Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

Gratulerer til dere med hele uker i dag :blomst:

Koselig å høre at du er så fornøyd, Cilipili.

Det er jeg også om dagen, det er godt å ha det sånn :-D

Fikk beskjed fra ei som vasker her på jobben at hun var sikker på at lillegutt kom før 17. mai. Mente magen min hadde sunket såpass at det ikke var lenge igjen :overrasket:

Tror vel ikke helt på henne. Kjenner henne, så aner ikke om hun har noe grunnlag for å uttale seg. Men rart å tenke på at det kan være så kort tid igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

To veker og fire dagar igjen til termindato. 18 dagar.... Det nærmar seg med stormsteg. Eg har hengt meg opp i termindatoen, kjenner eg, for storebroren kom sånn ca rett på. Fødselen starta -1 og han vart fødd +1 (fire timar over midnatt). Så eg er rimeleg sikker på at eg går tida ut, iallefall nesten. Eg begynnar nok å venta veldig når første veka av mai er unnagjort. :)

Så kjekt å lesa at de er lykkelege, damer! Eg er vel også det når eg kjenner etter. Har ikkje noko å klaga på. Har ein herleg son, ein fantastisk mann og saman har me hus og bil og verdas beste pus. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var Elle_liten reist på sykehuset, så nå er jeg alene gravid i mars/april-klubben. Får kanskje skravle litt med dere sånn på tampen da?

Her er det stille før stormen igjen. Hadde et par timer med litt småaction i går kveld, etter at jeg hadde vært å fått modningsakupunktur. Men det roet seg helt ned igjen.

Nå rydder sambo og jeg i kjeller, garasje og litt rundt omkring. Har lånt oss en henger og skal kjøre med et fullt lass søppel når gjennvinningsstasjonen åpner kl 11. Deilig å bli kvitt noe skrot som har hopet seg opp.

Ungene er i bhg, og etter middag skal vi i bursdag til minste niese som ble 2 år før helgen. Men storesøs var på klassetur med hvite busser, så hun har ordnet med feiring i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får håpe du slipper å gå altfor langt over da, Pondusa.

Hvordan har det vært med de to første?

Jeg tenker litt på termin dato, men ikke å mye egentlig. Føler fortsatt at det er en stund til, dessuten er jeg veldig forberedt på å gå over.

Så jeg er mest opptatt av permisjonsdatoen. Merker jeg gleder meg veldig til å få litt fri. Lade opp batteriene litt.

Går veldig greit i jobb nå om dagen, men motivasjonen er ganske dalende... Er glad jeg ikke jobber mer enn 80%, det føles veldig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lillemor 1 dag før terminen, og pondus kom 5 dager før terminen, så jeg er litt spent ja.

I morgen er jeg like langt som da pondus kom, og jeg har hele tiden spådd meg selv om at smule kommer den 25.april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper det snart skjer noe, Pondusa :)

Her er det en stille dag med litt vondt i hodet og mye husarbeid som må gjøres.

Ender nok opp med sofaen kan jeg tenke meg.

Ellers blir det en tur i helga, konfirmasjon og litt flytteplanlegging.

Og masse tid sammen med familien. Skal på svangerskapskontroll igjen på mandag.

Gleder meg til å se hvordan det ligger an nå. Vektoppgang er det iallefall!

Rart at vi i mai/juni-klubben også begynner å føde snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kardemomme

Så spennende da Pondusa :) Håper det skjer noe snart :jepp:

Nå er vi på tur til jordmortime. Er spent på SF-målene denne gangen.

:hoppe: 35 uker i dag :hoppe: ikke lenge igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med 35 uker, Gopia!

Og lykke til hos jordmor!

Er også veldig spent på SF-målene.. Regner med de er ganske høye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende i helga da, Pondusa :-D

Får håpe du ikke trenger å gå over denne gangen heller...

Gratulerer med 35 uker Gopia.

Nå er vi jammen kommet langt :hoppe:

Lykke til hos jordmor.

Jeg fikk kjøpt inn noen av de siste tingene i går. Mangler babycall, men der tror jeg min kjære skal få ha et ord med i laget...

Ellers litt småting, men jammen morsomt å tenke på at vi snart har en liten krabat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte ny babycall igår Jente79. Har ein god ein på Clas Ohlsontil 398 kr. Topcom PMR Babytalker 1010.

Hadde den til storebror også, så me skal koble på både baby-einingane til veslesøster og storebror på foreldre-eininga vår, så slepp me å ha to foreldre-einingar med oss. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var jeg endelig på nett igjen. Denne uken har vært mye opp og ned. Var i begravelse på tirsdag, og det slet meg helt ut. Sov hele dagen etter at vi kom hjem, sto bare opp for å spise litt middag før jeg la meg igjen.

Etter det har uken stort sett gått oppover, og de siste par dagene har jeg hat masse energi. Etter at jeg begynte hos kiropraktor har jeg ikke hatt vondt i bekkenet i det hele tatt heller. Jeg har fått beskjed om at jeg får komme tilbake til jobben etter permisjonen, og jeg har fått handlet inn det meste jeg trenger.

Føler meg faktisk så vell at jeg har tenkt meg en tur ut på byen ikveld. Har nesten ikke vært ute siden jeg ble gravid. Er litt spent på hvordan det går, og mannen er veldig skeptisk. :fnise: "Hva skal en høygravid dame ut på nattklubb å gjøre!" var den lettere sjokerte kommentaren jeg fikk da jeg presanterte ideen i morges.

Av store viktige ting mangler madrass og stellematte. Av ting jeg ønsker meg mangler bæresjal, en bok om barnestell og så burde jeg sikkert ha mer enn en amme-BH og et sett ammeinnlegg. Hmm, kanskje jeg burde ha egne amme-klær også? Er det noen andre som har handlet inn det? Babycall kommer vi nok ikke til å kjøpe med det første.

Nå er det bare tre dager igjen på jobben før jeg går ut i permsijon. Gleder meg! Har tenkt litt på at når som helst de neste 8 ukene kan lillegutt komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg 32 uker på vei, og jeg har fått masse mensensmerter denne siste uken. i dag har det vært ganske vondt. Men det var slik sist gang og. Ellers så har han sparket og vært veldig aktiv de siste dagene... Virkelig liv og røre, det har til tider vært virkelig vondt, men veldig godt :) Deilig å vite at han har det bra.

På tirsdag, så fikk jeg skikkelig vondt i høyre side... Kom fra barnehagen, måtte kaste alt jeg hadde, også måtte jeg bare legge meg... Det varte i 20 min, og det var skikkelig vondt. Greier liksom ikke beskrive hvordan, men tenkte, å herregud ikke la det være blindtarmen. Men har ikke hatt så vondt i siden nå, bare engang i blandt. Vil jo ikke få han enda. Ikke noe er klart. hehe....

Ellers så har jeg 6 og 1/2 uke igjen og to dager igjen på skolen, pluss eksamen. Har prøve eksamen nå og har kommet på en forferdelig gruppe. uff, irriterenes, men men det får jo bare gå. Ikke lenge igjen:)

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg kjøpte ny babycall igår Jente79. Har ein god ein på Clas Ohlsontil 398 kr. Topcom PMR Babytalker 1010.

Hadde den til storebror også, så me skal koble på både baby-einingane til veslesøster og storebror på foreldre-eininga vår, så slepp me å ha to foreldre-einingar med oss. :)

Takk, for tips. Det var jo veldig mye billigere enn de som var i barne utstyrsbutikken. Så det må sjekkes.

Hmm, kanskje jeg burde ha egne amme-klær også? Er det noen andre som har handlet inn det?

Er nok kanskje litt enklere. Men vet ikke om du må ha det. Jeg har noen amme topper. Har kjøpt kombinert amme-topp, gravid-topp. Så bruker de allerede nå :-D

Felicity: Håper det går greit på eksamen da. Skjønner godt det er frustrerende med en sånn gruppe.

Her er bena HOVNE!!!!!!!!! De ser ikke ut og er ekle... Kjennes nesten ut som det er puter på dem. Beste er vel å få kjøpt støttestrømper... Ellers er det ikke noe stort problem, bare uvant. Er heldigvis ikke så hoven i fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, for tips. Det var jo veldig mye billigere enn de som var i barne utstyrsbutikken. Så det må sjekkes.

Er nok kanskje litt enklere. Men vet ikke om du må ha det. Jeg har noen amme topper. Har kjøpt kombinert amme-topp, gravid-topp. Så bruker de allerede nå :-D

Felicity: Håper det går greit på eksamen da. Skjønner godt det er frustrerende med en sånn gruppe.

Her er bena HOVNE!!!!!!!!! De ser ikke ut og er ekle... Kjennes nesten ut som det er puter på dem. Beste er vel å få kjøpt støttestrømper... Ellers er det ikke noe stort problem, bare uvant. Er heldigvis ikke så hoven i fingrene.

Hvis beina er kjempehovne, ville jeg tatt en ekstra tur til legen (hvis du ikke allerede har gjort det) Det var slik jeg merket svangerskapsforgiftningen min. Ikke meningen å skremme! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis beina er kjempehovne, ville jeg tatt en ekstra tur til legen (hvis du ikke allerede har gjort det) Det var slik jeg merket svangerskapsforgiftningen min. Ikke meningen å skremme! :)

Jeg tenkte faktisk tanken selv. Men var hos jordmor på mandag. Både urin og blodtrykk var helt perfekt. Så hun regnet med det bare var varmen.

Men ålreit at du sier i fra. Viktig å tenke å være klar over sånne sammenhenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det stille her. Håper alle har hatt en fin og avslappende helg.

Jeg var ute på fredagen, og det gikk veldig bra. :) Gikk med høye heler, og ble bare litt støl i bekkenet. Men føttene min har begynt å hovne opp, så da jeg skulle gå hjem kjentes det ut som om skoene var to nummer for små :(

Var hos kiropraltor idag, og hun sa at alt så veldig fint ut, og syntes det bare var bra at jeg fortsatt kunne gå i høye heler og bevege meg uten smerte. Jeg skal tilbake en gang til like før termin for å passe på at bekkenet fortsetter å holde seg løst og åpent.

I helgen fikk vi hjelp av svigerfamilien til å gjøre ferdig huset. Så nå er det ikke lenger kasser overalt, men bøker i bokhyllene og møbler i stuen.

I morges hadde jeg veldig mye kynnere. Begynte neste å lure på om noe var på gang, siden det holdt på fra jeg stod opp og helt frem til lunch. Men så gav det seg. Og godt er det, for jeg er ikke klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Under 5 uker igjen til termin :hakeslepp:

Synes det er ganske utrolig å tenke på... Begynner å merke på både meg og mannen at det nærmer seg litt nå.

Er stadig blitt ting vi blir bedt på som må avtales med forbehold... Kanskje vi kan, men vet ikke og kan ikke vite før ting nærmer seg.

Rart å tenke at det er så nært...

Bena her er fortsatt hovne, men de ble litt bedre når det ikke var fullt så varmt lenger. Men lekre er de ikke :fnise:

Men ellers går det fint.

Gleder meg til permisjon, bare 2 uker igjen :hoppe:

Og denne uka tenkte jeg skulle være kort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

I dag er det 6 uker igjen til keisersnittet :) Har hatt endel problemer med bekkenet de siste dagene og i dag har jeg vondt i bena fordi de hav hovnet opp fælt. Skal til legen på mandag, så får vi se hva han sier.... Ikke noe godt, men er jo ikke noe å gjøre med så lenge alt annet er bra.

Ellers så er han aktiv, og hikker veldig mye. Godt å kjenne aktiviteten hans alså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...