Gå til innhold

Lilles nedtegnelser


MissLille

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk Pusla :klemmer:

Føler meg heldigvis mye bedre nå, og det betyr full gass med oppgaveskriving her i huset, så liste for i dag blir:

- skrive, minst et par-tre sider tenkte jeg

- lese pensum

- prøve å presse inn en treningsøkt

- lage liste over hva som skal gjøres innen helgen og litt videre med oppgaven

+ å sette på en oppvaskmaskin og kanskje vaske litt klær..får se hvor mye jeg rekker, og dessuten fikk jeg jo aldri tatt klesskapet forrige uke fordi jeg ble syk..hmm, kanskje ta en hylle der også da..blir en travel dag ser jeg :)

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, ikke akkurat flink til å holde oppdatert her inne om dagen jeg :sjenert: Har det veldig bra om dagen da, men skriver på masteroppgave og det blir fort til at man går rundt i sin egen lille boble og ikke tenker på særlig annet enn hva man bør skrive og hva slags pensum man burde lest og slikt..også holder sambo på å avslutte sine studier i disse dager, så da er det litt opptatt på den kanten også..var helt utslitt i forrige uke begge to, men i helgen har det blitt feiring med champagne og kooos, og besøk hos svigers og masse god mat, og nå jobber han noen dager, også håper jeg vi får tid til å gå ut og spise, og å ta en tur på kino mot helgen - er deilig å få bedre tid nå som han snart er ferdig, så får bare jeg sette inn et ekstra gir fram mot jul - slik at det blir greit for meg å jobbe videre etter litt julefri :nisse:

I dag er planen egentlig bare å skrive og lese så mye som mulig - og å vaske en klesvask eller to, pluss å starte på klesskapet mitt..forrige uke ble helt avvik fra det jeg hadde planlagt, mye mer stress skolemessig og slikt, så fikk ikke gjort så mye som jeg håpet..og før jeg skal lese videre i dag skal jeg unne meg en pause - og stikke på shopping :fnise: har et par vintersko jeg skal se etter og får ikke helt ro på meg før jeg har sjekket ut om de finnes i nærheten..har hatt lyst til å dra på en slik liten shoppingtur helt siden forrige uke, men da var det jo ikke en liten halvtime til overs en gang, så nå skal jeg bare unne meg litt avveksling rett og slett, selv om jeg egentlig ikke har samvittighet til det - får kjøre full fres når jeg kommer hjem :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye: Svimle! Hyggelig at du titter innom - særlig nå som jeg har hatt en skikkelig slapp KG-periode, bare såvidt innom innimellom..men blir litt sånn når dagene stort sett består av å prøve å lese og skrive, og å manne(hmm..kvinne-) seg opp til å gjøre det, mangler litt motivasjon om dagen rett og slett..

Shoppingturen på mandag gikk veldig bra da - fant ikke vinterskoene i min størrelse, og like greit var det for de var ikke noe pene i virkeligheten heller..hadde bare sett de på bilder..Men, Lille fant seg både svart klassisk ulljakke(kort kåpe-aktig) med belte i livet og høy krage som kan bli riktig så glamorøs, og i tillegg gjør at man holder seg skikkelig varm rundt halsen og ørene :fnise: I tillegg fant jeg noen basics, skjorte til jobb og noen tykke, myke strømpebukser - en lilla som passet kjempebra sammen med den utroooolig fine, helt enkle svarte kjolen jeg fant på Zara. Ganske så utfordrende er den også, med dyyyp utringning..men er jo bare å bruke en topp under om man vil tone den ned. Den rakk meg over knærne og fikk de korte bena mine til å se litt lenger ut, så jeg ble veldig fornøyd :ler:

Nå skal jeg lese - rigge meg til i sofaen med pledd og bok noen timer før det blir middag tenker jeg - indisk i dag, kyllingtandoori, naan(kjøpt ferdig, men ser helt ferske og skikkelig nammis ut) med hvitløk og koriander + raita, puppodoms og agurk :sikle:

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes ut som en skikkelig snasen middag!! Kanskje jeg og må ha indisk snart en dag....

Shoppingrunde hørtes himmelsk ut, den kjolen fra Zara blir nok lekker - fint å ha litt knæsje strømper til når kjolen er svart :)

Fortsatt god lesing!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Bare innom for å hilse på etter at du var så snill og ga meg oppskrift på sjokoladekjeksene dine. Høres kjempegode ut :sikle:

Takker

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: Svimle da!! hahah, ser for meg mannen i tykke strømpebukser..kanskje særlig de lilla..da hadde han nok blitt lekker.. :fnise: Kanskje særlig litt morsomt fordi han ikke er av den sorten menn/gutter som går med trange jeans heller(han sagger ikke altså) - liker best relaxed style..hihi, synes jeg ser han i strømpebukser..puh, jeg fikk meg en morsom pause nå i alle fall..hihi.

Resten av dagen min skal bestå av:

- lese

- skrive

- rydde litt klesskap(blir aaaaldri helt ferdig med det hersens skapet :sjenert: )

- handle

hmm, det hørtes kjedelig ut..men skal kose meg med sambo, spise god mat og se film eller noe sånt litt utpå kvelden da, så det er gulroten min for dagens innsats :love:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest puselabb
:vinke: Bare innom for å ønske deg en god helg! Flink du er som bruker fredagen på lesing og skriving, da kan du med god samvittighet kose deg ikveld :klemmer:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: litt av tanken på en mann med lilla strømpebukser.

Håper du har gjort deg fortjent til fredagskveld nå da, det er den fineste kvelden i hele uka synes jeg. Er så god følelse med helg!!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, jeg har trent i ettermiddag :trene: Følte meg skikkelig slapp etter at jeg hadde vært på butikken en tur, så var på vei til å slå fra meg den planlagte sykkeløkten, men så ombestemte jeg meg etter å ha fått i meg litt mat, så i sted kastet jeg meg på sykkelen og tok en rask halvtime, så nå er jeg passe sliten og klar for å kooose meg resten av kvelden. Har lite planer for helgen, så tenker det blir skriving, lesing, rydde klesskapet(som måtte vike i dag til fordel for oppvaskmaskin inn- og utrydding + litt opprusking i kjøleskap og ellers på kjøkkenet), og koose meg om kveldene med sambo da :rødme: Er godt å ha ham som en gulrot ja :fnise: bare ikke i lilla stømpebukser :skratte: mååå bare fortelle ham om dette når han straks kommer hjem fra jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest puselabb

Så flink du er som både trener, leser, skriver og rydder. Ikke fullt så flink her... Jeg burde gjort ferdig en oppgave på fredag, men da var det så mye annet som fristet, så jeg må sitte med den idag. Men jeg er enig at det er det som er fordelen (og ulempen) med å være student, man har alltids helga til å jobbe på hvis man har utsatt seg selv litt :ler:

Jeg var på Ikea i forrige uke, de hadde ganske mye julepynt, men jeg fant ikke kjempemye fint. En del rare ting der, juletrær som var pynta i bare brunt for eksempel. Det er ikke helt jul for meg. Jeg må ha rød jul :nisse:

Så deilig at dere har mye tid sammen i førjulsdagene da, det er den koseligste tida synes jeg. Se på juleprogrammer, høre på julemusikk, pynte, bake/spise pepperkaker, pakke inn julegaver. Jeg kan nesten ikke vente til desember jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, for en fin dag det har vært i dag :) Har fått lest litt - og selv om jeg ikke har gjort så mye skolerelatert så kjenner jeg at motivasjon og lysten til å stå på skikkelig begynner å komme tilbake, kanskje ettervirkningene fra kyssesyken virkelig begynner å slippe taket snart - og at jeg får gjort masse frem mot jul, slik at jeg kan ta meg juleferie med god samvittighet :nisselue: I tillegg har jeg trent - syklet i 45 minutter, og uten å blir helt utslitt som jeg ofte har blitt i høst(en annen kjip ettervirkning av kyssesyken - kondisen på bånn). Også lagde jeg snadder pizza til sambo kom hjem fra jobb :love: I morgen håper jeg å få tatt meg en tur til byen tidlig, før det blir familiebesøk og litt styr utover dagen :ler:

Svimle - jeg gleder meg også masse til jul nå, holder på å planlegge gaver, har ikke kjøpt noen enda, men tenkte å få med sambo på noen handleturer og Ikea-tur snart - hadde vært deilig å få det meste unnagjort før 1. desember, og det er jo enda 2 uker igjen, heldigvis..hihi. Men nå, om jeg skal orke å stå opp i morgen - sengetid :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:vinke: Det er godt med sånne dager, hvor man føler man virkelig har utrette noe og man har en god følelse i kroppen :).

Når hadde du kyssesyken? Søs hadde det i sommer og hun sliter også enda med kreftene, har så vidt begynt å småtrene litt nå. Det er først nå hun begynner å få litt farge i ansiktet igjen - skumle greier, det der!!

Jul ja, don't get me started :fnise: Jeg har også som mål å ha gavene ferdig til 1. desember, men av økonomiske årsaker tror jeg nok jeg venter litt med noen få. Er ganske pes på Ikea opp mot jul, så det er sikkert lurt å ta turen dit snart, ja!

Håper du har en fin lørdag!! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, i går var en riktig travel dag - deilig travel :) Jeg stod opp tidlig sammen med sambo som skulle på jobb, så dro jeg på en liten shoppingtur, har et par formelle anledninger før jul, så trengte et sort enkelt skjørt, og jeg fant et perfekt knelangt et, som satt som støpt - og det kan jeg bruke på jobb også, så det er jeg superfornøyd med. Dessuten kjøpte jeg litt småting, deilige ullsokker og to par kjempefine pumps som jeg kan bruke i julen, og før og etter julen også :ler:

Så var det besøk hos familie, med en liten baby, kjempekoselig. Etter dette dro jeg til en kamerat og så på landskamp, for deretter å dra hjem og lage middag til kjære som kom hjem fra jobb, også koste vi oss på sofaen med Skal vi Danse og litt god sjokolade - en ganske deilig lørdag - og jeg tror jeg må bli flinkere til å stå opp tidlig(er jo student, så døgnrytmen varierer litt vel mye innimellom..), får jo så mye ut av dagen.

I dag blir det nok litt mindre aktivitet, men skal da rydde litt her, og se om jeg får vasket badet..Stod opp grytidlig i dag også, men har slappet litt av på sofaen og spist en god frokost, så må nok sette i gang snart. Håper alle har en fin søndag :goodbye:

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en kjempedeilig helg, og godt å høre at kreftene vender tilbake...

Kjedelig å føle at formen ikke er på topp.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror virkelig at jeg begynner å kjenne meg litt mer energisk igjen ja - nå har jeg nemlig til og med fått rusket skikkelig opp i klesskapet :hoppe:, og ingen klær ligger rundt omkring der de ikke hører hjemme lenger..noe de har gjort i hele høst føler jeg :sjenert: Tok det store rusket på tirsdag - begynte med noe klær som skal i sekk i boden, og plutselig hadde jeg fått inn alt som skulle inn i skapet, og dessuten fått vasket en klesvask, mens sambo ordnet på kjøkkenet - deilig. Nå må vi bare få vasket resten av leiligheten da, men det er det utsikter til å klare i morgen :jepp:

I dag er jeg på jobb, helt greit, men som alltid når jeg er på jobb skulle jeg ønske at jeg satt hjemme og jobbet med oppgaven min..Har egentlig vært slapp på den fronten de siste dagene, så må ta en skikkelig skjerpings i morgen, så jeg kommer meg litt back on track. Er tross alt ikke lenge til jul, og etter jul skal jeg være nesten ferdig i februar - eeeek :trist: blir hårda bud ja..men, det er bare å stå på, så blir man nok ferdig i tide..nå har jeg fått igjen energien, så da kommer nok snart motivasjonen også. Dessuten har jeg sambo som er llitt streng med meg innmellom når han synes jeg ikke gjør nok skolearbeid :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...