Gå til innhold

WoW - World of Warcraft


Gjest Heloise

Anbefalte innlegg

Mener du at man er en useriøs wow-spiller om man ikke raider 5-6 ganger i uka? Jeg spiller wow nesten hver dag, alltid alene. Jeg er aldri i instances, veldig sjelden i grupper. Jeg elsker spillet, og har spilt sånn i over 3 år. Kaller du meg useriøs?

Hvor i alle dager fikk du det fra? Jeg er casual spiller, er med som venn i et seriøst guild og har vært på raid en gang. Instances har jeg kun vært med på de små. Jeg har hylla full av wow figurer, og jeg dro faktisk på WWI som var i paris i sommer, og betalte godt nok for det. Jeg krangler om noen sier wow er drittspill o.s.v. Men jeg er fortsatt ikke med i et seriøst guild.

Det er stor forskjell på useriøst, casual og seriøs. De aller fleste jeg vet om er casual spillere. Og er det du også høres ut som. En som spiller når de vil, for morro skyld, for å skaffe seg bra nok gear, litt rep, penger o.s.v. De som raider for å få tier og pvp gear er de mer seriøse, de som skal ha utstyr som gir de så absolutt best agility/stamina/o.s.v. og best beskyttelse/crit/spells o.s.v. og som følger klassen sin absolutt. Og for å få det så må man jo inn i raids igjen. Så enkelt er det.

Men jeg vil ikke kalle instances for noe seriøst. Instances er jo mer ment for questing. Har ikke møtt noen guilder som driver med instances så mye, med mindre det er på off nights o.s.v. Går vel mest i raid og arena som jeg har fått med meg. Guildet jeg er med som venn i er jo seriøst, de driver bare med raiding, tror det er 5 kvelder i uka og man må møte på helst tre av de. Og man må også kunne klassen sin, man må ha bra gear fra før av, man må bruke ventrilo, og ha diverse addons som viser aggro, skade, healing o.s.v. og helst de som hjelper deg i din klassen (healing addons til priests, pet addon til hunter) gjerne skal du også bruke macros. Man skal også helst ha erfaring fra andre raids fra før også.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lillelinn

hei

jeg har et guild med mange norske, casual raiding og mye morro. vi raider ikke så mye lenger , siden wolk snart kommer snart. mange latsabber ute å går nå :D jeg er en av dem.

men vi har det hyggelig og slapper av... send meg en pm om du vil vite mer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håpet bare på å finne et guild der man kan bestemme litt selv hva man vil være med på. Synes ikke det er så morro å spille aleine jeg, spillet starter jo først når man spiller sammen med andre. :)

På Twisting Nether er det et fint guil som heter Kongshirden, Guild lederen og en del andre er norske men det også et pår fra andre land med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Heloise
Hei! Tenkte å starte å spille wow igjen! Noen her som er med i et norsk guild jeg kan henge meg på? :D

JA, på Turalyon PvE, We Got No Name, Alliance :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heloise
Jeg har fortsatt tilgode å møte en helnorsk guild som ikke er seriøse. De få jeg har funnet så er det raid minst 2 ganger i uken.

Jeg spiller også kun for det sosiale, men jeg overlever med å prate engelsk, liker uansett det bedre enn å prate norsk.

Er et guild hvor man ikke raider useriøst? Det synes i alle fall ikke jeg. Jeg er i to guilds, et raidguild på en RP-PvP server og et sosialt guild på en PvE server. De er like seriøse selvom den ene raider mye og den andre ikke raider i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er et guild hvor man ikke raider useriøst? Det synes i alle fall ikke jeg. Jeg er i to guilds, et raidguild på en RP-PvP server og et sosialt guild på en PvE server. De er like seriøse selvom den ene raider mye og den andre ikke raider i det hele tatt :)

Les den andre posten min. Orker ikke skrive så mye enda en gang til :fnise:

Men kort oppsumert. De som raider aktivt er seriøse, de som er for sosiale delen er casual.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillelinn

vi er ikke seriøse i det hele tatt.. men vi raider :P

vi er en gjeng med suser... suse skills settes høyt.. men vi har masse morro.

man skal ikke hugge hodet av hverandre for wipe osv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelinn

hva er greia med disse seriøse guildenee?

har vært i et par seriøse guild. hyyyl og skrik og nab meg her og nab meg der hve gang noe går galt... lotwhore om man trenger noe osv...

syntes det er skikkelig trist.

det funker faktisk å raide med litt useriøse folk,, har selv swp gear, og klarte dette ennå så vimsete jeg er...

jeg vil heller raide med noen som synger på ventrilo enn å kjefte...

men det er nå bare meg da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hva er greia med disse seriøse guildenee?

har vært i et par seriøse guild. hyyyl og skrik og nab meg her og nab meg der hve gang noe går galt... lotwhore om man trenger noe osv...

syntes det er skikkelig trist.

det funker faktisk å raide med litt useriøse folk,, har selv swp gear, og klarte dette ennå så vimsete jeg er...

jeg vil heller raide med noen som synger på ventrilo enn å kjefte...

men det er nå bare meg da..

Da har du bare vært i feil guild. Jeg er i et seriøst guild nå, som en venn. De setter opp raid 5 ganger i uke, man skal helst være med på samtlige av de, om mulig. Men det betyr ikke at vi ikke tuller for det. Vi har masse diverse samtaler på guildchat som kanskje ikke hadde vært fult så useriøse om guildleder var der (et eller annet om at vi skremmer bort nye medlemmer :plystre:),

Og når vi raider har vi en master looter som bestemmer hvem som får hva. Om man trenger det så ruller man om det, den som får høyest vinner. Verre enn det er det ikke.

Og jeg skjønner at noen er skeptiske. Det har vært mye tyveri i det siste. Folk som joiner guilder, er med på en del runs. Looter masse de ikke trenger (da har de vanlig looting og greed/need på loot) for så og ta halvparten av guildbanken deres og stikke av. Så jeg skjønner at folk blir litt ekstra skeptiske.

Og grunnen til at det er seriøst er fordi at det er ganske ergelig når bossen er på 3 % også er det noen som ikke har lest hvordan bossen fungerer også dør de på akkurat den tingen. Det er greit nok om det er dps, men om det er en healer eller tanken for den saks skyld så kan det være viktig. Det er veldig kjedelig å starte igjen. Heroic mode er gjerne ganske så mye vanskeligere enn vanlige. Og jeg syntes faktisk vanlige raids er vanskelige.

Og når det gjelder synging.. Nja, det er bra man har en mute knapp :fnise: Men så har jeg heller aldri opplevd kjefting på ventrilo.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelinn

det er sånn mitt guild fungerer og,, jeg er guild master der , så jeg tupper ut div sure mennesker ganske fort, vi raider og styrer ,og er seriøse sånn sett.

men på silvermoon har man div guild som inner sanctum... virker som om folk må prøve å holde dems standard..

mange guild her er kunn ute etter å bli best. ikke å ha det gøy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sånn mitt guild fungerer og,, jeg er guild master der , så jeg tupper ut div sure mennesker ganske fort, vi raider og styrer ,og er seriøse sånn sett.

men på silvermoon har man div guild som inner sanctum... virker som om folk må prøve å holde dems standard..

mange guild her er kunn ute etter å bli best. ikke å ha det gøy..

Spiller du på sm? Det gjør jeg og :)

Har en ex-nettflørt i IS, det er faktisk noen ok folk der og, selv om mange av dem tar det litt vel seriøst. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelinn

jeg spiller på sm ja :D uansett hvor teit det hørtes ut når du sa det sånn hehe

send meg en w da:D samme nicket der inne.

dritt patch asså.. funker dårlig på sm--

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...