Gå til innhold

Baby boka II


shy

Anbefalte innlegg

Hei og hopp.. jeg er "ny" her i prøver forum. Dvs, har vært her før.. var her i ca.6 mnd før vi fikk klaff forrige gang. Dette er nå nøyaktig 3 år siden, og resultatet dengang ble en nydelig snuppe, som nå er godt over to år. Nå har vi bestemt oss for å forsøke igjen, og husker hvor godt det var å ha prøverdagbok, og senere gravide-dagbok, så jeg går for det denne gangen også.

Den gamle dagboken min ligger her ennå, og jeg har nettop lest igjennom starten frem til jeg ble gravid, for å se hvordan det var sist... lett å glemme.. :)

Vi er nå inne i PP1, tok ut spiralen for en liten stund siden, og har ikke fått mensen ennå. Forventet IKM er ca. førstkommende lørdag: 10.nov

Jeg har allerede ømme pupper, noe jeg har ofte når jeg venter mensen, så den er nok på vei. Vi får forsøke å regne litt på EL når mensen har kommet, slik at vi vet når det "gjelder". Sist gang hadde jeg korte sykluser, ca 26 - 27 dager, så det blir spennende å se om jeg har det nå også, men jeg har regnet på 28 dg, nå på forventet IKM.

Det som er "deilig" denne gangen, kontra forrige gang, er at vi VET vi kan bli gravide. Det betyr jo selvsagt ikke at vi får det til raskt denne gangen, men det har i allefall gått en gang tidligere, så oddsene er gode føler vi.

Hadde vært hyggelig med et :babysmokk: søsken til den lille frøkna vår. :)

Ønsker alle prøvere en fin tirsdags kveld.

stor :klem: shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei igjen.

Fulgte litt med deg sist,og skal bli spennende å titte innom denne gangen også. Håper dere slipper så mange runder før lillebrøster sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Pondusa.. så hyggelig å se deg igjen! Alltid hyggelig med besøk!!

Jeg er i dag på dag 26, og har ingen tegn til mens, og veldig ømme bryster. Men det var jo et tegn på mensen sist jeg prøvde, så jeg har ikke høye forhåpningene. Jeg hadde veldig korte sykluser forrige prøve-runde, lå på 26 dager i snitt, så jeg tester på lørdag dersom mensen ikke er her..

Vel, har litt dårlig tid egentlig.. måtte bare oppdatere.

kos kos fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOOOOOOOOOD HELG!!!

Og masse takk for hilsen og råd i dagboka mi....... Selv om jeg hadde forklart situasjonen veeeeldig dårlig... :sjenert:

Ha en flott helg!!!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 27, og ingen mens. Tok en test i dag tidlig.. men den var negativ. Synes det er rart jeg ikke har tegn til TR nå, men det kan jo hende jeg har lengere syklus nå, enn sist. Får vel bare smøre meg med tålmodighet. Hele kroppen skriiker om at TR er på vei, så nå håper jeg bare at den kommer, så jeg kan bli ferdig, og fokusere på en ny prøve-runde. :sjenert:

I kveld skal mannen og jeg bare slappe av og kose oss :love: og snuppa er akkurat i seng etter en deilig og fredelig ettermiddag. Hun er jo så skjønn, og vi har så mye moro. To års alderen er faktisk så utrolig morsom!! Det er jo så gøy nå som vi kan snakke sammen, synge sammen, lese sammen og ja, generellt kommunisere bra.

Vi har mye planer i helgen, og skal bl.a på fest i morgen, Snuppa skal til venner og sove over. Blir deilig å sove ut litt på søndag!

Ha en fin helg alle sammen.

Kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, dag 28, ingen mens, og det rare er følgende:

Jeg tok en test i dag tidlig; den så negativ ut, men da jeg så på den litt senere, var den svakt positiv. Jeg vet at den ikke er gyldig etter en viss stund, så jeg kjøpte en ny test, denne gangen CB test. Den så umiddelbart negativ ut, men når vi så litt nærmere på den, har den et svaaakt kryss, dvs den ene streken er mye sterkere enn den andre. Fikk en venninne innom som også så nøye på den, og hun mener definitivt at det er et kryss...

Vi kan likssom ikke gire oss opp, da dette er så uklart, at vi ikke tør bli happy. Venter til i morgen med å ta en ny test. Skal på fest i dag, finner på en unnskyldning for å kjøre.

Har fortsatt ømme pupper, og i dag har jeg skikkelig hodepine. Så det passer egentlig fint å kjøre i kveld.

Vel, ingen konklusjon her i gården, men mensen er i allefall ikke her... og testene er vanskelig å tyde.

Det var dagens oppdatering. Kommer tilbake med mer i morgen. (o:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Åhhhhh spennende nå. Håper du får sterkere test i morgen eller mandag. Jeg ville gått for en cb digital. Da er det ikke tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

YES! Da var det bekreftet! Positiv test i dag tidlig! Og det på farsdagen! Så gøy!! Dette gikk jammen meg raskt... hadde absolutt ikke forventet det, da det tok laang tid sist gang vi forsøkte.

Ser ut som det blir Juli :babysmokk: barn denne gangen da.. det er sikkert fint! Håper dette går fint fremover nå, er jo bare 4 uker på vei, så jeg er litt "dempet" til det hele, til vi passerer uke 12.

Har ikke tenkt å fortelle snuppa det ennå, da hun ikke forstår dette med tid ennå, så det blir nok veldig vanskelig å forstå at mamma har en spire i magen som blir til en baby, og kommer til sommeren.. nei, tror vi venter til magen begynner å vokse, for hun har forstått det med gravide mager, og babyer inni magen, så da kan vi heller ta en prat om det da. Er spent på når magen begynner å vokse jeg.... har hørt at den kommer raskere i runde nr. 2?

Vel, er det noen som vet hvordan jeg flytter dagboken min til gravide-forumet?

Ha en fin dag alle sammen.

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh gratulerer så masse. :hjerter: Julibarn er gode de, pondus kom 11.juli han.

Du sender bare en pm til en moderator, så flytter de dagboka di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, kjære deg. Det var jammen meg raskt levert. Så flinke der var. :fnise:

Håper du får et kjempefint svangerskap og at du slipper unna kvalmen. Du slet litt med det forrige gang, gjorde du ikke?

Om jeg klarer å løfte hodet ut av mitt eget helvete skal jeg kikke innom deg. Ønsker deg masse hell og lykke.

Håper vi får møtt hverandre i løpet av vinteren, det hadde vært gøy å se snuppa di igjen.

Og er du på disse trakter må du komme innom!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk morsomt!! Gratulerer så mye :hoppe: Gleder meg til å følge deg igjen. Du er jo ikke så veldig langt etter meg nå heller :fnise: Hihi, dette blir moro! Håper du får et fint svangerskap! Vi fortalte ikke noe til Victoria før jeg var 15-16 uker på vei tror jeg, hun ble litt opptatt av det da med en gang, men nå er det ikke så spennende lenger..

Kos deg og jeg må :hoppe: litt for en fantastisk nyhet!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Siam og April, takk for hyggelige gratulasjoner. Det er rart at jeg er gravid, glemmer det hele tiden. Plutselig kommer jeg på det, og det er så rart! Føles som en hel evighet jeg skal være gravid... og håper bare (som alle andre gravide) at tiden kan gå vanvittig fort til jeg er 12 uker på vei. Er jo tros alt bare 4 uker på vei, så det er jo så ferskt som det kan få blitt... her er dataene fra barneverden:

Du er nå 4 uker og 2 dager på vei.

Unnfangelsen finner sted omkring: 27. oktober, 2007

Hjertet begynner å slå: 21. november, 2007

Embryoet beveger seg: 15. desember, 2007

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster: 22. desember, 2007

Alle indre organer er ferdig formet: 22. desember, 2007

Risikoen for spontanabort avtar: 5. januar, 2008

Kvalmen avtar for de fleste: 12. januar, 2008

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd): 19. januar, 2008

Fosteret svelger og tisser: 2. februar, 2008

Tid for ultralyd: 9. februar, 2008

Du kan kjenne fosterets bevegelser: 16. februar, 2008

Fosteret begynner å få et søvnmønster: 1. mars, 2008

Fosteret begynner å høre: 22. mars, 2008

Ni av ti barn overlever om de blir født nå: 19. april, 2008

Mange fostre legger seg med hodet ned: 24. mai, 2008

Svangerskapspermisjonen begynner: 30. juni, 2008

Antatt termindato: 21. juli, 2008

Gleder meg til vi passerer nyttår jeg!!!

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en spennende tid du har foran deg. Jeg ble rent misunnelig, jeg. Det ser ut til at jeg er ferdig med produksjon, men man skal aldri si aldri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, takk for besøk Siam og Imli! Så kos at dere stikker innom!

Her er alt bare fin fint. Ingen store tegn til noenting, annet enn ømme pupper. Formen er fin, og dagene flyr. Deilig at jeg ikke har sagt noe på jobben, synes det er greit sånn en stund fremover. Sier ikke noe før jeg føler at jeg kommer til et punkt hvor jeg bør/må si det. Enten pga formen eller fysikken. Kan hende det blir rundt julebord-tiden, for jeg er ikke så flink til å lyve direkte, så da kan det hende jeg like godt skal si det da. Vi får se.

Jeg har allerede fått en UL den 14 januar, hos gynekologen min, da jeg har en cyste som jeg MÅ få sjekket, og hadde time før jeg ble gravid. Hun ønsket å få meg inn til timen selvom jeg nå var gravid. Greit nok, hyggelig med UL. Den ordinære er vel ikke før i februar, så det er jo moro å skulle få en tidligere enn det.

Legetime har jeg ikke bestillt ennå, får ta en tlf til fastlegen snart. Husker ikke når det er på tide med første kontroll...??

Vel, nå skal jeg jobbe litt... rart å tenke på at jeg skal i permisjon allerede i juni... det føles som veldig kort tid til akkurat nå...

Ha en fin kveld.

shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Imli, ja jeg tror du har rett, at tiden sikkert går fortere 2.gang. Vi får se... synes i allefall at det virker kort til termin allerede.. he he. Men bekymringene rundt det at vi bare er 5 uker på vei er jo selvsagt tilstede. Ønsker bare at jeg kommer opp på 12 uker så fort som mulig.

Formen er fin, eneste tegnet jeg har er at jeg har veldig ømme pupper, og i tillegg har jeg hatt en del stikkinger nederst i lysken. Men ellers ikke noe spes.

Har vært masse sammen med snuppa og bare kost oss i helgen. Hun er så nydelig. Noenganger lurer jeg på om det er mulig å bli like glad i en nr.2? Men siden jeg selv er nr2, og har følt meg høyt elsket alltid, så vet jeg jo at det er mulig. Men det er vanskelig å se for seg at det kommer ut en helt annen denne gangen, som er annerledes, ser annerledes ut, og må behandles forskjellig fra snuppa... Godt vi har fått litt erfaring nå da i allefall. (o:

Er også spent på hvordan svangerskapet og fødselen blir denne gangen... "time will show" tenker jeg!

Vel, ny uke, og masse på programmet...

Ha en fin uke.

kos shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sove: Trøøøøøøøøøtt..... :sove:

Puppene er fortsatt ømme, og jeg har fortsatt stikkinger nede i lysken. Hadde en bitteliten blødning i går, men den var så bittebitteliten, at jeg er ikke noe redd for den. Får håpe at det var det...

Jeg har fått legetime i beg. av januar. Orket ikke å presse det inn før jul, så da er jeg nok nesten 14 uker på vei. Litt sent kanskje for 1 kontroll, men det passet best sånn.

Lurer på hva vi har laget jeg... er det en :babygutt: eller en :babyjente: ? Håper vi finner ut det når det er tid for UL.... Og ikke minst navn.. det er vanskelig synes vi. Får vente til vi kanskje vet kjønn, så kan vi fokusere på ett kjønn i allefall....

Vel, nok dveling ved dette. er jo veldig kort på vei ennå, får vente litt med navnevalget tror jeg...

Merker at det er litt annerledes denne gangen... jeg er mye mer bekymret denne gangen. Tror det har med at jeg vet hva det dreier seg om, og hvor fantastisk det hele er... og hvor utrolig strekt det er å lage et nytt liv.... Oi som jeg gleder meg til dette.... og det gjør mannen også... han er veldig hensynsfull, og god med meg. Er glad jeg har hann! :hjerter_rundt:

Nei, nå får jeg se litt på tv og slappe av litt...

Ha en fin kveld.

shy :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...