Gå til innhold

Lilles nedtegnelser


MissLille

Anbefalte innlegg

Fredag - helg, deilig..i hele dag har jeg vært litt småfrossen, og har bare hatt lyst til å krype under pleddet i sofaen..men om jeg hadde gjort det tror jeg jeg hadde sovnet, så har holdt meg langt unna.. :sjenert: Så nå er det siste innspurt med studier for i dag, før det blir tacokveld og kanskje en film med sambo. Uansett skal vi ha en avslappende helg tror jeg, trenger det etter første uke med hverdag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååh, så hyggelig at du er tilbake Svimle :hug: Og takk - jeg tror det blir veldig spennende :hoppe:

Oioi, er så mett :sjenert: Sambo lagde helstekt svineindrefilet, og jeg lagde hjemmelaget potetmos, og til hadde vi rødvinsaus (posesaus da..men med stekesjy i) og lettkokte grønnsaker, nam nam nam :sikle: I det siste har vi lagd mye ordentlige middager, det trenger ikke være så vanskelig for å være god mat :) Så nå skal det slappes av resten av kvelden, også får jeg se om vi får montert et nytt nattbord vi har kjøpt. Det haster forsåvidt ikke heller, så jeg stresser ikke jeg - det er jo søndag :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en nydelig middag det der ja :) Jeg har bestemt meg for at i år skal jeg bli flinkere til å lage meg ordentlige middager.. ikke bare supper og ferdigmat... :sjenert: Og denne første uka har jo gått greit :) Og jeg har laget meg en plan for neste uke også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt treig med dagbok om dagen jeg, men sånn er det - noen ganger er det ikke så mye å skrive om..men..nå fant jeg ut at jeg må ha en liten husmorliste for resten av uken i alle fall :fnise: Hver dag er det jo å lese og skrive litt, så husmortingene tas innimellom, det er veldig greit det, trenger jo pauser i løpet av dagen. Så, her er liste:

Ondag:

Rydde inn i oppvaskmaskin

Handle mat (og pante flasker)

Torsdag:

Rydde stue

Tørke støv

Fredag:

Støvsuge

Vaske gulv (gang, stue, kjøkken og bad)

Vaske badet

Helgen:

rydde i div. saker

rydde soverom

Sånn, det ser da ikke så ille ut :fnise: Og i tillegg så gjør jo sambo litt når han er hjemme, så det blir ikke noe problem å få gjort dette. Det går mye tid til studier om dagen, og i neste uke blir det å dra på skolen i tillegg, så da er det greit å ha rent hus til helgen, og slappe av da, slippe å vaske og rydde masse, og heller lade opp til neste uke :jepp:

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var borte i går kveld, så da flyttet jeg ene punktet i listen over til i dag :sjenert: Jeg ryddet litt i stuen i går da, men det er fremdeles litt småting, og i dag har jeg litt bedre tid enn jeg hadde i går også. Men først studier - sambo ga meg en liten pep-talk i går kveld, det er bra det, hjelper på når man sliter med motivasjonen :hoppe: Dette er mitt siste semester, så det føles liksom som siste innspurt hver dag, og da er det lett å bli sittende å titte på jobbannonser og tenke mye på det også..men..må jo først komme meg gjennom de neste månedene, så da hjelper det ikke å utsette arbeidet :sjenert: Så nå blir det lesing en stund :hallo:

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Puh..nå kan jeg i hvert fall ta meg helg med god samvittighet om noen timer..først blir det litt studier, ellers i dag har dagen gått med til innhandling av mat til i kveld, og vasking..det eneste som gjenstår nå er å rydde litt på gjesterommet, og å rydde soverom, men det skal jeg og sambo ta sammen i helgen :hoppe: Men er ganske fornøyd med dagens innsats, det lukter rent her, og jeg har telys og godis til i kveld - det er akkurat sånn det skal være på fredagskvelden :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille her om dagen - litt mye å gjøre, og hangler som de fleste andre om dagen, så da har jeg ingen husmorliste for denne uken engang :fnise: Det er i alle fall ganske ryddig her, så får man ta litt vasking til helgen eller neste uke igjen tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

:klemmer: Svimle

Mye å gjøre om dagen, ikke så mye å skrive om..så da blir det stille i dagboken. Tenker jeg kommer sterkere tilbake utover våren. Og kanskje innimellom med en og annen såkalt husmorliste :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Oi, det ble en lang dagbokpause det..funderer på om jeg skal begynne å skrive litt her igjen, så kan jo saakte vekke den til live igjen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Myyye å gjøre om dagen, så det kommer nok til å bli litt sporadiske innlegg..I dag hadde jeg tenkt å vaske litt, men får se om det må utsettes en dag eller to. Ryddet og støvsuget i alle fall i helgen, så det er ganske bra i leiligheten nå da (kanskje jeg må begynne med husmorlister igjen :fnise: ). Koser meg ellers med høstværet, har hatt mye fint vær i det siste og jeg skal prøve å få inn gåturer noen dager i uken i alle fall, egentlig burde man vel hatt en tur per dag, men er jo ute uansett, med gåavstand til butikken og andre steder, så får tilpasse det litt etter hvert. Det er uansett deilig at det ikke bare er :regn: selv om det kan være koselig av og til det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Puh, det går virkelig i ett om dagen..dagen i dag har jeg en plan for, men det skal bli godt med helg nå..Blir nok litt rydding og vasking, men også tid til masse kos med sambo, og kanskje bittelitt trening..Ok. notat til meg selv: :rope: må få inn rutine på treningen igjen. Det kan jeg skrive litt om her i såfall, selv om dette ikke er en treningsdagbok, men er greit å bruke for litt motivasjon likevel.

Så, nå er det tid for jobbing :hallo: Ser endelig enden på et langt prosjekt, herlig :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Stille her enda..er ikke så god på å oppdatere, men må ha med en liten :hoppe: for at det nærmer seg jul. Venter noen travle uker, men hvis ting går etter planen får jeg nesten en uke fri før jul, det skal bli herrlig :nigo:

Fikk opp stjerne i vinduet i går, en lyskule og en lyskjegle i et annet (og ganske stort, så det blir ikke for mye med to ting) vindu og adventstake - koselig var det, alltid godt med litt ekstra lys om kveldene på denne tiden, og selv om vi bruker mye telys ellers er det alltid ekstra fint med adventspynten. Julegavene er jeg godt i gang med også, til en forandring har alle i familien bestemt seg for å være tidlig ute med ønskelistene i år og fikk til og med begynt i oktober før de var utvekslet :fnise:

Endret av MissLille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...