Gå til innhold

Toddlertråd for mai - juni babyene


jente 79

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk mannen med på litt :sengekos: i går kveld. Våknet i natt og trodde det var i gang, men den gang ei.

Nå i morges kom det blodig slimpropp, så noe hadde tydeligvis hjulpet litt. Var i 11-tiden og fikk modningsnåler og det er nå litt romstering i magen nå.

Får vel bare se hva dagen bringer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Nå har jeg endelig kommet hjem etter en natt på ahus på føden..........

Det hele startet med at jeg skulle i ei venninnes utdrikningslag. Hadde vært i utdrikningslaget i en halv time, så greier jeg og dette rett på magen...... :( Jeg fikk veldig vondt i magen, men det var bare der og da.

Etterhvert som tiden gikk og folk spurte meg hvordan det gikk, så var det to stk i utdrikningslaget som er sykepleiere, som sa jeg burde ringe føden. Jeg ringte og de ba meg komme med engang....

Jeg tok bilen fra lillestrøm og fikk min samboer til å låne en annen bil og komme med svangerskapspairene mine. Jeg hadde akkurat lagt meg på benken til å ctg, da min samboer kom :) Da blei jeg tryggere.

Jeg blei liggende å ta den målinga i en halv time. Etter at målinga blei tatt av, begynete jeg å få vondt i bekkenet og i ryggen bak, i tilegg til sammentrekninger..... Jeg fikk beskjed om at jeg måtte bli over. Fikk senere på kvelden tatt en ul, og babyens hjerte slo og morkaka lå bak.

Og konstant frem til jeg skulle sove hadde jeg sammenhengende sammentrekninger og mensensmerter forran og bak.... Fikk til slutt til å sovne, men våknet i halv tre tiden med skikkelig vonde sammentrekninger....

Men de ga seg etter par timer og jeg sovnet igjen... Voknet senere og ting var bedre:) Jeg fikk frokost, de målte ctg igjen og jeg fikk da beskjed om at jeg kunne reise hjem:)

Jeg får fortsatt vondt i magen når jeg bærer min datter, eller rydder. Det går bedre når jeg sitter og slapper av.

Så jeg må ta det med ro nå fremover... Men er glad at jeg ikke har begynt å blø, og at ting så bra ut. Og at jeg har kommet meg hjem :)

Klem til dere alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, godt du ble sjekket opp og at alt skal være i orden med både deg og babyen.

Skremmende hvor fort ting kan skje.

Ta det med ro og slapp av nå.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det en ny UL i dag... Må dra tidlig fra jobb, satser på å rekke innom legekontoret for å ta en Rh- blodprøve først.

Ultralyden skal taes fordi magen plutselig har begynt å ligge helt øverst i kanten på det grønne feltet på SF målet. Målet mitt har alltid ligget litt over den røde streken, men nå har det plutselig hoppet opp et hakk...

Veldig spent... :sjenert:

Bare en uke igjen på jobb :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL var veldig vellykket. Lillegutt så ut til å ha normal størrelse i hodet, men kroppen hans var litt stor. Men som han sa, det gjorde ingenting at lillegutt la godt på seg. Heller det enn motsatt, og så lenge hodet var normalt skulle det ikke by på de store problemene ved fødsel heller...

Fostervannsmengden så normal ut. Så alt i alt var alt bra, og han som tok kontrollen så vel ikke helt noen grunn til at vi trang å komme i det hele tatt. De gjorde visst så og si aldri noe utfra sånne kontroller...

Men i hvert fall koselig å se lillegutt igjen, og godt å høre at alt så bra ut.

De sjekket også urinprøven jeg hadde med. Den så bra ut, så alt i alt var alt som det skulle igjen. Veldig glad for det :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kardemomme

Godt at alt så bra ut jente 79 :) Jeg skal på svangerskapskontroll hos legen i morgen, er spent på hvor mye jeg har gått opp i vekt siden sist...

I dag kommer tanta mi på besøk for å overnatte. Kjenner jeg har lite energi til besøk akkurat nå, men det blir koselig å se henne igjen.

Er så trøtt og sliten for tida. Jobber ikke lengre, men leser litt på en eksamen. Uansett om jeg sover 8-9 timer om natta, så er jeg trøtt hele dagen. Kunne ha sovet døgnet rundt :fnise: Flere som har det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så trøtt og sliten for tida. Jobber ikke lengre, men leser litt på en eksamen. Uansett om jeg sover 8-9 timer om natta, så er jeg trøtt hele dagen. Kunne ha sovet døgnet rundt :fnise: Flere som har det sånn?

Melder meg inni trøtt-slitenklubben... vil bare sove-sove og sove :sove: Greit å være sykemeldt, for da kan man hive seg nedpå på dagtid, når jentene er på skole og i barnehage :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan også sove utrolig mange timer noen ganger... :sjenert:

Overrasket over hvor mye det går an å sove...

Merker det er noe av det jeg gleder meg mest til når det gjelder at permisjonen er rett rundt hjørnet. Skal bli godt å sove :-D

Må jo gjøre det nå før det er noen som holder meg våken halve natta :rødme:

Endret av jente 79
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg også vært hos legen, og han sa alt sto bra til. Men jeg har kynnere med engang jeg reiser meg, og i kveld har jeg hatt kynnere konstant. Fra å ikke ha noen ting, til å ha masse. Og for hver kynner som kommer, jo mere nedpress for jeg. Føler at gutten presser seg lengre og lengre ned. Er skikkelig ubehaglig og rart.... Lurer på hva han driver med. Det er så ubehaglig at når kynnen er over så er jeg skikkelig øm. Det har holdt på nå siden 20.00 kanskje. Helt merkelig. Sånn gjorde ikke dattern min sist. Føler virkelig at jeg må presse. Nå skal jeg legge meg og håper det gir seg.....

Blir jo litt redd, ang. dette for det har kommet etter fallet. og jeg ønsker ikke at han skal komme enda....1 gangen da jeg skulle føde, blei jeg jo satt igang og ting skjedde ikke av seg selv. Så veet jo ikke helt hva startfasen er for noe heller. Og har aldri hatt sånne kynnere som jeg har fått nå etter fallet. merkelig....:)

Skal prøve å sove. Håper det gir seg, for jeg får ikke sovet av dette her iallefal...:(

Nattaklem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, skjønner godt du blir bekymret.

får håpe det gir seg :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det, Felicity? Håper du kontakter føden igjen dersom kynnerne blir vonde og regelmessige.

Så bra at alt stod bra til på ul, jente 79 :klemmer:

Vi har også vært på ul i dag, pga. stort SF-mål og spørsmål om leie. Men lillebabyen lå selvsagt med hodet ned, og alt så bra ut! Hun er bittelitt mindre enn gjennomsnittet, -10%, men ikke noe å bekymre seg for :juhu: Går vel over tida, jeg da, slik at hun er stor når hun kommer (både min kjære og jeg var det) :fnise:

Jeg synes også det er deilig å være sykmeldt (60%), er så godt å bare kunne legge seg nedpå når man føler for det :jepp:

Endret av Amused
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: God morgen!!!!!!!!!!!!!

Strålende :sol: og bare noen få dager igjen på jobb før permisjon :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eg har vaska vindauge i dag, det var det eg gjorde den dagen fødselen starta med vordande storebror. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke lenge igjen, Linn3c!!

Så spennende! Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem dagar igjen til termindato..

Det går greit; har hatt vonde mensmurringar etter vindaugsvaskinga i dag, men det gjekk over etter eit par timar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så nærme noen er. :hoppe: spennende dette

tror dere at man kan fjerne føflekk selv om man er gravid? så at den ene jeg har er litt mystifistisk av seg! Men tenker at det passer seg sikkert ikke med bedøvelse og skjæring i hud nå. Og den har sikkert vært sånn hele tiden er bare jeg som ikke har tittet på den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...