Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

Er også veldig spent på SF-målene.. Regner med de er ganske høye.

Hvordan er SF-målene deres? Mitt var 37 cm i uke 33, og i morgen (uke 35) skal jeg måles på nytt. Vi skal på ul for vekstvurdering, men henvisningen har ikke kommet fram, så jeg vet ikke når det blir ennå. Er veldig spent :sjenert:

Eg kjøpte ny babycall igår Jente79. Har ein god ein på Clas Ohlsontil 398 kr. Topcom PMR Babytalker 1010.

Hadde den til storebror også, så me skal koble på både baby-einingane til veslesøster og storebror på foreldre-eininga vår, så slepp me å ha to foreldre-einingar med oss. :)

Denne skal vi også kjøpe! :jepp:

Av store viktige ting mangler madrass og stellematte. Av ting jeg ønsker meg mangler bæresjal, en bok om barnestell og så burde jeg sikkert ha mer enn en amme-BH og et sett ammeinnlegg. Hmm, kanskje jeg burde ha egne amme-klær også? Er det noen andre som har handlet inn det? Babycall kommer vi nok ikke til å kjøpe med det første.

Nå er det bare tre dager igjen på jobben før jeg går ut i permsijon. Gleder meg! Har tenkt litt på at når som helst de neste 8 ukene kan lillegutt komme.

Jeg har kjøpt et par ammetopper, bare. Ellers kommer jeg nok til å dra opp klærne, tror jeg :fnise: For å ikke blottlegge magen helt, tenkte jeg å klippe "puppehull" i noen gamle singletter som jeg har under (fikk det tipset på et annet forum). Kanskje. Hvis det funker ;)

Nærmer seg permisjon her også, har bare 4 arbeidsdager igjen (sykmeldt 40%) :sjokk:

Under 5 uker igjen til termin :hakeslepp:

Bena her er fortsatt hovne, men de ble litt bedre når det ikke var fullt så varmt lenger. Men lekre er de ikke :fnise:

:hoppe: for 5 uker igjen!

Bra at beina ikke er så hovne lenger. Jeg hovner veldig opp i hender og bein, men i morges fikk jeg et glimt av hvordan hendene mine egentlig ser ut, gleder meg til de blir normale igjen! Nå er forlovelsesringen nesten for liten på lillefingeren også :ler:

I dag er det 6 uker igjen til keisersnittet :) Har hatt endel problemer med bekkenet de siste dagene og i dag har jeg vondt i bena fordi de hav hovnet opp fælt. Skal til legen på mandag, så får vi se hva han sier.... Ikke noe godt, men er jo ikke noe å gjøre med så lenge alt annet er bra.

Ellers så er han aktiv, og hikker veldig mye. Godt å kjenne aktiviteten hans alså...

:hoppe: 6 uker igjen!

Har du prøvd støttestrømper? Det lindrer godt, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan er SF-målene deres? Mitt var 37 cm i uke 33, og i morgen (uke 35) skal jeg måles på nytt. Vi skal på ul for vekstvurdering, men henvisningen har ikke kommet fram, så jeg vet ikke når det blir ennå. Er veldig spent :sjenert:

Ser mitt SF mål var 34 cm når jeg var 34+4. Skal også på kontroll i morra, så får se om det er noen endring da...

Skal også ta ny blodprøve for å sjekke antistoffer.

Merker at lillegutt begynner å ta større plass. Presser litt opptill ribbeina. Hender han stikker rompa opp, ikke alltid like behagelig... :sjenert:

Merker også at det er verre å ta på bukse, sokker og sko... Litt stiv i hoftene noen ganger, så føler meg skikkelig klønete :fnise:

Ellers har jeg ofte et snev av halsbrann. Ikke skikkelig ubehagelig, men litt murring... Gjør at matlysten er litt fraværende, men må vel regne med at det er litt tyngre på slutten...

Bare en måned igjen på torsdag :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SF-målet mitt var 35 cm på mandag. Da var jeg 31+5.

Litt høyt!

Skal på kontroll på sykehuset og sjekke både str og leie. Sitter fortsatt fint inni der :)

Ellers merker jeg også at ting begynner å bli tyngre. Blir fortere trøtt, er vanskeligere å kle på seg osv..

Men alt annet så bra ut på kontrollen. Har nå lagt på meg 10 kilo. Mer enn jeg hadde regnet med, men ikke så aller verst. Skal klare å få det av etterpå.. Håper jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sies at et gjennomsnittlig sf-mål er +/- 2cm den uken du er i.

Så er du f.eks 35 uker gravid, vil gj.sn. mål være fra 33-37cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i uke 30+6 var symfyse målene 31 faktisk.

Støttestrømper går dårlig, får så vondt i bena av dem. Presser virkelig. Men det har noe med at jeg har tømmerstokker til ben fra før av. Men gruer meg nå velig til i morgen å sitte på skolen fra 9-14... Skal legge meg snart.

Natta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termindag i dag!

Startet dagen med å hive ut alt av matter, støvsuge stuen, vaske badet og sette på vaskemaskin. Bare litt sånn småsulling, for jeg klarer ikke bare sitte i en stol rett opp og ned.

Har snakket med føden og skulle få komme etter tolv for litt mer modningsaku, så får vi se hva dagen bringer. Er nydelig solskinn og 16 grader ute!!

Stor sannsynlighet for at det blir mai-baby her i huset ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært hos legen.

Det meste var som det skulle. Vekta har begynt å stige voldsomt sammenlignet med tiligere, men har mye vann i beina. Så det er sannsynligvis grunnen... (Har 1-2 i ødem nå.)

Men får en ekstra ultralyd på mandag. SF målet mitt har plutselig lagt seg høyere enn tidligere, så han ville ha det sjekket.

Det kunne være at jeg hadde fått mer fostervann siden jeg har mer vann i resten av kroppen. Men ville sjekke det for å være sikker.

Jeg hadde også fått utslag på bakterier i urinen, og en prøve ble sendt til dyrking for å fastslå om jeg har urinveisinfeksjon...

Antagelig var alt bra mente legen, men ville gjerne sjekke for å være helt sikker.

Alt annet var som det skulle, og det virker som lillegutt har det bra.

Han lå med hodet ned, men det hadde ikke festet seg enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Så stille det var her... Håper alt er bra med dere. God helg :) Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig stille!

Kanskje vi alle sover mye for tiden?

Alt er bra her. Litt mer vann i kroppen bare, og begynner å bli veldig trøtt. Du da, Felicity?

Gruer meg til fødselen.. Mye!

Magen har virkelig begynt å bevege seg. Kan kjenne hvor han har hendene, føttene og hode. Veldig rart, men koselig. Det er fortsatt fasinerende selv om jeg har kjent det før :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har mye vann i bena for tiden:( Sliter med å få på meg sko nå....Og jeg som skal i utdrikningslag og får bare på meg knallrosa croks....:(

Ellers så har jeg kastet opp hele denne uken, hadde aldri i hele mitt liv trodd jeg skulle kaste opp hele svangerskapet når vi ventet en gutt.... Men det gjør jeg.

Lurer også på hvordan det går med pondusa.

Må se til dattern min og nevøen min jeg nå. Snakkes

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

Jeg har mye vann i bena for tiden:( Sliter med å få på meg sko nå....Og jeg som skal i utdrikningslag og får bare på meg knallrosa croks....:(

Ellers så har jeg kastet opp hele denne uken, hadde aldri i hele mitt liv trodd jeg skulle kaste opp hele svangerskapet når vi ventet en gutt.... Men det gjør jeg.

Lurer også på hvordan det går med pondusa.

Må se til dattern min og nevøen min jeg nå. Snakkes

Klem

Har du kastet opp hele svangerskapet? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er her jeg. Ikke så mye forandring å spore. Har skrevet litt i boka mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke:

Har vært borte et par dager.

Ikke så mye spennende siden legetimen på onsdag. Får bare smøre oss med tålmodighet fram mot UL på mandag.

Jeg tror alt er bra med lillegutt. Han romsterer fælt om dagen, merkes tydelig at han begynner å få mindre plass...

Kjedelig at du fortsatt venter da, pondusa. Får håpe det ikke går så altfor lang tid nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 fullgåtte i dag! :overrasket:

Jøsses, nå skjer det når som helst :hoppe:

jeg vil og være så langt :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 fullgåtte i dag! :overrasket:

Så bra, får håpe det skjer noe om ikke så lenge :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...