Gå til innhold

Baby boka II


shy

Anbefalte innlegg

Hei, ble 60% sykemeldt fra og med i går. Skal ha det sånn en stund, og så får vi se om to uker når jeg skal tilbake til legen hvordan det har vært.

Jobber et par timer hver dag, så jeg tror det skal fungere greit. Litt lange morgener sammen med snuppa, og gå hjem tidlig. (o:

Det er vaaaaaaaaaaaaaaarmt for tiden. Lurer på om jeg føler at det er enda varmere enn alle andre som ikke er gravide?? Phu.. vel det er vel varmt uansett nå for tiden. Godt vi har basseng i hagen til barna, og parasoll på terrassen.

I dag blir det båttur etter jobb, det blir deilig.

Ønsker alle en fin uke, hilsen shy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

I dag er vi 33 uker på vei, nå er det kun 7 uker og 2 dager igjen til termin, og jammen godt er det, for nå begynner jeg å kjenne det godt at jeg er tung og "ubevegelig". Ikke så lett å få på seg de skoene lenger nei....

Snuppa sitt nye rom er ferdig og tatt i bruk, og baby-rommet er ferdig, (litt provisorisk enn så lenge) men det skal vi jo ikke bruke så mye i starten da lille-frøkna skal sove hos oss.

Jeg er fortsatt sykemeldt 60% og det fungerer bra. Akkurat sånn at jeg ikke sliter meg ut helt. Jobber hver dag, men kun 3-4 timer. Har fått mange koselige morgener med snuppa og levert henne sent i bhg før jeg har dratt på jobben. Det fungerer supert. Tror hun liker å ta det litt rolig om morgenen også.

Deilig at varmen ikke er å intens nå, det trengte en høygravid nå. (o:

Ønsker alle en fin uke.

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint at du har blitt noe sykemeldt, sånn at du får tatt det litt med ro. Er ikke så lett ellers. Og så er det sikkert fint for snuppa at dere kan ha litt kvalitetstid sammen om morgenen også.

Når er termin din? Kommet noe lenger i navnediskusjonen? ;)

Kos deg meg magen og snuppa! Tiden går jo så fort at plutselig er du tobarnsmor også :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei April, så koselig med besøk!

Termin er 22 september, så det er fortsatt litt igjen... (o;

Navnet er fortsatt ikke klart. Tror ikke vi kommer frem til noe før hun er født.. nå har vi hatt 7 mnd på å tenke på det, og fortsatt ikke kommet frem til en konklusjon, så da tror jeg egentlig ikke vi klarer det før vi har henne hos oss.

Litt irriterende kjenner jeg, skulle gjerne hatt et navn på nurket i magen, men når vi ikke klarer å ta en avgjørelse, så får det bare være.

stor kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, vel, da er jeg 100% sykemeldt ut tiden frem til permisjon. Har et bekken som har gått helt i vranglås, og det er forferdelig uvant å skulle forholde seg til. Kan hverken sitte, stå eller ligge særlig lenge av gangen, så jeg må variere ofte, og det svir og verker hele tiden.

Nå er det bare 2,5 uke til permisjonen starter, så det var ikke så ille i forholdt til jobben... de var forberedt på at noe slikt kunne skje, og er dekket i forhold til mine oppgaver, så det er jeg glad for. Bare litt uvant å omstille seg til at nå er jeg hjemme for å bli....

Mannen "redebygger" for harde livet for tiden, og her males og pusses på alle kanter, ting vi har hatt planer om lenge. Er deilig men litt frustrerende å bare kunne gi "muntre tilrop" uten å kunne bidra... i tillegg så vasker han klær, handler mat, leker med snuppa, og er rett og slett veldig god mot meg. (o: Jeg er heldig!!

Nå kan jeg nesten ikke vente på å få møte nurket i magen min... er så spent på hvordan hun ser ut i forhold til snuppa, og ikke minst hva hun skal hete.. håper det kommer til oss når vi ser henne.

Nå skal jeg kose meg med snuppa litt og se på OL, HEIA NORGE!!

Ha en fin helg alle sammen.

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, blir ikke så mange oppdateringer her for tiden, da jeg ikke orker å sitte så mye ved pc`n. Formen er grei, det går ok å være hjemme, forsøker å holde meg mye i ro, men har snuppa hjemme litt om morgenen slik at hun får en "myk" start hver dag, også leverer jeg henne. Ordnefikser litt småting i løpet av uken, men prøver å begrense gåingen til et minimum.

Bekkenet er kanskje litt bedre, men absolutt ikke bra fortsatt. Skal til legen på mandag, og får nok sykemelding ut perioden til permisjonsstart. (Er ikke lenge igjen nå... )

Babyen er sterk, og jeg får "gjennomgå" innimellom... er ikke sånn helt overbegeistret for denne siste perioden.. den er tung. Har begynnt å grue meg litt til fødselen også, det er likssom så nære nå.....

Vi gleder oss alle tre til å møte lillesøster, og kan nesten ikke vente. Håper jeg slipper å gå så lenge over tiden denne gangen. Og det hadde ikke vært meg imot at fødselen startet av seg selv denne gangen, har lyst til å oppleve det også!

Ønsker alle en fin helg.

Kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, i dag er vi 36+0, og det er 4 uker og 2 dager til termin. (o: Jippi. Har vært på journalskriving i dag, og det gikk fint. Merker at det nå nærmer seg med stormskritt.... snart er vi 4 stk i denne familien.. det er rart å tenke på. Har vært oss 3 såpass lenge nå, at der er merkelig å forestille seg en person til som skal delta og være en del av familien, men jeg gleder meg VELDIG altså.

Uken har vært rolig, og det hjelper veldig på formen. Er lurt å ta det litt "piano" nå ja... så jeg er klar for fødselen når den måtte starte.

Snuppa maser neste hver dag nå, om når babyen kommer.. men det er ikke så lett å forklare en 3 åring at babyen kommer når det passer den. For henne er alt som skal skje i fremtiden "i morgen" og alt som har hendt er "i går"... så jeg sliter litt med forklaringen på dette fenomenet.. men hun får bare smøre seg med tålmodighet akkurat som alle oss andre... he he.

Ønsker alle en fin uke.

Kos Shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Åååå, som det nærmer seg!! Det blir veldig gøy. Skjønner godt at det ikke er så lett for P å forholde seg til tid. Sånn er det er også. Ikke like enkelt å forklare bestandig. Men tenker hun syns det blir moro når veslefrøkna kommer :)

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har slitt med hodepine, kvalme, uggenhet i kroppen og feberfølelse uten å ha feber siden torsdag. Endte derfor med en telfon til føden på kvelden i går, hvor de ba meg komme inn en tur. Er gudskjelov ikke svangerskapsforgiftning, og jeg fikk bare beskjed om å ta det med ro, og jeg kunne godt ta et par paracett innimellom for å føle meg litt bedre. (har tatt tilsammen 3 paracett i dette svangerskapet, så jeg har vel ikke akkurat overdrevet) (o:

Ellers har jeg sterke murringer i rygg og mage om kvelden, men ingenting som er å måle, eller kommer regelmessig... så det er vel bare sterke kynnere. Er litt tidlig å føde fortsatt, dessuten gikk jeg jo 12 dager over termin sist, så jeg føder vel mest sannsynlig ikke før tiden denne gang heller, men på sykehuset sa de at det var mye mer vanlig gang nr.2 da kroppen "kunne dette" på en helt annen måte enn sist... så det blir spennende å se om det skjer litt før denne gangen.... er tung og lei, og vil bare dele lillesøster med omverden, så jeg håper hun kommer snart.

Er vel 36 + 4 i dag, og da er det altså 3 uker og 5 dager til termin... jeg ser lys i tunellen... (o:

Mannen driver å ordner og fikser ferdig alle rommene nede, slik at alt er klart til baby-ankomst. Vi lurer ellers på om vi skal reise bort den 2. uken vi er hjemme alle sammen, slik at vi får litt alene-tid på hytta. Da kan vi ikke ha besøk, og det frister å bare være oss fire en liten uke, slik at vi kan kose oss og bli kjent med den lille frøkna som har kommet... får se an formen litt, men tror vi tar sikte på dette...

Nei, må lage litt mat til snuppa nå... ønsker alle en fin fin søndag.

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det ikke var svangerskapsforgiftning da, shy!! Håper veslefrøkna holder seg inne litt til. Men kan godt henne hun kommer før termin, selvom du gikk over sist. Ei venninne av meg gikk 10 dager over første gang og fødte 14 dager før denne gangen, så man vet aldri.

Hørtes lurt ut å reise bort sammen alle fire og få litt alenetid uten besøk og mas, viktig det og!

Slapp av og nyt dagene fremover!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, i dag er vi 37+6, dvs at det er 15 dager til termin... tiden snegler seg avgårde.

Jeg har hatt streptokokk infeksjon og bihulebetennelse, og har vært nokså dårlig, men har fått pennicillin, og er bedre nå.. Må jo tenke som så at det er bedre å være dårlig FØR babyen kommer, istede for etterpå! Det hadde vært slitsomt tror jeg!

Det er deilig at det er permisjon, og ikke sykemelding som gjelder for tiden. Bedre mentalt føler jeg!

Alt er klart til snuppa kommer, rommet er ferdig, alle prosjektene til mannen er fullført, klær er vasket og ligger klart, og jeg har til og med såvidt begynnt på gjøre klar føde-bagen. Mannen har angst for at han må pakken den, så jeg får heller være litt tidlig ute med akkurat det... (o: he he.

Nå skal jeg følge snuppa i bhg, og en tur til noen butikker etterpå.

Ønsker alle en fin fin dag.

Kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, i dag er vi 38+1, alt kan skje, men samtidig har jeg regnet med en oktober-baby, så jeg må nok bare slappe av og kose meg...

Ingen tydelige tegn til fødsel ennå uansett, men jeg har mye mens-murringer og kynnere, men det tror jeg har mer med tempoet og alle gjøremålene mine egentlig.. blir jo ikke så mye avslapping når man har barn fra før av. Jeg har vært flink til å hvile ca. 1 time hver dag midt på dagen, så jeg er ikke utslitt, men jeg står opp tidlig hver dag, og har lange morgener med snuppa før jeg følger henne til bhg. Etter det er det alltid en del som må ordnefikses, eller en lunsj som må spises sammen med en venninne.. og vips, så er det hente tid i bhg.. og gjerne et bursdagsselskap (veeeldig mange bursdagaer for tiden altså! ) eller noe annet som skal skje, før det da er leggetid for snuppa, og litt andre ting som blir gjort før vi synker ned i sofaen for litt tv-titting, og tidlig i seng... slik går dagene... de går nesten i ett føler jeg.

Gleeeeeeeeeeder meg sånn til å se lille-prinsessen.... og er spent på hva navnet blir. Vi har tre navn vi liker, men har ikke klart å bestemme oss for ett av de.... er enige om at vi skal forsøke å ta avgjørelsen på navn før vi sender ut sms om at hun har kommet til verden.... slik at det ikke går dager og uker uten at vi har et navn... alle tre navnene er fine, må bare se om vi får en følelse av hvilket som passer best når vi ser henne....

Ønsker alle en fin fin torsdag.

Stor kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, i dag er vi 38+6, så da begynner vi på uke 39 i morgen.... ingen tegn til fødsel ennå, men det er mye murringer og stikkinger på kvelden for tiden... sikkert forberedelser til fødselen. Håper snart det skjer noe, og at ikke jeg må gå 2 uker over termin slik som sist.. men jeg regner egentlig med det... slik at jeg ikke blir såååå skuffet.

Er så kjedelig å gå hjemme sånn.. er for stor til å orke allverden, og dagene går sakte. er klar for å komme i gang nå, og få ut bayen slik at jeg kan gå litt turer og "leve" litt igjen....

Ønsker alle en fin uke.

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, i dag tidlig ca. 6.30 når jeg var på do, gikk vannet, jeg skjønnte det ikke helt med en gang, men da jeg våknet en time senere, og var våt mellom bena, skjønte jeg at det var jo selvsagt det som skjedde da jeg var på do... var nemlig litt unaturlig mye tiss som kom da... he he. Etter det kom det vann i tide og utide, og mange bind har blitt fulle... Har vært på sykehuset, og de har nå registrert at jeg er " i gang ". Nå har jeg ny time hos de i morgen, men vi håper jo at riene starter etterhvert, og at jeg kommer i gang på egenhånd. Dersom det ikke starter av seg selv, setter de i gang fødselen innen tre dager, så da blir det vel mandag eller tirsdag senest. (o:

Nå er vi bare hjemme og tar det med ro, og håper at det skjer noe snart.... er helt klar i allefall.

God lørdag!! (o:

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk La Travita! Hyggelig at noen heier! (o:

Ingenting har skjedd ennå, bortsett fra at jeg lekker fostervann hele tiden, og det synes jeg er litt ekkelt. Har vært på sykehuset i dag, og de sier at de satser på igangsetting i morgen dersom det ikke har skjedd noe før da.... så får vi bare vente og se. Sov godt i natt i allefall, og har masse energi, så jeg gleder meg nå til å komme i gang og møte prinsessen.

Ønsker alle en fin søndag.

Kos Shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte innom og sjekke igjen! Kjempespennende dette her, masse lykke til hvis det blir igangsetting, men jeg håper ting skjer av seg selv før det! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ingen "action" i natt, så nå drar vi til sykehuset om to timer ca. Har hatt masse maserier (hvis det er det det heter) som kommer uten sammenheng, og er litt vonde.. men det går ikke å ta tiden, og de kommer når det passer dem, og kan plutselig bli borte i maaange timer, for så å komme tilbake igjen... begynner å bli sliten. Håper de kan sette meg i gang i dag, for nå er jeg så klar... og orker ikke mer..........

Oppdatering følger senere.

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, de ville ikke gjøre noe i dag heller.... irriterende. Men nå har vi i allefall time i morgen, for å bli satt igang, så da blir vi mamma og pappa til denne lille snuppa senest i morgen... (o:

Får bare slappe av og kose meg med snuppa i dag.... (o: og lade opp til "maraton" i morgen.

Kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...