Gå til innhold

Baby boka II


shy

Anbefalte innlegg

Vel, ting skjedde litt før vi hadde trodd, da jeg plutselig fikk rier ca halv fire på ettermiddagen. De tok seg opp vanvittig fort, og kvart over fire hadde jeg 1min og 20 sek mellom riene. Sykehuset sa KOM!! og vi kjørte ganske fort ut... hadde 4 cm åpning når jeg kom inn, og etter det bare tok det seg opp og det gikk så fort, at det eneste jeg rakk å få som litt smertelindring var nåler. Følte forsåvidt at jeg fikk slappet av litt bedre med de, men dette gikk i en fart uansett, og den siste timen var det IKKE GODT.... (o;

Lille vakkre Henriette ble født kl. 21.22 den 22.09.08. Hun veier 3500g, er 50cm og har masse svart hår, men ligner ellers veldig på storesøster. Hun er så nydelig, og vi koser oss veldig. Drom hjem fra sykehuset i dag, i og med at jeg er veldig sprek, og Henriette har det fint. Må en tur tilbake i morgen for en følling-test, men det gjør ikke noe.

Storesøster ble glad da vi hentet henne i barnehagen, for hun synes det var trist at mamma og lillesøster måtte være på sykehuset.

Nå er er vi en familie på fire, og det føles veldig komplett og deilig for øyeblikket. (o:

TAkk til April som ville oppdatere for meg, men som jeg glemte å svare på sms... sorry April... gikk litt slag i slag.....

Stor kos fra Shy. (o:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TAkk til April som ville oppdatere for meg, men som jeg glemte å svare på sms... sorry April... gikk litt slag i slag.....

Det går så bra så! Men turde ikke skrive noe her;)

Velkommen hjem :hoppe: Og så godt å høre at dere koser dere alle sammen! Kos dere masse og nyt den dyrbare tiden som går så altfor, altfor fort!!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for hilsener.

Her går det fint med oss, stort sett... mannen har vært syk, så det har vært litt slitsomt for en uerfaren tobarnsmor, men jeg har da klart det... med litt hjelp fra mamma. (o:

Storesøster er varierende i humøret, men er gudskjelov bare snill med lillesøster. Det er gjerne meg eller mannen som får gjennomgå... hun oppfører seg som en bortskjemt hylunge innimellom, og det er veldig uvant, for hun er egentlig en veldig snill og grei liten pike.... så vi får testet tålmodigheten vår en god del. Vi forsøker å oppføre oss så normalt som mulig, men det hender jo at jeg må si " vent litt til jeg er ferdig med å gi lillesøster mat" eller, "lillesøster må få ny bleie, også skal jeg leke litt med deg", og da krøller det seg litt....

Vel, vi regnet jo med noe krøll på tilværelsen, det er sikkert ikke lett å få inn et nytt fam. medlem sånn plutselig, og skulle måtte dele mamma og pappa med en til...

Vi er dessuten helt forelsket i lillesøster, akkurat som vi er i storesøster. (o: Det er virkelig to skjønne døttre vi har fått. Hva mer kan vi be om? Ikke noe tror jeg...

Nå er mannen på bena igjen, og vi skal forsøke å nyte permisjonen fullt ut. Kanskje det blir en tur på fjellet, for å få litt ro og fred, vi får se.

Ønsker alle en fin uke..

Stor kos fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mannen har blitt bra igjen da, så dere kan få koset dere litt sammen alle fire.

Har veldig god erfaring med vrange storesøstre ;) Victoria er også sånn, men når Christian var veldig liten gikk det aldri utover han. Det var vi andre som fikk gjennomgå. Men nå hender det lillebror får seg en smell også. Og det er ikke altid like lett å være positiv og snill med de store. Jeg må ta meg i det enkelte ganger, føler at jeg bare kjefter og maser på Victoria. Men jeg har vært fryktelig sliten og mye alene siden mannen holder på i huset. Når Christian blir litt mindre avhengig av meg, får jeg ha litt mer kvalitetstid sammen med Victoria. Mannen prøver innimellom og ha henne med seg heldigvis.

Håper dere får noen fine dager sammen nå fremover! Tar gjerne i mot bilde av veslejenta forresten ;)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

  • 3 uker senere...

HEisann, der gikk ukene ja... sånn er det med små barn i huset.....

Vi koser oss og har det veldig fint! Henriette er nå 5,5 uker, og veier nesten 5kg og er 56cm lang. Hun er en snill liten jente, som har begynt å smile til alle rundt seg, og ellers spiser og sover hun mye fortsatt. Noen netter er fine, og andre netter er jeg opp mange ganger, men jeg er flink til å sove på dagen hvis jeg er litt sliten.

Forsøker ellers å gå turer hver dag, og har nå 4 kg igjen til det jeg veide før jeg ble gravid.. må jobbe hardt freomover, for dette er de hardeste kiloene, dette vet jeg av erfaring. (o;

Storesøster er helt seg selv igjen, og er bare skjønn med lillesøster, kan ikke se noe sjalusi lenger. Er så langt veldig fornøyd med det.

Har ikke hatt noen barse-tårer, og synes at ting går veldig fint. Mannen har vært borte flere ganger, og jeg klarer meg fint alene. Det går ikke så fint når han forsøker å være litt alene.. har to ganger vært ute en liten tur, og begge gangene har mannen bedt meg komme hjem fort.... så vi får jobbe litt med saken... skal jobbe med flaske etterhvert.

Ønkser alle en fin helg.

shy

(har forsøkt å få moderator til å flytte dagboken min til generell dagbok,men det har ikke skjedd foreløpig.. skal forsøke en gang til.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jepp, da var det lenge siden sist, og ikke har jeg fått hjelp til å flytte dagboken heller.. har spurt moderator to ganger om å bli flyttet til generelle dagbøker, men får ikke noe svar...

Snuppa er nå neste 3 mnd, og har begynnt å smile og "prate" masse. hun synger tilogmed når vi synger, og er bare helt nydelig. Hun har fått lysere hår, og har miste noe, men har fortsatt masse hår. Hun har i tillegg blitt døpt siden sist, og fikk forresten to navn, noe vi nå er veldig fornøyde med.

Jeg koser meg hjemme, har mye under kontroll i forhold til jul, og gjør masse koselige ting med begge barna. (ikke det at minstejenta kan delta så mye, men hun må jo nødvendigvis være med... ).

Jeg har ellers vært på julebord, og hun tok flaske som bare det. Mannen klarte seg fin fint!

Vi koser oss som familie på fire, og jeg er ydmyk og stolt over de to skjønne barna vi har klart å lage.

Hilsen shy i jule-stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...