Gå til innhold

Lilles nedtegnelser


MissLille

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:vinke: Jente79, har en strålende helg hittil i alle fall.

I dag har vi bare slappet av, var borte i nesten hele går, og spiste middag ute og greier, var kjempekoselig og deilig avkobling fra oppgaven som har tatt det meste av denne uken. Så i dag tok jeg meg helt fri, og sov leeenge..er den tiden i måneden, og da blir jeg alltid innmari uvel, kvalm, vondt i hodet og sånt - og da er det fryktelig deilig å sove seg gjennom vondtene..ellers har jeg lest litt ikke-pensum, også fantastisk deilig, og nå skal vi lage lettvint lørdagskveldskos og bare kooose oss resten av kvelden :rødme:

Så får jeg ta den treningen i morgen når jeg ikke er så gåen i kroppen lenger..Har ryddet her i dag da, så har forsåvidt fått ørlite trim, ikke bare sovet og lest hele dagen..Er deilig når det er helg og det er ryddig og lunt her inne, og litt kaldt og ekkelt ute :regn: var skikkelig sludd når vi var på butikken i dag i alle fall, og har snødd litt nå i kveld, og da er det deilig å ikke skulle ut på noe..Nå skal jeg gå og sette i gang på kjøkkenet, men håper alle har en fin lørdagskveld :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med sånne rolige kosedager i blandt. Viktig å ta seg pauser selv om man studerer...

Får håpe du får trent litt i dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..denne dagen ble borte i en svusj den gitt..men har vært veldig deilig med et par dager uten fokus på oppgaveskriving, så får jeg bare kjøre på fra i morgen igjen. Nå skal jeg tråkke litt på steppen og gjøre litt styrkeøvelser tenkte jeg - og deretter blir det noe god mat og avslapping med sambo resten av kvelden, så får jeg være litt streng med meg selv og komme meg tidligere i seng enn jeg har gjort de siste dagene..greit å passe litt på at døgnrytmen ikke sklir helt ut i helgene, for da blir det så mye vanskeligere å stå opp i ukedagene også..Men nå :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble litt trening i går, men veldig myk og lett trening..må skjerpe meg, så i dag ble det sykkel..ikke så altfor hard økt, men deilig å komme i gang med trening igjen - har jo skjedd så mye i julen at den eneste treningen ble gåturer, og nå vil jeg komme i gang med skikkelig trening igjen, sykle, trene styrke osv. sånn som jeg gjorde før. Og kanskje jeg til og med klarer å komme meg ut på en og annen joggetur innimellom, det hadde vært fint, men tror nok det blir lettere når det blir litt bedre vær ute. Her har det regnet i hele dag, så har vært inne og jobbet med oppgave - lagt planer for uken og hvor mye jeg bør ha gjort innen fredag. Begynner allerede å få dårlig tid og mye å gjøre, og det er enda en del måneder til innlevering :redd: men men, får gjøre så godt jeg kan fremover, og heldigvis er det ingen krise om jeg leverer til høsten i stedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, merker jeg er glad jeg er ferdig med studielivet... :sjenert: Bedre med stress på jobben da...

Kan tenke meg det er godt å komme i gang med trening, men alltid litt vanskelig å bryte den første barrieren...

Her hadde jogging vært totalt uaktuelt, bare slaps og is ute. Skummelt nok å gå tur...

Ha en fin dag :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente79 :klem:

Det ble faktisk både sykkel og styrke i går *stolt* - bare litt styrke da, for det er av erfaring veldig greit å ta det rolig når man starter opp igjen etter lang tid uten særlig trening..I dag tar jeg en hviledag da, kjenner jeg er litt småstøl her og der, og i tillegg har jeg litt småting i leiligheten og slikt som jeg vil få gjort unna nå på kvelden, i tillegg til litt mer oppgave..merker jeg lever i min egen lille boble om dagen altså - tenker nesten bare på oppgave hele tiden..men så er jeg jo snart ferdig også, om under et år uansett når jeg kommer til å levere, og det er deilig å tenke på selv om man er litt fraværende sånn ellers :lese: :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er greit å ikke gå altfor hardt ut med treningen. Man skal unne seg noen fridager også, ellers blir det fort litt i meste laget og man ender opp med å gi opp hele prosjektet i stedet.

Tenk under et år til du er ferdig :duskedame: Blir deilig kan jeg tenke meg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj :kjefte: siden onsdag har jeg vært i en skikkelig rar form - kvalm(antakelig en naturlig følge og grunn til at jeg har spist veldig lite også, null matlyst..) og svimmel og sliten og trøtt hele tiden..ikke fått gjort mye oppgave i hvert fall, mest ligget på sofaen og sovet disse dagene..Tror jeg rett og slett hadde en liten forkjølelse/mageinfeksjon-aktig sak. Men i dag har jeg heldigvis følt meg mye bedre - så da er det bare å plukke opp tråden med oppgave og trening igjen. I morgen skal vi bort en gang i løpet av dagen, men planlegger å stå opp i god tid slik at jeg har tid til å gjøre litt oppgave, og noen små ærend i byen. Nå bare slapper jeg av sammen med sambo, hadde røkelaks og masse snaskens tilbehør til middag i dag, og sjokoladefondant til dessert - nam nam, ikke noe dårlig matlyst i dag nei :fnise: Og så skal vi bare slappe av og kose oss før det er leggetid. Har nemlig feiret at vi har vært sammen 3 år i dag :love:

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med tre-årsfeiring :). Nærmer seg tre år her og, iallefall siden vi ble venner, tre år som kjærester er det til sommeren :hjerte:

Høres ut som du har hatt noe usj i kroppen ja, så da er det jo lov å ikke jobbe så mye. Men nå får du bare stå på framover da og være effektiv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pusla :klem:

Ny uke, mandag, og en deilig mandag må jeg si det har vært. Har fått gått litt tur, måtte på postkontoret og hente pakke, og jobbet litt med oppgaven. Og det ser ut til at jeg er helt frisk igjen. Var virkelig ikke bra i forrige uke, og det har hengt litt igjen i helgen, hadde vondt i hodet og sov dårlig..men i natt sov jeg kjempegodt, og var skikkelig uthvilt og opplagt når jeg stod opp, deilig :hoppe: Er godt å være i gang med oppgaven igjen for uken, tror jeg må ha som mål å skrive ca. fem-seks sider til fredag, og det skal vel gå bra. I tillegg må jeg få sendt noen viktige mail, finne ut hvor jeg skal gå og ta en synssjekk(begynner å bli en stund siden sist), og få trent og vasket litt leilighet. Ligger an til å bli en grei uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært en bra dag, trente i går - en skikkelig sykkeløkt, og skulle egentlig trene med sambo i dag men det ble utsatt til i morgen. Har gjort lite fornuftig skolearbeid, men fått sendt litt mail og ordnet litt andre småting. Nå skal jeg bare nyte en rolig time eller to, før jeg finner sengen :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en herrlig dag, har ryddet i kommoden med underøy og sokker og alt mulig småplukk(på vei mot en fullstendig våroppklaring i klesskapet), jobbet med oppgave, ryddet kjøkken og vasket klær, og nå skal jeg øyeblikkelig trene med sambo. Blir faktisk ganske spennende, for hadde et program jeg fulgte før jeg ble syk i vår, som var kjempeeffektivt, så blir morsomt å se om jeg klarer å gjennomfør hele i dag..det er nemlig ganske hardt styrkeprogram.. :sjenert:

Når vi er ferdige med treningen skal jeg sette på en håndklevask, og så skal vi lage oss taco. Så blir det vel litt kos og litt oppgavejobbing før vi tar kvelden. For resten av uken er planen å starte på operasjon opprøsk i klesskapet, og å vaske hele leiligheten. Nå høres jo ikke dette så ille ut, men siden jeg bruker mesteparten av dagene mine på å jobbe med oppgave, så betyr det at all rydding og vasking på en måte gjøres på bekostning av min arbeidstid, så da er det om å gjøre å fordele det litt utover. Prøver nemlig å jobbe litt med oppgaven hver dag, sånn at det ikke blir veldig i rykk og napp, men heller jevnlig framgang :)

Men nå er det :trene: som står for tur, etterfulgt av :kokk: og litt :husarbeid:

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok å henge fingrene i med andre ord :-D

Greit å fordele oppgaver over flere dager når man skal jobbe med oppgave også :jepp:

Ha en fin kveld :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sukk: får ikke gjort noe på oppgaven min..har lyst til å reise bort, men er ikke bare bare det når man er student og har en stor oppgave man burde jobbe med..sambo er fornuftig og sier at vi heller får dra til sommeren, men det er jo nå jeg har behov for å komme meg vekk fra oppgaven og vekk fra hverdagen innimellom..kjeeeder meg om dagen, gjør ikke noe annet enn å forsøke å jobbe med oppgave, trene og kikke litt på tv eller film innimellom..på den annen side er det deilig å ha mye tid hjemme da, tid til å småpulse med klesskapet, rydde når det trengs, rekke å vaske klær fordi man ikke er borte hele dagen fra tidlig morgen til sent på kveld, men samtidig blir det kjedelig i lengden..Får ringe noen venninner og avtale noe kaffe og lunsjmøter utover kanskje, og dra med sambo på kino eller ut og spise og sånt, hjelper ofte mye på det :) trengte bare å skrive av meg frustrasjonen kjenne jeg, nå skal jeg gå å lage litt mat :jepp:

Og må bare få med - trente i nesten to timer i går..mest styrke, men sykkel og aerobic til oppvarming, og litt aerobic og stretching etter styrkeøkten, var deeeeilig, og gøy, siden sambo var med :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje en idè bare å ta en helgetur... Reise bort, bare slappe av, kose dere og tenke på andre ting.

Tror ikke du trenger mer for å få en liten energi innsprøytning, og da går du ikke glipp av så mye tid til oppgaven heller. Kan hende du tar det igjen fort på å få litt mer lyst og overskudd til å jobbe med den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Som du allerede vet så har jeg det litt som deg om dagen, så du har medlidenhet her :) Det er pyton å kjede seg, men vi gjør det vel alle sammen av og til, livet kan vel ikke bare være kjempespennende heller. Reise bort, om så bare for en helg, er ikke dumt, nei. Jeg er helt syk på å reise, men det er ikke så enkelt her heller for tida.

Uansett, så vil sikkert kjedsomheten bli borte etterhvert, du får gjøre noen avtaler og være litt sosial. Det skal jeg også forsøke å gjøre :)

Ha en fin helg!! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: takk for oppmuntring jenter! Det hjelper å høre at det ikke bare er meg som har det litt tungt om dagen, og dessuten tror jeg det er litt typisk slutten-av-januar følelser :jepp:

Har ikke gjort så mye i dag heller, men innser like så godt at man av og til har fullt stopp i skriving og lesing og slikt, og får rett og slett ta helgen litt til hjelp. Nå tror jeg at jeg skal ta fredagskvelden fullstendig med ro, lade opp til en treningsøkt og oppgave i morgen, men legge de tankene helt vekk. Og straks skal vi sette i gang med litt deilig indisk til middag også :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...