Gå til innhold

1+1=3


**Emma**

Anbefalte innlegg

Så koselig :-D

Håper du får en fin helg! Og nyt tanken på at det er en liten en inni deg som skal vokse seg stor og sterk i 9 måneder fremover :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Emma,

Bare innom for å ønske deg, nurket og mannen en goood helg!

(Nok en gang... Er det ikke bare helt fantastisk at du har et levende, voksende lite vidunder der inne - med hjerte??! Åhh, så fantastisk. He he, hver gang jeg tenker på det, blir det bare mindre og mindre virkelig for meg.... Det er så ufattelig merkelig. :fnise: I følge min sånn kalender begynner hjerte å slå i dag. Uæhhhh! :-D)

Jo jeg har ikke dagbok her fordi jeg irett og slett kke har orket å lage en. Ehm. Litt lat med andre ord da... :)

Nei, nå får jeg ta i et siste tak på jobb... Bare en ting igjen, så er det HEEEEELG!!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hopp :goodbye:

Lenge siden jeg har lagt igjen spor her inne nå.

Hatt en deilig og rolig helg. Samlet krefter slik at jeg holder ut på jobb denne uka.

Vel...lørdag var forresten ikkje så deilig. Da lå jeg stort sett på sofaen og var kvalm mesteparten av dagen. Prøvde meg på litt småshopping, men det ble bare det aller nødvendigste som ble kjøpt inn før det bar tilbake til sofaen.

Søndag var mye bedre. Gikk tur i nesten to timer I dag har også vært veldig grei. Matlysten er ofte dårleg, særlig om morgenen. Også må jeg spise oftere på jobb merker eg. Men men... Nå sitter eg her med nylaget smothie. Masse bær, kiwi, og yoghurt. Var nudler og wok-grønnsaker til middag, så nå håper jeg at Nurket har fått dagens dose med vitaminer til å vokse seg stor (ikke altfor stor da :fnise: ) og sterk.

Treningen går det dårligere med... Har gått en time i dag da (til og fra jobb), så får trøste meg med det. Men skulle gjerne trent mer. Fant en notis et eller annet sted (i bladet Gravid?) at de som trente hardt i første trimester, hadde 3 ganer så stor sjanse for å få en SA... Ingen fare her hvertfall. Synes allerede at magen har blitt større jeg.. Når er det egentlig vanlig at magen synes dersom man hadde en ganske flat mage fra før man ble gravid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Kjedelig med kvalme da. Får håpe du ikke får det altfor ille. Jeg synes i alle fall det hjalp å spise ofte.

Det er jo mulig å få mage så tidlig, men da er det vel mest luft, som går tilbake igjen etter noen uker...

Hos meg syntes det vel nesten ikke før jeg var halvveis... Og skikkelig babymage ble det ikke før etter seks måneder. Men jeg syntes også det "syntes" da jeg var 7-8 uker på vei. Men så gikk det bort igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, kvalme er veldig kjedelig! Du kan iallfall "trøste" deg med at det er veldig, veldig vanlig og helt normalt, selv om det er skikkelig ubehagelig. Godt du har fått i deg smoothie og andre ting, høres ut som babyen har fått i seg det den trenger da :) Det går først og fremst ut over deg om du ikke får i deg næring, babyen tar til seg det h*n trenger uansett :Nikke:

Når det er vanlig å få mage aner jeg ikke, siden dette er veldig individuelt. Mine nærmeste begynte såvidt å se det i uke 12-13 her iallfall. Hadde jo ikke heeelt flat modellmage før, men relativt "normalt" flat mage iallfall.

Håper kvalmen holder seg borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Emma!

Hvordan er formen din?

Kvalme er noe herk, plages mye med det selv. Må spise hver 2.time, hvis ikke går det galt. I dag er første dagen det har vært bedre, er jo lov å håpe at kvalmen er på retur. :)

Ihvertfall, du vet kanskje om det, men de selger et armbånd på apoteket som skal hjelpe mot kvalme. Tror det heter seaband og koster 119kr. Er en kule på båndene som trykker på noen punkter ved håndleddet som skal hjelpe. Kanskje verdt et forsøk. :) Ellers er det mange som har god effekt av ingefær. Selv blir jeg uggen bare av å skrive ordet, hadde det sånn da jeg gikk med sønnen min også. Men det er jo mulig det kan hjelpe deg.

Ikke meningen å prakke på deg gode råd, men vet hvor ille kvalme kan være.

Håper det gir seg fort for deg.

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer:

Kjedelig å være kvalm, men i hvert fall kan du trøste deg at det er en bra grunn til det :)

Svigerinna mi fikk også magen ganske fort og den gikk ikke borte ble bare større og større :)

Håper du har det bra nå og er ikke kvalm :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes allerede at magen har blitt større jeg.. Når er det egentlig vanlig at magen synes dersom man hadde en ganske flat mage fra før man ble gravid?

Magen min begynte å komme rundt uke 12-14, men den er ennå ikke så veldig synlig for andre enn meg selv og kjæresten - da uten klær på ;) Men jeg er tålmodig og vet jo at den kommer tidsnok :Nikke:

Og så må man bare være glad for at den ikke har blitt større hittil har jeg fått høre. Jo tidligere magen begynner å vokse, jo større magen får man på slutten... :jepp: Det er den filosofien jeg lever etter for tida :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig individuelt det med magen. Begynte å skje noe her i uke 15-16 synes jeg, og i går sa sambo at jeg ikke kunne skjule det mer. Ikke at jeg har prøvd å skjule det da, men poenget hans var vel at det vistes nå.

Men fortvil ikke, den kommer. :)

Håper du har en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

oj oj,... pusse støv av dagboka!!

Takk til dere som har vært innom her :)

Her i heimen har det vært travelt i det siste. I helga som var, var vi hos foreldrene våre og delte nyheten. Det ble stor glede og noen tårer. Veldig hyggeglig :jepp: Tidlig denne uka fikk våre søsken vite at vi er gravide. Da ble det enda mer tårer :rødme: Søte familien!

Deilig å endelig kunne snakke med noen.

Ellers har formen stort sett vært grei. Frem til i går. Da gikk jeg tidligere hjem fra jobb, og har holdt med på sofaen. Har veldig liten matlyst, er slapp og kaster av og til opp. Ikke ofte da. Har ikke noe å kaste opp som regel.

Skal holde meg hjemme i morgen også. Så er det påskeferie. Har avspasering i påsken, så da er det fri i halvannen uke :)

Men jeg nekter å klage. VI ER GRAVIDE :ler:

Føler meg dum som er hjemme "bare" fordi jeg er gravid, men jeg gjør en elendig jobb hvis jeg drar, så jeg får bare bite i det sure eplet....

Beklager min fraværelse om dagen. Orker stort sett ikke gjøre mer enn å ligge foran Tv... :filer:

8 uker i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh gratulerer!

:hoppe: 8 uker!

Ville bare ønske deg en kjempeflott påske! Nyt ditt lille frø og kos deg med alle de gode og ubeskrivelige tankene som dukker opp! Om 7 mnd er du mamma!! Tenke seg.

Nå blir vi jo fulgt av media sammen med vår kjære Märtha Louise :) Spennende! Og faktisk ganske herlig at det kom ut så tidlig. Synes det er så godt med de som tørr å "stole på" sin egen graviditet. I motsetning til meg selv, hehe. Har faktisk fått troen nå. Så et lite hjerte på onsdag. *bank bank* det bitte lille hjerte... Kjemper for å vokse seg stort. Ganske tappert og modig synes jeg.

Nei, Ha ha som jeg skravler :flau:

Ha en god helg og påske!

Nå tar jeg ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Så kjedelig at formen ikke er helt bra :troest: Du skal ikke ha dårlig samvittighet fordi du er hjemme fra jobben "bare" fordi du er gravid! Er du dårlig så er du dårlig! Fungerer ikke å være på jobb hvis du ikke greier å gjøre noe vet du :)

8 uker allerede? Som tida går altså! :hoppe:

Så koselig at alle tok nyhetene så fint og ble så rørte! Synes det er så koselig å fortelle det til folk jeg, for alle blir så glade :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke ha dårlig samvittighet - alle svangerskap er forskjellige, og noen er mer kvalme enn andre. Men det blir bedre!!

Håper du får en fin påske!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GOOOOD PÅSKE ALLE SAMMEN

Endelig er det ferie. Og når ferien kom, avtok kvalmen :tommelopp: Har vært i mye bedre form nå i helgen, så jeg har fått vært mye ute og kost meg i finværet.

Det er altså bare såååå hyggelig at Lassie også bærer på en liten spire :jepp: Ble så glad da jeg fant ut (ved en tilfeldighet) at hun hadde laget seg ny dagbok.

Ellers har jeg surfet litt rundt på div. nettsteder for å se etter barnemøbler. Det er jo spennende å se hva man kan velge i. Prisene varierer jo veldig da. En seng koster alt fra 600 - 10.000.

Hvis noen har noen tips om nettsider der man kan finne inspirasjon til barnerom, nettbutikker, el.l. så er det supert om dere kan tipse meg :)

GOD SØNDAGSKVELD!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Så herlig at kvalmen avtok med at ferien kom! Håper det holder seg slik :)

Ha en fortsatt fin søndagskveld! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er altså bare såååå hyggelig at Lassie også bærer på en liten spire :jepp: Ble så glad da jeg fant ut (ved en tilfeldighet) at hun hadde laget seg ny dagbok.

:klem: Du er nå søt da, snuppa!! :)

Så deilig at kvalmen roer seg!! Jeg var småkvalm på kvelden bare i starten, og fra ca. uke 7 ble jeg kvalm konstant. Nå begynner jeg sakte men sikkert å gå tilbake til den småkvalmen igjen. Det skal bli godt når kvalmen roer seg helt! Men det er verdt hver eneste plage, hehe!!

Ang. butikker, jeg har liksom ikke begynt å kikke på noe enda, jeg, da, siden jeg bare er 11+2... Men jeg har sniktitta litt i noen nettbutikker lell da, hihi..

Har ingen store anbefalinger enda, men skal si fra om jeg finner noen.

Bor du i Oslo-området forresten? For da kan vi jo gå på babyshopping sammen når det lir på :ler: (ikke shoppe babyer, da, men :ler: )

Ha en kjempefin påske!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gjerne med på litt baby-shopping vet du :ler:

Så vidt jeg husker så bor du vel på Adamstuen eller St. haugen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er gjerne med på litt baby-shopping vet du :ler:

Så vidt jeg husker så bor du vel på Adamstuen eller St. haugen?

Prøv Asker isteden du!

Men du har god fantasi, da :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...