Gå til innhold

1+1=3


**Emma**

Anbefalte innlegg

Husk at du ikke har noen plikt til å fortelle det til arbeidsgiver før det er 3 måneder igjen til termin. Men når det er sagt; Jeg er også i et vikariat, og visste allerede under intervjuet før jul at jeg var gravid. Men jeg kunne selvfølgelig ikke si det da jeg mest sannsynlig ikke hadde fått jobben. Etter å ha jobbet der i 1 måned hadde jeg allerede fått god kontakt med arbeidskollegene mine og sjefen min. Særlig sjefen min var særlig åpen overfor meg, og hun la ikke skjul på at hun ønsket å ha meg med videre også. Da jeg endelig var 12 uker på vei, så var nyheten ute hos venner og familie. Og jeg bestemte meg for å si det til sjefen. Jeg hadde kun kontrakt på 3 måneder til å begynne med, men hun sa det at hun ønsket å ha meg i jobben der fram til permisjonen. Samtidig ønsket hun meg lykke til med svangerskapet og gledet seg virkelig på mine vegne. Kan også hende jeg får komme tilbake der etter permisjonen.. :)

Mitt råd er derfor å se an situasjonen. Hvor trygg du føler deg på jobben og sjefen din har en del å si.. Ønsker deg uansett lykke til med hva du måtte bestemme deg for :klem:

Jeg husker også hvor mye mamma 'maste' om å fortelle det til sine foreldre, og jeg måtte faktisk ta en ringerunde for å forhindre at nyheten kom til besteforeldrene mine før jeg fikk fortalt det til dem personlig.. De burde vise forståelse for at du ikke vil at dem skal fortelle det, men ikke alltid dem er enig.. :sukk: Så du er nok ikke opp i noen uvanlig situasjon der nei... Bare vær konsekvent! :fy_fy:

Stor :klem:

Det var en hyggelig sjef du hadde :Nikke: Kanskje jeg undervurderer min, men holder tett noen uker til for å være på den sikre siden.

Går bedre med mamma nå asså. Ble bare så irritert på henne her om dagen.

Titter innom! :)

Jeg ville venta med å si det på jobben, egentlig. Bare sånn i tilfelle. ;)

Om du tror folk ser noe, så kan de jo bare spekulere litt.

Ellers synes jeg at moren din burde respektere dine valg og vente med å si det til andre før hun har fått klarsignal til å gjøre det. Det gjorde mine foreldre, altså venta til de fikk lov av meg og sambo.

Også :hoppe: for 10+4! :-D

Mamma har holdt tett altså, men det er det maset om hun ikke bare kan si det til noen som er litt pes. Men har ikke hørt noe om det på noen dager nå, så det går bra :)

Tickeren min er litt feil, så jeg er 10+6 i dag :hoppe:

Endret av **Emma**
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj, har sovet så dårlig i natt :Gjesp: Drømt mye og surret.

Ble skikkelig kvalm i går ved 18-tiden, så jeg la meg tidlig. Er ikke i toppform nå heller, men har fått i meg litt frokost. Det gjorde hvertfall ikke saken verre, så da er det bare å gjøre seg klar for jobb. Men jeg er så fryktelig trøtt :Gjesp:

Skulle ønske jeg hadde mulighet til flexi-tid, sånn at jeg kunne sovet noen timer til... Men men.. Får løpe hjem etter jobb og legge meg en times tid da.

Masse lykke til i dag, imli og monja :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink du **Emma** :tommelopp: Du kommer deg tidlig opp selv om formen er dårlig, og biter tennene sammen. Masse :klem: til deg!

Håper du får en fin dag på jobb uten for mye stress :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt hende sjefen din tar nyheten bedre enn du tror. Jeg var kjempenervøs da jeg skulle fortelle sjefen min, men han ble faktisk glad, og ingenting var noe problem.

Ha en fin dag på jobben :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er flink du **Emma** :tommelopp: Du kommer deg tidlig opp selv om formen er dårlig, og biter tennene sammen. Masse :klem: til deg!

Håper du får en fin dag på jobb uten for mye stress :)

:sjenert: Var ikke så flink likevel....

Kan godt hende sjefen din tar nyheten bedre enn du tror. Jeg var kjempenervøs da jeg skulle fortelle sjefen min, men han ble faktisk glad, og ingenting var noe problem.

Ha en fin dag på jobben :klemmer:

Var du i vikariat, imli?

Hva gjør du forresten her i dagboka mi? Funket ikke fødestøvet jeg sendte?

-----------------------------------------------------

-----------------------------------------------------

Huff, kom meg jo ikke på jobb i dag likvel da. Måtte :spy: to ganger før syv, så da var det bare å ta den kjipe telefonen "Jeg er syk i dag og må holde meg hjemme".... :tristbla: men men... Bedre enn å måtte pine seg gjennom dagen uten å være i form.

Snakket med en kollega, og hun fortalte at det er mange på jobb som har vært borte med spysjuke i det siste. Så det er ikke sikkert det er Nurkets feil :gravid: GodNurket mitt :hjerter_rundt:

Har sovet nesten 14 timer, og nå har jeg kommet så langt som til sofaen :fnise: Føler meg bedre. Er fremdeles litt kvalm, men har ikke feber og klarer å sitte oppreist.

Mannen er på vei hjem. Han skal jobbe hjemmefra resten av dagen. Da skal han få kjøpe med rundstykker og eplenektar til meg slik at jeg kan få i meg litt mat. Blir koselig å få han hjem :rødme: Selv om jeg ligger som et slakt på sofaen og han jobber i et annet rom, er jeg jo ikke alene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje på tide å røpe hvem jeg er. Var jo veldig aktiv her i forkant av bryllupet vårt i august 2006. Da under nicket Huldra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei :)

Du var innom dagboka mi for litt siden, så nå besøker jeg din :)

En veldig forsinket gratulasjon med graviditeten - nå er du jo straks 11 uker på vei :)

Håper formen blir bedre!

Hilsen Ella :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Kjedelig at du måtte være hjemme fra jobb, håper det går bra med deg nå, og at mannen tar godt vare på deg :troest:

Håper det er spysyken, og ikke lillebaby sin skyld at du er dårlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Luringen!!

:lur:

Heihei :)

Du var innom dagboka mi for litt siden, så nå besøker jeg din :)

En veldig forsinket gratulasjon med graviditeten - nå er du jo straks 11 uker på vei :)

Håper formen blir bedre!

Hilsen Ella :)

Takk takk :goodbye:

Var en annen som ikke gikk med på føding i dag gitt.

Midlertidig jobb her... Kommer neppe tilbake.

:fnise: En sta liten krabat du har inni deg gitt.

:vinke:

Kjedelig at du måtte være hjemme fra jobb, håper det går bra med deg nå, og at mannen tar godt vare på deg :troest:

Håper det er spysyken, og ikke lillebaby sin skyld at du er dårlig! :)

Takk, takk. Formen er bedre nå i kveld. Føler det svinger veldig, men de siste timene har vært bra. Og har ikke kastet opp siden i morges, så det er deilig. Håper å kunne gå på jobb igjen i morgen.

Skulle vært ute og spist med venner i kveld, så var kjipt å måtte avlyse :tristbla: Skikkelig kjipt faktisk... Får trøste meg med KG i kveld da.

Ellers har jeg fått brev om tildelt fødeplass og UL i dag. UL i slutten av mai når jeg er litt over 18 uker på vei. Blir superspennende :hoppe: Da skal endelig mannen få se lillenurket også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Emma!

Kjipern med kvalme, men du får trøste deg med at den mest sannsynlig gir seg veldig snart.

Ul blir gøy! Selv var jeg på ul i går og så lillegullet vårt for første gang. Stas!

Har ordinær ul i begynnelsen av mai.

Har du begynt å få en liten kul på magen? Det er kanskje litt tidlig ennå. Jeg sliter med å skjule at jeg er gravid nå, magen buler skikkelig.

Håper du får en fin kveld og en bra dag i morgen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Emma!

Kjipern med kvalme, men du får trøste deg med at den mest sannsynlig gir seg veldig snart.

Ul blir gøy! Selv var jeg på ul i går og så lillegullet vårt for første gang. Stas!

Har ordinær ul i begynnelsen av mai.

Har du begynt å få en liten kul på magen? Det er kanskje litt tidlig ennå. Jeg sliter med å skjule at jeg er gravid nå, magen buler skikkelig.

Håper du får en fin kveld og en bra dag i morgen.

:klem:

Takk takk, Trekkoppfuglen!

Kvalmen er nesten forsvunnet i dag heldigvis. Er litt slapp og rimelig sulten siden jeg ikke fikk i meg så mye i går, så i dag er det bare å spise seg stor og fet og få krefter :jepp:

Å, alltid spennende med UL altså. Bestilte dere en privattime fordi dere var spente på å se bebisen eller? Jeg fikk se Nurket første gang i påsken pga noen små, ikke alvorlige blødninger. En fantastisk opplevelse :rødme:

Vel, jeg har litt kul utpå dagen. Når magen har fått mat står den mer ut enn før jeg ble gravid ja. Og den er nok bittelitt større om morgenen i forhold til før også :gravid:

God fredag og god helg til deg også :rosasmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:hoppe: for 11 uker :hoppe: (Regner med du har mer oversikt enn tickeren din..?).

Og en riktig god helg :)

:Nikke: Den lever sitt eget liv den.

God helg til deg og!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til kulen som kommer frem om ettermiddagen, etterhvert som magen blir fylt opp ;) Og sånn fortsetter det! Selv om jeg ser litt gravid ut nå på dagen, så ser jeg VELDIG gravid ut på kvelden :fnise:

Du er flink uansett du **Emma** - godt du lytter til kroppen og hører når den sier stopp. Husk at du har en liten en å ta hensyn til nå vettu! :babysmokk:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...