litt klær og et bilsete til henne. Det er det eneste jeg manger som jeg vet om.

Ønsker alle en fin sommer videre.

Kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...