Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene

jente 79

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Her er fødsel vel overstått. Lillejenta min ble født 1.mai, dvs 3 uker før termin. Hun var 51 cm og 3860g og selvfølgelig verdens nydligste baby! Frisk og i fin form begge to. Nå koser vi oss hjemme i det fine været og jeg nyyyyter tilværelsen som mamma. Gled dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer MissiS! :babyjente::roser:

Godt å høre at dere koser dere og at alt står bra til. Det er virkelig en fantastisk tid å få barn på. Kjenner at jeg gleder meg masse nå.

Og jeg som egentlig logget meg på for å sutre litt... Kan jo ikke det når det er sånne koselige meldinger å få her :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer MissiS :blomst:

Så koselig å høre fra deg og at alt er bra med deg og lillejenta :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn damer, nå er det fritt frem for alle dere å føde!!

Tusen takk for gratulasjoner, ble visst maibaby på oss ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag og tre uker til termin :hakeslepp:

Var på hytta til svigermor og mannen i går. Var koselig. Ble en del snakk om mannens mormor som nettopp døde. Men ble også prat om lillegutt. Koselig å ha noe positivt å tenke på når det andre har skjedd...

De er veldig spente og gleder seg veldig til å bli besteforeldre igjen.

Svigermor skulle også prøve å bli ferdig med strikkesettet sitt, sånn at vi kan bruke det som hentesett når lillegutt skal hjem fra sykehuset. Rart å tenke på at det nærmer seg :rødme:

Ha en fin søndag dere :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igår var en kjempe fin dag med masse energi. Etter en liten frokost gikk vi lang hundetur. Så lagde jeg en skikkelig frokost med egg og bacon og hele pakka til oss. Etter det slappet vi av en stund og spilte brettspill sammen. Så dro vi på besøk til naboen, og ble der i flere timer. De var kjempe koselige.

Så gikk vi en ny hundetur. Den ble litt kortere, men fortsatt mye lenger enn det jeg pleier å orke. Vi rakk akkurat å kaste i oss litt mat, før vi dro på kino. :popcorn: Vi så Iron Man, utrolig bra film (ihvertfall for de som liker superheltfilmer)! Da vi kom hjem var jeg fortsatt ikke sliten, selv om jeg ikke hadde sovet iløpet av dagen, så da jeg fant jeg frem et par Munkholm og vi spilte en omgang til og pratet om filmen. Etter at vi la oss hadde vi vist litt energi igjen :lur:

Men etter å ha sovet i ca en time våknet jeg med veldig kramper i magen. :( Tideligere når jeg har hatt kynnere har det kjentes ut som en mild mens-krampe, bare helt nederst i magen. Men dette var vondt i hele nederste del av magen, og magen kjentes mye mer hard og spent ut enn ellers. Lå jo og tenkte at nå skjer det! Men jeg ville vente med å vekke mannen til jeg var sikker, og dessuten ville jeg prøve å sove litt hvis jeg fikk til. Etter ca en time gav det seg og jeg fikk sovnet igjen.

Idag kjennes magen litt øm, men ikke noe tegn til kramper. Planen for dagen er å slappe helt av og pakke sykehusbaggen (neida, er ikke treg og utsetter til siste sekund, jeg nei). Skal spise litt nå, og så legge meg og klappe på magen og være fornøyd med å være gravid litt til :gravid: Har liksom fått inn i hodet at jeg kommer til å gå over tiden, og kan derfor ikke føde nå. Vi gravide er så rasjonelle noen gangen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg skulle pakke fødebaggen i slutten av mai, for da er det 1 mnd til termin!

Må si jeg begynner virkelig å glede meg jeg nå til å bli ferdig med det hele. Vil ha kroppen min. Selv om jeg føler meg faktisk veldig pen som gravid :fnise: Huden har blitt bedre, jeg har faktisk blitt tynnere enkelte steder på kroppen, kan ikke se bakfra at jeg er gravid i det hele tatt (kanskje bare på måten jeg går på) så kommer store fine magen forran! Så jeg har vært heldig sånn sett :) "Bare" bekkenløsning som har plaga meg hele veien.

I dag skal jeg gjøre ferdig ting til formingseksamen! Men jeg er så innmari usikker på hva jeg skal ha med. For på papirene mine så står det ikke at vi skal ha med 4 små kulltegninger, men ho har vist sagt det i timen.

Så leste jeg og plutselig at noe skulle være i kvadrat, og har jo selvføøøølgelig laga den tingen som ett rektangel. Men læreren får heller pirke på meg i morra å si hva jeg trenger å rette opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig spennende å følge med i dagboken din Linn3c :) Jeg har også dagbok, men får ikke til å skrive linken ordenltig så folk kan linke seg inn i den, og har faktisk ikke skrivi i den på lenge siden det er så tungvindt å komme inn i den. hehe. (bare kom med råd om hvordan man gjør det om dere kan :))

Ellers så har jeg ikke tenkt tanken på sykehusbag enda. Opprinnlig er det jo 5 og en halv uke til terminen min, men 4 uker igjen til keisersnittet. Og siden jeg skal ha keisersnitt så tenker jeg liksom på at jeg ikke kommer til å føde før. Jeg er jo annengangsgravid, og ting kan jo skje før, men tenker jo ikke i de banene... hehe. Da jeg lå på sykehuset forrige helg, hadde jeg jo ikke noe....

Men jeg skal jo bli tatt 12 dager før termin, så da skjer det helt sikkert ikke noe. Jeg gikk 12 dager over sist, og blei satt igang 10 dager etter, så liten sannsynlighet at jeg føder før ks...

FOrtalte jeg dere at han har snudd seg. Nå sitter han i sete og hodet litt over navnletn. Skikkelig rart og kjenne. hihi. steinhardt litt over navlen, og sier virkelig ifra når jeg trykker han på hodet. Han har liggi ned helt frem til nå i mange mange uker, også snudd seg nå. hehe

Godt jeg skal ha keisersnitt for da spiller det ingen rolle. Kan jo snu seg tilbake, men mindre sannsynlig nå som jeg er 34 uker tror jeg.

Ha en god natt alle sammen. Håper dere har hatt en fin pinse.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikkje så spennande no lengre Felicity.. Eller eg har jo framleis litt murringar, men ikkje så tydelege som maseriene i går kveld var.

No fann eg endeleg dagboka di forresten, Felicity :)

Her er link som du kan putte i signaturen din!

[ url=http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=140174&view=getnewpost]Minner for dagen[/url ]

Eg har sett inn et mellomrom mellom den første klamma og teksten, den må du ta vekk, samme med på slutten, før den siste klamma.

Ferdig blir linken sånn;

Minner for dagen

Håpar du får det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 uker idag! Dette begynner å bli skummelt. Mannen sa noe sånt som "Ingen sønn inatt heller? Da får jeg vel dra på jobb, da." da han kom inn for å si hadet imorges.

Idag skal jeg først til kiropraktor og etterpå til jordmor. Det skal bli godt å komme til begge deler. Det har vært to uker siden sist kiropraktortime og tre uker siden siste kontroll.

Denne uken har vært tung og litt slitsom. Jeg vokner om natten med kraftige kynnere, og om dagen føles det ut som om jeg har kynnere nesten hele tiden. De forsvinner ofte når jeg slapper av, og på dagen gjør de ikke vondt, men jeg klarer jo ikke å la være å lure på om noe holder på å skje. Jeg har bestemt meg for å avlyse alle avtaler og bare holde meg hjemme fremover nå.

Sykehusbaggen er nesten ferdigpakket. Mangler å bestemme meg for hvilke klær som skal med, og toalettsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :hoppe:

Ligger 5 uker før meg du da!

Var så deilig nå at jeg endelig var 34 fullgåtte uker, syns den siste uka har gått litt sakte!

Jeg har lissom mål å komme meg en og en uke nærmere, men det går jo så sakte!

Men nå er det jo straks 17.-mai-helg, så en slappe av helg, så konfirmasjonshelg, så da får jeg håpe tia går litt fortere.

Men jeg har jo ikke klær å ha på meg :kjefte:

Altså jeg har ikke topper (dvs. jeg har 3) og ingen ting å ha på meg føler jeg! Grrrrr......hadde håpa å slippe å kjøpe noe mer, men tror det må bli en topp til gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

T+2 i dag...

Rart å gå på overtid, var så veldig innstilt på å få henne til, gjerne litt før termin, den vesle frøkna...

Skal til jordmor i dag, høyra kva ho seier om denne vesle treigingen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :hoppe:

Ligger 5 uker før meg du da!

Var så deilig nå at jeg endelig var 34 fullgåtte uker, syns den siste uka har gått litt sakte!

Jeg har lissom mål å komme meg en og en uke nærmere, men det går jo så sakte!

Men nå er det jo straks 17.-mai-helg, så en slappe av helg, så konfirmasjonshelg, så da får jeg håpe tia går litt fortere.

En uke av gangen, ja. Det gjorde jeg også frem til permisjon. Nå føler jeg at jeg tar det en dag av gangen. Men jeg er jo hjemme, og de fleste dager er ganske like.

Men jeg har jo ikke klær å ha på meg :kjefte:

Altså jeg har ikke topper (dvs. jeg har 3) og ingen ting å ha på meg føler jeg! Grrrrr......hadde håpa å slippe å kjøpe noe mer, men tror det må bli en topp til gitt!

Kjenner følelsen, men jeg har det omvendt. Har masse topper, men ingen underdeler som passer lenger. Skal vi byttelåne litt? ;) Prøvde å bare ta på meg bare en tunica og en tights her om dagen, men da nektet mannen min meg å gå ut :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen tegn til fødsel enda, Linn3c... Jeg var så spent på deg...

Vi har da kommet oss over fjellet til vestlandet og tilbake. Anbefaler ikke en sånn tur når man er høygravid, hvis ikke man må. Gikk jo greit, er ikke det. Men utrolig slitsomt for kroppen. Var ganske ødlagt i ryggen på slutten. Men nå har det litt med dårlige veier på slutten også. Masse ujavnheter og alt forplantet seg opp i ryggen min.

Godt jeg har permisjon og bare kan slappe av i dag. Har ikke planer om å sette meg inn i en bil en gang...

Ellers har jeg heller ikke pakket fødebagen enda :fnise:

Har begynt å tenke på å gjøre det, men føler jeg har så god tid. Jeg skal jo også gå over termin, så trenger ikke å tenke i de baner enda :fnise:

Men nå har vi veldig kort vei til sykehuset, så skulle jeg glemme noe så er det ikke lange veien hjem for min kjære...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ringte svigermor, og vi får endelig vuggen idag! Jeg har vært så bekymret for at den ikke skulle komme i tide. Hun hadde vist også fått med seg en badebalje og noe mer klær. Så nå gleder jeg meg til å re opp sengen ikveld. Skal sett den rett inn på soverommet, så kan jeg se den når jeg våkner og tenke at snart kommer det noen som skal sove i den!

Kjenner at jeg begynner å glede meg igjen!

Alt sto bra til hos jordmor igår. Jeg nevnte at jeg hadde vært plaget med mye kynnere, men hun mente at det ikke var noe tegn på at han var på vei ut. Hun satte like gjerne opp to nye timer til meg, så hadde jeg hvis jeg trengte. Håper jeg slipper å gå alt for langt over tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...